Kiviäkin kiinnostaa

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
prosessi

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja prosessi »

prosessi kirjoitti:Ahdistuin uudestaan. Huomenna taas palaveri, mutta tällä kertaa lääkärin kanssa, joka on lukenut kaiken aiheesta viimeisen vajaan vuoden aikana kirjoittamani, tarkoituksena kommentoida sitä noin niinku lääkärikunnan puolesta. Huomenna on siis tuomion päivä, sillä jos sellainen lääkäri, joka itse on toiminut konsulttina noissa asioissa, ei onnistu näkemään ajatusten arvoa, joudun aloittamaan kuvailun alusta. Hirvittää.
Ja jos joku ihmettelee, että eikö lääkärikuntaa ole jo aiemmin sekoitettu tuohon, niin kyllä on, jokaista palapelin palaa on käsitelty omana juttunaan, mutta vasta nyt tuosta on rakennettu kokonaiskuvaus, ja hankkeen laajuus alkaa näkyä. Eli materiaalin täytyy olla enemmän kuin vakuuttavaa.
prosessi

Nyt alkaa olla jo aika varma fiilis, mainittu lääkäri halusi henkilökohtaisesti mukaan viemään hanketta eteenpäin. Näköjään sellaisiakin muotoja tuottavuuden parantamisesta löytyy, jotka eivät ole mörköjä lääkärikunnalle. Käsitteistö kyllä menee aikalailla uusiksi, mutta perusajatukset kelpasivat sellaisenaan.
prosessi

Hulluilla on halvat huvit. Ranskalainen facebookystäväni huvittelee tekemällä samoja suomenkielisiä testejä kuin minäkin. Viimeisimmän sekoboltsitestin tulos hänen kohdallaan oli surullinen: olet hölmö. Testin nimi oli tyylikkäästi "TARKISTA VARMUUDEKSI tästä minkälainen olet". Nyt voi olla varma. :D
Stevie Ray

Viesti Kirjoittaja Stevie Ray »

prosessi kirjoitti:Viimeisimmän sekoboltsitestin tulos hänen kohdallaan oli surullinen: olet hölmö.
Perseelleen koodattu testi. Oikein koodattu olisi tietenkin antanut vastauksen: Olet ranskalainen.
prosessi

Stevie Ray kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Viimeisimmän sekoboltsitestin tulos hänen kohdallaan oli surullinen: olet hölmö.
Perseelleen koodattu testi. Oikein koodattu olisi tietenkin antanut vastauksen: Olet ranskalainen.
Ei se ihan perseelleen voinut olla koodattu. Minun tulokseni sentään oli: olet paras!
prosessi

Saatoin sitten niinku eilen vähän niinku suostua treffeille joskus lähitulevaisuudessa. Ehkä kevät on tehnyt tehtävänsä, tai urpiaisen jakelemat luvat. Tai sitten minusta vain oli äärimmäisen huvittavaa, että 'pitkä, urheilullinen ja akateeminen mies' haluaa kanssani treffeille, vaikka kuinka yritin pelotella pikkulapsilla, hyvillä väleillä exään sun muilla luurangoilla kaapeissa. Pitänee siis ottaa selville, ovatko tuollaiset kliseet niin erinomaisia kuin naiset yleensä tuntuvat olettavan.

Ennen moisia harjoituksia huomenna on kuitenkin tiedossa pelottava matka. Inhoan sydämeni pohjasta vähänkin isommalle yleisölle puhumista, eikä tilannetta helpota ollenkaan se, että lähtöasetelma on vihamielinen, koska yleisö kuvittelee tietävänsä mistä olen aikeissa puhua. Onneksi ne sentään ovat väärässä.
prosessi

exPertti kirjoitti:
prosessi kirjoitti:'pitkä, urheilullinen ja akateeminen mies' haluaa kanssani treffeille...
No, jos sieltä kuitenkin tulee Gattaca tai lyhyt, läski duunarimies niin älä hämmästy.

Totta puhumalla ei näet pitkälle näissä pirskeissä pötki.
Vaan kun ei ollut mikään deitti, niinku.
prosessi

prosessi kirjoitti:Ennen moisia harjoituksia huomenna on kuitenkin tiedossa pelottava matka. Inhoan sydämeni pohjasta vähänkin isommalle yleisölle puhumista, eikä tilannetta helpota ollenkaan se, että lähtöasetelma on vihamielinen, koska yleisö kuvittelee tietävänsä mistä olen aikeissa puhua. Onneksi ne sentään ovat väärässä.
Tätä tilaisuutta varten piti myös aamulla käydä kampaamossa, eikä minulla ollut aavistustakaan siitä, mitä oikein halusin. Ehdotin kampaajalle sellaista otsatukkaa, jonka taakse pääsee piiloon. Noin muutenkin alkoi olla paikallaan korjailla burleskifestareita edeltävien toimenpiteiden jäljet (jotka nekään eivät näköjään häirinneet treffipyytäjää, hämmentävää jääräpäisyyttä, kiusallista kyllä moisesta tuli vähän oman isäni perusluonne mieleen... ...kieltäytyminen ei ollut vaihtoehto, mutta en minä kyllä vältsisti kykenisi seurustelemaan isäni kaltaisen ihmisen kanssa).

Kampaaja kyllä heti näytti tietävän minkälaiset hiukset hän minulle aikoo leikata, kyseli vain välillä "saanko tehdä näin, entä näin, ja näin?" Annoin luvan kaikelle, ja lopputuloksena oli, että hän leikkasi hiukseni omien hiustensa peilikuvaksi. Väri vain oli eri. Lopputulos ei ollut ollenkaan hassumpi, sopi ehkä jopa paremmin minulle kuin hänelle, mutta silti oli hieman hankalaa olla nauramatta.
Chevilyn

Viesti Kirjoittaja Chevilyn »

Sain työtodistuksen ja olipa niin kauniisti kirjoitettu, että veti aivan hiljaiseksi. Pitkän kirjeen lopussa oli teksti: " Vaativassa työssään X on osoittanut kiitettävää aloitteellisuutta, joustavuutta, yhteistyö-ja ongelmanratkaisykykyä. Hän oli työyhteisössään hyvin pidetty työtoveri ja suosittelen häntä mielelläni vastaaviin työtehtäviin".

Pakko lähettää ex-pomolle sähköpostia, että olet ihQ :h: Tuli ihan haikeus. Onneksi olen vielä kyseisen firman asiakas niin voin mennä terrorisoimaan sinne, jos tulee liian iso ikävä entisiä työkameleita. Toisaalta huomenna alkaa hässäkkä uuden työn tiimoilta, niin tuskin jää aikaa muistella :)
prosessi

prosessi kirjoitti:Saatoin sitten niinku eilen vähän niinku suostua treffeille joskus lähitulevaisuudessa.
Saatoin sitten niinku eilen vähän niinku jänistää. Mut sensijaan kävin tänään ostamassa yhden taulun! Rohkee, mä.
prosessi

Tänään aloitin aamuni mukavalla kävelykierroksella aurinkoisessa keskustassa, käppäilin neljän eri kustantamon välit käsikirjoitusnivaskojen kanssa, kun ei huvittanut maksaa pitkälti yli sataa euroa pelkkiä postimaksuja, vinot pinot paperiarkkeja kun painavat aivan kohtuuttoman paljon. Nuo muutamat eivät edelleenkään huoli käsikirjoituksia digitaalisessa muodossa, ja onhan se kieltämättä kätevä tapa karsia sisään tulevaa materiaalia, digitaalisen aineiston lähettäminen kun on aivan liian helppoa.
prosessi

Välillä asiat eivät etene ihan toivotulla tavalla. Osallistuin tänään erääseen raportointitilaisuuteen, yleisönä siis, ja raportoitava hanke herätti kiinnostukseni. Niinpä päädyin sitten keskusteluvaiheessa esittämään aika monta kysymystä, enkä osannut arvata mitä saisin aikaan. Jokainen esittämäni kysymys toi esiin uuden heikkouden hankkeesta, ja lopulta tutkija alkoi punastella lavalla ja hakea vastauksia katsomossa mukana olleen proffan suuntaan vilkuillen. Hän näytti ihan siltä, kuin hän olisi halunnut sanoa proffalle: "Onks mun ihan pakko vielä vastata tolle...tolle...tolle poikkiraidallisissa sukkahousuissa olevalle otukselle?" Proffaa puolestaan näytti lähinnä huvittavan tutkijaparan kiusaantuneisuus, ehkä juuri niiden sukkahousujeni takia, joten apua ei siltä suunnalta tullut. Vähän hävettää, mutta enhän minä voinut tietää etukäteen, että ajattelu oli jätetty puolitiehen.
prosessi

prosessi kirjoitti:Hulluilla on halvat huvit. Ranskalainen facebookystäväni huvittelee tekemällä samoja suomenkielisiä testejä kuin minäkin. Viimeisimmän sekoboltsitestin tulos hänen kohdallaan oli surullinen: olet hölmö. Testin nimi oli tyylikkäästi "TARKISTA VARMUUDEKSI tästä minkälainen olet". Nyt voi olla varma. :D
Ei ole onnea noissa suomenkielisissä testeissä ranskalaisellamme ei. Sairauksista se on osoittautunut migreeniksi ja sarjakuvahahmoista Kaustiseksi. Minä olin sentään rutto ja Kippari-Kalle!
Monsieur Manala

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

prosessi kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Hulluilla on halvat huvit. Ranskalainen facebookystäväni huvittelee tekemällä samoja suomenkielisiä testejä kuin minäkin. Viimeisimmän sekoboltsitestin tulos hänen kohdallaan oli surullinen: olet hölmö. Testin nimi oli tyylikkäästi "TARKISTA VARMUUDEKSI tästä minkälainen olet". Nyt voi olla varma. :D
Ei ole onnea noissa suomenkielisissä testeissä ranskalaisellamme ei. Sairauksista se on osoittautunut migreeniksi ja sarjakuvahahmoista Kaustiseksi. Minä olin sentään rutto ja Kippari-Kalle!
No voi kyllä nyt on söpöä!
Riemumieli
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Katsoin kerran vierestä pahemman puoliskoni Assbookin käyttöä ja ihmettelin, mitä VITUN hauskaa tuossa on. Toisaalta voisin melkein uskoa, että kaikki eivät ymmärrä Football Manager -pelien pelaamistakaan, niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin.
Paras päivä ikinä.
prosessi

Monsieur Manala kirjoitti:
prosessi kirjoitti:
No voi kyllä nyt on söpöä!
Joo. Erityisen söpöä kuitenkin oli, kun lisättyäni Julmahuvin suosikkeihini hän teki samoin, minkä jälkeen hänen tyttöystävänsäkin lisäsi sen omiin suosikkeihinsa, ja hän alkoi piruilla tyttöystävälleen siitä, ettei hän ollut arvannutkaan tämän pitävän tuontyyppisestä huumorista. Vähän aikaa ihmettelin heidän keskusteluaan aiheesta, mutta tajusin sitten tarkistaa mitä youtubesta löytyy. Löytyihän sieltä englanniksi tekstitettyjä pätkiä. Baabelin torni onkin muuttunut Baabelin verkoksi.
Frederik Krueger
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Suvisen Eastwood-leffa-arvostelusta (kohta missä hän mainitsi Clintistä tulevan mieleen omat (iso)vanhemmat) tuli mieleeni että Clintin uusimman traileria katsoessani hätkähdin kuinka paljon elokuvan Clintti muistutti wanhaa isääni olemukseltaan, vaikkei jälkimmäinen ihan samanlainen kähisevä körmy ollutkaan. Lempeämpi ja epärasistinen versio kyseisen trailerin Clintistä.

Jostain syystä olen myös varsinkin sisaruksieni kohdalla vetämässä yhtymäkohtia tunnettuihin tai tuntemattomiin näyttelijöihin (olemukseltaan, ei pelkästään ulkonäöltään). Tämä ilmenee lähinnä siten että kun näen jonkun kyseisistä henkilöistä TV-tuubista, tuo se heti mieleeni läheisemmin tuntemani henkilön. Esim.

- Vanhin isoveljeni muistuttaa viime vuosituhannen Michael Douglasia (esim. elokuvassa The Game).
- Nuorempi isoveljeni on puolestaan jonkinlainen Kari-Pekka Kyrön ja Ville Klingan risteytys (If they mated...).
- Niin joo ja yksi isoveljeni muistutti (nuorempana) Wentworth Milleriä, eli sitä Pako-sarjan poitsuliinia.
- Nuorin isosiskoni muistuttaa Annabelle Sciorraa (tämä tuli mieleeni nähdessäni 1990 elokuvan "The Hard Way" telkusta).

Muut lähipiirissäni ovatkin sitten sellaisia taviksia etteivät muistuta ketään, hukkuvat massaan.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
nowaysis
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Mun yhden nuoruuden "poikkiksen" isukki muistutti nuoruudessaan kans ihan Clint Eastwoodia. Siitä oli maalattu taulukin, ja yhdennäköisyys oli todella huomattava.
Ukkeli kulkikin kaveripiirissämme nimellä Klintti. Niin, ja se poitsu muistutti aika paljon Tom Cruisea, mutta oli kylläkin vielä paremman näköinen, ainakin mun mielestä. Kulki btw nimellä Tomppa. Enpä ole nähnyt vuosikausiin. Eipä sillä, että pahemmin edes kiinnostaisi

:roll:

Ja siis hemuli, oot ite aika tavalla Kari-Pekka Toivosen näköinen :)
Prepare for the worstest.
Monsieur Manala

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Frederik Krueger kirjoitti:- Nuorin isosiskoni muistuttaa Annabelle Sciorraa (tämä tuli mieleeni nähdessäni 1990 elokuvan "The Hard Way" telkusta).
I'd buy her for a dollar.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Olen selkä
Vesper
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Vesper »

^ :h: Olikin jo ikävä!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
NuoriD

Olimme pääsiäisenä lapsiperheen tapaan ruåtsinlaivalla.

Tuli ilmi uusi asia itsestäni.

Yleensä olen ilman komplikaationa ruokaillut buffetissa (eli seisovassa pöydässä). Nyt kuitenkin tuli voimakas vastenmielisyys.

Ensiksikin buffettiin tunkeuduttiin kyynärpäätaktiikan voimin. Sitten pöytävarauksesta huolimatta viiden hengen perheemme laitettiin istumaan 8:n hengen pöytään ja jouduin tuijottamaan jotain tuntematonta urpoa. Sitten se meteli ja ihmisten jonotus ja sähellys.

Koko homma alkoi tuntua vastenmieliseltä. Vannoin, että viimeinen kerta kun menen ruåtsinlaivan buffettiin. Olo oli kuin karjalaumassa ruokinta-aikaan.

En tiedä johtuuko siitä, että olen pudotellut Cipralexin tasolle 7,5mg (lähtötaso 20mg).
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

NuoriD kirjoitti:En tiedä johtuuko siitä, että olen pudotellut Cipralexin tasolle 7,5mg (lähtötaso 20mg).
Ei johdu koska sama tapahtuu meikäläisellä ilman mitään nappeja. Ja muutama promille yleensä pahentaa asiaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
NuoriD

Bluntly kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:En tiedä johtuuko siitä, että olen pudotellut Cipralexin tasolle 7,5mg (lähtötaso 20mg).
Ei johdu koska sama tapahtuu meikäläisellä ilman mitään nappeja. Ja muutama promille yleensä pahentaa asiaa.
Aiemmin en ole tuosta kärsinyt, mutta jostain syystä ko. homma alkoi nyt pahasti ärsyttää.
Pulkannaru
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Mua alko buffat ärsyttämään vähän ennen 3-kymppisiä. Nyt menen vain silloin kun on PAKKO, eli joutuu seurueen mukana ennalta maksetuun buffa-ruokailuun.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.