EveryWoman kirjoitti:^Kansanryhmää vastaan ei saa kiihottaa.
Uskoisin, että paikkansapitävän ja asiallisesti esitetyn luonnehdinnan esittäminen ja asian kritisoiminen (edelleen asiallisesti) ei ole mitenkään kiellettyä edes uskontojen kohdalla.
Halla-ahon islamia koskevat väitteet eivät ilmeisesti useimmiten (tai usein) pidä paikkaansa, mutta ne on esitetty tavalla joka saa asiaan perehtymättömän uskomaan niihin. Jos hän mm. saa puheillaan useat muut uskomaan, että muslimeista suurin osa harjoittaa pedofiliaa ja/tai hyväksyy pedofilian, se täyttänee kansanryhmää vastaan kiihottamisen tunnusmerkit.
Jos kristinusko nimettäisiin vaikkapa valehtelu-uskonnoksi sellaisessa kulttuurissa, jossa kristityt ovat alistetun vähemmistön asemassa ja jo lähtökohtaisesti vaarassa tulla kaltoin kohdelluksi, kyse olisi samantapaisesta kansanryhmää vastaan kiihottamisesta - joskin lievemmästä, koska valehtelu ei herätä yhtä kiivaita tunteita kuin pedofilia.
Käsittääkseni Halla-Aho ei väittänyt kaikkia muslimeita pedofiileiksi. Vaan että meidän moraalikäsitystemme mukaan Islamin perustaja Muhammed oli pedofiili. Käsittääkseni todistettu jo. Ja että Islam uskontona hyväksyy pedofilian, koska islamin mukaan Muhammed teki kaikessa oikein. Ja itse huomautan, että todistettavasti joissakin islamilaisissa maissa todella saa ottaa vaimoksi 9-vuotiaan, Afganistanissakin tänne asti (lue päivän Hesari).
Sitten Halla-Ahon oman vastineen mukaan häntä kommentoinut Suomessa asuva tunnettu muslimi ei edes varsinaisesti kiistänyt tuota. Ja suomalaiset vetosivat lähinnä arvorelativismiin. Minäkin olen arvorelativisti, mutta sehän ei pakota hyväksymään mitä minä relativistisesta vinkkelistäni en hyväksy. Jotka relativismia siihen käyttää, onkin saladogmaatikkoja
http://www.halla-aho.com/scripta/pahoitteluni.html
Joten mikä voi olla rikollista tosiasian sanomisessa?
Tietysti se, onko tämä vain "loukkaamistarkoituksessa".
No, Halla-Aho on yleisesti mamuvastainen. Sekin saliittakoon. Edelleenkin uskon, että hän otti esiin noinkin makaaberin jutun nimenomaan testatakseen mitä Suomessa saa sanoa.
Kohteena Islam, koska mamuvastaisuutensa on ennen kaikkea islamilaisista maista tulevien mamujen vastaisuutta. Ja ehkä syystäkin. Halla-Aholla ei liene mitään syytä arvostella (mahdollisesti) buddhalaisten Vietnamista tulleiden pakolaisten uskontoa tai toimintaa. Ja ainakaan minä en ole kuullut vietnamilaispakolaisista mitään vastaavaa häiriötä olleen kuin somaleista ym. musulmaaneista täällä. Uskonnon voi mainita kritiikissä jo siitä syystä, että muslimimamut ITSE ensimmäisenä vetoavat juuri uskontoonsa tapojaan puolustaakseen. Oli sitten tyttöjen ympärileikkaus tai kunniamurhat. Sitä saa mitä tilaa.
Ihan samalla tapaa romaanit voivat vedota, että heidän kulttuuriin nyt vaan kuuluvat kunniamurhat ja hevosvarkaudet, syrjintää jos niitä ei ymmärretä

Eikä juttu mun mielestä sen kummempi ole, vaikka vedottaisiin uskontoon, Allahiin, Mullahiin ja Pullahiin.
Vähän niinkuin aina välillä tulee Suomessakin esille "jumalanpilkkasyytteitä". Ja joku, äh en musta kuka kirjailija tuossa 90-luvulla antoi lausunnon, että VT:n Jumala on rasisti, fasisti, sovinisti ja insesti. Ja jos käräjille joutuu, voi todistaa sen Raamatulla

Silloinkaan en usko tarkoitukseksi suoraan uskontojen loukkaamista, vaan sananvapauden testaaminen.
Nyt kuitenkin näyttää, että nimenomaan Islam on se viimeinen jäljellä oleva asia, jota ei saa arvostella. Johtuneeko muslimikulttuurin eristäytyneisyydestä, sopeutumisvaikeuksista tänne, historiallisesta vanhoillisuudesta ja niistä seuraavasta kovaäänisyydestään. Sokerina pohjalla tietysti terrorismin uhka.
"Kansanryhmiä vastaan" puhutaan koko ajan muutenkin. On herravihaa, kommarivihaa, viherpiipertäjävihaa, autoilijavihaa, koiravihaa, you name it. Mutta vasta kun ulkoa tulleilla on "uskonto" heitä ei saakaan arvostella. Ei käy noin, muuten jokainen vastaava ryhmä voi komentaa samoin ja arvostelu kielletään. Jos pitää olla kusi sukassa mitä voi sanoa, ettei vaan voi voi loukkaa jonkun kansanosan arvoja (ja senhän tekee muuten lähes aina, sanoi mitä vaan)... niin kyllä silloin lopulta kaikki keskustelu ja hyvienkin muutosten mahdollisuus loppuu. Orwellin tai Huxleyn maailma sitten.
PEDOFILIASTA, että kai muistamme, miten muutama vuosi sitten nousi suuri kohu Katolisen kirkon sisällä rehottavasta, pappien harjoittamasta pedofiliasta. Suuria otsikoita revittiin, esitettiin perusteltuja epäilyjä että Katolisen Kirkon kardinaalit ja ehkä itse paavikin suojelivat pedofiilejä. Cityn Doctrinekin erosi Katolisesta Kirkosta siksi että mielestään pedofiliaa ei torjuttu tarpeeksi.
Miten ihmeessä tuollaista sai Suomen tiedotusvälineissä julkaista? Kiihoitusta kansanryhmää vastaan selvästi! Miksei ne toimittajat ja kustantajat saaneet syytettä?
Koska kyse ei ollut kovaäänisyydellä ja uhkailuilla erityisasemaa hakevista muslimeista?
Frederik Krueger kirjoitti:
Niin, ja kiinnitin edelleen huomiota siihen että hän vihdoinkin irtisanoutui ajatuksesta että kyseessä on vain satiirinen heitto, jonka todenperäisyydestä hän ei ole kiistelemässä. Nyt alkoi vahingossa kiistellä. Hups.
Mitä mieltä olet siitä että äärimuslimienkin annettaisiin levittää vapaasti vihasanomaansa Suomenmaassa, yrittäen kiihottaa mielipiteitä ei-muslimeita vastaan? Kun kerran vedotaan SananVapauteen, toimenpiteeksi tälle ei voi myöskään ehdottaa että näitä vaahtosuu-imaameita (tai muitakaan muslimeita) ei saisi ottaa maahan, ainakaan sen perusteella mitä he sanovat tai heidän pelätään sanovan.
No en ole tarkkaan seurannut, myönnän.
Mutta käsitin, että alusta alkaen kyseessä oli "täky", jonka väitteitä totta kai puolustaa jos oikeuteen joutuu.
Kysymykseesi, että mielestäni täytyisi olla keino ihan talonpoikaisjärjellä rajoittaa tiettyjen maantieteellisten alueiden mamujen maahanpääsyä, JOS on osoitettavissa, että sieltäpäin tulevista on poikkeuksellisen paljon haittaa. Silloin ei tarvitse perustella ihonvärillä ja uskonnolla vaan alueen väestön keskimääräisellä riskaabeliudella.
Sitten mielestäni totta kai vaahtosuumusulmaaneilla olisi Suomessa oikeus kiihoittaa ei-muslimeja vastaan. Siinähän huutaisivat ja enemmistö nauraisi heille. Onhan Suomessa viime aikoinakin jopa natsit saaneet pitää torikokouksia. Eri asia sitten, jos terroritekoihin ryhtyvät tai edes omissa piireissään toimivat Suomen lain vastaisesti.
Jos tuollainen "kansankiihoittaminen" kiellettäisiin, pitäisi kieltää paljon muutakin.
Ehkä et ole katsellut suomalaisten fundamentalistikristittyjen nettifoorumeita? No, he eivät väkivallalla uhkaa, mutta siellä tihkuu sulokieleen verhottu halveksunta ja vihakin kaikkia vääräoppisia kohtaan. Ja silti ne nettisivut ja blogit saavat olla auki.
Itse olen kerran turistina kuunnellut huuhaasaarnaaja Leo Melleriä. Kaikille avoimessa tilaisuudessa julkisessa "Varkaus-salissa" paikallisessa hotellissa. Joka siellä ilmoitti, että Allah on Saatana ja muslimit saatananpalvojia. Ehkä sanoo saman lukuisissa kirjoissaankin? Silti eipä näkynyt kyttiä pidättämässä Melleriä. Ja tuomionkin on saanut vain talousrikoksista
Mikä tekee Halla-Ahon paremmin perusteltavasta lausunnosta rikollisemman, kuin paljon suuremman kannattajajoukon omaavan saarnamiehen jatkuvista julkisista törkypuheista? Sekö, että toinen on "uskontoa" ja siis "koskematonta"? Minusta molemmat saavat puhua, mutta uskishihhulit ovat idiootimpia. Vaikenisivat itse, ihan ilman sensuuria.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB