Kiviäkin kiinnostaa
Re: Kiviäkin kiinnostaa
Cipralexia rouhittu nyt pari viikkoa 15mg:sta ja mitään eroa en ole huomannut. Kun tämä 28 levy on syöty, niin lienee aika tiputtaa 10mg:aan.
Joo. Mäkin joskus luulin että kannattaa olla kiltti, kiva ja kaikkea.Duck kirjoitti:Pohdin vähän emälää tässä sekä itseni kohdalta että yleisesti. Taannoin ankaraan katoliseen koulutukseen (ja luterilaiseen kyl maar myös) kuului keskeisenä teemana että voit tulla Hyväksi Ihmiseksi vastustamalla kiusauksia. Ja että kiusauksia vastustamalla voit myös osoittaa olevasi vahva ja hurskas ja tiesmitävittua.
Vaan miten käytännössä käykään? Kiusauksia vastustavista ihmisistä tulee ankeita elämättömiä nössötylsimyksiä, ja toisaalla kiusauksia kaihtamattomat nautiskelijat ovat rempseitä ja iloisia ja saavat kaikki naiset. Ja yhtäällä ne kiusaukset ovat kuitenkin käytännössä vain korvautuneet toisilla, epäsosiaalisemmilla sellaisilla.
Fail.
Epic fail.
-
- Kitisijä
Miksei kannata?Monsieur Manala kirjoitti:Epic fail.
Kiviä sit näemmä kiinnostaa. Pääsin vihdoinkin käsiksi blogini tilastoihin: 100-500 käyntiä päivässä, about 10 000 käyntiä kuussa! Herttinen. Mistä kyllä seuraa se harmillinen tosiasia, että ne maksavat minulle liian vähän suhteessa trafiikkiin.
Enhän mä edes ollut, vaan lähinnä ärsyttävä.Monsieur Manala kirjoitti:Joo. Mäkin joskus luulin että kannattaa olla kiltti, kiva ja kaikkea.
No mähän selitin sen tuolla. Mut nyt kun tarkemmin miettii, niin eihän se ollut mitään kiusauksien vastustamista. Ne perinteiset nuorten kiusaukset eivät vaan yksinkertaisesti kiinnostaneet.EveryWoman kirjoitti:Miksei kannata?
-
- Kitisijä
Halusin tietää miksei kannata olla "kiltti, kiva ja kaikkea". Jos et omien sanojesi mukaan ollut, selityksesi ei käy vastaukseksi.Duck kirjoitti:Enhän mä edes ollut, vaan lähinnä ärsyttävä.Monsieur Manala kirjoitti:Joo. Mäkin joskus luulin että kannattaa olla kiltti, kiva ja kaikkea.
No mähän selitin sen tuolla. Mut nyt kun tarkemmin miettii, niin eihän se ollut mitään kiusauksien vastustamista. Ne perinteiset nuorten kiusaukset eivät vaan yksinkertaisesti kiinnostaneet.EveryWoman kirjoitti:Miksei kannata?
...Siis kiusauksien kritiikitön vastustaminen pelkän vastustamisen vuoksi ei mielestäni mitenkään leimallisesti korreloi kivuuden kanssa, jos nyt ei ilkeydenkään.
Olin kiinnostunut vähän eri asioista kuin muut, joten sosiaalisuuteni koulussa oli rajallista, jolloin sosiaaliset taitoni alikehittyivät. Parempi selitys?EveryWoman kirjoitti:Jos et omien sanojesi mukaan ollut, selityksesi ei käy vastaukseksi.
On tuo Pilkkunaama niin rakas mulle, en taida enää koskaan voida saada toista Hänen veroistaan.
-
- Kitisijä
Coca-Cola Vanilla eikä kirsikka ole mun makuuni. Tulipahan kokeiltua.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
>4/5!
Yksi laite, päätösluku ja epilogi enää jäljellä.
Blogi puolestaan voi paksusti, etenkin nyt kun olen ehtinyt päästä kissoihin asti. Tähän mennessä parhaana päivänä ollut jo 1200 lukijaa.
Yksi laite, päätösluku ja epilogi enää jäljellä.
Blogi puolestaan voi paksusti, etenkin nyt kun olen ehtinyt päästä kissoihin asti. Tähän mennessä parhaana päivänä ollut jo 1200 lukijaa.
Julistin näkökulmassa Nietzschen huijariksi. Saako niin tehdä?
(Taisin myös julistaa Halla-ahon Jeesuksen toiseksi tulemiseksi, mutta se onkin jo toinen tarina.)
(Taisin myös julistaa Halla-ahon Jeesuksen toiseksi tulemiseksi, mutta se onkin jo toinen tarina.)
^^ Onnexi olcoon!
Nyt täytyy kertoa vaivattomuudesta. Tajusin nimittäin että IBS (josta valitin Kerro vaivasta -ketjussa joskus) ja migreeni ovat viime kuukausien aikana käytännössä kadonneet kokonaan. Migu on ehkä yrittänyt tehdä hieman tuloa joskus, mutta talttuu kunhan pääsen jaloittelemaan töistä ulos. Näihin vaivoihin liittyviä lääkkeitäkään ei ole mennyt about ollenkaan.
Jee. Ruokavaliomuutokset ovat näemmä tepsineet.
Nyt täytyy kertoa vaivattomuudesta. Tajusin nimittäin että IBS (josta valitin Kerro vaivasta -ketjussa joskus) ja migreeni ovat viime kuukausien aikana käytännössä kadonneet kokonaan. Migu on ehkä yrittänyt tehdä hieman tuloa joskus, mutta talttuu kunhan pääsen jaloittelemaan töistä ulos. Näihin vaivoihin liittyviä lääkkeitäkään ei ole mennyt about ollenkaan.
Jee. Ruokavaliomuutokset ovat näemmä tepsineet.

Hassua, että kun facebook-kaverit lähtevät vähenemään, ne lähtevät ensimmäiseksi sellaisista, jotka ovat itse pyytäneet minua kaveriksi, eivätkä sellaisista, joita minä olen pyytänyt ja jotka eivät vain olisi kehdanneet alun perin kieltäytyä. En ole loukkaantunut mitenkään, kun varsinaisista edes hyvistä tutuista ole ollut kysymys, mutta hiukka ihmeissäni vaan, kun en mitenkään ole edes kyseisiä ihmisiä feissarissa häirinnyt, mitä nyt ehkä jonkun synttäritervehdyksen laittanut. Mutta onhan se tietysti niin, että jos yhdistää kaikki masentuneet ihmiset vaikka kouluampujiin, niin ei tietenkään halua sellaisten kanssa olla missään tekemissä.
^^Joku joskus sanoi minulle, että ihmisten päätöksiin voi vaikuttaa vaikka tuulen suunnan kääntyminen, joten ei tuo välttämättä johdu mistään sinuun suoranaisesti liittyvästä.
Oon, mutta loppujen lopuksi turha lienee vaivata päätään asialla, vaikka jollain hassulla tavalla kyllä kiinnostaisikin tietää, miksi minut on tiputettu listoilta pois, vaikka se oliskin vähän samaa kuin siinä vitsisssä, jossa suomalainen norsun nähdessään miettii vaan, että "mitähän toi aattelee musta".bedlam kirjoitti:^ ooksää varma, etteivät ne ole poistaneet profiileitaan?
Okei. Ei kun mulla kyllä se kaverimäärä heiluu aina eestaas kun jotkut poistavat jostain syystä vanhan profiilinsa ja tekevät sen uudestaan. Tällöin tippuu listalta.nastamuumio kirjoitti:Oon, mutta loppujen lopuksi turha lienee vaivata päätään asialla, vaikka jollain hassulla tavalla kyllä kiinnostaisikin tietää, miksi minut on tiputettu listoilta pois, vaikka se oliskin vähän samaa kuin siinä vitsisssä, jossa suomalainen norsun nähdessään miettii vaan, että "mitähän toi aattelee musta".bedlam kirjoitti:^ ooksää varma, etteivät ne ole poistaneet profiileitaan?
Ahistaa. Olen yksin toimistossa ja parin tunnin päästä pitäisi pitää palaveri yhden insinöörin kanssa. Ei ole ollenkaan sellainen fiilis, että juuri nyt kykenisin selittämään näkemykseni Suomen terveydenhuollosta insinörttikielellä, eikä täällä ole ketään pelastamassa minua tilanteesta.
-
- Kitisijä
Käytä yksinkertaisia lauseita ja selviä lauserakenteita. "Se on paska" toimii aina.prosessi kirjoitti:Ahistaa. Olen yksin toimistossa ja parin tunnin päästä pitäisi pitää palaveri yhden insinöörin kanssa. Ei ole ollenkaan sellainen fiilis, että juuri nyt kykenisin selittämään näkemykseni Suomen terveydenhuollosta insinörttikielellä, eikä täällä ole ketään pelastamassa minua tilanteesta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Sen tuo insinörtti tietää jo. Nyt pitäisi kertoa, mitä hänen firmansa pitäisi tehdä, jotta siitä saataisiin jotain muuta kuin paskaa.Bluntly kirjoitti:Käytä yksinkertaisia lauseita ja selviä lauserakenteita. "Se on paska" toimii aina.prosessi kirjoitti:Ahistaa. Olen yksin toimistossa ja parin tunnin päästä pitäisi pitää palaveri yhden insinöörin kanssa. Ei ole ollenkaan sellainen fiilis, että juuri nyt kykenisin selittämään näkemykseni Suomen terveydenhuollosta insinörttikielellä, eikä täällä ole ketään pelastamassa minua tilanteesta.
Bluntly kirjoitti:Käytä yksinkertaisia lauseita ja selviä lauserakenteita. "Se on paska" toimii aina.prosessi kirjoitti:Ahistaa. Olen yksin toimistossa ja parin tunnin päästä pitäisi pitää palaveri yhden insinöörin kanssa. Ei ole ollenkaan sellainen fiilis, että juuri nyt kykenisin selittämään näkemykseni Suomen terveydenhuollosta insinörttikielellä, eikä täällä ole ketään pelastamassa minua tilanteesta.

- Ei mua toi matematiikka pelota.
Totesin, että ehkä sen pitäisi pelottaa.
Niin, olenhan mennyt väsäämään terveydenhuollon johtamisesta monilonkeroisen matemaattisen kaavan, jonka pitäisi toimia jonkinlaisen toimintojen hallintaohjelman moottorina. Näyttää kyllä tietokannattomana demoversionani kovin yksinkertaiselta, mutta ne matemaattiset kaavat, jotka saavat sisään syötetyt numerot antamaan käyttäjää hyödyttävää tietoa, ovat aika, tuota, moniulotteisia verkkoja ristikytkentöineen.
Ahdistuin uudestaan. Huomenna taas palaveri, mutta tällä kertaa lääkärin kanssa, joka on lukenut kaiken aiheesta viimeisen vajaan vuoden aikana kirjoittamani, tarkoituksena kommentoida sitä noin niinku lääkärikunnan puolesta. Huomenna on siis tuomion päivä, sillä jos sellainen lääkäri, joka itse on toiminut konsulttina noissa asioissa, ei onnistu näkemään ajatusten arvoa, joudun aloittamaan kuvailun alusta. Hirvittää.