Päivän uutiskatsaus
-
- Kitisijä
Re: Päivän uutiskatsaus
Pyristelemättä sanoisin että SVEITSILÄISET ovat oikealla tiellä!
Pyyhin Netikettiin..
Mä taas sanoisin että ei, haiskahtaa vähän tommonen meininki. Kielto tekee katumaastureista vain haluttavampia. Autovero päästöjen mukaan ja bensavero ovat parempi ratkaisu, tosin siitäkin tulee semmoine bling bling -meininki ("kattokaa kaikki, mulla on varaa pitää tämmöistä möhköä!").Niba kirjoitti:Pyristelemättä sanoisin että SVEITSILÄISET ovat oikealla tiellä!
Miten olis kapeammat kadut ja pienemmät parkkipaikat?

http://www.hs.fi/kulttuuri/artikkeli/Jo ... 5240435240
Eikös tämän J-Korin pitänyt olla parasta A-ryhmää ja tarjouksia tulla sisään ovista ja ikkunoista?
Eikös tämän J-Korin pitänyt olla parasta A-ryhmää ja tarjouksia tulla sisään ovista ja ikkunoista?
Tämä vahvistaa lopullisesti aiemmat tiedot, joiden mukaan J-Kor ei lähtenyt edellisestä duunistaan ihan puhtaasti omasta tahdostaan. Ei voinut toimituksessa ola kovin hyvä henki, kun ihan syrjintäkanteiksi asti viedään erimielisyyksiä. Sinänsä J-Kor voi olla ihan oikeassakin. SJL on aika pehmeä liitto. Ainakin jos Lehden kirjoituksiin uskooexPertti kirjoitti:Korhosen taistelu tuulimyllyjä vastaan jatkuuexPertti kirjoitti:Luultavasti häntä pidetään julkisuudessa niin kauan kunnes joku "suvaitseva" taho saa oman nimensä juttuun, jossa he palkkaavat hänet.
Kyllä se vaan niin on, että loukatun naisen raivo ylittää jopa testosteronin aiheuttamat typeryydet. Kohta hän perustaa kai Tixinkin hahmotteleman valtion valtiossa.

Jörg Haider oli puppelipoika
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkom ... id=1604648
Mites ne natsit nyt tolleen? Niba. Selitä?
No mitä sä oot tähän asti ajatellut? Viehtuymys koppalakkeihin, nahkahousuihin ja stondista imitoiva tervehyds. Gestapokin oli S/M-homojen nahkatakkiyhdistys, ei mikään salainen poliisi.masa kirjoitti:Jörg Haider oli puppelipoika
Haiderista? En mitään.Tix kirjoitti: No mitä sä oot tähän asti ajatellut? .
-
- Kitisijä
On tämä nyt tietysti vähän epäreilua tällä tavalla nappailla näitä epäjohdonmukaisuuksia juuri Masan viesteistä, mutta jotenkin Masan ristiriitaisuus on minusta ihan hyvä johdanto yleisempään teemaan, joka varmasti koskee minuakin. Erityisesti, kun se on nimenomaan Masa itse joka tuossa yllä tekee rinnastuksen susikeskustelun ja ampuma-asekeskustelun välillä.masa kirjoitti: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_fatal_wolf_attacks
Tuo on tietenkin vaan sellaista höpöä, mitä Suomessa ei voisi koskaan tapahtua. Kuten ei kouluammuskelujakaan.
Tai siis minusta on kiinnostavaa, että susikontekstissa Masa on valmis sivuuttamaan kaikki luonnonsuojelulliset ja biodiversiteettiarvot täysin ja kokonaan sen takia, että sudet muodostavat sataan vuoteen realisoitumattoman, potentiaalisen mutta kuitenkin tilastollisesti häviävän pienen turvallisuusriskin syrjäseutujen ihmisille. Sitten kuitenkin meillä on ampuma-asekeskustelu, jossa Masa on omien harrastusintressiensä vuoksi valmis hyväksymään säännöllisesti realisoituvan ja ihmishenkiä vaativan turvallisuusriskin ilman, että riskiä edes yritetään hallita paremmin, jos hallinta aiheuttaa edes pienen mukavuushaitan omalle harrastukselle.
Toistan: tarkoituksena ei ole kiusoitella Masaa, vaan tämä kertoo jotain tästä teemasta yleensä. Olemme varmaan kaikki valmiita oman mukavuutemme nimissä käytännössä hyväksymään aika suuren määrän kuolonuhreja vuosittain, vaikka tiukemmalla sääntelyllä määrää pystyttäisiin aika helposti pienentämään. Emme kuitenkaan mukavuussyistä näin halua tehdä. Tai ainakin itse ajattelen näin vaikkapa liikenteen suhteen.
Jossain mielessä kyse on siis kai vain arvostuksista (päivän itsestäänselvyys!): Minusta luonnon monimuotoisuus ja elävän susikannan säilyttäminen on niin tärkeä asia, että sen takia hieman kasvanut susihyökkäyksien riski kannattaa ottaa. Masan ja ilmeisesti esim Prosessin mielestä täsmälleen nykyisenkaltaisen ampuma-aseharrastuksen arvo on niin suuri, että hieman kasvanut väärinkäyttöriski kannattaa ottaa. Tämän takia kai tuo toisessa ketjussa etenevä aserajoituskeskustelu ei oikeasti etene lainkaan: Kaikki lisärajoitukset kun kai väistämättä hieman laskisivat ampuharrastuksen mukavuutta, ja jos harrastus jo nykyiselläkin tasolla katsotaan ilman muuta aiheuttamansa riskin arvoiseksi, totta kai kaikki uudistukset esittäytyvät mahdottomina.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Minä olen sentään johdonmukainen, hyväksyn molempien aiheuttamat lisäriskit. Kun asetetaan vaakakuppiin vapaus vastaan turvallisuus, melko herkästi vaakani kallistuu sinne vapauden puolelle. Masa voi tietenkin väittää samaa, ottaen huomioon, että susien karsiminen lisännee metsästäjien vapautta, mutta itse en osaa pitää muita eläimiä niin paljon ihmisiä vähämerkityksisempinä, että kykenisin jättämään huomioimatta niiden vapauden.urpiainen kirjoitti:Jossain mielessä kyse on siis kai vain arvostuksista (päivän itsestäänselvyys!): Minusta luonnon monimuotoisuus ja elävän susikannan säilyttäminen on niin tärkeä asia, että sen takia hieman kasvanut susihyökkäyksien riski kannattaa ottaa. Masan ja ilmeisesti esim Prosessin mielestä täsmälleen nykyisenkaltaisen ampuma-aseharrastuksen arvo on niin suuri, että hieman kasvanut väärinkäyttöriski kannattaa ottaa.
Itse asiassa se suuri kysymyshän on, että puhutaanko tässä ampumaharrastuksen mukavuuden laskusta vaiko sen estymisestä. Jos sellaisia ratkaisuja tosiaan löydettäisiin, jotka vain laskevat mukavuutta (kuten nyt vaikka pienoiskiväärien käyttö käsiaseiden sijaan luola- ja loukkumetsästyksessä), niin ok. Aika harva metsästäjäkään noissa on niin ehdoton. Mutta maalla-asujien pakottaminen keskittymään pelkästään metsästykseen rata-ammunnan sijasta olisi mielestäni suorastaan epäreilua, etenkin koska sillä ei olisi yhtään minkäänlaista vaikutusta ensimmäisenkään kouluampujan mielenterveyteen. Ammunta kun on maalla niitä harvoja harrastuksia, joille löytyvät ne paikat lähes joka kunnasta. Ei ole uimahalleja, sulkapallo- ja tennishalleja sun muita. Eivätkä kaikki maalla-asujatkaan automaattisesti halua tappaa eläimiä.Tämän takia kai tuo toisessa ketjussa etenevä aserajoituskeskustelu ei oikeasti etene lainkaan: Kaikki lisärajoitukset kun kai väistämättä hieman laskisivat ampuharrastuksen mukavuutta, ja jos harrastus jo nykyiselläkin tasolla katsotaan ilman muuta aiheuttamansa riskin arvoiseksi, totta kai kaikki uudistukset esittäytyvät mahdottomina.
Ei epäreilua lainkaan, mutta sen sijaan suunnattoman huvittavaa että juokset perässäni ketjusta toiseen ja filosofoit jokaista postaustani. Olet ihan oma pikku stalkkerini, vaikka mitä selittelisit.urpiainen kirjoitti: On tämä nyt tietysti vähän epäreilua tällä tavalla nappailla näitä epäjohdonmukaisuuksia juuri Masan viesteistä, mutta jotenkin Masan
Ja mitä aseisiin tulee, minä hyväksyn kyllä ampumaseiden säilytyksen radalla tietyin rajoituksin, vaikka miten asiaa vääntelisit minulle epäedukkaaksi.
Siis ihan oikeasti. Te käsiaseiden vastustajat ette ole sanoneet mitään järkevää vaihtoaehtoa, kuin että kaikki käsiaseet lukkojen taakse ja niille vartiointi. Kuka helvetin tahvo tuollaisen järjettömyyden voisi edes kuvitella onnistuvan?urpiainen kirjoitti: Sitten kuitenkin meillä on ampuma-asekeskustelu, jossa Masa on omien harrastusintressiensä vuoksi valmis hyväksymään säännöllisesti realisoituvan ja ihmishenkiä vaativan turvallisuusriskin ilman, että riskiä edes yritetään hallita paremmin, jos hallinta aiheuttaa edes pienen mukavuushaitan omalle harrastukselle.
Laitoin jo linkin NRA:n sivuille, jossa on sata kertaa parempia ehdotelmia kuin teidän "aseet piiloon - maailma pelastuu" -paskanne. Luitko edes?
Lue tuolta ja kommentoi kiitos.
http://www.nra.fi/arkisto/071120-kansanedustajille.html
Kumpi on parempi vaihtoehto mielestäsi. Kaikki käsiaseet lukkojen taakse vai NRA:n ehdotus??
-
- Kitisijä
Kutsu minua dogmaatikoksi, mutta se on tämä suuri kysymyksesi, jota pidän huuhaana. Tietenkään kyse ei ole estymisestä. Jos halua harrastukseen on, kyllä löytyy kompromissikin. Ehkä joka jumalan perähikiän jok'ikinen ampumarata ei pysy ennallaan, mutta sellaista se käytäntöjen muuttaminen on.prosessi kirjoitti:Itse asiassa se suuri kysymyshän on, että puhutaanko tässä ampumaharrastuksen mukavuuden laskusta vaiko sen estymisestä.
Tavallaanhan kyse on siitäkin, että ei voi asua jumalan selän takia ja vaatia yhteiskunnalta kaikkia niitä palveluja, joita kaupungissakin on. Suuri osa pääkaupunkiseudullakin asuvista suomalaisista haluaisi asua väljällä maaseudulla, mutta ei voi työasioiden tai muiden palvelujen takia. Kovaa, mutta niin se menee. Elämä on täynnä valintoja, eikä kaikkea voi saada. Edes kepulandiassa.
Äläs nyt Masa imartele itseäsi. Olet ilmiselvästi sen verran henkisestikin vahva kaveri, että pärjäät ihan hyvin ilman tuommoista hölmöilyä. Kyllä kyse on pikemminkin siitä, että minulla on poikkeuksellisen tylsä päivä töissä ja kaipaan jotain sellaista viihdettä, joka saa minut aktivoitua tarttumaan näppäimistöön. Ja näyttäisi siltä, että tänään sinä olet ollut vastaavasti aika tiivisti paikalla palstalla kirjoittelemassa niin minun maailmalleni vieraita juttuja, että se on saanut minussa aikaan kaivattua toimeentarttumista. Viestihistoriastani kyllä näkee, ketä minä stalkkaan ja ketä en. Vaikka toisaalta, ihan hyvinhän tämä meiltä voisi sujua Masaseni. Ontuvasta Camus-läpästänikin tuli hauska vasta, kun jatkoit sitä osuvasti!masa kirjoitti:suunnattoman huvittavaa että juokset perässäni ketjusta toiseen ja filosofoit jokaista postaustani. Olet ihan oma pikku stalkkerini, vaikka mitä selittelisit.
Hyvä, että kompromissihalukkuutta löytyy. Se on jo aika lailla järkevämpää kuin Sairan, Prosessin ja 1234:n vai mikälie numerosarja onkaan paikoilleen juuttunutta levyä muistuttava hinku to(d)istella, että kaikki muutokset käytäntöihin ovat kerta kaikkiaan mahdottomia, koska muutoksina tuottaisivat - yllätys yllätys! - muutoksen käytäntöihin.masa kirjoitti:Ja mitä aseisiin tulee, minä hyväksyn kyllä ampumaseiden säilytyksen radalla tietyin rajoituksin, vaikka miten asiaa vääntelisit minulle epäedukkaaksi.
Laitoin jo linkin NRA:n sivuille, jossa on sata kertaa parempia ehdotelmia kuin teidän "aseet piiloon - maailma pelastuu" -paskanne. Kumpi on parempi vaihtoehto mielestäsi. Kaikki käsiaseet lukkojen taakse vai NRA:n ehdotus??
NRA:n ehdotus kuulostaa tavallaan ihan järkeenkäyvältä (vaikka epäilen sekä poliisien kykyä ja resursseja laajoihin arviointeihin että kuormitetun terveydenhoitosysteemin halukkuutta alkaa tuottaa mielenterveystodistuksia - kenetpä meistä voisi kovin kevyesti todistaa tasapainoiseksi? - enkä oikein usko NRA:n konsulttiapuun näissä asioissa). Sanovat, että ehdotus on jo pääpiirteissään toteutettu. Hyvä kai niin, mutta en millään näe sitä poissulkevaksi vaihtoehdoksi muidenkin käytäntöjen kiristämisen kanssa. Miten niitä sitten kiristetään, en osaa sanoa, ja ammuskeluketjussa olen koettanut argumentoida, että ei siihen pitäisikään kenenkään ottaa kantaa ilman laajaa selvitystyötä. Typerää on kuvitella, että asia on helppo - tai mahdoton. Frederik K on ollut aika ansiokas tässä todistelussa; hänen viestejään ajatuksella lukemalla voi koettaa kaivautua poterosta pois, jos halua ja älyllistä rehellisyyttä ajatteluun löytyy.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ihan noin pervo en sentään taida olla...urpiainen kirjoitti:Kutsu minua dogmaatikoksi
Kyllä maalla voi asua, vaikka kävisi Helsingissä töissä, niinhän minäkin olen tehnyt aiemmin. Suurin osa ihmisistä ei silti tosissaan sinne halua, juuri koska palvelut ja harrastusmahdollisuudet siellä ovat niin paljon rajallisempia. Lähinnähän kyse on siitä, että miten paljon sieltä kannattaa karsia harrastusmahdollisuuksia, ennen kuin jo sekin lisää yleistä pahoinvointia maalla. Se fiini Suomi-Irlanti -vertailutilastoni kun kertoi senkin, että Suomessa Uusimaa on väestöpohjaan suhteutettujen väkivaltatilastojen mukaan turvallisin alue, kun taas Lappi ja Itä-Suomi ovat niitä vaarallisimpia. Ei liene sattumaa.Tavallaanhan kyse on siitäkin, että ei voi asua jumalan selän takia ja vaatia yhteiskunnalta kaikkia niitä palveluja, joita kaupungissakin on. Suuri osa pääkaupunkiseudullakin asuvista suomalaisista haluaisi asua väljällä maaseudulla, mutta ei voi työasioiden tai muiden palvelujen takia. Kovaa, mutta niin se menee. Elämä on täynnä valintoja, eikä kaikkea voi saada. Edes kepulandiassa.
-
- Kitisijä
Jörg Haider oli varmasti todellinen miesten mies!masa kirjoitti:Haiderista? En mitään.Tix kirjoitti: No mitä sä oot tähän asti ajatellut? .
En ole koskaan kärsinyt mistään vetovoimasta uniformu-pukuisten miesten suuntaan.
Vaikka olenkin joskus tuntenut mieltymystä natsien ajattelua kohtaan ei se tarkoita että olisin tuntenut vieshtymystä heidän huosuihinsa.

Joskus olen jopa ..
Pyyhin Netikettiin..
-
- Kitisijä
Eihän nämä kaksi asiaa ole edes vertailukelpoisia. Ei käsiaseet niistä koulusurmista olleet vastuussa. Ehkä tämä Urpon ja Freddyn teoria pitäisi testata käytännössä: eli annettaisiin tavalliselle ihmiselle käsiase kouraan, ja koehenkilö sitten kertoisi tulisiko hänelle sen jälkeen vastustamaton halu lähteä ammuskelemaan lähimpään kouluun.urpiainen kirjoitti:
Tai siis minusta on kiinnostavaa, että susikontekstissa Masa on valmis sivuuttamaan kaikki luonnonsuojelulliset ja biodiversiteettiarvot täysin ja kokonaan sen takia, että sudet muodostavat sataan vuoteen realisoitumattoman, potentiaalisen mutta kuitenkin tilastollisesti häviävän pienen turvallisuusriskin syrjäseutujen ihmisille. Sitten kuitenkin meillä on ampuma-asekeskustelu, jossa Masa on omien harrastusintressiensä vuoksi valmis hyväksymään säännöllisesti realisoituvan ja ihmishenkiä vaativan turvallisuusriskin ilman, että riskiä edes yritetään hallita paremmin, jos hallinta aiheuttaa edes pienen mukavuushaitan omalle harrastukselle.
Nyt penikseni on fantastinen!
Täh. Missäs helvetissä se teikäläisen kompromissihalukkuus on sitten? Täällä on ehdoteltu vaikka minkälaisia vaihtoehtoja ongelman suhteen, mutta sinä taasen pidät sokeasti kiinni hebulin lanseeraamasta asesäilytyksestä ampumaradalla niin kuin se olisi ainut ja paras vaihtoehto. Koska sinä alat tekemään niitä kompromissejä?urpiainen kirjoitti: Hyvä, että kompromissihalukkuutta löytyy.
Sovitaanko vaikka niin, että pelkästään käsiaseita omistavat pistooliampujat säilyttävät aseensa ampumaradoilla ja taasen metsästyskortin, metsästysaseita ja metsästyshistorian omaavat säilyttävät käsiaseitaan kotona lukitussa kaapissa, kuten muitakin aseita?
Et osaa sanoa itse mitään, et anna yhtäkään omaa ehdotustasi, jääväät itsesi jatkuvasti taka-alalle, mutta silti omaat oikeuden kutsua minun arvomailmaani vinoutuneeksi tai mielipiteitäni punaniskaiseksi.Miten niitä sitten kiristetään, en osaa sanoa, ja ammuskeluketjussa olen koettanut argumentoida, että ei siihen pitäisikään kenenkään ottaa kantaa ilman laajaa selvitystyötä. Typerää on kuvitella, että asia on helppo - tai mahdoton.
Opetetaanko siellä humanistisella puolella tosiaan noin helvetin ylimieliseksi ja omahyväiseksi, vai oletko ollut sitä jo syntyjäsi?
-
- Kitisijä
Pyyhin Netikettiin..
-
- Kitisijä
En muista oliko tästä jo puhetta, mutta minusta allaoleva tilasto oli aika mielenkiintoinen:
http://scienceblogs.com/gnxp/2008/08/th ... europe.php
Tuon mukaan suomalaiset ovat keskimäärin geneettisesti suhteellisen kaukana suunnilleen kaikista muista eurooppalaisista, "lähimpänä" meitä ovat puolalaiset. Tosin tulee muistaa ettei vertailtujen joukossa ollut esim. Baltian maita tai Venäjää.
Erityisesti ruotsalaisten(kin) muodostama hajurako suomalaisiin on mielestäni mielenkiintoinen, ottaen huomioon kuitenkin fyysinen läheisyys (vaikka joku lätäkkö tuossa välissä onkin) ja yhteinen historia. Tosin jos noita tietoja yhdistelee tuohon sinun esittämääsi linkkiin, voi olla että geenikartta olisi ollut kovinkin erilainen jos suomalaisten näytteet olisi kerätty jostain Turusta ja Vaasasta.
Mutta toisaalta, jos kerran naiset hakevat alitajuisesti kumppania hajun perusteella (mahdollisimman erilainen DNA), pitäisi itseltään haisevien Suomi-urosten olla tosi hottia stuffia erityisesti läntisessä ja eteläisessä Euroopassa. Ou jeah.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
-
- Kitisijä
-
- Kitisijä
Tälle miehelle ei anneta muuta kuin lämmintä kättä ja ilmaisia neuvoja?
Pyyhin Netikettiin..
Kihlattu näki poikaystävänsä surman
Näin Kouvolassa. Paitsi että tämä on ikävä uutinen, tässä esiintyy myös Kitinässä viime aikoina kohkatut aiheet eli aseiden saatavuus ja Facebook. Sign of the Times?
Näin Kouvolassa. Paitsi että tämä on ikävä uutinen, tässä esiintyy myös Kitinässä viime aikoina kohkatut aiheet eli aseiden saatavuus ja Facebook. Sign of the Times?
-
- Kitisijä
-
- Kitisijä