Autoilu 2

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
MGandhi

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

Onko kukaan ikinä saanut pillua siksi, että ajaa hienoa autoa? Siis koskaan ikinä missään päin maailmaa? Millainen nainen on silloin kyseessä? Tuskin vaimomateriaalia ainakaan... Tunnustaako kukaan kity-naisista lohkaisseensa pimperoa vain siksi, että miehellä on niin saatanan hieno auto?

Niin ja vielä, onko Peugeot 206 (siis ei todellakaan ees mikään sport-malli) riittävä saamaan aikaiseksi naisissa tällaisen efektin? *ristii sormet*
sanctus

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Uskoisin ainakin vanhan liiton eli ns. vanhan rahan rahamiesten ajelevan jollain tyylikkäämmällä kuin Roverin uusimmilla SUV - hämmennyksillä. Jos olisin suomalainen ylipainoinen entisen makkaratehtailijan omaisuuden perinyt espoolainen keppijumppadiggari, saattaisin ehkä kiinnostuakin.

Sanassa "rahamies" on muuten harvinaisen paljon sellaista menneiden aikojen klangia. Hieman roopeankkamainen sana, josta toki pisteitä.
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

MGandhi kirjoitti:Onko kukaan ikinä saanut pillua siksi, että ajaa hienoa autoa? Siis koskaan ikinä missään päin maailmaa? Millainen nainen on silloin kyseessä? Tuskin vaimomateriaalia ainakaan... Tunnustaako kukaan kity-naisista lohkaisseensa pimperoa vain siksi, että miehellä on niin saatanan hieno auto?
Ties kuinka monennen kerran: hieno auto parantaa etupäässä kuskinsa/omistajansa fiiliksiä, mikä noin yleensä parantaa flaksia verrattuna kavereihin, jotka ajavat aygoilla ja nördäävät ja murjottavat. Toisekseen, vaikka valtaosa naisista väittää tietenkin lohkeamisen jälkeen, että autolla ei ollut lohkeamiseen mitään merkitystä niin kyllähän kaikki sen tietävät, että tietenkin oli: erikoisauto erottuu ja erottaa kuskiaan/omistajaansa massasta.

Koen hassun pikku avoauton kohottaneeni haluttavuuttani kesällä 2001 - ihan siinä missä Kaivarin rannassa lillunut venekin, jossa asuin. Se että lohkesiko silloin autolla, veneellä, charmaisevalla luonteellani, kiiltävällä kaljullani, murskaläpälläni vai koetun haluttavuuden illuusiolla jää lukijan arvioitavaksi.

EDIT: Joku poikuus nyt ei saisi edes Ferrarilla.
Vesper
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Jotenkin mua naurattaa ajatus Spedestä valottamassa Kitinäkansalle naisten seksielämää.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
elco

Vesper kirjoitti:Jotenkin mua naurattaa ajatus Spedestä valottamassa Kitinäkansalle naisten seksielämää.
Se ja Riemumieli on johtavat asiantuntijat täällä.
Gat
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Gat »

exPertti kirjoitti:
elco kirjoitti:Mikä vtun freelander? Miksi sillä pitäisi lohjeta?
http://www.autowiki.fi/index.php/Land_Rover_Freelander

Koska sellaisen omistaja on kroonisimmassa pillunpuutteessa ymmärtääkseni? :)

Ja eivätkös ne rahamiehet yleensä Roverin maastureilla ajele?
Aamen.
Tosin en ole olettanut saavani tuollakaan pillua.
Silti paras auto, jota olen ajanut. Käy ilman liikoja kompromisseja sekä moottoritielle, kaupunkiin että helppoon maastoon. Ei tarvi niin varoa, kuten homojen kaksvetosilla.

Pillunsaannissa tuon kaa (en ole edes yrittänyt hyödyntää), saattais olla ongelma himoitsemieni punavihreiden pystytisumisujen kostumisessa: Heille kaikki SUVit ovat Pahoja ja Syntiä.

Auttaisko sitten selitellä Land Roverin historiaa kuuluisimpien luonnontutkijoiden ja ekoloogisten eläinsuojelijoiden käytössä? Tai että tuohan on PIENI, lyhyempi kuin monet henkilöautot. (No joo, bensa-veekutonen mulla joo, köh.. mutta tuskin hippitytöt sitä ymmärtää kysyä..)

Ja ite asiasa se mun on ihan Vitun vanha. Herutusarvoa hippitytöille?
2001 mallia!!
Käyttöönotto eli ensirekkaus tosin vasta 2003, jota ennen seisoi kaasutehtaan varastossa Sveitsissä. Ostaessani ajettu 55 000, nyt about 65 tuhatta, siis aikas vähän oon ajanut kahdessa vuodessa. Ja mun köyhän suvun asenne on ajaa auto romuksi asti, eikä vaihtaa joka kolmas vuosi. Ja kun vaihtaa, silloinkin käytetty.

Sen verran tykästyin, että kyll just Land Roverit on mun suosikki tästedes.

Brittimerkeistä, että en kyllä tajuu, mitä homoo Elcon yhdessä vaihtoehdossa Minissäkään olisi? Vähemmän homo se uusiomini kuin viiatin uus viissatanen saati uusi Kupla. Minin nimellä on sentään machoa rallihistoriaa!

Elcokin vois löytää just Freelandereita halvalla, mäkin maksoin vain 19 rahaa, tietty käteisenä seteleinä, kun pankit oli sunnuntaina kiinni. Tosin myyjä ei ollut autojobbari vaan tehtaan pomon vävypoika.

Kuva
Viimeksi muokannut Gat, 03.04.2009 14:46. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Aikoinaan kotikaupungingin kartsalla, perjantai-iltana, kuuli usein ritsapillujen "keskustelevan" kenelle antavat pillua silläkin kerralla. Perusteena oli DX:n ulkonäkö.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
elco

Gat kirjoitti: Aamen.
Olisit vaan ostanut sen Corvetten, jota joskun viime vuonna(?) suosittelin hyväksi sijoitukseksi. Olin tietenkin taas oikeassa. Vette olisi laskenut vain noin 100000:sta 70000 euroon.
Gat
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Gat »

elco kirjoitti:
Gat kirjoitti: Aamen.
Olisit vaan ostanut sen Corvetten, jota joskun viime vuonna(?) suosittelin hyväksi sijoitukseksi. Olin tietenkin taas oikeassa. Vette olisi laskenut vain noin 100000:sta 70000 euroon.
Corvette on ainoita urheiluautoja, joita hyväksyn. Nyt mun lantikkahuollon rähjäsillä jätkillä olis kaupan Jaguar E-type, jossa olis nostalgiaa ja näyttävyyttä. Kumminkaan ei V-12 (joita tehtiin aika vähän) ja kuulemma paljon paskempi ajaa kuin nykyautot. Mutta onhan se brittiklassikko! Osta nyt se Mini edes!!

Mutkun Vettellä ei niin uskaltais ajaa metsään tai pellolle eikä edes mun pihaan pääsis, jos auraus viivästyy. Elikkä kaikki muut kuin nelivetoset ovat turhakkeita mulle. Miksi tyytyä kaksvetoseen, oli vaikka Lambo, jos nelivetosen saa vaikka käytettynä? (jaa, onhan Lamborghinillakin nelivetonen, Kekellä sellanenkin oli :D )
-KB
sanctus

Koska olen toki kohtuuden ihminen, en varakas ja saan varmasti, antaudun tilastojen edessä ja totean, että jos nykyisen rassin ruotsalaiset sukulaiset ovat kaikki päässeet läpi kolmivuotiskatsastuksesta ja huomiseen koeajoon varatun biilin läntisistä sisaruksista taas joka kymmenes on hylätty, on kaiketi vain syytä vaihtaa kesärenkaat nykyiseen autoon ja ostaa mieluummin uudet Pradat vahvuuksilla.
Gat
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Gat »

Tässä Elcolle Auto, joka voi kostuttaa tai olla kostuttamatta.
http://www.nettiauto.com/land-rover/freelander/2012238

EDIT:ÄÄÄK!!! Lukeekos tuossa "Sport"?? Sehän on erityismalli madalletulla alustalla!! Sittenkin homoo, ilmankos noinkin halpa!! No, Elcolle käy, onhan tuo hopee ja avokattonen!

"2.5-24v 177hv Step-tron AUT SPORT AVOKATTO, AC, nahat, 18'-alut ym täysmerkki-hk rehti SUOMI-auto www.loistoauto.fi

Tyyppi Henkilöauto Korimalli Maastoauto
Väri Hopea - Metalliväri Vuosimalli 2004 (ensirek. 12-2004)
Mittarilukema 54000 km Polttoaine Bensiini
Moottorin til. 2.5 l Vetotapa Neliveto
Sijainti Uusimaa, Tuusula Hinta 23890 €
Vaihteisto Automaatti Henkilömäärä 5
Ovien lkm 3 Katsastettu 12-2008

Suorituskyky uutena
Teho 130 kW / 177 Hv Huippunopeus 182 km/h
Kiihtyvyys (0-100) 10,1 s

Lisätiedot
Erittäin mielenkiintoinen, monipuolinen 'vapaa ajan maasturi'. Takakaton / 2*kattoikkunapalat saa pois, jolloin ikkunat alhaalla avoautofiilis. Aurinko paistaa ja linnut laulaa, aistit auki. Hienostuneella ja tehokkaalla, nykyaikaisella V6-moottorilla ja TipTron-automaatilla (5-v ja manuaalivaihtomahdollisuus). Yksi parhaita maastureita ajettavuudeltaan tässä kokoluokassa. 2*näyttävät orig.18'-aluvanteet uudenveroisin renkain. Sisällä tuoksuu ylellinen nahka/alcantra SPORT-sisusta. Kertakaikkiaan hieno maasturi, supersiisti. Legendaarista LandRover osaamista. Täysimerkkihuollettu rehti Suomi-auto. Jos ei vaihtoautoa, TARJOUSHINTAAN !"

Ei muuta huonoo, kuin että kolmiovinen. Harvinaista Suomen Friikuille. Mutta hei, melkein avoautokin!! Edit: En ole varma, mutta jos "Sport"-malli niin liian matala alusta!!

Niin ja bensa 1.8 -litraista Freelanderia ei tule ostaa. Mieluummin dieselkin tai reilusti kutonen. Pieni bensakone se 1.8 1600-kiloiseen autoon, ja kansi kuulemma poksahtaa.
Viimeksi muokannut Gat, 03.04.2009 18:31. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-KB
Onslow

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Ai että hienolla autolla saa rutkasti pillua. No ihmekkös sitten että oon aina jäänyt ilman. Eiku hei!
Monsieur Manala

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

elco kirjoitti:Nissan on noista ylivoimainen. Vähän liikaa kilsoja ja väärä väri - muuten hyvä.
Taidettiin aiemminkin asiasta "keskustella", mutta oletko koeajanut? On nimittäin ihan oikeasti niin rasittavan (rengas)meluisa auto jokapäiväisessä käytössä että jopa suoria putkia suosiva V8-mies tekee kuperkeikkaa mullan alla. Monia autoja olen ajanut ja kyydissä istunut, ja tuo on ylivoimaisesti 2000-luvulla henkilöautoksi rekisteröitävistä meluisin. Rengasvalinnalla saattaa toki olla huomattavastikin vaikutusta, mutta itsellä ainakin tippui fiilikset ja omistussuhdeajatukset saman tien kun otti länsiväylällä tuollaisella 120km/h tauluun.
Monsieur Manala

MGandhi kirjoitti:Onko kukaan ikinä saanut pillua siksi, että ajaa hienoa autoa? Siis koskaan ikinä missään päin maailmaa? Millainen nainen on silloin kyseessä? Tuskin vaimomateriaalia ainakaan...
No siis joo. Tietyllä tavalla kyllä vähintään epäsuorasti jos ei suorasti. Yksi paikallinen Mustang-fanaattinen muidu teki aikoinaan tuttavuutta ja lähti kesällä viikon roadtripille tyylillä "Kiva kun tulit juttelemaan, oon lähössä roadtripille kahen viikon kuluttua ja apukuskin paikka ois vapaana, lähetkö mukaan?" Sain toki tripillä pesää ja sen jälkeenkin vielä aika moneen otteeseen, ja ilman autoa tuskin olisin koskaan kyseiseen daamiin tutustunut ainakaan sen paremmin.

Sitten se löysi jonkun kitaristin.

Laitoin nyt molemmista autoista kuvat galleriaan, ihan jos sitä vaikka taas pääsisi hoitamaan hunajakennoa.
sanctus

No niin. Mini Cooper R55 Clubman ei nyt oikein istunut tämän perheen tarpeiden tyydyttäjäksi. Koeajossa kuului suhinaa sieltä ja suhinaa täältä ja ja ehkä tota joo muutenkin fiilis autoon taisi hävitä noiden vikatilastojen myötä. Ihan nätti auto kyllä.

Ehkä sitten seuraavaksi jos kokeilisi vaikka tota pienintä BMW:tä.
Monsieur Manala

Alfallahan on se yks ihan mukava yli 200 hummanen dieseli, mutta en kyllä voi ymmärtää miten sellaiset väännöt mitä yli 200hv diesel tuottaa fillareille asti, tungetaan mitenkään fiksusti maahan eturenkaiden kautta. No, eipä no Alfat yleensä ole ajo-ominaisuuksillaan juuri loistaneetkaan ainakaan kovemmassa ajossa.
Vesper
Kitisijä

Alfat on rumia.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Pulkannaru
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Vesper kirjoitti:Alfat on rumia.
Jos toi tarkoitti autoja, niin mun mielestä ei tää alfa ole pahan näköinen.
Kyllä tollaisen vois ottaa kolmos- tai nelosautoksi, mutta se rahapuoli..
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Monsieur Manala

^ Typerä rajaus tossa kuvassa. Olis voinut alkuperäisestä otoksesta cropata samaan resoluutioon pelkästään oviaukon ympäristön niin olisi nähnyt tarkemmin.

Itse en ole sitä mieltä että Alfat olisivat kamalan rumia, mutta ihan kamalan turhia ne mun mielestä noin teknisen mielenkiinnon kannalta on. Siis etuveto. Muka-ajajan-autossa. Mitäh? Tais 75 jäädä viimeisimmäksi kunnon Alfaksi, mihin tavallisella rahvaallakin on varaa. Mitäs siitä, jos se nyt on joka toinen viikko pajalla, kunhan ei etuvetosella tarttis ajaa (enää ikinä!(!!)).

Lyön vetoa että kun sähköautot yleistyvät, niistä kaikista tehdään ihan vittuiillakseenkin etuvetoisia. Ettei vaan kellään olisi enää yhtään kivaa missään mielessä.
EveryWoman
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Frederik Krueger kirjoitti:Täytyy kuitenkin sanoa että pienempään automalliin vaihto on vähän kuin vaihtaisi vaimonsa vanhempaan. Ei kai kukaan niin tee, oikeasti?!?
Vähintään niiden kerrostalon kokoisiin kaupunkimaastureihin sortuneiden uusjuppien, jotka naama punaisena yrittävät sovitella peltilehmäänsä keskustan parkkihallien normaalikokoisiin ruutuihin sitä tai ympäröiviä kulkuneuvoja kolhimatta (hiki ja nolotus näyttää iskevän tämän tästä siinä puuhassa), voisi kuvitella haaveilevan pienempään vaihtamisesta mitä pikimmiten.

Off-topicina Ankalle respectiä. Komppaan monessa kohdassa.
bedlam

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Se Alfojen keulamerkkihäspäkkä on minusta nimenomaan helkutin ruma. Näyttää irvistävälle hyönteiselle.

Kuva

Kuva

Kuva
Vesper
Kitisijä

En itse asiassa pidä Sciroccoa mitenkään erityisen kauniina, se vaan sopii mun suunnitelmiin muuten ja on ihan nätti. Tosin, ainoastaan mustana.

Alfat on silti rumia. En panisi.
elco

Jos alfoista puhutaan niin tää on ihan nätti. Speksit on muutenkin ihan kohallaan, mutta en mä kyllä mitään yli 50tkm ajettua Alfaa suostu ostamaan. Kun sillä itse pistelee menemään sen 30tkm niin sehän on käytännössä arvoton peli sitten.

Edelleen seuraa TT-hehcutusta... Kunhan euroopan kymmenentuhannenpäämies saa siirrettyä sormen perseestään rekrytoinnin hyväksymisnamiskuukkelille niin TT:tä on kyllä käytännössä mahdotonta välttää. Oli se sitten kaksilitrainen ja etuveto eli ei niin siinä on kyllä niin kaunis auto, että aivan sama mitä se on syönyt.
Onslow

Viesti Kirjoittaja Onslow »

exPertti kirjoitti:
TT on kyllä ajattomasti muotoiltu isojen poikien lelu.
Naisia noiden rateissa kyllä yleensä näkee. A5 on paremminkin se isojen poikien auto.
Vesper
Kitisijä

Onslow kirjoitti:A5 on paremminkin se isojen poikien auto.
Ehkä ennemminkin S5? Tai Q7 tai R8.