Liittyen tuohon aiempaan kaunokirjoitusaiheeseen tuli mieleeni, että koulukavereita, tuttuja ja myyjiä katsellessa on tullut panneeksi merkille miten erilaisilla (ja joskus aika oudoilla) tavoilla ihmiset pitelevät kynää. Tässä alla erilaisia tapoja joita olen nähnyt tähän asti ihmisten kirjoittavan (poislaskettuna lasten ekana käyttämä nyrkkiote). Jotkut niistä näyttävät suorastaan kivuliailta.
Millä tavalla itse pitelet kynää?
(vastuuvapauslauseke: otin kuvat vasurilla, mutta peilasin ne photarissa )
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
bliss kirjoitti:Kirjoittaessa B, piirtämisen otetta ei ollut tossa galleriassa.
No laita kuva. Itse piirtäessäni käytän samaa otetta kuin kirjoittaessani, eli B:tä, mutta sormet vetäytyvät ehkä hieman enemmän koukkuun eli kynä siirtyy lähemmäs kämmentä.
bliss kirjoitti:Kirjoittaessa B, piirtämisen otetta ei ollut tossa galleriassa.
No laita kuva. Itse piirtäessäni käytän samaa otetta kuin kirjoittaessani, eli B:tä, mutta sormet vetäytyvät ehkä hieman enemmän koukkuun eli kynä siirtyy lähemmäs kämmentä.
Sellaiseksiko sä sitä kutsut?
Nojoo, mä harvemmin piirrän niin että paperi on pöydällä (kuten kuvassa), enkä nikerrä mitään pientä ja pikkutarkkaa.
JOS teen jotain sellaista, kynä on kädessä kuten kirjoittaessa.
Suvinen kirjoitti:Mä olen ihan kauhean väsynyt, ja haluaisin perustaa kopioketjun muunnellulla otsikolla.
Usko pois, toi mahdollisuus kävi mullakin kyllä mielessä tätä ketjua aloittaessa. Ja myös se että joku varmaan vinkaisee tosta neonvihreästä Xbox-mainoskynästä.
Ai miten niin alkaa olemaan mielenkiintoiset puheenaiheet vähissä? Voisko joku tehä vielä vaikka mielenkiintoisen kyselyn siitä, miten pyyhkii perseensä paskalla käytyään.
Ai niin, sehän onkin jo kysytty. Ei sit mitään, jatkakaa...
MGandhi kirjoitti:Ai miten niin alkaa olemaan mielenkiintoiset puheenaiheet vähissä? Voisko joku tehä vielä vaikka mielenkiintoisen kyselyn siitä, miten pyyhkii perseensä paskalla käytyään.
Ai niin, sehän onkin jo kysytty. Ei sit mitään, jatkakaa...
Jollain on voinut mennä pyllynpyyhintägallup ohi! Mikään ei estä perustamasta sellaista uudelleen. Minua kiinnostaa erityisesti se, kuinka monta paperinpalaa keskimäärin käytetään yhden kakan pyyhkimiseen.
bliss kirjoitti:Käyttääkö D- ja E-versioita muut kin vasurit?
Vaikuttaisko kirjoittava käsi muka jotenkin otteeseen? Miksi?
Tää vasuri ainakin veivaa harakanvarpaansa perus-B:llä.
No juurikin sen perässä "laahaavan" käden suttausefektin vuoksi. En vaan ole nähnyt D:n ja E:n kaltaisia otteita muilla kuin vasureilla. Että siksi kysyin.
A:n ja B:n välimuoto. Kynä on nimetöntä vasten, ja etusormi, keskisormi ja peukalo painavat sitä siihen. Nimettömään on kouluaikoina muotoutunut pieni patti tämän seurauksena.