Guumaa energyy!Vesper kirjoitti:En ainakaan minä.elco kirjoitti:Kuka vaihtaa meidän vaipat kun me ollaan vanhainkodissa?
Päivän uutiskatsaus
Re: Päivän uutiskatsaus
Toisaalla olen paheksunut suunnattomasti myös käsitteen "huoltosuhde" väärinkäyttöä. Suurelta osin humanitaaristen maahanmuuttajien "huono" huoltosuhde johtuu omista poliittisista valinnoistamme. Haluamme tänne mieluummin lapsia ja nuoria kuin aikuisia tai vanhoja, jolloin huoltosuhde on sellainen jollaiseksi sen itse olemme valinneet. Kotimainen huoltosuhteemme on ihan eri tavalla kriittinen, koska huollettavia vanhuksia on kohtuuttoman paljon suhteessa huollettaviin lapsiin ja nuoriin. Tätä tilannetta ei ole humanitaarisilla maahanmuuttajilla, vanha väestö puuttuu kokonaan. Heidän "huono" huoltosuhteensa on siis tulevaisuudessa parempi kuin meillä, ja lisäksi se on ihan oma valintamme.NuoriD kirjoitti:Mutta jos maahan tulee humanitaarisista syistä esim 100 henkeä, joista 1 työllistyy ja 99 ei työllisty, niin työvoimapula kyllä toki paranee yhdellä, mutta huoltosuhde heikkenee huomattavasti. Ymmärtääkseni nimenomaan huoltosuhde (työssäkäyvät/muut) on oleellista ja Siitä JHa-a puhuu.
Ehkä olennaisinta minun osaltani on tuoda esiin se, että tässä keskustelussa olen keskittynyt Halla-ahoon, en humanitaariseen maahanmuuttoon. Se, että kritisoin Halla-ahon tapaa esittää asioita ja suorastaan valehdella, ei tarkoita että myös hyväksyisin nykyisen humanitaarisen maahanmuuton mallit.edit: ja Tix toikin esiin sen, että jos nuo 100 tarvitsevat yhteiskunnalta esim. 10:n suomalaisen työpanoksen vuodessa, niin nettona työvoimapula paheni 9:llä hengellä ja huoltosuhde heikkeni.
Ongelma muodostuukin siitä, että Suomi on allekirjoittanut mukisematta noita erilaisia ihmisoikeussopimuksia vain koska niin kuuluu tehdä, miettimättä mitä siitä seuraa, kun turvapaikanhakijoita todellakin alkaa tulvia maahan. Ja niitähän alkaa tulvia koko ajan enemmän. Ei kukaan muukaan Halla-ahon lisäksi halua tänne väärin perustein turvapaikkaa hakeneita, mutta ihan yhtä kädetönhän H-a:kin on kun tänne sellaisia ilmaantuu, eikä ole olemassakaan sellaista paikkaa, jonne heidät voisi palauttaa. Sopimukset kun kieltävät palauttamasta ketään vaarallisiin paikkoihin, olivatpa he toimineet miten väärin hyvänsä tänne tullessaan.
Niinpä tilanne nyt vain on sellainen, että täällä toteutettavat ratkaisut ovat ensisijaisen tärkeitä, koska noita ihmisiä ei yksinkertaisesti saa poistettua täältä, vaikka kuinka haluaisi. Siten tilanteesta on vain yritettävä tehdä niin siedettävä kuin se resursseillamme on mahdollista, eikä Halla-ahon palautuksia vaativa uho siinä auta.
Lisäksi lähtömaiden avustusmalleja pitäisi kehittää, jotta niiden kriisit eivät jatkuisi vuosia, jopa vuosikymmeniä. Ja siinä Suomi itse asiassa on kunnostautunut. Eikös Somalimaan johdossakin ole paluumuuttaja Suomesta, oli täällä turvapaikanhakijana aikoinaan ja kouluttautui? Somalimaa on rauhallinen paikka nykyään, ja on todella ikävää, etteivät länsimaat uskalla tunnustaa sen itsenäisyyttä, koska tunnustuksen seurauksena Afrikan muutkin maat herkästi ryhtyisivät hajoamaan tilkkutäkeiksi.
Kaipaisin myös lisää mikrolainapankkeja, etenkin sellaisia, joiden välityksellä länsimaissa asuvat pakolaiset voisivat toimittaa ylimääräisiä rahojaan sukulaisilleen lähtömaissa. Nykyisin kun rahalähetyksistä menee kohtuuttoman suuri osuus pankkien toimitusmaksuihin. Vielä kun mikrolainoja saavia kurssitettaisiin yritystoiminnan alkeista yms. vaikkapa sitten kehitystuen varoin, niin maailma voisi ihan oikeasti alkaa muuttua.
-
- Kitisijä
Työura laskettaneen alkavan siitä, kun kahdeksanvuotiaana käy kerran poimimassa korillisen mansikoita pellolta ja saa siitä pari markkaa.elco kirjoitti:On niitä tolloja oikeallakin: Johtaja Laatunen haluaa maksaa eläkettä vasta 45-vuoden työuran jälkeen!
Huvittavaa tuossa olisi se, että tokkopa kukaan yritysjohtaja saisi tuolla pelillä eläkettä, koska he ryhtyvät työelämään myöhään ja jäävät pois aikaisin. Toisekseen, miksi tyytyä vain 45 vuoteen? Miksei yhtä hyvin 50, 60 tai vaikkapa 70 vuotta, häh?
Vaikeaa on, vaikeaa.
Noi jäbät saisivat vähän kanssa katsoa peiliin. Ymmärtäähän sen, että nyt on vaikeaa, mutta kun näillä sankareilla oli vaikeaa nousukaudellakin, jolloin kaikki muut ml. paperikonetehtailijat, metsäkonetehtailijat, metsäkoneurakoitsijat, metsänomistajat jne. käärivät hillittömät rahat.
Noi jäbät saisivat vähän kanssa katsoa peiliin. Ymmärtäähän sen, että nyt on vaikeaa, mutta kun näillä sankareilla oli vaikeaa nousukaudellakin, jolloin kaikki muut ml. paperikonetehtailijat, metsäkonetehtailijat, metsäkoneurakoitsijat, metsänomistajat jne. käärivät hillittömät rahat.
elco kirjoitti:Vaikeaa on, vaikeaa.
No mutta. Saadaan lopputulemasta niitä kauan kaivattuja ikimetsiä joita voidaan sitten markkinoida turisteille ympäri maailmaa. Paperikoneet voidaan sulattaa ja paperitehtaista, sekä sellutehtaista, voidaan tehdä kansalle harrastuspaikkoja. Jalkapallo saa uusista mahdollisuuksista aivan uutta lentoa aikaiseksi, kun sitä voidaan harrastaa ympäri vuoden F-junnuista alkaen.-Karjalan puut lahoavat nyt metsiin, Karvinen sanoi.
Onslow kirjoitti:http://hommaforum.org/
- 21.4: Ilmoitus turvallisen tuntuisesta kannattajakorttimäärästä 3125.
Kustin polkemana kortteja kertyi yhteensä 3357 kpl. Aikaa on vielä 28.4 saakka.
Saas nähdä mitä Halla-Aho päättää.
Kun nyt olen päässyt vauhtiin niin huomautan että oikea kirjoitusmuoto on Halla-aho :D Tässä ketjussa näkee liikaa muodossa Halla-Aho. Hullu-uho ym. nimityksiin en ota kantaa. Ne kertoo enemmän kirjoittajastaan ;)
Mutta muuten korttien lukumäärään, hyvä H^^^!
Mutta muuten korttien lukumäärään, hyvä H^^^!
-
- Kitisijä
Eikö että-sanan eteen tule pilkku?Rouva Pupu kirjoitti:Kun nyt olen päässyt vauhtiin niin huomautan että oikea kirjoitusmuoto on Halla-aho
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ei kiinnosta pilkkuvirheet. Ihmisten nimet sensijaan saisivat olla oikein kirjoitettuja. Menes nyt pullamössöilemään ja suvaitsemaan Freddyn kanssa.Ylermi Ylihankala kirjoitti:Eikö että-sanan eteen tule pilkku?Rouva Pupu kirjoitti:Kun nyt olen päässyt vauhtiin niin huomautan että oikea kirjoitusmuoto on Halla-aho :D
-
- Kitisijä
Mikä sun ongelma on?Rouva Pupu kirjoitti:Menes nyt pullamössöilemään ja suvaitsemaan Freddyn kanssa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
elco kirjoitti:Vaikeaa on, vaikeaa.
Massaliike, voisi olla jonkinlainen kansanäänestys siitä pitäisikö sellu- ja paperitehtaat muuttaa biopolttoaineen tuotantolaitoksiksi ja siirtyä suomalaispaperittomaan toimistoon.Karvinen peräänkuuluttaa valtakunnallista massaliikettä Suomen metsäteollisuuden pelastamiseksi.
-
- Kitisijä
Nyt kaikki googlettamaan niin perkeleesti!Karvinen peräänkuuluttaa valtakunnallista massaliikettä Suomen metsäteollisuuden pelastamiseksi.
Ylermi Ylihankala kirjoitti:Mikä sun ongelma on?Rouva Pupu kirjoitti:Menes nyt pullamössöilemään ja suvaitsemaan Freddyn kanssa.
Se on väsynyt valvomisesta.
Joo. v-mäinen voisi sanoa, että onko sitä paperia ja sellua pakko tehdä, jos kukaan ei sitä halua ostaa. Mutta tietysti täytyy todeta, että ko. ala on merkittävä työllistäjä suomessa. Valtion varoin ei tietystikään pidä lähteä yritystoimintaa tukemaan, mutta toki kannatan sitä, että toimintaympäristö koetetaan saada edulliseksi.elco kirjoitti:Vaikeaa on, vaikeaa.
Aamun radiossa haastatellulla asiantuntijalla oli ainakin pari ajatusta:
1)Energian hinta alas. Tarkoittaa lisää ydinvoimaa, ei syöttötariffeja (=pakkotukea uusiutuvalle energialle), ei lisää energiaveroja.
2)Puukaupan markkinat paremmin toimiviksi. Puhui metsänhoitoyhdistyksistä (en ole varma oli juuri ne, en tunne alaa) tarpeettomina välikäsinä, jotka estävät hinnan joustoa alaspäin.
Mutta totta kai sanomalehtipaperi on auringonlaskun ala.
Pakkkauspaperia ja vessapaperia toki tarvitaan aina.
Pääministerimme on jälleen vauhdissa - tällä kertaa ei kuitenkaan makuuhuoneessa vaan talousvisionäärinä.
Matti ennustaa, että lamasta tulee pitkä, mutta että taantuman kestoa ei voi kukaan ennustaa!
Matti ennustaa, että lamasta tulee pitkä, mutta että taantuman kestoa ei voi kukaan ennustaa!
On se kyllä ihmemies tosiaan, kun toteaa, että kukaan ei voi ennustaa, mutta itse kuitenkin tietää!elco kirjoitti:Pääministerimme on jälleen vauhdissa - tällä kertaa ei kuitenkaan makuuhuoneessa vaan talousvisionäärinä.
Miten palstan filosofit suhtautuvat lauseen totuusarvoon?
Minä, en niin filosofistina, epäilin ensimmäisenä toimittajan tekemää lapsusta. Onko Matti oikeasti puhunut noin?NuoriD kirjoitti:Miten palstan filosofit suhtautuvat lauseen totuusarvoon?
-
- Kitisijä
-
- Kitisijä
Lasten suosikki!
Ei taida näistä nykyajan lapsista olla mihinkään, jossain puppulissa ovat kasvaneet? Eihän nää tuu pärjäämään maailmalla!

Ei taida näistä nykyajan lapsista olla mihinkään, jossain puppulissa ovat kasvaneet? Eihän nää tuu pärjäämään maailmalla!

Pyyhin Netikettiin..
-
- Kitisijä
Tämä on varmaan minunkin kannaltani aika avainasia tässä väännössä. Aina ei oikein muista, miten hölmöjä kitinäkeskustelut tuppaavat olemaan. Lähinnä olen, Prosessin tavoin, kritisoinut väliin aika yksityiskohtaisestikin Halla-ahon juttuja, koska ne ovat pahansuopia, virheellisiä, vääristeleviä, perusteettomasti vihjailevia, yllyttäviä, kohtuuttomia ja kaikin tavoin halveksittavia. Tästä sitten vedetään iloisesti johtopäätös, että olen rasisti suomalaisia kohtaan ja kannatan idioottimaista maahanmuuttopolitiikkaa (Masa) tai vaadin rajoittamattomia resursseja mamujen hyysäämiseen (Elco). Oi aikoja, oi tapoja.prosessi kirjoitti:Ehkä olennaisinta minun osaltani on tuoda esiin se, että tässä keskustelussa olen keskittynyt Halla-ahoon, en humanitaariseen maahanmuuttoon. Se, että kritisoin Halla-ahon tapaa esittää asioita ja suorastaan valehdella, ei tarkoita että myös hyväksyisin nykyisen humanitaarisen maahanmuuton mallit.
No onhan se vähän kuin toteaisi kaljatölkin tippuessa ruotsinlaivan 12. kannelta partaan yli mereen, että tippuipa kauas/syvälle, vaikka ei voikaan tietää, kuinka pitkälle/syvälle. Tai että avaruuden reuna, jos sellaista on, on aika helkkarin kaukana, vaikka ei tiedetäkään, kuinka kaukana. Tai että Tixin/ND:n/kenen lie seuraavsta exitistä tulee lyhyt, vaikka kukaan ei voikaan tietää, kuinka lyhyt.NuoriD kirjoitti:On se kyllä ihmemies tosiaan, kun toteaa, että kukaan ei voi ennustaa, mutta itse kuitenkin tietää!elco kirjoitti:Matti ennustaa, että lamasta tulee pitkä, mutta että taantuman kestoa ei voi kukaan ennustaa!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Uskoakseni ruotsinlaivan kannelta tippuva tölkki kuvaa tilannetta aika hyvin siinä mielessä, että välttämättä se ei tipu syvälle. Laivaväyläthän ovat saaristomerellä kapeita, ja saattaa olla, että tölkin tippuessa laivan viereen, eli ei keskelle väylää, on merenpohjaan matkaa vain muutama metri.urpiainen kirjoitti:No onhan se vähän kuin toteaisi kaljatölkin tippuessa ruotsinlaivan 12. kannelta partaan yli mereen, että tippuipa kauas/syvälle, vaikka ei voikaan tietää, kuinka pitkälle/syvälle.NuoriD kirjoitti:On se kyllä ihmemies tosiaan, kun toteaa, että kukaan ei voi ennustaa, mutta itse kuitenkin tietää!elco kirjoitti:Matti ennustaa, että lamasta tulee pitkä, mutta että taantuman kestoa ei voi kukaan ennustaa!
Eli mielestäni Matin lause kieltää itsensä. Matti ei tiedä, koska lama loppuu ja hän ei voi myöskään tietää onko se pitkä.
-
- Kitisijä
Niin, tällaisissa väitteissä kannattaa ottaa huomioon normaaliodotusten muodostama kontrastiluokka ja pragmaattiset toimintamahdollisuudet. Siis tippuvien tölkkien tapauksessa perusodotus on se, että kumartuu nostamaan sen jaloistaan. Tällaisten odotusten suhteen ao. tapauksessa tippui todella merkittävän syvälle tavoittamattomiin. Ja tavallisen kylpyammesukeltajan näkökulmasta matalakin väylä on "syvälle" siitä näkökulmasta, että asialle voisi tehdä jotain. Ja siitä huolimatta pätee, ettei (kukaan?) tiedä, kuinka syvälle. Mutatis mutandis taantuman suhteen: emme tiedä, kuinka pitkä, mutta normaalien suhdannevaihteluiden ollessa kontrastiluokan luova konteksti, aika helkkarin pitkältä näyttää pragmaattisten toimintamahdollisuuksiemme osalta.NuoriD kirjoitti:Uskoakseni ruotsinlaivan kannelta tippuva tölkki kuvaa tilannetta aika hyvin siinä mielessä, että välttämättä se ei tipu syvälle. Laivaväyläthän ovat saaristomerellä kapeita, ja saattaa olla, että tölkin tippuessa laivan viereen, eli ei keskelle väylää, on merenpohjaan matkaa vain muutama metri.urpiainen kirjoitti:No onhan se vähän kuin toteaisi kaljatölkin tippuessa ruotsinlaivan 12. kannelta partaan yli mereen, että tippuipa kauas/syvälle, vaikka ei voikaan tietää, kuinka pitkälle/syvälle.NuoriD kirjoitti: On se kyllä ihmemies tosiaan, kun toteaa, että kukaan ei voi ennustaa, mutta itse kuitenkin tietää!
Eli mielestäni Matin lause kieltää itsensä. Matti ei tiedä, koska lama loppuu ja hän ei voi myöskään tietää onko se pitkä.
Vaikea muuten uskoa, että puolustelen tässä Matti V.:tä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Suomen politiikassa ei taida (vielä) olla ammattitaitoisia spin doctoreita? Matilla olisi varmastikin käyttöä sinulle.urpiainen kirjoitti:
Vaikea muuten uskoa, että puolustelen tässä Matti V.:tä.