Autoilu 2

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
bliss

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja bliss »

Duck kirjoitti:Ajaessani kohti huimahallia panin merkille edessäni olevan Pösön takavalot. Äkkiseltään vilkaistuna se näytti LED-rykelmältä, mutta se olikin oikeasti vaan tavallinen hehkulamppu jonka eteen oli laitettu reiällinen peltilevy jotta se saataisiin näyttämään LEDeiltä.

Kui varte? Ihme halpisfeikkaamista tommonen.
Pojat tykkää tuunaa kato :P
Duck

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Duck »

exPertti kirjoitti:No vertaa passatin aitoihin ledeihin ja pystyt käsittämään miksi valot on tehty oikealla lampulla.
Does not compute. LEDithän ovat join viissataatuhattamiljaaardia kertaa kestävämpiä ja virtapihimpiä kuin hehkulamput. No ei ihan, mut silti. Ovat vielä toistaiseksi hieman himmeämpiä ja välkkyvät (ei silmin havaittavasti), mutta signaalitarkoituksiin (vilkut) tuommoinen on aivan riittävää.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Toyota toimii edelleen. Jarrut kitisevät edelleen pikkaisen (en jaksanut viedä niiden takia huoltoon), ja myös toisen uuden "ominaisuuden" olen löytänyt:

Jos painaa painokytkintä joka kierrättää ilmastoinnissa vain sisäilmaa (jos edessä on haiseva kuorma-auto tms.), menee se itsestään pois päältä joidenkin muiden hallintalaitenappuloiden näpelöimisestä. En ole ihan varma mistä kaikista ja meneekö se välillä jopa itsestään pois päältä, mutta ainakin takalasilämmitinnappulan painaminen saa "sisäilmakierrätys PÄÄLLÄ" nappulan kytkeytymään pois päältä.

Eipä tuo suuri juttu ole, mutta kyllä minä tuollaisestakin kirjoittasin C-luokan vikaraportin jos olisin testaajana Toyotan Q&A-osastolla. Ellei se sitten kytkeydy pois tarkoituksella (esim. koska sisäilmakierrätys saa takalasinkin huurtumaan), mutta en ymmärrä logiikkaa.

Niinjoo, autossani tuntuu myös olevan Pertin suosimalta Toyotan viat-foorumilla mainittu "ominaisuus" että tuulilasin vasemmanpuoleinen vesiruisku on joko aavistuksen verran liian heikkotehoinen, tai suunnattu hieman liian alas. Tahtoo sanoa että kovemmassa vauhdissa vasemman puolen vedet suuntautuvat enemmän tuulilasin alareunaan, onneksi kuitenkin pyyhkijän yläpuolelle.

Vielä ei onneksi ole tullut yhtä vittumaista vikaa eteen kuin vaikka Volkkarini ovien lukkomekanismien jähmettyminen pikkupakkasilla.
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 03.03.2009 10:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Onslow

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Frederik Krueger kirjoitti: Vielä ei onneksi ole tullut yhtä vittumaista vikaa eteen kuin vaikka Volkkarini ovien lukkomekanismien jähmettyminen pikkupakkasilla.

Tuttu ominaisuus myös Audista.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 15278
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Frederik Krueger kirjoitti:Toyota toimii edelleen. Jarrut kitisevät edelleen pikkaisen (en jaksanut viedä niiden takia huoltoon), ja myös toisen uuden "ominaisuuden" olen löytänyt:
Mä olen tässä sydäntalvella huomannut omassani jarrujen ujelluksen kevyellä pintapainalluksella. Mistähän tämä juontuu?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 15278
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

exPertti kirjoitti:Joko sonnasta/lasittuneista jarrupalojen pinnoista (jopa palatkin voivat olla lopussa) tai nykyautoissa enenevässä määrin liikkumaan (=värisemään) pääsevistä jarrupaloista joka esiintyy juuri kevyissä painalluksissa.
:sir:
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Monsieur Manala

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Frederik Krueger kirjoitti:Jos painaa painokytkintä joka kierrättää ilmastoinnissa vain sisäilmaa (jos edessä on haiseva kuorma-auto tms.), menee se itsestään pois päältä joidenkin muiden hallintalaitenappuloiden näpelöimisestä. En ole ihan varma mistä kaikista ja meneekö se välillä jopa itsestään pois päältä, mutta ainakin takalasilämmitinnappulan painaminen saa "sisäilmakierrätys PÄÄLLÄ" nappulan kytkeytymään pois päältä.

Eipä tuo suuri juttu ole, mutta kyllä minä tuollaisestakin kirjoittasin C-luokan vikaraportin jos olisin testaajana Toyotan Q&A-osastolla. Ellei se sitten kytkeydy pois tarkoituksella (esim. koska sisäilmakierrätys saa takalasinkin huurtumaan), mutta en ymmärrä logiikkaa.
Logiikkahan on varsin yksinkertainen. Sisäilman kierrätys saa auton lasit huuruun alta aikayksikön, koska hengityksen mukana poistuva kosteus ei pääse autosta ulos vaan tiivistyy ikkunapinnoille. Teppo Tavistyperys ei tätä välttämättä ymmärrä, vaan ihmettelee kun auto rupee huurtumaan. Nokkela ratkaisuhan on a) painaa tuulilasin huurteenpoistokytkintä ja takalasin lämmitinkytkintä. Sääli vain ettei niistä ole paskaakaan hyötyä, jos sisällä ikkunapinnoille tiivistyvä kosteus ei pääse autosta ulos sisäilman kierrätyksen ollen kytkettynä.

Toisin sanoen logiikka on se, ettei kaiken maailman Frederik Kruegerit soittaisi Toyotan päivystävään puhelimeen sisäilmankierto päällä, ja esittäisi typeriä kysymyksiä siitä miksi autoni menee ihan huuruun sisältä eikä aukea, vaikka miten painelen tuulilasin ja takalasin huurteenpoistonappuloita.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Monsieur Manala kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti:Jos painaa painokytkintä joka kierrättää ilmastoinnissa vain sisäilmaa (jos edessä on haiseva kuorma-auto tms.), menee se itsestään pois päältä joidenkin muiden hallintalaitenappuloiden näpelöimisestä. En ole ihan varma mistä kaikista ja meneekö se välillä jopa itsestään pois päältä, mutta ainakin takalasilämmitinnappulan painaminen saa "sisäilmakierrätys PÄÄLLÄ" nappulan kytkeytymään pois päältä.

Eipä tuo suuri juttu ole, mutta kyllä minä tuollaisestakin kirjoittasin C-luokan vikaraportin jos olisin testaajana Toyotan Q&A-osastolla. Ellei se sitten kytkeydy pois tarkoituksella (esim. koska sisäilmakierrätys saa takalasinkin huurtumaan), mutta en ymmärrä logiikkaa.
Logiikkahan on varsin yksinkertainen. Sisäilman kierrätys saa auton lasit huuruun alta aikayksikön, koska hengityksen mukana poistuva kosteus ei pääse autosta ulos vaan tiivistyy ikkunapinnoille. Teppo Tavistyperys ei tätä välttämättä ymmärrä, vaan ihmettelee kun auto rupee huurtumaan. Nokkela ratkaisuhan on a) painaa tuulilasin huurteenpoistokytkintä ja takalasin lämmitinkytkintä. Sääli vain ettei niistä ole paskaakaan hyötyä, jos sisällä ikkunapinnoille tiivistyvä kosteus ei pääse autosta ulos sisäilman kierrätyksen ollen kytkettynä.

Toisin sanoen logiikka on se, ettei kaiken maailman Frederik Kruegerit soittaisi Toyotan päivystävään puhelimeen sisäilmankierto päällä, ja esittäisi typeriä kysymyksiä siitä miksi autoni menee ihan huuruun sisältä eikä aukea, vaikka miten painelen tuulilasin ja takalasin huurteenpoistonappuloita.
Kylläpä taas yksi keuhkoaa, ihan turhaan. Varmaan sillä on taas huono päivä.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Monsieur Manala

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Voi voi. Ottipa se koville. Käy nyt myös kirjoittamassa vikaraportti siitä syystä, että kun painat tuulilasin huurteenpoistonappulaa, niin ilmastointi kytkeytyy itsestään päälle, vaikka ulkona ei ole edes hellettä!
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Leevi »

exPertti kirjoitti:
Onslow kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti: Vielä ei onneksi ole tullut yhtä vittumaista vikaa eteen kuin vaikka Volkkarini ovien lukkomekanismien jähmettyminen pikkupakkasilla.

Tuttu ominaisuus myös Audista.
VW-konsernista jäi muistot, että pakkasella joskus ovea ei saanut edes lyötyä kiinni lukkomekanismin jumitettua ilman yletöntä voimaa. Ei sellaista enää, kiitos.
Ei ole Audissa ollut koskaan tuota ongelmaa ja uudemmassa volkkarissa olikohan kerran. Ja on niitä muissakin merkeissä kun sää sattuu sopivaksi ... ;)
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Päivitystä Toyotan hallintalaitekeskusteluun. Enhän mä eilen aamulla mitään takalasinlämmitinnappulaa edes painanut, vaan sen yläpuolella olevaa, aivan liian samannäköistä, namiskaa joka tehostaa tuulilasin tuuletusta (niissä on melkein identtisen näköiset pienet symbolit). Sitähän painaessa on ihan ymmärrettävää että sisäilmankierrätys kytkeytyy pois päältä, koska koko nappulan tarkoituksena on tehostaa tuulilasin huurteen poistoa.

Takalasin lämmittimen nappulan painaminen ei poista sisäilman kierrätystä, joten aikaisemman lapsellisen kiistelyn ja muka-päivänselvät perustelut sen logiikasta voi unohtaa (sori Manala 8) ).

Mutta tämähän ei jää tähän, logiikka on edelleen jotenkin monitahoinen, ellei jopa outo. Joskus tuulilasipuhallustehostimen painaminen poistaa sisäilman kierrätyksen, joskus ei. Jos systeemin on tarkoitus toimia noin, saattaa se liittyä joko moottorin lämpötilaan, tai lämpötilaeroihin auton ulko- ja sisälämpötilan välillä. Ehkä vastaus löytyy käyttäjämanuaalista, ehkä muistan tänään tarkistaa.

Lisäksi, jo pelkän sisäilmakierrätysnappulan painaminen toimii vähemmän ennalta-arvattavasti sikäli että joskus se kytkeytyy itsestään pois päältä jo puolen minuutin tai minuutin jälkeen, joskus taas pysyy vaikka kuinka kauan päällä.

Olettaen että nuo kaikki yllämainitut tapaukset ovat ominaisuuksia eivätkä vikoja, olen kuitenkin sitä vastaan että systeemi yrittää liikaa päätellä mitä käyttäjä haluaa tehdä, varsinkin jos logiikka ei ole kovin ennalta-arvattava kun systeemi toimii eri tilanteissa eri tavalla. Liika ennaltapäättely tekee systeemin vain monimutkaisemmaksi käyttäjälle. Mahtaa ilmastointisysteemin logiikka olla aikamoinen vuokaavio, ilmeisesti joku japsi-insinööri teki siitä lopputyönsä.

Vielä selvennyksenä että yllämanituissa tapauksissa ilmastointiautomatiikka on kytketty pois päältä, eli hallinnan on tarkoitus tapahtua manuaalisesti. Automatiikan ollessa päällä ei tiedä ennalta välttämättä ollenkaan mihin ja millä teholla systeemi suuntaa ilmavirrat, jotenkin se on päättelevinään mikä on käyttäjälle parasta. Siksi en automatiikkaa käytäkään.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Monsieur Manala

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Frederik Krueger kirjoitti:Päivitystä Toyotan hallintalaitekeskusteluun. Enhän mä eilen aamulla mitään takalasinlämmitinnappulaa edes painanut, vaan sen yläpuolella olevaa, aivan liian samannäköistä, namiskaa joka tehostaa tuulilasin tuuletusta
Joo, helpostihan noi keskenään sekottaa. Onhan se ihan loogista että tuuletusjärjestelmä alkaa pitämään aivan saatanallista puhallinmöykkää kun kytket "takalasinlämmittimen" päälle. :roll:

Jos sitä metakkaa ei oikeasti huomaa mikä "väärän nappulan" painamisesta tossa tapauksessa alkaa, täytyy aistihavainnoissa olla hieman vikaa. Ja joo, monissa autoissa takalasinlämmittimen päällepainaminen ottaa sisäilmankierron pois, sen sijaan käytännössä lähes kaikissa autoissa tulilasin huurteenpoistonapin painaminen ottaa sen pois ja useissa kytkee myös ilmastoinnin päälle.

Aatteles mua raukkaa, mulla on noiden kahden nappulan lisäksi vielä tuulilasin sähkölämmitysnappulakin, ja kaikki kolme nappulaa vierekkäin kiinni toisissaan. Ei ole helppoa ei. :(
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Monsieur Manala kirjoitti:Joo, helpostihan noi keskenään sekottaa. Onhan se ihan loogista että tuuletusjärjestelmä alkaa pitämään aivan saatanallista puhallinmöykkää kun kytket "takalasinlämmittimen" päälle. :roll:

Jos sitä metakkaa ei oikeasti huomaa mikä "väärän nappulan" painamisesta tossa tapauksessa alkaa, täytyy aistihavainnoissa olla hieman vikaa.
Tai sitten tuulilasin puhallus oli jo ennestäänkin varsin voimakkaalla, joten möykkätaso oli suunnilleen sama. Mutta sinun möykkätasoosi tämä tieto tuskin vaikuttaa. :)
Aatteles mua raukkaa, mulla on noiden kahden nappulan lisäksi vielä tuulilasin sähkölämmitysnappulakin, ja kaikki kolme nappulaa vierekkäin kiinni toisissaan. Ei ole helppoa ei. :(
Jep, ja ilmeisesti kaikissa kolmessa kovin samannäköiset pienet symbolit jotka eivät erotu hämärässä. Ainakaan Toitsussani kyseisten nappuloiden symbolit eivät valitettavasti ole valaistuja, mielestäni saisivat olla.

Sama ongelma muuten CD-soittimen eject-nappulan kanssa, sitä ei näe hämärässä joten joutuu menemään muistinsa mukaan kummalla puolella soitinta oleva erillinen painike oli eject, ja kumpi "jokin muu". Silloin tällöin menee vikaan kun tulee ejectiä kovin harvoin käytettyä. Hämärässä ei meinaa edes erottaa missä kohtaa kojelautaa kyseiset näppäimet ovat. On se, vaikeaa.

Ennenkuin syylliseksi epäillään vajavaista hämäränäköäni, syön kyllä paljon mustikoita (jotka parantavat hämäränäkökykyä, mistä syystä esim. WWII brittipommituslentäjät söivät aina ennen lentotehtävää mustikkakeittoa), ja aikaisemmassa Volkkarissani en kokenut ongelmia hallintalaitteiden tunnistettavuuden kanssa. Piste Volkkarille, ainakin tuon tekivät paremmin.
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 04.03.2009 14:20. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Duck

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Duck »

Frederik Krueger kirjoitti:Ainakaan Toitsussani kyseisten nappuloiden symbolit eivät valitettavasti ole valaistuja, mielestäni saisivat olla.
Aiheeseen liittyvä tarina: itse ihmettelin alkuvaiheessa Hondan ostettuani että miksi kojelauta on pimeänä. Syynä olivatkin automaattivalot, jotka ovat aina päällä kun auto on käynnissä. Kun valokytkin on "off" -asennossa, ajovalot kyllä ovat päällä mutta kojelauta on pimeänä. Pimeällä ne valot piti laittaa silleen "päälle päälle" jotta kojelautakin syttyi.

Joo, se oli mulle uutta tietoa, kun sitä ennen olin ajanut Twingolla josta piti aina laittaa valot erikseen päälle.
Onslow

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Duck kirjoitti: Joo, se oli mulle uutta tietoa, kun sitä ennen olin ajanut Twingolla josta piti aina laittaa valot erikseen päälle.
Minullakin on miestyökaveri joka ajoi 200 kilsan matkan Turusta Espooseen lyhyillä valoilla, koska ei osannut laittaa pökötissään pitkiä valoja päälle. :P
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Duck kirjoitti:Pimeällä ne valot piti laittaa silleen "päälle päälle" jotta kojelautakin syttyi.

Joo, se oli mulle uutta tietoa, kun sitä ennen olin ajanut Twingolla josta piti aina laittaa valot erikseen päälle.
No niin, jos alkaisin sitten ajaa tästälähin taajamassakin valot päällä-päällä. :oops:

No siitä huolimatta, kyseiset symbolit ovat valaistuinakin kovin samannäköisiä, ja alkuperäiseen ihmettelyyni tuuletuksen hallinnan ylenpalttisesta logiikasta se ei vaikuta. :leuhka:
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Monsieur Manala

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Frederik Krueger kirjoitti:
Monsieur Manala kirjoitti: Jos sitä metakkaa ei oikeasti huomaa mikä "väärän nappulan" painamisesta tossa tapauksessa alkaa, täytyy aistihavainnoissa olla hieman vikaa.
Tai sitten tuulilasin puhallus oli jo ennestäänkin varsin voimakkaalla, joten möykkätaso oli suunnilleen sama. Mutta sinun möykkätasoosi tämä tieto tuskin vaikuttaa. :)
Herranjestas miten kammottava ajatus että joutuisi ajamaan autoa jonka flektiä joutuu huudattamaan niin voimakkaalla. Luulin että sellaiset autot jäivät 80-luvulle.
Jep, ja ilmeisesti kaikissa kolmessa kovin samannäköiset pienet symbolit jotka eivät erotu hämärässä. Ainakaan Toitsussani kyseisten nappuloiden symbolit eivät valitettavasti ole valaistuja, mielestäni saisivat olla.
No onhan ne helposti varsin samannäköisiä, mutta mulla on silti joku omituinen skilli oppia perusnappuloiden paikat viikon-parin omistussuhteen jälkeen, jolloin nappulat eivät enää sekoitu keskenään. Ja toki kaikissa hallintalaitteiden nappuloissa on valot niin että ne näkee pimeässäkin. Ainakin Jaguareissa!!11

Ja CD-soittimen eject-nappula on aina CD-luukun oikealla puolella. Tosin en sitten tiedä jos tojota on tuon jotenkin mokannut integroidussa soittimessa? Kun tuossa tammikuussa koeajelin Corollaa, niin itseäkin alkoi kyllä heti ärsyttämään jollain tavalla outo ja huono ergonomia. Tuntui että kaikki nappulat ja toiminnot vaativat hirveästi etsimistä, vaikka oli ihan perusasioista kyse. Lisäksi ajotietokone oli jotenkin todella köyhä, ja näytti vielä kulutuksenkin väärinpäin eli kilometrejä/litra eikä litroja/100km.
Fcuk

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Monsieur Manala kirjoitti:Ja CD-soittimen eject-nappula on aina CD-luukun oikealla puolella.
Vasemmalla.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Gat »

Fcuk kirjoitti:
Monsieur Manala kirjoitti:Ja CD-soittimen eject-nappula on aina CD-luukun oikealla puolella.
Vasemmalla.
Aika homoa.
Cd-boksi se olla pitää, ettei joudu levyjä näpräämään ajaessa.
Ja vanhan kansan miehellä myös kasettisoitin.

Vitutuksena mainittakoon, että lelulantikassani on brittiläisittäin todella surkea lämmityslaite. Ja viheliäisin keksintö on, että takaluukun (sivusuuntaan tuossa) aukeaminen vaatii takalasin pienen laskeutumisen (sähkömoottorilla), eli siis pakkasella kylmän auton takaluukkua ei pidä yrittääkään auki. Voi mennä sulake tai sitten jumittuu raolleen se lasi, ovi melkein auki vaikkei kiinnikään ja pitää sulattaa yli tunti. Koettu on.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Duck

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Duck »

Frederik Krueger kirjoitti:No niin, jos alkaisin sitten ajaa tästälähin taajamassakin valot päällä-päällä. :oops:
No oliko se siitä kiinni? Vai ovatko nuo napit pimeinä valot päällä-päälläkin ajaessa?
Monsieur Manala

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Fcuk kirjoitti:
Monsieur Manala kirjoitti:Ja CD-soittimen eject-nappula on aina CD-luukun oikealla puolella.
Vasemmalla.
No se nyt ei yhtään ihmetytä että Opel tekee kaiken päin vittua, vakka sitten väkisin.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Gat »

exPertti kirjoitti: CD-Boxi? Myydäänkö noita 90-luvun kilkkeitä vielä jossakin nostalgiakaupassa? :)

Aikoja sitten näin sellaisen etupaneelissa olevan 3-levyn vaihtajan. Sen juuri ja juuri voisi laittaa autoon.
Jaa ettäkö kaikki HYVÄT asiat on nyt vääriä, kato ku nyt niiku eletään 2000-lukua, niiku?

Ehä mää CD-vaihtajia muuten.
Eikä meitin autoissa ennen ole edes ollut cd-soitinta.
Vaan isin Mitsussa on nyt sellanen tavallinen CD-värme, ja mun kuuden levyn vaihtajalaatikkoon verraten olis aika hankalaa ajaessa näprätä läjästä CD-levyjä kuorta auki ja sitten ajaessa runkata sormin herkkiä CD-levyjä vakoseen. Kun taas boksin kaaa riittää kun painaa yhtä kuudesta nappulasta ja sitten biisinvaihto ja volume ratin nipukoista.

Ja varmaan missään ei ole enää kasettisoitinta myös?
Näin vanhalle kun minä on kertynyt paljon ns. kesämökkikasetteja, joille ei ole välii vaikka autossa säilyttäis. Joten hyvä, että niillekin on Pesä. Tosin joo, niitä täytyis Hiplata Kädellä.

Muuten hanurista se laite. Ei edes näyttöä ja liikaa äänenvärin ja balancen säätöjä saman nupin kautta.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Fcuk

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Monsieur Manala kirjoitti:
Fcuk kirjoitti:
Monsieur Manala kirjoitti:Ja CD-soittimen eject-nappula on aina CD-luukun oikealla puolella.
Vasemmalla.
No se nyt ei yhtään ihmetytä että Opel tekee kaiken päin vittua, vakka sitten väkisin.
Meinaaks toi, että ooppeleissa vittu eli nainen on yleensä kuskin paikalla, muissa apparin? Mielestäni toi vasurikohta on varsin looginen. Siis mulla on harjaantunu sellanen cd:n vaihto-judanssi, että otan uuden levyn oikeen käden nimettömään (nimetön reiästä läpi poks, levyt ei koteloissaan vaan sellasessa "vihossa" muoveissa), painan peukalolla vanhan levyn ulos, otan sen vanhan etusormeeni, syötän uuden...

Tämähän on varsin toimivaa.
Monsieur Manala

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Gat kirjoitti:mun kuuden levyn vaihtajalaatikkoon verraten olis aika hankalaa ajaessa näprätä läjästä CD-levyjä kuorta auki ja sitten ajaessa runkata sormin herkkiä CD-levyjä vakoseen. Kun taas boksin kaaa riittää kun painaa yhtä kuudesta nappulasta ja sitten biisinvaihto ja volume ratin nipukoista.
Et ole mp3:sta kuullut? Mahtuu aika helposti se boksillinen cd-levyjä yhteen mp3-cd-levyyn äänenlaadun lainkaan autoympäristössä huonontumatta.
elco

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja elco »

Monsieur Manala kirjoitti:
Gat kirjoitti:mun kuuden levyn vaihtajalaatikkoon verraten olis aika hankalaa ajaessa näprätä läjästä CD-levyjä kuorta auki ja sitten ajaessa runkata sormin herkkiä CD-levyjä vakoseen. Kun taas boksin kaaa riittää kun painaa yhtä kuudesta nappulasta ja sitten biisinvaihto ja volume ratin nipukoista.
Et ole mp3:sta kuullut? Mahtuu aika helposti se boksillinen cd-levyjä yhteen mp3-cd-levyyn äänenlaadun lainkaan autoympäristössä huonontumatta.
Minullapa oli nuo molemmat: austraalian holdenissa oli kuuden levyn cd/mp3-vaihtaja kojelaudassa. Ei tarvinnut hirveästi levyjä näprätä. mp3:sten lisäplussa on tietty se, että hakemistojen ja biisien navigointi on verraten helppoa, vaikka käyttöliittymä nyt ei ihan itunesia ollutkaan.