Päivän uutiskatsaus
-
- Kitisijä
-
- Kitisijä
Re: Päivän uutiskatsaus
IL: Kissa- ja koiraturkikset pois kaupoista
Lähinnä ihmettelen että miksi? Allergiariskin takiako? Jos Kiinassa kerran popsitaan hauveleita, kai maa voi myös viedä niiden turkiksia?
Lähinnä ihmettelen että miksi? Allergiariskin takiako? Jos Kiinassa kerran popsitaan hauveleita, kai maa voi myös viedä niiden turkiksia?
-
- Kitisijä
Periaatteessa noin mutta mieluummin ei. Kun tietää Kiinan ihmisoikeustilanteen ja laittaa rinnalle eläinten olot niin aika surkialta näyttää. Nyt kun esim EU:ssa ei saa myydä näitä turkiksia niin niitä ei tarvi nylkeä (eläviltä elukoilta???) ainakaan sen turkin takia EU:n markkinoille -> kysyntä vähenee -> rääkättyjen elukoitten määrä vähenee. (Meilläpäin on tapana nylkeä elukka vasta kun se on kuollut.) Tiiä sitten miten oikiasti käytännössä vaikuttaa tämmöset päätökset.Duck kirjoitti:IL: Kissa- ja koiraturkikset pois kaupoista
Jos Kiinassa kerran popsitaan hauveleita, kai maa voi myös viedä niiden turkiksia?
Kai tähän vaikuttaa sekin että kissa ja koira mielletään ihmisen jatkeeksi lännessä ja se että niitä kasvatettaisiin ruuaksi tai turkiksiksi ei jotenkin muka käy länkkärimoraaliin tai johonkin tunnejuttuun.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
-
- Kitisijä
-
- Kitisijä
Luulisi kyllä olevan about kolme kertaa kätevämpää nylkeä elukka kuolleena kuin elävänä.annepa kirjoitti:Nyt kun esim EU:ssa ei saa myydä näitä turkiksia niin niitä ei tarvi nylkeä (eläviltä elukoilta???) ainakaan sen turkin takia EU:n markkinoille...
Mulle pienessä häkissä pelkän turkkinsa vuoksi kasvatetun eläimen turkikset on kuvottavampi ajatus kuin suht. vapaana kasvaneen (vai tarhaako ne niitä katteja siellä Kiinassa?). Aika naurettavaa valtiolta lähteä moralisoimaan jonkun kissaturkiksen käyttöä, kun samaan aikaan itse kuuluu Euroopan suurimpiin turkistuottajamaihin.
-
- Kitisijä
Jäämme siis odottamaan, milloin kielletään ilotulituksetNiba kirjoitti:Keskustapuolue torjuu Saasteet!

Life is complex, it has real and imaginary parts.
-
- Kitisijä
Joo mutta kun uskomus on että kun nyljetään elävältä niin turkki jää kiiltävämmäksi ja muutenkin parempilaatuiseksi. Kätevämpää se ei kyllä ole. Haluakko nähä videon? Mie en kattonu, koska kuitenkin märisen kolme päivää vähintään ja nään siitä painajaisia. Laitan kyllä linkin jos haluat.EveryWoman kirjoitti:Luulisi kyllä olevan about kolme kertaa kätevämpää nylkeä elukka kuolleena kuin elävänä.annepa kirjoitti:Nyt kun esim EU:ssa ei saa myydä näitä turkiksia niin niitä ei tarvi nylkeä (eläviltä elukoilta???) ainakaan sen turkin takia EU:n markkinoille...
Kiinassa tarhataan kyllä kai ja myös varastetaanEveryWoman kirjoitti:Mulle pienessä häkissä pelkän turkkinsa vuoksi kasvatetun eläimen turkikset on kuvottavampi ajatus kuin suht. vapaana kasvaneen (vai tarhaako ne niitä katteja siellä Kiinassa?). Aika naurettavaa valtiolta lähteä moralisoimaan jonkun kissaturkiksen käyttöä, kun samaan aikaan itse kuuluu Euroopan suurimpiin turkistuottajamaihin.
Olen samaa mieltä siitä että Suomen on turha vänistä jostain turkistuotannosta tällä todellisuudella MUTTA jos verrataan Suomalaisten turkiseläinten ja kiinalaisten turkiseläinten oloja niin arvaapa kummilla on paremmat. Tämä on kaksipiippunen juttu; jos Suomessa tuotanto lopetetaan, niin Kiinassa - mistä ei välitetä mistään oikeuksista mitään - se kasvaa ja silloin KAIKKI turkiseläimet ois vielä huonomassa jamassa kuin Suomessa. Ajatus turkisten hylkimisestä vaatteina ja somisteina pitäisi saada suoraan kuluttajien päähän; kun ei ole kysyntää ei ole tuotantoa.PETA kirjoitti:Many of the animals we saw still had collars on, a sign that they were once someone's beloved companions, stolen to be made into fur coats.
Itse en käytä turkista juuri sen takia että minusta koko turkistuotanto on vastenmielistä. Voisin käyttää poro- tai hirviturkkia jos ko eläin on tapettu syötäväksi tai jopa kettuturkkia jos kettu on lopetettu esim kanalan tuhoeläimenä. Tämäkin kuitenkin vain siinä tapauksessa että tietäisin että elukka on a)elänyt vapaana ja b) lopetettu inhimillisin keinoin. Tällaistenkin turkisten käyttäminen julkisesti on hiukan arveluttavaa; eihän vastaantulija voi tietää mistä turkki on peräisin ja saattaa saada päähänsä että turkki on ok. Niinpä käyttöni rajoittuisi öö... mökille?
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
PETA vois puuttua tähänkin. Koiraparat, niiden häkitkin viedään.
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200812 ... 9_ul.shtml
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200812 ... 9_ul.shtml
-
- Kitisijä
Maailman "vielä tunnustamaton" suurin peruna Libanonista! Ei kuulemma lannoitteita käytetty? Eiköhän sitä arabiverta siinä kuin juutalaisen verta ole lannoitteeksi asti valutettu noille seuduin, rajähteissähän taitaa olla myös typpeä? Kyllä kelpaa perunan kasvaa tuolla lailla fertilisoidussa maaperässä!

Oikeasti näyttää maavarren ja mukulan rajat rikkoutuneen perunan rakenteessa? Olisiko tässä ratkaisu ruokapulaan? Geenit talteen!
Linkki

Oikeasti näyttää maavarren ja mukulan rajat rikkoutuneen perunan rakenteessa? Olisiko tässä ratkaisu ruokapulaan? Geenit talteen!
Linkki
Pyyhin Netikettiin..
Tulee semmmoinen fiilis että toi on samanlainen video kuin se Greenpeacen kustantama kuutinpamputusvideo. Siis kuulemani salaliittoteorian mukaan Greenpeace itse palkkasi ne metsästäjät ottamaan ne kuutit talteen, öö, ennen kuin olivat kuoriutuneet. Ihan vaan propaganda- ja säikytystarkoituksiin.annepa kirjoitti:Haluakko nähä videon? Mie en kattonu, koska kuitenkin märisen kolme päivää vähintään ja nään siitä painajaisia. Laitan kyllä linkin jos haluat.
Koska Kiinassa joka tapauksessa syödään koiria, ja turkiksia syntyy sitä kautta, huononevatko niiden koirien olot jos EU:hunkin tuodaan niitä turkiksia? Tuskin kukaan eurooppalainen kuitenkaan menee kauppaan ostaakseen nimenomaan koiraturkiksen ( -> kysyntä kasvaisi). Luulisi sen Disney-piirretyn jo hoitaneen tän homman kotiin.
-
- Kitisijä
Tasan ei mene muumit kanootissa.
-
- Kitisijä
Aha, no just. Ihmettelen kyllä, että eikö siinä roisku veri mihin sattuu ja tahri turkkia jne. Mutta videota en halua nähdä, oli se sitten aitoa tavaraa tai propagandaa. Teemu Mäen kissantappovideotakaan en ole katsonut. Mutta kiitos selvennyksestä.annepa kirjoitti:Joo mutta kun uskomus on että kun nyljetään elävältä niin turkki jää kiiltävämmäksi ja muutenkin parempilaatuiseksi.
Olen itse juuri tekemässä lopputyömallistoani, ja harkitsen poron turkiksen käyttämistä nimenomaan siksi, että tarjolla olisi parempia ja eettisempiä vaihtoehtoja. Vaihtoehtojen tarjoaminen on mielestäni parempi tapa vaikuttaa kuin pelkkä boikotti. Poron kyllä erottaa muista turkiksista jo ulkonäön perusteella, eikä kukaan kai porojaan vankeudessa kasvata.annepa kirjoitti:Itse en käytä turkista juuri sen takia että minusta koko turkistuotanto on vastenmielistä. Voisin käyttää poro- tai hirviturkkia jos ko eläin on tapettu syötäväksi tai jopa kettuturkkia jos kettu on lopetettu esim kanalan tuhoeläimenä. Tämäkin kuitenkin vain siinä tapauksessa että tietäisin että elukka on a)elänyt vapaana ja b) lopetettu inhimillisin keinoin. Tällaistenkin turkisten käyttäminen julkisesti on hiukan arveluttavaa; eihän vastaantulija voi tietää mistä turkki on peräisin ja saattaa saada päähänsä että turkki on ok. Niinpä käyttöni rajoittuisi öö... mökille?
-
- Kitisijä
Mun käsittääkseni koiran valmistaminen syötäväksi tapahtuu usein niin, että se keitetään kokonaisena karvoineen päivineen ja sitten kypsästä höyryävästä ruhosta karvat kaavitaan irti ennen syömistä. Eli niiden turkki menee ihan vaan hukkaan.Duck kirjoitti:Koska Kiinassa joka tapauksessa syödään koiria, ja turkiksia syntyy sitä kautta, huononevatko niiden koirien olot jos EU:hunkin tuodaan niitä turkiksia?
-
- Kitisijä
Äh.
Tietysti tuo koiraturkiskielto on EU:n sääntöjä.
Perustunee meilläkin yleiseen käsitykseen, että koirat ovat lemmikkejä eikä turkiseläimiä. Epäloogista söpöilyä ja nasuilua kyllä, mutta entäs sitten?
Silti tuossa takana näkyy EU:n kasvava tyyli eläinsuojeluun ja luonnonsuojeluun. Ainoita hyviä asioita EU:ssa. Ja luulisin, että tuota ajaneet saattavat olla muutenkin turkistuotantovastaisia.
Ja nyt kun tuo on läpi, ihan teidän tyyliin monet alkaa kyselemään, että eikö ole hurskastelua kieltää vain koiraturkikset. Ja TaTaa.. se tulee lopulta johtamaan kaikkeen turkisten tehotuotannon kieltoon!!
Näkeehän sitä vastaavaa epäloogisuutta.
Sekin just Orimattilalainen aktivisteja selkään ampunut tarhaaja (En ole tavannut, vaikka tarhansa ohi ajelenkin) jossain haastattelussa selitti, että aktivistien turkistarhaiskuja hän ei hyväksy, koska ketut ja minkit ovat tuotantoeläimiä ja ihmisen elinkeino. Mutta koe-eläinKOIRIEN vapauttamiset kyllä. "Koska koirien tulee saada olla ihmisen lemmikkeinä."
Siis mitä vittuu?
Tuossa näkyy tavisten ajattelun ja aatteiden klimppiytyneisyys: Vittuuko se elukka tietää onko ihmisen kulttuurissa luokiteltu hyotyeläimeksi vai lemmikkieläimeksi? Itse asiassa koirat sopis häkkieläimiksi kettua paremmin. Vähemmän villieläintä jäljellä, kesyjä. Mutta jos kasvattaisi koiraa kettuhäkissä, saisi sakot ja ehkä eläintenpitokiellon, ja hyvä niin.
Yleisemmin minusta on ihan kummallinen perversio nykymaailmassa, että eettiset kysymykset käsitetään YKSILÖN "pyhyytenä", "tekopyhyytenä" tai "hurskasteluna". Siis kun 1800-luvun neekeriorjuutta vastustavat kuitenkin sattuivat käyttämään nekrujen poimimasta puuvillasta tehtyjä vaatteita.. niin ei sitä selvitelty ja sanottu, että et saa olla tuota mieltä ellet kulje munasillasi. Tai kun kaivostyöläisten oloja alettiin parantamaan, niin lakkasiko asiasta puhujat käyttämästä metallituotteita?
Joku ihan liikaa yksilön omakehuun tai nolaamiseen perustuva linja nykyään etiikassa.. ja se estää asioiden järkkäämistä. Joista tuo EU:n koiraturkiskielto on hyvä alku KÄYTÄNNÖSSÄ, mussutatte mitä mussutatte.
Tietysti tuo koiraturkiskielto on EU:n sääntöjä.
Perustunee meilläkin yleiseen käsitykseen, että koirat ovat lemmikkejä eikä turkiseläimiä. Epäloogista söpöilyä ja nasuilua kyllä, mutta entäs sitten?
Silti tuossa takana näkyy EU:n kasvava tyyli eläinsuojeluun ja luonnonsuojeluun. Ainoita hyviä asioita EU:ssa. Ja luulisin, että tuota ajaneet saattavat olla muutenkin turkistuotantovastaisia.
Ja nyt kun tuo on läpi, ihan teidän tyyliin monet alkaa kyselemään, että eikö ole hurskastelua kieltää vain koiraturkikset. Ja TaTaa.. se tulee lopulta johtamaan kaikkeen turkisten tehotuotannon kieltoon!!
Näkeehän sitä vastaavaa epäloogisuutta.
Sekin just Orimattilalainen aktivisteja selkään ampunut tarhaaja (En ole tavannut, vaikka tarhansa ohi ajelenkin) jossain haastattelussa selitti, että aktivistien turkistarhaiskuja hän ei hyväksy, koska ketut ja minkit ovat tuotantoeläimiä ja ihmisen elinkeino. Mutta koe-eläinKOIRIEN vapauttamiset kyllä. "Koska koirien tulee saada olla ihmisen lemmikkeinä."
Siis mitä vittuu?
Tuossa näkyy tavisten ajattelun ja aatteiden klimppiytyneisyys: Vittuuko se elukka tietää onko ihmisen kulttuurissa luokiteltu hyotyeläimeksi vai lemmikkieläimeksi? Itse asiassa koirat sopis häkkieläimiksi kettua paremmin. Vähemmän villieläintä jäljellä, kesyjä. Mutta jos kasvattaisi koiraa kettuhäkissä, saisi sakot ja ehkä eläintenpitokiellon, ja hyvä niin.
Yleisemmin minusta on ihan kummallinen perversio nykymaailmassa, että eettiset kysymykset käsitetään YKSILÖN "pyhyytenä", "tekopyhyytenä" tai "hurskasteluna". Siis kun 1800-luvun neekeriorjuutta vastustavat kuitenkin sattuivat käyttämään nekrujen poimimasta puuvillasta tehtyjä vaatteita.. niin ei sitä selvitelty ja sanottu, että et saa olla tuota mieltä ellet kulje munasillasi. Tai kun kaivostyöläisten oloja alettiin parantamaan, niin lakkasiko asiasta puhujat käyttämästä metallituotteita?
Joku ihan liikaa yksilön omakehuun tai nolaamiseen perustuva linja nykyään etiikassa.. ja se estää asioiden järkkäämistä. Joista tuo EU:n koiraturkiskielto on hyvä alku KÄYTÄNNÖSSÄ, mussutatte mitä mussutatte.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
-
- Kitisijä
Ja vitut. Kuulivat jääneensä penismittaustutkimuksessa viimeiselle sijalle. Vähempikin saa nuoren mielen sekaisin.exPertti kirjoitti: http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkom ... id=1623557
Vakavampiin aiheisiin. 80-luvulta tutut mellakat ovat palanneet eurooppaan. Nousukausi on sitten ohi.
Syiksi mainitaan mm. yhden pojan kuolema ja hallituksen huono taloudenhoito.
Kreikan pääministeri yritti rauhoitella villiintyneitä joukkoja väittämällä ettei se koko vaan miten sitä käyttää yms. skeidaa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
-
- Kitisijä
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2008120 ... 1_uu.shtmlexPertti kirjoitti:En kyllä usko, että olisivat niin rehellisiä että jäisivät viimeisiksi. Ellei tietty ajattele, että valehtelivat silmät päästään ja jäivät silti viimeisiksi.
Iltalehti kirjoitti:Lyhyimmät kalut löytyvät taas Kreikasta. Siellä penisten keskipituus on 12,18 ja ympärysmitta 10.19 senttimetriä.
-
- Kitisijä
EveryWoman kirjoitti: Harkitsen poron turkiksen käyttämistä nimenomaan siksi, että tarjolla olisi parempia ja eettisempiä vaihtoehtoja. Vaihtoehtojen tarjoaminen on mielestäni parempi tapa vaikuttaa kuin pelkkä boikotti.
Loistokasta!
EveryWoman kirjoitti: Poron kyllä erottaa muista turkiksista jo ulkonäön perusteella, eikä kukaan kai porojaan vankeudessa kasvata.
No ei näistä kuule tiiä näistä etelän hetelmistä mitä ne luulee... yksikin ehotti taannoisessa Jyväskyläläisen koulupsykologin kirvoittamassa asekeskustelussa että jotta hirvikanta voitaisiin pitää kurissa ja kaikki pääsisivät riistalihoihin käsiksi niin hirvet pitäisi laittaa aitaan kuten porot ja aitoja sais sitten hallinnoija ne ihmiset joilla on siihen valtion luvat.
Nyt asiaan, olettekos kuulleet ehdotuksesta uudeksi maahanmuuttolaiksi? http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa ... sin/118570
Jostakin typerästä syystä tuo linkin takana oleva sivu latautuu ja poNppaa heti sen jälkeen Aamulehden etusivulle. Muistakaa painaa ajoissa stop-nappia.
-
- Kitisijä
Astrid Thors on täysin sopimaton ja ymmärtämätön päättämään maahanmuuttoasioista. Toivottavasti Thorsin esitystä ei hyväksytä, nykyisessä ulkomaalaislaissa on tiukentamisen varaa, samoin tulkinnassa.annepa kirjoitti:Nyt asiaan, olettekos kuulleet ehdotuksesta uudeksi maahanmuuttolaiksi? http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa ... sin/118570
Lisäksi: turvapaikanhakijoita ei karkoteta, heidät käännytetään. Henkilö, jolla on tai on ollut oleskelulupa Suomeen karkotetaan.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
^Jonkunlainen adressi on jo asiasta kyhätty: http://www.adressit.com/ulkomaalaislaki
-
- Kitisijä
Ruoka tulee ruokakaupasta:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2008121 ... 6_uu.shtml
Loistokasta
EDIT: linkki korjattu
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2008121 ... 6_uu.shtml
Loistokasta
EDIT: linkki korjattu
Viimeksi muokannut annepa, 12.12.2008 13:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Kitisijä
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtm ... /12/762813
Vaikuttaa fiksulta päätökseltä. Voi jeesus, että tuokin perhe on (ollut)aivan liian urasidonnainen.
Vaikuttaa fiksulta päätökseltä. Voi jeesus, että tuokin perhe on (ollut)aivan liian urasidonnainen.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
- Kitisijä
annepa kirjoitti:Ruoka tulee ruokakaupasta:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/uutiset1_uu.shtml
Loistokasta!

Iltalehti kirjoitti:Aviopari löytyi kuolleena Lohjalta
Pariskunta on löydetty kuolleena yksityisasunnosta Lohjalta.
Lohjan poliisi sai ilmoituksen Perttilän kaupunginosasta löytyneistä vainajista iltapäivällä. Tekninen tutkinta omakotitalossa aloitettiin välittömästi.
Molemmat kuolleet ovat lohjalaisia ja iältään 50-60-vuotiaita. Poliisi ei epäile, että tekoon liittyisi ulkopuolisia.
Komisario Jussi Ojala Lohjan poliisista vahvisti illalla Helsingin Sanomille, että kuolemat eivät olleet luonnollisia. Hän ei antanut tietoa vainajien kuolinsyystä, mutta lehden tietojen mukaan kyseessä on tiettävästi ampumistapaus. Teon motiivista on Ojalan mukaan "selkeitä viitteitä".
Kuollut mies on toiminut ennen eläkkeelle jäämistään poliisina.
http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Its ... 5241943730
Antaisivat ihmisten itse päättää kuolemastaan, samalla tavalla kun jokainen saa päättää elämästänkäänkin.
Antaisivat ihmisten itse päättää kuolemastaan, samalla tavalla kun jokainen saa päättää elämästänkäänkin.