Zeb kirjoitti:Muutama nimimerkki tässä Halpa-Ahon kannattajalistassa yllätti. Jätkästä on näköjään tullut akateemisten piirien Halme, ilmeisesti osaa sanoa samat asiat älykkäämmin. Mutta ei se itse asiaa muuksi muuta. Enkä ihan tajua tätä aikuisten ihmisten murrosikäistä protestointi-intoa.
Minä kuvittelisin, että nimenomaan akateemisesti koulutetuille perusteltujen mielipiteiden esittämiseen kohdistuva systemaattinen vähättely-, sensuuri- ja mollauskampanja on melkoista myrkkyä, oli itse mielipiteestä mitä mieltä vain. Jos ja kun äänestäminen on keskeisin keino vaikuttaa asioihin, niin miksi sitä ääntä ei voisi käyttää ihan kypsälläkin tavalla sellaisten rakenteiden vastustamiseen, jotka pyrkivät estämään asioista ääneen puhumisen sen takia etteivät ne sovi omaan pirtaan?
Maahanmuuttovastaisuus on 2000-luvun Neuvostoliitto. Vain suomettuneet saavat puhua ilman että taistolaiset ja kekkoslaiset teilaavat.
Zeb kirjoitti: Enkä ihan tajua tätä aikuisten ihmisten murrosikäistä protestointi-intoa.
Politiikka elää lopultakin selkeää murrosvaihetta: Kepu, RKP ja demarit taantuvat; kokoomus, vihreät ja oikeistopopulismi nousevat.
Juuri siksi tämä muutos tapahtuu, kun viimeiset 30 vuotta automaattisesti hallitukseen äänestetty, vallan korruptoima ja pysähtynyt establishmentti ei sitä protestointi-intoa tajua.
Luulen että ainakin osa Halpiksen kannattajiksi ilmoittautuneista ei kuitenkaan lopulta haluaisi jätkää päättämään asioista. Protestimielessä rasistiset jutut voivat kiehtoa kun vallitsevat asiat vituttavat, mutta todellisuus olisi silti toinen. Itseä kyllä hävettäisi olla suomalainen jos tännekin lopulta putkahtaisi joku Itävallan mallin mukainen äärioikeistopuolue valtaan. Ehkä tuon kaltainen ilmiö on jossain vaiheessa sitten kuitenkin väistämätön täälläkin?
Zeb kirjoitti:Muutama nimimerkki tässä Halpa-Ahon kannattajalistassa yllätti. Jätkästä on näköjään tullut akateemisten piirien Halme, ilmeisesti osaa sanoa samat asiat älykkäämmin. Mutta ei se itse asiaa muuksi muuta. Enkä ihan tajua tätä aikuisten ihmisten murrosikäistä protestointi-intoa.
Tunsin piston sydämessäni.
Mutta en voi sille mitään, että kaksi asiaa minua ärsyttää yli kaiken
Zeb kirjoitti:Luulen että ainakin osa Halpiksen kannattajiksi ilmoittautuneista ei kuitenkaan lopulta haluaisi jätkää päättämään asioista. Protestimielessä rasistiset jutut voivat kiehtoa kun vallitsevat asiat vituttavat, mutta todellisuus olisi silti toinen. Itseä kyllä hävettäisi olla suomalainen jos tännekin lopulta putkahtaisi joku Itävallan mallin mukainen äärioikeistopuolue valtaan. Ehkä tuon kaltainen ilmiö on jossain vaiheessa sitten kuitenkin väistämätön täälläkin?
Ihan ystävällinen ja vilpitön kysymys: oletko itse lukenut Halla-ahon tekstejä?
Mitä tulee "äärioikeistoon", niin se on helppo leimakirves, jota kätevä heilauttaa. Aivan kuten "neuvostovastaisuus" aikoinaan.
Itselläni ei ole mamuista kokemuksia kuin työni kautta, hoidan paljon työssä olevia mamuja, ei heidän suhteensa mitään erityistä sanottavaa.
Zeb kirjoitti:-- Ehkä tuon kaltainen ilmiö on jossain vaiheessa sitten kuitenkin väistämätön täälläkin?
Ehdottomasti. Mun paska tulevaisuus -silmäni näkee kaiken juuri noin. Mitä syvemmälle maailma muuten menee, sen tiukemmiksi rajoja halutaan ja tarkemmin "omia" vartioidaan... Joku näkee tän ihan toisin. Propsit siitä.
Tällä hetkellä moni ns. protestiäänen antaja varmasti kelailee, ettei yhdestä Halliksen äänestämisestä mitään kovin suurta, äärimmäisen oikeaa haittaa ole...
Ovatko asiat sinusta kunnossa? Otetaan mitä ylhäältä annetaan?
Mistä ylhäältä? Meneekö tämä jotenkin niin, että ensin manataan maan rakoon ne "herrat" jotka ollaan itse äänestetty päättämään 3.5 vuotta sitten, ja sitten äänestetään toiset vielä pöljemmillä mielipiteillä varustetut sinne ja sama kuvio toistuu?
Eivät minusta kaikki asiat ole kunnossa, mutta suuret linjat lienevät kuitenkin suht ok.
Fcuk kirjoitti:Tällä hetkellä moni ns. protestiäänen antaja varmasti kelailee, ettei yhdestä Halliksen äänestämisestä mitään kovin suurta, äärimmäisen oikeaa haittaa ole...
Kyllä minä ainakin kelaan sitä niin, että jos vihervasemmistolle menee perille edes jokin viesti siitä miten kuutamolla ovat, niin se on suurehko hyöty. Mitään konkreettista haittaa tai hyötyä ei yhdestä EU-parlamentaarikosta kaikkien satojen joukossa ole millekään asialle.
NuoriD kirjoitti:Ihan ystävällinen ja vilpitön kysymys: oletko itse lukenut Halla-ahon tekstejä?
Aika vähän rehellisesti sanottuna. Jossain telkussa näin tyypin löpöttämässä ja ensisijaisesti ulkomaalaisvastaiseksi eikä paljon muuksi se näkemäni ja aiemmin lukemani perusteella profiloitui. Voit tietysti esittää tässä jotain Halpiksen teesejä joita itse pidät äänestämisen arvoisena?
NuoriD kirjoitti:Ihan ystävällinen ja vilpitön kysymys: oletko itse lukenut Halla-ahon tekstejä?
Aika vähän rehellisesti sanottuna. Jossain telkussa näin tyypin löpöttämässä ja ensisijaisesti ulkomaalaisvastaiseksi eikä paljon muuksi se näkemäni ja aiemmin lukemani perusteella profiloitui. Voit tietysti esittää tässä jotain Halpiksen teesejä joita itse pidät äänestämisen arvoisena?
EDIT: On olennaista huomata, etten minä vastusta ulkomaalaisia eikä vastusta JHa:kaan.
Yleisesti ottaen en ole pitänyt siitä, että kun olen ilmoittanut vastustavani esim. eläinten oikeuksien laajentamista, on minua kehoitettu lukemaan Peter Singerin "Oikeutta eläimille" ja palaavani keskusteluun vasta sitten. Olen katsonut oikeudeksi muodostaa mielipiteeni omien ennakkoluulojeni perusteella, enkä ole halunnut perehtyä tekstiin, joka mahdollisesti häiritsisi niitä. Olen ajatellut, että minun ei tarvitse lukea kirjoja, jos voin käyttää tervettä (??) järkeäni.
Mutta sinä olet toivottavasti minua parempi ihminen
Kannattaa siis lukea Halla-ahon tekstejä aivan miehen omalta saitiltaan ja esim. juuri tuosta maahanmuuttopoliitiikan hahmottelusta. Helposti viesti värittyy matkalla, kuten voi tapahtua esim. eläintenoikeuksien puolustajienkin sanomalle, jota vastustajat voivat vääristellä aivan kuten tapahtuu Halla-ahonkin sanomalle.
Mutta ei hän minulle mikään Messias ole. Olen jo aiemmin summannut hänen äänestämisensä syyt.
^Olen mä ton elcon linkkaaman tapaista lukenut H-A:lta aiemminkin useampia sivuja. Tuntuu että se on vaan tuota samaa soopaa aina, enkä pidä tyypin teksteistä enkä ajatussisällöstä, joten enempää en edes viitsi lukea. Ajattein vain josko sinä olit törmännyt joihinkin ajatushelmiin ja olisit voinut säästää multa bloginsa kahlaamisen vaivan, mutta eipä tuo taida lukemalla muuksi muuttua. Pysyn kannassani.