Pappailu?
-
- Kitisijä
Re: Pappailu?
Mistä firmasta otitte vauvavakuutuksen? Missä oli halvin? Oon kilpailuttanut Nordean ja Iffin, vielä olis muitakin...
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
- Kitisijä
Tapiolasta otimme ennen syntymää tosin, Ifiä vihaan kuin ruttoa. Ja jos joku ei muista, päälleni ajaneen auton vakutuus oli Ifissä ja voi perkele sitä korvaushaluttomuuden määrää.
Ai niin, vakuutuksia kannattaa hankkia paketteina, saa huomattavia säästöjä. Joten kannattanee kysellä myös kokonaisratkaisuja yksittäisen vakuutuksen asemesta.
Ai niin, vakuutuksia kannattaa hankkia paketteina, saa huomattavia säästöjä. Joten kannattanee kysellä myös kokonaisratkaisuja yksittäisen vakuutuksen asemesta.
Viimeksi muokannut Riemumieli, 26.02.2009 11:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Paras päivä ikinä.
Kieltämättä kyllä, kun jannu on vasta 4 kk. Taitaa unohtaa faijansa jo kolmen viikon aikanaFcuk kirjoitti:3 viikkoa tuntuu aika hurjalta.

Ovat siis menossa tapaamaan serkkujaan, tätiään ja siskoaan Englantiin, sekä isäänsä ja paappaansa Espanjaan, joten siksi noin pitkä poissaolo.
-
- Kitisijä
Jep, mutta Nordeassa on järjettömän kallis Juniori Turva, joku 350e vuodessa. Iffillä on mm. paljon halvempi. Mulla on kaikki palvelut Nordeassa.Riemumieli kirjoitti:Joten kannattanee kysellä myös kokonaisratkaisuja yksittäisen vakuutuksen asemesta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
- Kitisijä
Myös muiden kuin minun näkemykseni on, että If on halpa nimenomaan siksi, että korvauksia se ei halua maksaa sitten millään. Maksut toki otetaan vastaan mukisematta.Ylermi Ylihankala kirjoitti:Iffillä on mm. paljon halvempi. Mulla on kaikki palvelut Nordeassa.
Paras päivä ikinä.
-
- Kitisijä
Kyllä me ollaan saatu yksityisen lääkärin korvaukset takaisin IF:ltä yllättävän nopeastikin (alta 2vk siitä kun postitin kuitit).Riemumieli kirjoitti:Myös muiden kuin minun näkemykseni on, että If on halpa nimenomaan siksi, että korvauksia se ei halua maksaa sitten millään. Maksut toki otetaan vastaan mukisematta.Ylermi Ylihankala kirjoitti:Iffillä on mm. paljon halvempi. Mulla on kaikki palvelut Nordeassa.
The great club outshines the individual, always and forever.
Meillä on kaikki vakuutukset Pohjolassa, kun otti yhteispakettina niin lapsen vakuutuksen osuus oli hieman alta 300e/vuosi. Ilman paketti olisi ollut 500e/vuosi. Itsellä ollut vakuutus Pohjolassa ja kuulemma toimi ihan oukei.
-
- Kitisijä
Nordeasta otettiin vakuutus sitten. Vein äsken työkaverilta lainatun pinnasängyn autooni. Hankittuna on myös vaunut(3-pyöräiset) ja sitteri. Lastenhuoneeseen tuli ostettua vihreäsiniset matto, verhot ja pöytäliina. Markkinoin vihreän vaativan sinisen rinnalleen, jottei koko huone ole pelkkää samaa väriä, se olis tylsää. Eihän sininen ole unisexiä, mutta ei kai tyttö siitä traumoja ota. Sukupuolta emme ole halunneet tietää.
Alkaa olla alun toista viikkoa siitä kun on saanut viimeksi nukkua normaalit yöunet...
Valtakuntani rauhallisista 12h sikeistä.
Tänään ollaan kyllä reissun päällä hotellissa juniorin huutamisen ulottumattomissa - mutta ystävällisesti laittoivat töistä yöpäivystyksen. Voi jeesus!
No, haudassa ehtinee nukkua. Sinne en ota kyllä kännykkää mukaan.

Tänään ollaan kyllä reissun päällä hotellissa juniorin huutamisen ulottumattomissa - mutta ystävällisesti laittoivat töistä yöpäivystyksen. Voi jeesus!
No, haudassa ehtinee nukkua. Sinne en ota kyllä kännykkää mukaan.
Viimeksi muokannut daddykillkill, 10.03.2009 11:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
^Sulla on vielä matkaa mun saavutukseen: on reippahat 3,5 vuotta siitä kun olen viimeksi nukkunut normaalit, kunnolliset yöunet (=yli 4 tuntia ilman heräilyjä)
Terkuin,
Zombie
Terkuin,
Zombie
^ No HEI, vastahan meillä on tää jäbä ollut n. 9 kk eli perässä tullaan..
^No hei, meillä on ollut vasta kaksi viikkoa ja unet on ne 2-3h putkeen eli perässä tullaan. Tuo ei kyllä itkeskele juuri ollenkaan, ainoastaan kun nälkä yllättää niin jotain itkun tapaista pärähtää ilmoille, mutta kyllä se vielä ehtii. Antoi näytteen äänivolyymista kun meni puklua nenään. Tein ristinmerkin siltä istumalta.
^ Se on oikeasti ihan v*tullisen kova se ääni, mikä tuollaisesta pienestä lähtee. Vähän niinkuin nälkäinen ja kuukautiskipuinen T-Rex, Stuka loppusyöksyssä, Lenita Airisto pahana päivänä ja Rob Halford anaaliorgasmin hetkellä samassa viehättävässä äänikollaasissa.
-
- Kitisijä
No tuota, olen tässä toisinaan miettinyt, että milläköhän perusteella tällainen päätös (tai vastakkainen) tehdään? Yleisenä periaatteena kun voisi kai pitää sellaista, että mieluummin enemmän tietoa, kuin vähemmän tietoa, vaikka sitten epärelevanttia tietoa (ei tässä mistään infoähkystä vielä taida olla kyse). Sitäpaitsi, ette muun viestin perusteella tunnu olevan mitään post-genderistisiä sukupuolineutralisoijia, eli tieto ei taida olla mitenkään yhdentekevä?Ylermi Ylihankala kirjoitti:Sukupuolta emme ole halunneet tietää.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Minä halusin tietää. Sen sijaan ymmärrän kyllä, jos jonkun mielestä nykymaailmassa raskausaikana todella tulisi infoähky, sillä tietoa on tarjolla enemmän kuin ihminen pystyy vastaanottamaan. Käytännössä ainakin minun oli pakko vetää rajat sekä varsinaiselle tiedon vastaanottamiselle, että sen vastaanotetun tiedon soveltamiselle käytäntöön, sillä jos olisi halunnut tehdä kaiken juuri oikein, olisi ennen pitkää päätynyt niin totaaliseen stressikoomaan, ettei paremmasta väliä. En tiedä mikä tuossa oikein on mennyt pieleen, kun kukaan ei ole ottanut tehtäväkseen seuloa tietoa olennaiseen ja epäolennaiseen, sitten tulevien vanhempien niskaan kaadetaan niin kohtuuton tietomäärä, että fiksummankin tasapaino pettää. Siinä vaiheessa ei enää ihmetytä, että niitäkin ihmisiä löytyy, jotka kieltäytyvät jopa rakenneultrista. Sukupuolen selvittämisestä nyt puhumattakaan.urpiainen kirjoitti:No tuota, olen tässä toisinaan miettinyt, että milläköhän perusteella tällainen päätös (tai vastakkainen) tehdään? Yleisenä periaatteena kun voisi kai pitää sellaista, että mieluummin enemmän tietoa, kuin vähemmän tietoa, vaikka sitten epärelevanttia tietoa (ei tässä mistään infoähkystä vielä taida olla kyse). Sitäpaitsi, ette muun viestin perusteella tunnu olevan mitään post-genderistisiä sukupuolineutralisoijia, eli tieto ei taida olla mitenkään yhdentekevä?Ylermi Ylihankala kirjoitti:Sukupuolta emme ole halunneet tietää.
EDIT: Yksi ihan perusteltu syy jättää sukupuoli selvittämättä on se, että käytännössä kyseessä ovat vain valistuneet arvaukset, jotka menevät hyvin usein pieleen, jos ne tehdään ultraäänikuvan perusteella. Lapsivesipunktioita tai napaverinäytteitä harvemmin otetaan, joista tiedon saisi varmana. Ja niiden ottamiseen puolestaan liittyy selkeästi lisääntynyt keskenmenon riski.
^Puhumattakaan siitä, että ne tiedot jäisi päähän kun niitä heittää joka puolelta. Pakko sanoa tämän huiman kahden viikon kokemuksella, että periaatteessa juuri hyödyllistä tietoa ei saanut tai siis varmasti hyödyllistä, mutta vielä ainakin tarpeetonta/maalaisjärkikamaa itselle. Monta asiaa jäi tietämättä jota nyt joutunut ihmettelemään tai googlettamaan ja ne on kuitenkin kuulemma tosi yleisiä juttuja (kuten nyt tytsän silmäongelmat, mitkä äityivät silmätulehdukseksi asti).
Rouva Pupu kirjoitti:^Puhumattakaan siitä, että ne tiedot jäisi päähän kun niitä heittää joka puolelta. Pakko sanoa tämän huiman kahden viikon kokemuksella, että periaatteessa juuri hyödyllistä tietoa ei saanut tai siis varmasti hyödyllistä, mutta vielä ainakin tarpeetonta/maalaisjärkikamaa itselle. Monta asiaa jäi tietämättä jota nyt joutunut ihmettelemään tai googlettamaan ja ne on kuitenkin kuulemma tosi yleisiä juttuja (kuten nyt tytsän silmäongelmat, mitkä äityivät silmätulehdukseksi asti).

Esikoista yksin odottaessani vähän kai halusin tietää kumpaakohan masussa kannan. Hatarasti muistan toivoneeni poikaa mutta kuullessani ultra-arvion tytöstä (en keksinyt mitään syytä miksi en olisi halunnut kuulla lääkärin mielipidettä) kokeneeni helpotusta. Vaatteet ja sisustus oli neutraaleita kun tyttö lopulta syntyi.
Kuopuksen kohalla oli iiiihan sama, lapsivesipunktioon mennessä ruksasin lapusta ajatuksissani kohdan, että sukupuolen saa kertoa. Muistan jännänneeni tuloksia paljon koska väliin mahtui ne pari ikävästi päättynyttä tyttöraskautta ja ajattelin et meil on miehen kans joku tyttökirous... Ressi kai vähän jopa helpotti poikakromosomilappusen tullessa.
Mistään noista infoähkyistä en kyllä tiedä mittään, suljin kai silmät ja korvat.
Kuopuksen kohalla oli iiiihan sama, lapsivesipunktioon mennessä ruksasin lapusta ajatuksissani kohdan, että sukupuolen saa kertoa. Muistan jännänneeni tuloksia paljon koska väliin mahtui ne pari ikävästi päättynyttä tyttöraskautta ja ajattelin et meil on miehen kans joku tyttökirous... Ressi kai vähän jopa helpotti poikakromosomilappusen tullessa.
Mistään noista infoähkyistä en kyllä tiedä mittään, suljin kai silmät ja korvat.
-
- Kitisijä
No tämän perusteen ymmärrän. Mutta kun noita odottavien parien keskusteluja seuraa sivusta niin tuntuu, että yleensä tästä ei varmaan ole kyse. Monella, joka ei halua tietää vauvan sukupuolta ennen syntymää, asiaan tuntuisi liittyvän jokin käyntännön seikkoja paljon vahvempi periaatteellinen moraalikanta: sukupuolen tietäminen etukäteen on jotenkin sellainen asia, että tietenkään kunnon ihmiset eivät sitä halua selvittää! Tai ainakaan kertoa ulkopuolislle. Tätä en ymmärrä.prosessi kirjoitti:Yksi ihan perusteltu syy jättää sukupuoli selvittämättä on se, että käytännössä kyseessä ovat vain valistuneet arvaukset, jotka menevät hyvin usein pieleen, jos ne tehdään ultraäänikuvan perusteella. Lapsivesipunktioita tai napaverinäytteitä harvemmin otetaan, joista tiedon saisi varmana. Ja niiden ottamiseen puolestaan liittyy selkeästi lisääntynyt keskenmenon riski.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ai siihenkin on lääkkeitä?prosessi kirjoitti:Onneksi neuvolantäti oli tervejärkinen ihminen, joka suositteli sammakseenkin puolukkamehua lääkkeiden sijaan.

Puolukkaa ja sitruunaa neuvottu neuvolassa.
Poika sai silmätulehdukseen salvan just, olikin eka lääke kai koskaan.
-
- Kitisijä
Muija sano, ettei halua tietää etukäteen sukupuolta. Minulle asia on toistaiseksi ollut varsin triviaali. Ei siis kummempaa hinkua tai tarvetta tietää sukupuolta. Mutta eikö ultrissa oli vaarana tuon paljatuminen? Rakenneultra oli jo, ehkä olis nähnyt, jos olis muistanut kovasti zuumata.
^ Muistaa vaan sanoa, ettei halua kuulla mielipidettä. Miehillä tuntuu ne pippelit ja napanuorat menevän aika sekasin. 

-
- Kitisijä
Onko sillä väliä, ymmärrätkö vai et?urpiainen kirjoitti:Monella, joka ei halua tietää vauvan sukupuolta ennen syntymää, asiaan tuntuisi liittyvän jokin käyntännön seikkoja paljon vahvempi periaatteellinen moraalikanta: sukupuolen tietäminen etukäteen on jotenkin sellainen asia, että tietenkään kunnon ihmiset eivät sitä halua selvittää! Tai ainakaan kertoa ulkopuolislle. Tätä en ymmärrä.
Paras päivä ikinä.
2005 Kättärillä oli ultrahuoneessa (kaikissa kolmessa missä kävin) seinällä lappu, että vauvan sukupuolta ei kerrota vaikka sitä kysyisikin ja vaikka kuinka haluaisi tietää.
edit. Kuulemma sama käytäntö kaikkialla HUS:n alueella, edelleen.
edit. Kuulemma sama käytäntö kaikkialla HUS:n alueella, edelleen.
Viimeksi muokannut bliss, 10.03.2009 16:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Kitisijä
Mitä ihmeellistä koko asiassa edes on? Ei tämä ole sen kummempi juttu kuin joululahja - voit repiä lahjapaperin, js et jaksa odottaa tai sitten maltat odottaa aattoon saakka. Paitsi tietysti naiselle
Itse veikkaisin, että syitä odottaa on aika monta monituista.

Itse veikkaisin, että syitä odottaa on aika monta monituista.
Viimeksi muokannut Ylermi Ylihankala, 10.03.2009 16:20. Yhteensä muokattu 2 kertaa.