Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Monsieur Manala

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Bhven kirjoitti:Onko tää hyvä?

LG W1952S-PF 19" Wide LCD-näyttö.

http://www.verkkokauppa.com/popups/prod ... p?id=26093
Eiks kannattais miettiä suoraan 1680x1050 20" -näyttöä kun ovat suunnilleen saman hintaisia?
isohaara

Viesti Kirjoittaja isohaara »

Yli kuusi vuotta vanha pöytäkone sanoi sopimuksensa irti, ja pitäisi uutta hankkia. Tekiskö joku työt mun puolesa ja löytäisi siinä 600 euron paikkeilla maksavan, mulle sopivimman keskusyksikön - kun tosiaan seurasin tietokonemarkkinoita viimeksi vuonna 2002... :roll:

Pelikäyttöä vehkeeltä en odota, käytän konetta leffojen katseluun, torrenttilatailuun, musiikin soittamiseen ja valokuvien arkistointiin/muokkaamiseen. Useimmiten yhtäaikaa.
Frederik Krueger
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

isohaara kirjoitti:Pelikäyttöä vehkeeltä en odota
No sittenhän sulle sopii varmaan melkein mikä vaan pöytäkone, ja hyvin varmaan kelpaisi useita vuosia vanhakin käytetty kone jos sellaisen joltain saat. Osta vaikka mäkki.
isohaara kirjoitti:käytän konetta leffojen katseluun, torrenttilatailuun, musiikin soittamiseen ja valokuvien arkistointiin/muokkaamiseen. Useimmiten yhtäaikaa.
Katselet leffoja, kuuntelet musaa ja muokkaat valokuvia samanaikaisesti, vieläpä samalla koneella? ;)

Niin tuli mieleeni että tiedätkö mikä vanhassa koneessasi meni rikki? Jos esim. virtalähde vain sanoi sopimuksensa irti, paljon halvemmaksi tulee sen vaihto uuteen, jos kone muuten siis sopi käyttöösi.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
isohaara

^Niin eli mun käytössä halvin mahdollinen markkinoilla oleva kone on yhtä hyvä kuin kalliimpikin? Tuohonkin tosiaan tarvitsin varmistuksen. Edellä mainittu multitaskaus oli vanhalle koneelle suuri urakka, on vaikea edes kuvitella että moinen kikkailu olisi peruskauraa :)

Näytönohjain meni vanhassa rikki, mutta ei kone muutenkaan enää jaksanut käyttöäni. Oli tosiaan työn ja tuskan takana myllyn raksutus jos auki oli yhtä aikaa musiikkisoitin, firefox ja bittorrent.
Frederik Krueger
Kitisijä

Yritin katsella Datadogin sivuilta sopivaa koska heillä on mielestäni ollut yleensä ihan ok konepaketteja (ehkä joskus pitää vähän lisätä muistia, tai pelikäyttöä ajatellen vaihtaa näyttökortti munakkaampaan), mutta heidän sivunsa ja pakettitarjouksensa eivät ole nykyisin enää kovin selkeitä.

Peruskäytössä, johon ei kuulu pelit, komponenttien tarkka viilailu on mielestäni turhaa hifistelyä. Ehkä näytön tyypin ja merkin kanssa voi vähän vertailla ja miettiä, jos siis on samalla hankkimassa uutta näyttöä. Pitikö 600€ hintaehdotuksesi sisältää myös uusi näyttö?
huima
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja huima »

Morse Silent² E8400

http://catalog.mikromafia.fi/catalog/erikoistarjous.php

Vaatii siis vielä erikseen näytön, hiiren, näppiksen ja käyttiksen - mutta kone on hyvä.

-huima
isohaara

Vähän aattelin pärjätä vanhalla näytöllä, mutta toisaalta se on jo kuusi vuotta vanha 17-tuumainen, notta varmaan olisi parasta vaihtaa sekin samalla.

Painelen kyllä kohta Giganttiinkin, olisi hyvä vain olla sitä ennen tietoinen hintatasoista ennen kuin innostuu siellä mistään fujitsupaketeista.
Mylwin
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Monsieur Manala kirjoitti:

LG W1952S-PF 19" Wide LCD-näyttö.

http://www.verkkokauppa.com/popups/prod ... p?id=26093
Eiks kannattais miettiä suoraan 1680x1050 20" -näyttöä kun ovat suunnilleen saman hintaisia?
Mä olen tykästynyt tähän PenKkiin: http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/65443

Tietysti jos ei tarvi yli 19" niin mikä ettei. En mäkään 24" TARVITSE, mutta on se x1080 kuitee ihan muksa pelikäytössä.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Bhven

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Monsieur Manala kirjoitti: Eiks kannattais miettiä suoraan 1680x1050 20" -näyttöä kun ovat suunnilleen saman hintaisia?
En oikeestaan tarvitse, koska oon ollu ihan tyytyväinen tähän nykyiseen 1024x768 15" monitoriini, joka nyt hieman hajosi valitettavasti. Tossa 20 tuumasessa pixel pitch on 0.258, kun 19 tuumaisessa on 0.285, joka on lähempänä vanhaa 15 tuumaistani. Tarkoitus oli ostaa uusi tietokone ja full HD monitori vuonna 2015, mutta joudun nyt siis aikaistamaan monitorin hankintaa. 1440 reso riittä mulle hyvin tähän myllyyn.
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

Bhven kirjoitti:Tarkoitus oli ostaa uusi tietokone ja full HD monitori vuonna 2015
!!! Milloin meinaat ostaa sitä seuraavan tietokoneen? Mitä ostoksia on sunnitteilla välille 2010-2020?
Monsieur Manala

Bhven kirjoitti:
Monsieur Manala kirjoitti: Eiks kannattais miettiä suoraan 1680x1050 20" -näyttöä kun ovat suunnilleen saman hintaisia?
En oikeestaan tarvitse, koska oon ollu ihan tyytyväinen tähän nykyiseen 1024x768 15" monitoriini, joka nyt hieman hajosi valitettavasti. Tossa 20 tuumasessa pixel pitch on 0.258, kun 19 tuumaisessa on 0.285, joka on lähempänä vanhaa 15 tuumaistani. Tarkoitus oli ostaa uusi tietokone ja full HD monitori vuonna 2015, mutta joudun nyt siis aikaistamaan monitorin hankintaa. 1440 reso riittä mulle hyvin tähän myllyyn.
Huh. Suhteellisen sekasin sä kyllä olet tollasten 10-vuotissuunnitelmies kanssa ellei toi ollut vitsi. Mun mielestä 20" 1680x1050 -näytössä on jo suhteellisen suuret pikselit. Itse asiassa näyttävät varsin valtavilta 1920x1080@18,4" jälkeen johon olen jo tottunut. 22-tuumasesta puhumattakaan. Nekään ei juuri taida maksaa tänä päivänä enempää, ja ovat lähempänä haluamaas pikselikokoa.

En tosin ymmärrä miksi pitäisi väkisin hankkia mahdollisimman pieni ja isopikselinen eli epätarkka monitori samalla hinnalla kuin suurempi ja tarkempi. Täydellistä hulluutta mun korviin.

http://www.verkkokauppa.com/popups/prod ... p?id=34269
Siinä 22" samaan hintaan kuin 19-tuumaisesi. En itse kyllä ostaisi pelkällä VGA-liitännällä varusteltua näyttöä, jollaisia molemmat edellämainitut ovat.
Bhven

elco kirjoitti: !!! Milloin meinaat ostaa sitä seuraavan tietokoneen?
Toivottavasti ei tarvitse.
elco kirjoitti: Mitä ostoksia on sunnitteilla välille 2010-2020?
Ei.
Monsieur Manala kirjoitti: En tosin ymmärrä miksi pitäisi väkisin hankkia mahdollisimman pieni ja isopikselinen eli epätarkka monitori samalla hinnalla kuin suurempi ja tarkempi. Täydellistä hulluutta mun korviin.
No kaltaiselleni näkövammaiselle noiden pikseleiden pitää olla tennispallon kokoisia, muuten joutuu tihrustamaan 5 sentin päästä. En nyt tosiaankaan tarvitse mitään 22-tuumaista välikoon monitoria, joten en ottaisi sellaista edes ilmaiseksi. Maksan mielummin 19-tuumaisesta. Ostan sitten vuosien päästä 26-tuumaisen full HD:n, kun niitä saa noin satasella. Ja pelikäyttöön tietokoneen päivittäminen kymmenen+ vuoden välein on ihan sopiva väli. Odottelen tässä siis tällä hetkellä sitä, että peleihin tulee fotorealistiset maisemat ennen kuin päivitän rautaa.
1108 kirjoitti:
Ihan vitun paska, mun mummollakin on isompi (tai olisi jos eläisi). Ei toi sovellu kuin verkonpainoksi ja siihenkin huonosti koska se on paska. Niin paska että on paskalle loukkaus sanoa sitä paskaksi.

Sekunda ja palapeli.
Ok. Tilasin näitä 3 kpl. Paska on hyvää.
Monsieur Manala

Bhven kirjoitti:En nyt tosiaankaan tarvitse mitään 22-tuumaista välikoon monitoria, joten en ottaisi sellaista edes ilmaiseksi. Maksan mielummin 19-tuumaisesta.
Joo, onhan se ihan turha maksaa näkövammaisena isommasta ja paremmasta, kun voi tuhlata rahansa ylihintaiseen ja huonompaankin vieläpä ihan ilmaiseksi.
Odottelen tässä siis tällä hetkellä sitä, että peleihin tulee fotorealistiset maisemat ennen kuin päivitän rautaa.
:rofl:

No, älä pidätä hengitystäsi sitä odotellessa. Taitaa toi 2015 kuitenkin hieman siirtyä sulla.
Bhven

Monsieur Manala kirjoitti: Joo, onhan se ihan turha maksaa näkövammaisena isommasta ja paremmasta
Mikä siinä on parempi?
Monsieur Manala kirjoitti: :rofl:

No, älä pidätä hengitystäsi sitä odotellessa. Taitaa toi 2015 kuitenkin hieman siirtyä sulla.
Ei mulla ole kiire odottaa.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Oliskos tommen setti hintansa arvoinen?

Minä tartten lihamyllyä ja makkarasuppilojuttuja ja naaras niitä apuja mitä nainen nyt keittiössä leipomiseen yms touhuun tarttee..? Niin, mitä se tarttiskaan?

http://www.pixmania.com/fi/fi/910621/ar ... -liha.html
Frederik Krueger
Kitisijä

Bhven kirjoitti:Odottelen tässä siis tällä hetkellä sitä, että peleihin tulee fotorealistiset maisemat ennen kuin päivitän rautaa.
Miksi? Eikö ennen sitä ilmesty hyviä pelejä?
Bhven

Frederik Krueger kirjoitti: Miksi? Eikö ennen sitä ilmesty hyviä pelejä?
Varmasti joo, mutta ei ne pelit mihinkään katoa. Voi niitä pelata myöhemminkin. Esimerkkinä pelasin juuri Far Cryn läpi, vaikka peli julkaistiin jo melkein viisi vuotta sitten.
Monsieur Manala

masa kirjoitti:Oliskos tommen setti hintansa arvoinen?

Minä tartten lihamyllyä ja makkarasuppilojuttuja ja naaras niitä apuja mitä nainen nyt keittiössä leipomiseen yms touhuun tarttee..? Niin, mitä se tarttiskaan?

http://www.pixmania.com/fi/fi/910621/ar ... -liha.html
En kyl ostais muuta kuin Chef- tai Major -sarjaa Kenwoodilta. Parhaat lisävarustevalikoimat standardien voiman ulosottojen vuoksi, kestävimmät koneet, parhaat kulhot ja sekoittimet.

Oma Major maksoi 2 vuotta sitten tarjouksessa 349e. Mukana 3 terää, 2 kulhoa, pölykansi, lihamylly makkarasuppiloineen ja tehosekoitin. Can't beat that.
masa

Monsieur Manala kirjoitti: En kyl ostais muuta kuin Chef- tai Major -sarjaa Kenwoodilta.
Eli toi olisi hyvä paketti vai? Hintaluokassaan toi on ihan soppeli. Ei taida kyl niin halvalla löytyä kuin omasi..

http://tinyurl.com/5uls78
masa

Toppytouhua..
masa kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti: TAP-lisäohjelmilla kyllä.
Mjaaha. Kai niihin täytyy siten alkaa tutustumaan, vaikka ei voisi vähempää kiinnostaa kyseinen säätäminen.
Voe helevettiläänen. Tuuppasin juur äsken plasmaepg:n sisään. Kyl on sit kätevä!

http://plasmaepg.finfur.net/fi/index.html
Monsieur Manala

I'd buy that for a dollar.
1108

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Nyt on tilanne että rouva haluaa itselleen uuden kannettavan. Ja sen kuulemma pitäisi olla Mac.

Itsehän en tiedä mitään Applen vehkeistä niin antakeehan vinkkiä mikä kone olisi hyvä.

Käyttö: Tekstinkäsittely, kevyt kuvanmuokkaus ja netissä kaahaaminen.
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

1108 kirjoitti:Nyt on tilanne että rouva haluaa itselleen uuden kannettavan. Ja sen kuulemma pitäisi olla Mac.
...
Mikä tahansa Macin kannettava on hyvä tuommoseen käyttöön.
Itsellä MacBook Pro 17", joka on tosi hyvä, mutta rouvalle kelvannee tämäkin?
huima
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja huima »

1108 kirjoitti:Nyt on tilanne että rouva haluaa itselleen uuden kannettavan. Ja sen kuulemma pitäisi olla Mac.

Itsehän en tiedä mitään Applen vehkeistä niin antakeehan vinkkiä mikä kone olisi hyvä.

MacBook on täääysin riittävä.

En ole noita uusia malleja päässyt kokeilemaan, mutta omassa käytössä on siis edellistä mallia oleva valkoinen MacBook neljän gigan muistilla. Jos ostaa suoraan Applelta, kannattaa muistit ostaa erikseen - sillä ne ovat Applen verkkokaupassa sikahintaisia.

Kauppaan vaan kokeilemaan. Pienellä totuttelulla Windowsin jälkeen tottuu OS X:ään ja pikkuhiljaa oppii pois vanhat tavat. Windows-kaipuuta tai ohjelmia varten kannattaa sitten ottaa Parallels tai VMWare Fusion, joiden virtuaalikoneessa voi siis ajaa tarvittaessa Windows-ohjelmia.
aasi
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja aasi »

huima kirjoitti:Windows-kaipuuta tai ohjelmia varten kannattaa sitten ottaa Parallels tai VMWare Fusion, joiden virtuaalikoneessa voi siis ajaa tarvittaessa Windows-ohjelmia.
Noista ei ole henkilökohtaisia kokemuksia, mutta ainakin Linuxia Sunin ilmainen ja ainakin osin avoin Virtualbox ajoi ihan kiltisti mäkillä.
Tasan ei mene muumit kanootissa.