urpiainen kirjoitti:Frederik Krueger kirjoitti:elco kirjoitti:Vastustan periaatteessa käsiaseiden rajoittamista, koska kansalla pitää olla kättä pidempää jos vihervasemmisto tekee kommunistisen vallankaappauksen ja/tai Neuvostoliitto miehittää Suomen. Oikeus omistaa ase on vakuutus vihamielistä vallanpitäjää vastaan.
Jäimme miettimään
Suomen republikaaninen Puolue-keskustelussa mikä on se ero esim. keskustaan verrattuna, mutta tuohan se voisikin olla. Suomessa juuri mikään puolue (paitsi ehkä liberaalit, jos hekään?) eivät ilmeisesti ajattele tuota "vallanpitäjiä vastaan aseellisesti puolustautumista"-aspektia, joka käsittääkseni elää ja voi hyvin Yhdysvalloissa. Vallanpitäjiksi lasketaan myös poliisit ja armeija, jos he vaikka joutuisivat vääränlaisen hallituksen käskyläisiksi.
Kuten tavallista, minulla on vaikeuksia Elcon argumentaation kanssa. Luulen, että Elco on oikeassa: käsiaseen (ei-metsästys-sellaisen ainakin) omistamisessa on ainakin mielikuvatasolla ja ainakin osin kyse juuri valmistautumisesta toisten ampumiseen ja siitä tunteesta saatuihin illuusioihin omasta kaikkivoipaisuudesta ja erillisyydestä muihin ihmisiin nähden. Juuri sellaisia psyykkisiä trendejä, joita nimenomaan pitäisi vastustaa näidenkin tapahtumien valossa. En näe yhtään syytä, miksi kenelläkään pitäisi olla kotonaan pienikokoinen (puoli?)automaattiase..
Hei tytöt ja pojat.
Kirjaston koneelta Orimattilasta lyhyesti. Koska ennen perunkirjoitusta en saa talon puhelinosaketta haltuuni ja netitettyä. Lyhyesti, joten sori kirjoitus- ja muotoilumokat.
Minua filosofisesti viehättää USA:ssa yleinen asenne, että kansalaisilla tulee saada olla aseita juurikin diktatooriseksi heittäytyvää oman maan hallitusta vastaan puolustautuakseen. Meistä kuulostaa lapselliselta, mutta saattaa ollakin syvää demokratian ymmärtämistä itsenäisten kansalaisten toiminnaksi ja hallinnon olemisesta kansalaisille alisteinen ... eikä suinkaan kansalaisten alamaisuudeksu hallinnolle, kuten Euroopassa ikävä kyllä asia tavataan kokea.
No, ideatasolla viehättää, eihän sellaisesta enää amerikoissakaan mitään tulisi ilman taktisia ydinaseita joka kodissa
Käytännössä varsinkaan Suomen aseharrastajat eivät tuollaisia turhia teoretisoi, he vaan tykkäävät ampua ja kenties kerätä erityyppisiä aseita.
Urpiaisen vaaleanpunapieruista " kyse juuri valmistautumisesta toisten ampumiseen ja siitä tunteesta saatuihin illuusioihin omasta kaikkivoipaisuudesta ja erillisyydestä muihin ihmisiin nähden. "
HÄH?
Lukisit joskus aselehtiä, vaikka Ase, Rekyyli ja Kaliiperi, niin selkiäisi onko siinä tuollaisesta haahuilusta kyse. Älä syytä kun et niistä ihmisistä mitään tiedä.
Itselläni luodikon ja haulikon lisäksi on käsiasepuolella lupa vain hikiseen ykstoimiseen kakskakkoseen revolveriin, joka on kaiken lisäksi rikki. Muistan miten hauska sillä oli ampua, ja psykopatologiastani huolimatta jos jotain fantasioita mielessäni pyöri, assosiaatiot oli paremminkin lännenfilmien romantiikkaan kuin massamurhaan.
Lisää ja useamman tyyppisiä käsiaseita olen harkinnut ostaa pitkään. Nyt olis varaa, mutta jumalauta alkaa tulla kiire, jos lupakäytäntö kiristetään mahdottomiin noiden hullujen karsimiseksi. Pahimmassa tapauksessa käsiaseet kiellettäisiin kokonaan.
Mutta siis vittu, Urpiaisen " kyse juuri valmistautumisesta toisten ampumiseen ja siitä tunteesta saatuihin illuusioihin omasta kaikkivoipaisuudesta ja erillisyydestä muihin ihmisiin nähden. "
Äh.
Miten selittäisin.
Minua on tuliaseiden lisäksi kiinnostanut myös miekat. Keskiaikaiset miekat. Siis ihmisentappovälineitä jos mitkä. Silti sellaisen haluamiseen ei minulla liity "Illuusiota omasta kaikkivoipaisuudesta" Tai "erillisyyttä". Vaan miekkojen käyttötekniikat, taktiikat, hyvin valmistetut teräaseet. Ja silloin, sanokaa vaikka lapselliseksi sitten, tärkeää olisi, että jos miekan hankkisin ja alan seuraan menisin.. että se miekka olisi ihan oikea, käyttökelpoinen todellinen ase, eikä pelkkä lelu tai paskametallista tehty replica.
Samanlainen viehätys minulla liittyisi käsiaseen hankkimiseen. Nykyajan miekkaa vastaava ase, yhtä lailla vaikea opetella käyttämään, monenlaisia erilaisia ampumatapoja. Aseenkin tulisi kuten miekan Täytyisi olla oikea, kenties ysimillinen tai .357, eikä lelu tai deaktivoitu replica. Silti käsiaseenkaan kanssa läheskään ensimmäinen ajatukseni ei olisi käyttää sitä johonkin "kaikkivoipaisuuden fiilistelyyn" saati ihmisten tappamiseen. Ihan samaan tapaan kun oikea miekkakaan ei olisi minulle käytännön väline kanssaihmisten silpomiseen kadulla, baarissa tai koulussa.
Kirjaston koneen aika loppuu.
Niin joo asiaan: paska surullinen shokeeraava tapaus taas.
Perusteoriani tuollaisen estämiseen on sama kuin Jokelan aikaan, ja tätä eivät naiset tai panomiehetkään ymmärrä. Parasta terapiaa syrjäytymiseen olisi PILLU. Ja syrjäytyville vinksahdusvaarassa oleville miehille lääkärin reseptillä panoreissuja laillistettuun bordelliin.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB