Kertokaa, kuka toi muotiin tämän urpon ^^-quottaamisen. Nytkään en tiedä oliko tämä minulle vai Onslowille tarkoitettu viesti? Onko se niin vaikeata painaa sitä 'Lainaa'-painiketta?Zeb kirjoitti:^^Tai sitten sulle kävi niin ettet voinut tajuta ennen? Sinänsä kyllä tosi mieltä ylentävää kuulla isien hehkutuksia täällä, vaikken usko että ne toisten kersojen paskavaipat tai hampaat tulee itseäkään koskaan kiinnostamaan, lisääntymisstatuksestani riippumatta.
Pappailu?
Re: Pappailu?
Fiu-fau-fou... Ohi meni korkeelta ja kovaa. Miten tämä nyt liittyi lapsen kasvatukseen?Riemumieli kirjoitti: No en tarkoittanut kirjaimellisesti vastapalloon iskemistä, vaan sitä, että kaikki tietävät, että asialle pitäisi tehdä, mutta kukaan ei uskalla, kun ns. normi-ihmiset ovat liian kilttejä. Samasta syystä ihmisiä kiusataan, hakataan kadulla ilman että ketään kiinnostaa, fundamentalistit meuhkaavat, sotia syyttää ja muuta skeidaa.
Öö, oisko Geetsu? Juu ja on se lainaaminen vaikeampaa kuin laskea 1,2,3MGandhi kirjoitti:Kertokaa, kuka toi muotiin tämän urpon ^^-quottaamisen. Nytkään en tiedä oliko tämä minulle vai Onslowille tarkoitettu viesti? Onko se niin vaikeata painaa sitä 'Lainaa'-painiketta?Zeb kirjoitti:^^Tai sitten sulle kävi niin ettet voinut tajuta ennen? Sinänsä kyllä tosi mieltä ylentävää kuulla isien hehkutuksia täällä, vaikken usko että ne toisten kersojen paskavaipat tai hampaat tulee itseäkään koskaan kiinnostamaan, lisääntymisstatuksestani riippumatta.

No siksi minä ihmettelinkin paikallaoloasiMGandhi kirjoitti: Varmasti näinkin, mutta silti olen aika varma, ettei muiden lapsitarinat kiinnosta muita kuin kertojaansa.

Tiedän tuon jo kyllä ihan omasta puolestani. Koska minua ei kiinnosta vittujakaan toisten muksut, miten voisin kuvitella että jotain ulkopuolista kiinnostaisi minun muksuni.
Lähinnä olen täällä vain korjaamassa räikeimmät kasvatukselliset virheet ja harhaluulot muilta ennen kuin kerkeävät lapsiaan pilaamaan 'hyvillä kasvatusmetodeillaan'...Onslow kirjoitti:
No siksi minä ihmettelinkin paikallaoloasi

No joo, en mä itsekään tiedä miksi tätä ketjua luen. Pitänee hommata kai lapsia, että saan elämääni sisältöä.
Totta kai lasten kasvatus kiinnostaa lapsetontakin vaikkei ne kakkapökäleet kiinnostaisikaan. Mä sitä paitsi saan töissä perehtyä seuraamuksiin huonosta vanhemmuudesta (siis oikeasti huonosta), ja ehkä joskus minusta on jopa auttamaan seurausten paikkailussa.
-
- Kitisijä
Huomenna ultra bra. Saas nähdä näkyykö jo meisseli vai tuleeko siitä sittenkin lipunjakaja
...ei vittu, ei kai ne vielä puolimatkassa nävy?

Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
- Kitisijä
MGandhi kirjoitti:Äh... Sä olet ymmärtänyt väärin. Mä en vihaa vanhemmutta tai edes kammoksu sitä. Lähinnä mua vituttaa siitä niin ihmeellisen asian tekemisen. Mikään, siis mikään, ei ole enemmän maalaisjärjen käyttöä kuin vanhemmuus.
Mutta joo, ei mulla ole oikeutta tulla teille sanomaan, että huokaus kun onkin kiinnostavaa kuulla lapsesi ensimäisistä hampaista tai ekasta neuvolakäynnistä. Ehkä jotain tosiaan kiinnostaa vaikkakin epäilen silti vahvasti. Lähinnä odottavat vaan mahdollisuutta päästä kertomaan omasta ekasta neuvolakäynnistään, joka taas ei kiinnosta ketään muuta jne...

(Ehkä just näitten ketjujen aiheen ulkopuolelle menevien juttujen takia viitsin avata tämän tai sisarketjunsa)
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Eivät ne lapsettomat kovin usein väärässä "kasvatusneuvoineen" ole.exPertti kirjoitti: Kuten autottomat liikenteensuunnittelijatkin, lapsettomat ovat yleensä parhaita jakamaan neuvoja siihen miten lapset pitäisi kasvattaa.
Mä taas oletan, että pystyn säilyttämään maalaisjärkeni vanhemmuudesta huolimatta. En niele, enkä tule nielemään tätä ylenpalttista tuputusta joita vanhemmat jakelee ympäriinsä niin toisille vanhemmille kuin vapaaehtoisesti lapsettomillekin.exPertti kirjoitti: Oletan, että itsekin pääset tähän kuvaamaani tunnelmaan muutaman kuukauden sisällä synnytyksestä.
-
- Kitisijä
Rakenneultrassa kaikki hyvin ![Iso Hymy :]](./images/smilies/icon_hymy.gif)
![Iso Hymy :]](./images/smilies/icon_hymy.gif)
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
- Kitisijä
Vähän niin kuin neuvojat yleensäkin, joilla ei ole edes teoreettista saati sitten käytännön kokemusta asiasta. Ostaisitko palvelun konsulttitoimistolta, jossa kukaan ei osaa mitään, mutta kovasti vaan konsultoi? Ai niin, sellainen on jo eli Trainers' House. Neuvot ovat kuten mielipiteet ja persereikä. Kaikilla on ainakin yksi, vaikkei aina tarvitsisi.Rouva Pupu kirjoitti:Eivät ne lapsettomat kovin usein väärässä "kasvatusneuvoineen" ole.
Paras päivä ikinä.
Sormeani minäkin pyöritin ohimollani, kun jotkut vanhemmat puhuivat alituiseen vauvansa paskan koostumuksesta, kunnes huomasin että teen sitä itsekin nykyään.Rouva Pupu kirjoitti: Mä taas oletan, että pystyn säilyttämään maalaisjärkeni vanhemmuudesta huolimatta..
Älä vanno mitään.
-
- Kitisijä
Tyttö. Tampereella syntyy joko kiakonpelaajia tai lipunjakajia, Hakametsän hengessäNuoriDaavid kirjoitti:Ylermi Ylihankala kirjoitti:lipunjakaja

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Tyttö. Tampereella syntyy joko kiakonpelaajia tai lipunjakajia, Hakametsän hengessäNuoriDaavid kirjoitti:Ylermi Ylihankala kirjoitti:lipunjakaja

-
- Kitisijä
Täytyis kyllä sulatella ajatusta omasta teini-ikäisestä mikrohameessa persettään keikuttamassa rasvaisten punaniskojen kuolatessa vieressä.NuoriDaavid kirjoitti:Jos siitä tuleekin cheerleader?
Entä jos siitä tulee jonkun Tapparalaisen amisviiksen morsmaikku?Ylermi Ylihankala kirjoitti: Täytyis kyllä sulatella ajatusta omasta teini-ikäisestä mikrohameessa persettään keikuttamassa rasvaisten punaniskojen kuolatessa vieressä.
-
- Kitisijä
Toi taitaa olla ehkä pahin skenaario. Muijallani on tapparalainen sydän, joten totta munassa hän olis mielissään ja tarjois jannulle kaljat Yläpesässä(kuppila Hakametsässä) pettämättömästä valinnastaan. Ja vielä amisluuseri...pahalla neppasitOnslow kirjoitti:Entä jos siitä tulee jonkun Tapparalaisen amisviiksen morsmaikku?

OOH! Kerro nyt toki miten katkeruuteni ilmenee ja mistä se mahtaa johtua, koska eittämättä tiedät siihen myös syyn.exPertti kirjoitti:
Ei nyt millään pahalla, mutta...
Katkeruus haisee jo tuonne paskanjauhannankin puolelle. Eikö tähän tarkoitukseen voisi olla yhtä ketjua?
Ilmeisesti olet kanssani eri mieltä siitä, että lasten kasvatus olisi jotain muuta kuin maalaisjärjen käyttöä? Olet sitten varmaankin näitä kasvattajia, joiden mielestä lapsi kasvaa takuuvarmasti vinoon mikäli kaikkia erilaisia 'hienoja' kasvatusmetodeja ei oteta käyttöön. Siitäkin huolimatta, ettei itse ymmärrä mitä on tekemässä.
Ja sitten vielä... Mua kyllä vähän vituttaa se, että mun mielipide oletusarvoisesti ohitetaan 'tietämättömän viisasteluna' mikäli itselläni ei ole lapsia. Entä jos olen lapseton ja työsketelen esim. päiväkodissa. Enkö silti saa mielestäsi kommentoida lasten kasvatuksellisiin asioihin? Pitääkö ensin antaa disclaimer, että kaikki seuraava teksti on lapsettoman käsialaa ja täten vaarallisen väärää?
Kuten aiemmin sanoinkin, on aiheita, jotka ovat informatiivisuudessaan vallan hyödyllisiäkin jaettavaksi tällaisellakin foorumilla. Mutta jos oikeasti olet kiinnostunut palstaperoona X:n lapsen kakan koostumuksesta tai väristä, niin väitän että sulla on pahoja ongelmia.Ja kyllä, minua on hämmästyttävästi ruvennut kiinnostamaan jopa muittenkin kokemukset jälkikasvunsa kanssa. Lienenkö sitten ainut?
Ai vittu! Nyt alkaa repeämään hermo sun kanssas!exPertti kirjoitti: Tähänkään sinä et oikein voi ottaa kantaa jos et ole omaa hommannut.
Eli mielestäsi en ole millään tavalla oikeutettu mielipiteeseen ennen oman lapsen saantia? Vastaa kyllä/ei, jotta tulee selväksi.
Missä olen pätenyt? Jos olen, niin olenko ollut kovin väärässä? Jos olen, niin kommentoi sitä mielipidettä äläkä sitä, ettei minulla voi olla 'oikeata' mielipidettä. Juuri tällainen 'vain vanhemmuus voi valmistaa sinut lapsen kasvattamiseen'-asenne mua vituttaa. Ei siis lapset tai vanhemmuus sinänsä.
Kerrohan samalla, mikä sinua tuossa anaalihoonauksessa noin kiehtoo kun siitä tunnut niin kovasti puhuvan?
Loma epyktissä näköjään lepuutti hermoa. Lentikö jalla monta päivää?MGandhi kirjoitti: Ai vittu! Nyt alkaa repeämään hermo sun kanssas!

Onslow kirjoitti:Loma epyktissä näköjään lepuutti hermoa. Lentikö jalla monta päivää?MGandhi kirjoitti: Ai vittu! Nyt alkaa repeämään hermo sun kanssas!

Et pystynyt anatamaan kyllä/ei-vastausta. Yllättävää.exPertti kirjoitti: Ottamatta kantaa muihin mielipiteisiisi otin äsken kantaa siihen, että sinulla on _vanhempana_olosta_ aika huono olla mitään mieltä jos et _ole vanhempi. Sitä tarkoitin. Ulkopuolisesta tämä "pappailu" ja "mammailu" näyttää ihan hullulta, mutta jossakin määrin se tuntuu itsestä järkevältä.
Minusta pätemistä on kyllä jos on toisen käden tietoa ja/tai kirjaviisautta, mutta ei käytännön kokemusta.
Minusta palstan historian huomioonottaen se hoonaus on mitä sopivin esimerkki yleisesti aiheesta vaikkakin se keskustelu tuntuu vähenneen aika lailla.
Mielestäni minulla voi olla _vanhemmuudesta_ ja _lapsen_kasvattamisesta_ ihan validejakin mielipiteitä ilman omaakin lasta. Lähinnä siitä, mitä suloisia asioita päässäni tapahtuu oman lapsen synnyttyä, en voi varmuudella sanoa yhtään mitään.
Mun mielestäni pätemistä on, jos olettaa pelkän vanhemuuden olevan ainoa riittävä peruste pätemiselle.
-
- Kitisijä
Mielipiteitä toki voi olla. Tosin ne ovat lähinnä korulauseita, ennen kuin niitä on testattu käytännössä oman/samassa perheessä kasvavan lapsen kanssa. Vaikka olisit ollu kätilö tai lastenhoitaja 20 vuotta, mutta lapseton ja siten jäänyt paitsi yövalvomisista ja juuri omaan lapseen liittyvistä huolista ja iloista, on näkökulma eri kuin nämä kokeneella.MGandhi kirjoitti: Eli mielestäsi en ole millään tavalla oikeutettu mielipiteeseen ennen oman lapsen saantia? Vastaa kyllä/ei, jotta tulee selväksi.
En silti pidä, että lapseton ihminen olisi yhtään sen huonompi tai vähemmän ammattilainen kasvattamaan minun lastani. Ihan pätevänä pitäisin myös vaikkapa syöpää hoitavaa huippulääkäriä, joka ei sitä kuitenkaan itse olisi sairastanut. Sairastuttuaan hänkin saisi kuitenkin enemmän "näkökulmaa" asiaan, eikö?
Prepare for the worstest.