Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!
-
- Kitisijä
Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!
Ja jotta vituttaisi vielä enemmän niin nykyinen työnantaja repäisi jostain reiästä, jonne ei aurinko paista, uuden sopimuspaperin, jonka on allekirjoittanut menneisyydessä tulevan työnantajani kanssa. Tämän paperin seurauksena joudun kitumaan loppuvuoden nykyisen työnantajan kirjoilla.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avioliitosta ja verotushyödyistä tuli kiertokautta mieleen, että vituttaa pohdinnot asuntokohtaisesta tv-maksusta. Miksi asuntokohtainen, miksi? Miksei mielummin henkilökohtaista, jos pakko on? Vähänkö televisiottomana yksinelävänä vituttais henkilöä kohti maksaa vitusti enemmän kuin moninasuvat.
Voisiko joku yksinkertaistaa laiskalle että paljonko nainen saa fyrkkaa äitiyslomalla? Lasketaanko se siis edellisen vuoden tuloista jotenkin, brutosta vai netosta, ja kuka sen maksaa, siis aina KELA vai joskus työnantaja? Mitä haittaa siitä on jos ei ole vakituista virkaa äitiyslomalle jäädessä, eli pitääkö sellainen riipiä jostain etukäteen?
Ei, en ole tiettävästi raskaana, edes vaikka Suvinen jossain vihjasi olevansakin. Mietin vaan voiko lisääntymisiässä oleva nainen ylipäätään ottaa esim. asuntolainaa jos ei ole rikasta miestä.
Edit: Äh, väärä ketju. Piti mennä urpokysymysketjuun.
Ei, en ole tiettävästi raskaana, edes vaikka Suvinen jossain vihjasi olevansakin. Mietin vaan voiko lisääntymisiässä oleva nainen ylipäätään ottaa esim. asuntolainaa jos ei ole rikasta miestä.
Edit: Äh, väärä ketju. Piti mennä urpokysymysketjuun.
Jos oikein muistan, niin äitiysloman ajan (olisikohan 3:n kk:n jakso) 90% bruttotuloista, vanhempainrahakauden ajan 70%. Lasketaan joko edellisen vuoden (siis sen jolta veropäätös on tehty, tiedot tulevat sieltä) mukaan tai jos tulot siitä ovat nousseet yli 20%, niin silloin erillisen selvityksen mukaan. Työsuhteen määräaikaisuuden ei pitäisi vaikuttaa asiaan mitenkään. Lisäksi veroprosentti usein nousee vaikka tulot laskevat, koska niitä tavallisia vähennyksiä ei voi tehdä.
Tämähän oli arvattavissa....:
Löysin kameran laturin, jonka luulin hukanneeni
Löytäminen ei vituta, vaan se, että ehdin ostaa uuden ja maksaa siitä 70 euroa. Prkle.

Löytäminen ei vituta, vaan se, että ehdin ostaa uuden ja maksaa siitä 70 euroa. Prkle.
Kerro nyt edes että mistä!bliss kirjoitti:Tämähän oli arvattavissa....:
Makkarin lipaston laatikosta. Tosin sullottuna sellaseen marimekon raitakukkaroon (jota en kyllä tajuu, miks v*tussa mä sen sellaseen oon laittanut - ei mitn muistikuvaa).Monsieur Manala kirjoitti: Kerro nyt edes että mistä!
Siivotessa näköjään löytää kaikenlaista

-
- Kitisijä
Ensiksi mariskooli ja sitten tämä, alan epäilemään jotain fiksaatiota.bliss kirjoitti:...marimekon raitakukkaro...
Älä ny viitti. Se on historiallinen esine 80-luvun puolivälistäBluntly kirjoitti:Ensiksi mariskooli ja sitten tämä, alan epäilemään jotain fiksaatiota.bliss kirjoitti:...marimekon raitakukkaro...

Prkle. Tässä taloyhtiössä on yhteinen pyykinkuivaushuone, ja vituttaa kun jotkut pösilöt käyttävät niin helvetin haisevia pesu- ja huuhteluaineita. Ensiksikin, tulee hengenahdistuskohtaus, kun vie/hakee omia, ja sitten vielä se haju tarttuu omiin kuivumassa olleisiin vaatteisiin. Saatana. Nyt pitää tuulettaa paitoja parvekkeella.
Tollaset yhteiskuivailut on ihan pösilöjen hommaa.
Niinhän ne on. Vielä pösilömpää olis täyttää kämppä kuivuvilla pyykeillä.Alisuorittava G kirjoitti:Tollaset yhteiskuivailut on ihan pösilöjen hommaa.
Sitä päivää ei tule, että meille muuttaa kuivausrumpu.
Aina näist pyykkijutuist tulee mieleen ninni.bliss kirjoitti:Niinhän ne on. Vielä pösilömpää olis täyttää kämppä kuivuvilla pyykeillä.Alisuorittava G kirjoitti:Tollaset yhteiskuivailut on ihan pösilöjen hommaa.
Sitä päivää ei tule, että meille muuttaa kuivausrumpu.

Mä oon aina (laiskuuttani kai) vastustanu pyykkitupasysteemiä, helposti mahtunu yhteen telineeseen aina pyykit. Teline ei vie liikaa tilaa kylppärissä. Nykykodissa on kyllä onneks saunan yhteydessä pienen pieni pukeutumistila ja se on pyhitetty kuivuville.
Eilen tajusin et oon onnistunu ihan kiitettävästi vähentämään meidän pyykkausta. Iso osa meidän isojen vaatteista menee pihalle tuulettumaan se sijaan et heitettäis koneeseen, skideillä nyt on aina tahroja päivän päätteeks mut nekin yritän sutasta käsin jos mahollista, toisin ku ennen. Hyvä minä, oli meinaan personal tavote!
Haaveilin aikani kuivausrummusta mut vastustin kiusauksen.
-
- Kitisijä
Leuanvetotanko on ihan ok mesta kuivata pyykkiä...keittiössä.
-
- Kitisijä
^Eiks keittiössä kuivattu pyykki haise ikävästi ruualle?
^ Jos tykkää safkoistaan niin mikä ettei? 

-
- Kitisijä
Rasvaa, baby!
^ Minäkin! En edes tiedä miksi en ole hankkinut sellaista, vaikka edellisessä asunnossani oli leuanvetotanko ja se oli loistava keksintö. Ei voinut mennä keittiöön leikkimättä tangolla hieman ensin.
-
- Kitisijä
Kiukuttaa se, et en saa koskaan tutustua (tai jopa ihastua) keneenkään rauhassa, ku siitä tulee heti jotain 7 päivää-juoruja. Typerä pikkukaupunkielämä.
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
Mitäs asut siellä landella. Muuttaisit Helsinkiin niin saisit olla anonyymi!sipsi kirjoitti: Typerä pikkukaupunkielämä.
-
- Kitisijä
Reps! Kohta oikeesti muutan jonnekki landelle, ja tutustun anonyymisti jokaiseen aboriginaaliin.masa kirjoitti:Mitäs asut siellä landella. Muuttaisit Helsinkiin niin saisit olla anonyymi!sipsi kirjoitti: Typerä pikkukaupunkielämä.
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
Ok, kiitos! Muuten meni jopa jakeluun, mutta mitä tarkoitat noilla "tavallisilla vähennyksillä"? Työmatkakulut, tulonhankkimiskulut, asuntovelan korot vai mikä mikä kumma??prosessi kirjoitti:Jos oikein muistan, niin äitiysloman ajan (olisikohan 3:n kk:n jakso) 90% bruttotuloista, vanhempainrahakauden ajan 70%. Lasketaan joko edellisen vuoden (siis sen jolta veropäätös on tehty, tiedot tulevat sieltä) mukaan tai jos tulot siitä ovat nousseet yli 20%, niin silloin erillisen selvityksen mukaan. Työsuhteen määräaikaisuuden ei pitäisi vaikuttaa asiaan mitenkään. Lisäksi veroprosentti usein nousee vaikka tulot laskevat, koska niitä tavallisia vähennyksiä ei voi tehdä.
Käsittääkseni noista ei saa tehdä mitään vähennyksiä, joten vähennykset täytyy tehdä saman vuoden mahdollisten palkkatulojen kautta. Edes jotain hyötyä siitä, että loma on selkeästi alle vuoden pituinen...Quinevere kirjoitti:Ok, kiitos! Muuten meni jopa jakeluun, mutta mitä tarkoitat noilla "tavallisilla vähennyksillä"? Työmatkakulut, tulonhankkimiskulut, asuntovelan korot vai mikä mikä kumma??prosessi kirjoitti:Jos oikein muistan, niin äitiysloman ajan (olisikohan 3:n kk:n jakso) 90% bruttotuloista, vanhempainrahakauden ajan 70%. Lasketaan joko edellisen vuoden (siis sen jolta veropäätös on tehty, tiedot tulevat sieltä) mukaan tai jos tulot siitä ovat nousseet yli 20%, niin silloin erillisen selvityksen mukaan. Työsuhteen määräaikaisuuden ei pitäisi vaikuttaa asiaan mitenkään. Lisäksi veroprosentti usein nousee vaikka tulot laskevat, koska niitä tavallisia vähennyksiä ei voi tehdä.
Dumis kirjoitti:Mä haluun leuanvetotangon!
Ja mä! Harmikseni kämpässäni ei ole ainuttakaan paikkaa johon sen voisi asentaa. Eli siis oviaukkoa, jossa olisi betoniseinä molemmilla puolilla. Jos tangon kiristää kahden gyproc-seinän väliin, se saattaa vääntää ne sijoiltaan (oon nähnyt edellisessä toimistorakennuksessa noin tapahtuvan). Ainoa paikka olisi ulko-oven kohdalla, eli joutuisin avaamaan ulko-oven porraskäytävään aina kun haluan vedellä leukoja. Siinä olisi vastapäisillä naapurin sedillä ihmettelemistä ovisilmän kautta.Lucy kirjoitti:^ Minäkin!
Mut kertokaa toki te tangon gyprocciin virittäneet että onko noin, vai kantavatko ne seiniin ruuvattavat tukinapit myös gyprocin varassa oikein proputettuina?