Päivän uutiskatsaus
Re: Päivän uutiskatsaus
Ruotzimbabwe luopuu äyristä. Ensi vuonna sadan miljardin kruunun seteli?
http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Kruun ... 5244602917
http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Kruun ... 5244602917
-
- Kitisijä
-
- Kitisijä
Tuskin, masa pontevasti esitti viestien julkaisemista kelpo tavarana. Lähinnä tuli mieleen, mistä vitusta näitä huomiohuoria sikiää.Riemumieli kirjoitti:Ero tulossa?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
- Kitisijä
Ei kai tuota tarvitse ihmetellä niin kauan kun kansa lukee silmät killillään seiskaa? Enemmän ihmettelen sitä, mikä saa ministeritason miehen töpeksimään julkisuuskuvansa kanssa. Haluan, että maata johtavat ammattilaiset, eivätkä 'aseman tuomiin etuihin' hullaantuneet maakuntasarjalaiset!Ylermi Ylihankala kirjoitti:Lähinnä tuli mieleen, mistä vitusta näitä huomiohuoria sikiää.
-
- Kitisijä
Kaikki muistaa, miten maailmaa pelastettiin kieltämällä CFC yhdisteet?
Ja näköjään ihan turhaan...
Correlation between Cosmic Rays and Ozone Depletion (published in Physical Review Letters)
Ja näköjään ihan turhaan...
Correlation between Cosmic Rays and Ozone Depletion (published in Physical Review Letters)
Percentage variations of CR flux (solid magenta line) and annual mean total O3 measured at two Antarctic stations, Faraday/Vernadsky (in red and green)Abstract kirjoitti:This Letter reports reliable satellite data in the period of 1980–2007 covering two full 11-yr cosmic ray (CR) cycles, clearly showing the correlation between CRs and ozone depletion, especially the polar ozone loss (hole) over Antarctica. The results provide strong evidence of the physical mechanism that the CR driven electron-induced reaction of halogenated molecules plays the dominant role in causing the ozone hole. Moreover, this mechanism predicts one of the severest ozone losses in 2008–2009 and probably another large hole around 2019–2020, according to the 11-yr CR cycle.
Life is complex, it has real and imaginary parts.
-
- Kitisijä
Paha sanoo, onko tuossa töpeksitty nimeksikään. En esmes heti lähtis vertaamaan Iken setteihin.sivustahuutaja kirjoitti:Enemmän ihmettelen sitä, mikä saa ministeritason miehen töpeksimään julkisuuskuvansa kanssa. Haluan, että maata johtavat ammattilaiset, eivätkä 'aseman tuomiin etuihin' hullaantuneet maakuntasarjalaiset!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
- Kitisijä
Ja nyt on Uuniperuna päräyttänyt Mertalan kanssa kihloihin. Lopun alkua, sano.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
-
- Kitisijä
Mua taas naurattaa, koska niin moni ihminen oli oikeassa. Tai hetkinen tässä asiassa olisin voinut olla väärässä. Toinen uskonto on pyhä, toinen yleistys pyhä. Toinen uskonto ei, toinen yleistys ei. :) Paitsi että ensimmäinen yleistys annettiin väittämällä, toinen ei.Frederik Krueger kirjoitti:VOI VITTU!!! Saatana että korventaa... :( :evil:
:)
-
- Kitisijä
Monet ihmiset ovat ainakin joskus joissakin arvauksissaan oikeassa.Rouva Pupu kirjoitti:Mua taas naurattaa, koska niin moni ihminen oli oikeassa.
Seuraavaksi haluamme arvauksia tuleeko tuomiota ja jos tulee, mistä? Oikeuden halventamisesta? Ylinopeudesta? Tässäkin monien on mahdollista olla oikeassa, jos arvaavat oikein.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Tiedä oikein miten tuohon päätökseen pitäisi suhtautua. Käsittääkseni H-a on käyttänyt jatkuvasti monitulkintaisuutta väistelykeinona, jokainen päällisin puolin suorastaan rikoksiin yllyttävä kehotus on aina selitettävissä hyvin helposti ja melko vakuuttavasti virhetulkinnaksi. Tulee ihan Nietzschen temput mieleen. Samaten H-a:n virheelliset tilastotulkinnat on helppoa selittää asiantuntemuksen puutteella, eihän nyt kielitieteilijän tarvitse ymmärtää demografian merkitystä. En oikein osaa pitää tuomiota mahdollisena tuolta pohjalta, mutta kieltämättä syytteeseen asettaminen oli suorastaan välttämätöntä.
Kaikkien etu olisi, jos osana oikeudenkäyntiä H-a:n tilastoväitteet käytäisiin kaikki läpi, ja kyseisten tilastojen todellinen merkitys/sisältö tulkittaisiin kansalle tilastotieteellisesti oikein. Haluaisin todellakin nähdä nuo tilastot demografiakorjattuina.
Kaikkien etu olisi, jos osana oikeudenkäyntiä H-a:n tilastoväitteet käytäisiin kaikki läpi, ja kyseisten tilastojen todellinen merkitys/sisältö tulkittaisiin kansalle tilastotieteellisesti oikein. Haluaisin todellakin nähdä nuo tilastot demografiakorjattuina.
Mä en puhu syytteestä vaan siitä, että olemassa on kuin onkin pyhiä lehmiä.Frederik Krueger kirjoitti:Monet ihmiset ovat ainakin joskus joissakin arvauksissaan oikeassa.Rouva Pupu kirjoitti:Mua taas naurattaa, koska niin moni ihminen oli oikeassa.
Seuraavaksi haluamme arvauksia tuleeko tuomiota ja jos tulee, mistä? Oikeuden halventamisesta? Ylinopeudesta? Tässäkin monien on mahdollista olla oikeassa, jos arvaavat oikein.
Mä taas näkisin että nuo mitä nyt näyttäisi olevan ne syytteeseen johtaneet kohdat on aikamoisen huonosti valittu. Luulisi niistä teksteistä löytyvän jotain painavampaakin. Ei oikeasti anna hyvää kuvaa, jos voit suomalaisesta tehdä vastaavanlaisen väittämän, mutta et toisesta. Tai, että kristinuskoa aika rankasti mollannut heppu pääsee pälkähästä, koska se "oli vain vitsiä", mutta toisen uskonnon ollessa kyseessä näin ei toimita. Mun mielestä se antaa aika ristiriitaisen ja väärän sanoman. Näkisin, että tämä äläkkä vaan nostaa Halla-ahon suosiota.prosessi kirjoitti: En oikein osaa pitää tuomiota mahdollisena tuolta pohjalta, mutta kieltämättä syytteeseen asettaminen oli suorastaan välttämätöntä.
-
- Kitisijä
Niin on, Intiassa.Rouva Pupu kirjoitti:Mä en puhu syytteestä vaan siitä, että olemassa on kuin onkin pyhiä lehmiä.
"Maahanmuuttokriitikoita" vaivaa yleisesti tauti nimeltä Martyrimus Maximus. Tuskin he samalla innolla puolustaisivat ääri-islamilaisen imaamin sananvapautta julistaa vihaa muita kohtaan.
Siitä olen Hullu-uhon kanssa samaa mieltä että on törkeää esittää että suomalaiset olisivat järjestään humalassa tappelevia hulluja ja alkoholisteja, varsinkin jos sen perusteella jossain esitettäisiin että suomalaisia ei saisi esim. päästää auton rattiin ulkomailla. Toisaalta luulen että Jussin pointti ei kuitenkaan ollut arvostella suomalaisiin kohdistuvaa yleistämistä, vaan sitä kautta puolustella omia mamuihin kohdistuvia yleistyksiään. "Koska muutkin tekevät niin, turha minullekaan on siitä valittaa."
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 27.03.2009 14:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
^Mun mielestä yleistäminen on ihan ok. En ole niin herkkähipiäinen, että otan nokkiini siitä, että mokuttaja kuvittelee jokaisen maahanmuuttokriitikon olevan Halla-ahon seuraaja. Hauskaa se taas on, kun yleistystä vastaan taistelevat sortuvat siihen kerta kerran jälkeen uudelleen. Joku yleistys pyhä, joku ei :)
Kuten sanoin, syytteen olisi saanut aikaiseksi muistakin teksteistä, nämä valitut kohdat antavat ristiriitaisen sanoman ja luonnollisesti siitä kannattaisi isommassakin mittakaavassa olla huolissaan, oli sitten mokuttaja, kriitikko tai vaikkapa se kuuluisa pyhä lehmä.
Odotan myös eilisestä A-talkista kohua. Vihapropagandaa virolaisia kohtaan.
Kuten sanoin, syytteen olisi saanut aikaiseksi muistakin teksteistä, nämä valitut kohdat antavat ristiriitaisen sanoman ja luonnollisesti siitä kannattaisi isommassakin mittakaavassa olla huolissaan, oli sitten mokuttaja, kriitikko tai vaikkapa se kuuluisa pyhä lehmä.
Odotan myös eilisestä A-talkista kohua. Vihapropagandaa virolaisia kohtaan.
-
- Kitisijä
Tuossa jälleen esimerkki Martyrimus Maximus-taudista. Vähän sama kun itketään kuinka ollaan suvaitsemattomia jos ei suvaita suvaitsemattomuutta. Merkityksetöntä nollakeskustelua, mutta tuollaisen viiden pennin ajatusleikin keksijä on varmasti aikoinaan luullut olevansa kovinkin nokkela.Rouva Pupu kirjoitti:^Mun mielestä yleistäminen on ihan ok. En ole niin herkkähipiäinen, että otan nokkiini siitä, että mokuttaja kuvittelee jokaisen maahanmuuttokriitikon olevan Halla-ahon seuraaja. Hauskaa se taas on, kun yleistystä vastaan taistelevat sortuvat siihen kerta kerran jälkeen uudelleen.
Jos edetään aloittamallasi nillittäjälinjalla, kukaanhan ei ole suinkaan esittänyt "jokaisen maahanmuuttokriitikon olevan Halla-ahon seuraaja", ikäänkuin tuollaisella todellisella tai kuvitellulla yhteydellä olisi edes mitään käytännön merkitystä.
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 27.03.2009 14:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
^No, etkö kovasti aina kysele, että kaikki tiedotko saadaan Halla-ahon blogista. Ja en kyllä nillitä, se on enemmän sun hommaa :)
-
- Kitisijä
Luovutuksesi hyväksytty. Et sinä koskaan näissä keskusteluissa ole erityisen vahvoilla ollutkaan, siksi tuollainen ennaltaehkäisevä luovutus on ihan ymmärrettävä.exPertti kirjoitti:Lääkkeet, Freddie, lääkkeet.
Olikos se niin että asiat riitelevät eivätkä palstalaiset, vai miten se meni? Toivottavasti et ole taas nähnyt painajaisia minusta.
Kiihottuneessa mielentilassa olevat miehet on suhteellisen seksikkäitä, joten olkoon ottamatta lääkkeitään. Muuten Pertsa mun päivittäinen orgasmi on myöhässä viisi minuuttia, et ole hoitanut näitä toyboy hommias nyt kunnolla eli keskity oleelliseen ;pexPertti kirjoitti:Lääkkeet, Freddie, lääkkeet.
-
- Kitisijä
En ole kysellyt. Olen kyllä piikitellyt Halla-aho innostustasi (mikä ei siis ole sama asia kuin väittää kaikkien ns. maahanmuuttokriitikoiden olevan Halla-ahon seuraajia), kuten kirjanoston mainostaminen.Rouva Pupu kirjoitti:^No, etkö kovasti aina kysele, että kaikki tiedotko saadaan Halla-ahon blogista. Ja en kyllä nillitä, se on enemmän sun hommaa
Jos koet närkästystä siitä että sinua on epäilty Halla-ahon "seuraajaksi", voit halutessasi selventää mistä pääkohdista olet eri mieltä Jussin kanssa.
Huonosti sä vedät, jälleen kerran.
Tunnustan ja allekirjoitan ehdottomasti tämän mutkan kautta itseeni kohdistuvan väitteen! Tai kysymykseen sisältyvän leikkimielisyyden tms.exPertti kirjoitti:He he, miten sinä vihreitten naisten "seuraaja" eroat pääkohdissa esikuvistasi?
-
- Kitisijä
Näin äkkiseltään miettien ainakin:exPertti kirjoitti:He he, miten sinä vihreitten naisten "seuraaja" eroat pääkohdissa esikuvistasi?
- ydinvoima
- seksinostokieltolaki (Anna Kontulalla on mielestäni ehkä parhaimmat näkökannat tästä asiasta)
- luultavasti verotus (en ole ihan varma vihreitten naisten kannasta verotukseen, mutta oletan heidän kannattavan jyrkkää progressiota)
- luultavasti useat monet muut asiat, mahdollisesti maahanmuuttajiinkin liittyen.
En lue Vihreiden Naisten blogeja enkä osta heidän kirjojaan, myöskään maahanmuuttokysymykseen liittyen, joten en tiedä mistä sinulle tuli kuva että he olisivat esikuviani.
Taidat olla ylpeä palstakyvyttömyydestäsi?No daah!

-
- Kitisijä
Olikos tämä kaikki taas esimerkki Pertin aiemmasta vaatimuksesta "asialliselle maahanmuuttokeskustelulle"? 

-
- Kitisijä
Niin, hänhän mainosti esim. ostaneensa Halla-ahon kirjan uunituoreena, joten ainakin jonkinlaista kiinnostusta ja vetoa Jussin esittämiin ajatuksiin päättelin olevan. Olen pahoillani jos olin täysin väärässä tuossa päättelyssäni.exPertti kirjoitti:Vastaava kysymyshän tuo oli kuin Pupulle.Frederik Krueger kirjoitti:En lue Vihreiden Naisten blogeja enkä osta heidän kirjojaan, myöskään maahanmuuttokysymykseen liittyen, joten en tiedä mistä sinulle tuli kuva että he olisivat esikuviani.
Sinä olet murjottanut varmasti enemmän kuin minä, todisteena se että käytän viesteissäni enemmän Pertti-hymiöitä kuin sinä.Viikonloppuja sinullekin murjottajalle.

Hyviä viikonloppuja itse kullekin, älkää nähkö painajaisia minuun tai muihinkaan liittyen. En minäkään.