Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Onslow

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Riemumieli
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Paras päivä ikinä.
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Eihän tuonne eeuun ytimeen kannattaisikaan lähettää muita kuin henkilöitä, joilla on yhtä vahva ammattiosaaminen. Siellä kun voi olla hiukan helpompi vetää miljoonia taskuun niin samalla voisi loheta Suomellekkin jotain hyvää kun ei tarvitse kaikkea tarmoa pistää omiin.

Mitä joku puhtoinen urheilija tietää talousrikoksista isossa mittakaavassa, eihän EUssa ole kyse muusta kuin keskushallinnollisesta korruptiosta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
aasi
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja aasi »

Tasan ei mene muumit kanootissa.
Duck

Viesti Kirjoittaja Duck »

^ No toivottavasti siihen nuapuriin saahaan üdinvoimala jottei kuukle.fi pimene.
Bluntly
Kitisijä

Duck kirjoitti:^ No toivottavasti siihen nuapuriin saahaan üdinvoimala jottei kuukle.fi pimene.
No noissa paperitehtaissa ei ole omastatakaa kuin helvetin isot myllyt pyörittämässä sähköä koneille. Useinhan ne työntävät virtasta verkkoon kun tehdas ei tarvitse koko kapasiteettia.
Duck

Viesti Kirjoittaja Duck »

^ Kappas. Millä ne toimii? Hiilellä? Myylällä?
Bluntly
Kitisijä

Esimerkiksi Summa:
Voimalaitos

Kattilat

* Kattila K1, 1955-2003, Valmistaja: Tampella, Teho:? (ketjuarina-pääkattila), Polttoaine: kivihiili, öljy
* Sähkökattila 1955-2003
* Kattila K2, 1972-2008 (uusittu 1987), Valmistaja: Ahlström, Teho: 160 MW (leijupeti-pääkattila, Polttoaine: kuori, maakaasu
* Kattila K3, 2003-2008 Valmistaja: HKB, Teho: 30,2 MW (kaksoistulitorvi-tuliputki-varakattila), Polttoaine: maakaasu
* Kattila K4, 2003-2008 Valmistaja: HKB, Teho: 30,2 MW (kaksoistulitorvi-tuliputki-varakattila), Polttoaine: maakaasu
* Kattila K5, 2003-2008 Valmistaja: HKB, Teho: 30,2 MW (kaksoistulitorvi-tuliputki-varakattila), Polttoaine: maakaasu

Turbiinit

* Turbiini T1, 1955-2008, Valmistaja: BBC Brown Boveri, vastapaineväliottoturbiini, 12 MW (varalla)
* Turbiini T2, 1972-2008, Valmistaja: Siemens, vastapaineväliottoturbiini 34 MW (pääturbiini)
* Turbiini T3, 1972-2008, Valmistaja: Siemens, lauhdeturbiini 11 MW (käynnistysvalmiudessa)

Voimalaitoksella on kolme generaattoria. Vuonna 2003 tehdas kulutti sähköä noin 857 GWh, josta 92% hankittiin tehtaan ulkopuolelta.
Eli tuolla ei sitten ollutkaan kovin tykit vehkeet.
Onslow

Duck kirjoitti:^ Kappas. Millä ne toimii? Hiilellä? Myylällä?
Ne polttaa siellä nörttejä. Loppuun.

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1643615
sivustahuutaja
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Duck kirjoitti:^ Kappas. Millä ne toimii? Hiilellä? Myylällä?
Jos samalla tontilla on sellutehdas, niin soodakattilassa poltetaan mustalipeää, joka tekee sellutehtaasta energiapositiivisen. Muuten biopolttoaineet ja maakaasu ovat aika yleisiä paperitehtaiden voimalaitoksissa.

Pelkät paperitehtaat eivät yleensä ole sähkön suhteen omavaraisia. Esim. Summassa n. 90% sähköstä ostettiin ulkoa.
Onslow

Mene suoraan vankilaan, kulkematta lähtöruudun kautta. Voi poikaraukkaa.

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1643662
annepa
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja annepa »

exPertti kirjoitti:
Onslow kirjoitti:Vai että oli liikaa. Voi kamala.

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1643457
Jospa vihreät naiset tekisivät vielä tutkintapyynnön tästä(kin).
Mikään mainos, missä annetaan ymmärtää että nainen pystyy kerralla kantamaan 4 litran lasituoppia täynnänsä, ei voi olla naisia halventava.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Frederik Krueger
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

^ Eikös se ole kuitenkin vain 4kg? Kuin neljän kilon painoisen kahvakuulan kantoa?
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Bluntly
Kitisijä

Frederik Krueger kirjoitti:^ Eikös se ole kuitenkin vain 4kg? Kuin neljän kilon painoisen kahvakuulan kantoa?
Ja itse tuoppi on painoton?
Frederik Krueger
Kitisijä

No okei... paljonko tyhjä litran tuoppi painaa?

Eikös ne tuolla Saksanmaalla kuitenkin kantele vaikka kymmentä kerralla?
annepa
Kitisijä

Tuoppi on paksua lasia ja ne on siis täynnä nestetta, pojat, mikä vaikeuttaa kantamista koska eihän sitä nestettä saa läikyttää.

Kyllä kai ne Saksassa kantelee kaheksaaki (kymmentäki?) kerralla, mut ku alottaa alhaalta niin suunta on ylöspäin. Näin vähäisellä harjotuksella ei vielä kannata sitä kaheksaa haalia.

Teidänkö mielestä tuo siis halventaa naisia tuo mainos?
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Bluntly
Kitisijä

Frederik Krueger kirjoitti:No okei... paljonko tyhjä litran tuoppi painaa?
Suoraan sanottuna, en tiedä. Mutulla sanoisin korvallisen, hiukan paksummasta lasista olevan saksalaistyyppisen kolpakon olevan vähintään pari kiloa.

Kotona on yksi isompi, ehkä 1,5-2l, yksilö ja se kun on täynnä niin ei se ihan helpolla liikahda.
Onslow

annepa kirjoitti: Teidänkö mielestä tuo siis halventaa naisia tuo mainos?
Näytänkö minä feministiltä?
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Onslow kirjoitti: Näytänkö minä feministiltä?
Jos kannatat naisten ja miesten tasa-arvoa oot feministi näytit siltä tai et ;)

Tämmösten mainosten kieltäminen, miesviha ym. ei liity feminismiin mitenkään. Nykyään on jotain ihme butch"femmoja", joilla ei ole mitään tekemistä kyseisen asian kanssa.
Niba
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Niba »

Salaisuudet jäävät piiloon?
Pyyhin Netikettiin..
Frederik Krueger
Kitisijä

Bluntly kirjoitti:Suoraan sanottuna, en tiedä. Mutulla sanoisin korvallisen, hiukan paksummasta lasista olevan saksalaistyyppisen kolpakon olevan vähintään pari kiloa.
Jaiks. No sitten. Olen minäkin kai joskus sellaista isoa paksulasista tuoppia hypistellyt, mietin liikaa normaaleja suomituoppeja. Ei ihmekään että suomalaiset tarjoilijat ovat niin kynäniskakukkakeppejä verrattuna baijerilaisiin balleriinoihin.
annepa
Kitisijä

Rouva Pupu kirjoitti:
Onslow kirjoitti: Näytänkö minä feministiltä?
Jos kannatat naisten ja miesten tasa-arvoa oot feministi näytit siltä tai et ;)

Tämmösten mainosten kieltäminen, miesviha ym. ei liity feminismiin mitenkään. Nykyään on jotain ihme butch"femmoja", joilla ei ole mitään tekemistä kyseisen asian kanssa.
En kysynyt että miltä näytät tai näytätkö feministiltä vaan että halventaako tuo mainos sinusta naisia.

Minä olen feministi Rva Pupun mainitsemassa mielessä. Silti tuo kuva ei minusta halvenna naisia. Mulla on tissit ja juon joskus kaljaa. Joskus kanniskelen alkoholiannoksia (en kyllä tota painoluokkaa koska olen kynäniskainen insinööri) avokaula-aukkoisessa paidassa. Siis varsin totuudenmukainen kuva tossa mainoksessa.

Paitsi tietysti jos joku butch"femma" ajattelee että toiminnallani halvennan naisia mutta he ovat sanomattakin väärässä. Pöntöt.
Onslow

annepa kirjoitti: En kysynyt että miltä näytät tai näytätkö feministiltä vaan että halventaako tuo mainos sinusta naisia.
Postasin tuon uutisen palstalle ja lisäsin perään tekstin. "Voi kamala"

Mitä sen perusteella luulisit?
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

annepa kirjoitti: Paitsi tietysti jos joku butch"femma" ajattelee että toiminnallani halvennan naisia mutta he ovat sanomattakin väärässä. Pöntöt.
Jos "sun" tavoite on tasa-arvottomuus eli miesten aseman heikentäminen naisten aseman nostattamiseksi niin huhhei. Jos vielä perään kaihoisasti ihannoit islamilaista kulttuuria niin sanon huhhei toisen kerran. Tälläisiä femmoja ei kertakaikkiaan voi ottaa vakavasti.

Se ei liity mitenkään siihen heiluuko nainen metsässä moottorisahalla, juoko kaljaa tjmv. Feminismin ansiosta naisella on siihen nykyään mahdollisuus, samoin kuin heilua mainoksissa tissiensä kanssa jos niin haluaa.

EDIT: Pahoittelen, luin annepan viestin päin persettä, mutta tuo ylläoleva kyllä kuvastaa sitä butch"femmailua", joka on liian usein pinnalla kärkkäine kirjoituksineen.
sanctus

Viesti Kirjoittaja sanctus »

"Butch"femmailu"".

Täältä oppii aina jotain uutta, kun käy kääntymässä.