Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
sivustahuutaja
Kitisijä

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriD kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
NuoriD kirjoitti: No onhan se vähän kuin toteaisi kaljatölkin tippuessa ruotsinlaivan 12. kannelta partaan yli mereen, että tippuipa kauas/syvälle, vaikka ei voikaan tietää, kuinka pitkälle/syvälle.
Uskoakseni ruotsinlaivan kannelta tippuva tölkki kuvaa tilannetta aika hyvin siinä mielessä, että välttämättä se ei tipu syvälle.
Äh, kyllä tuossa tölin tippumisessa voidaan aivan triviaalisti määrittää se minimimatka. Samoin avaruuden laajuudessa. Jos muka _tietää_ että lamasta tulee pitkä, niin silloin voi 100% varmuudella ilmoittaa jonkin lyhyen mitan, jonka lama ainakin kestää.

Täten julistan:
- avaruus on ääretön, mutta ainakin miljoona kilometria halkaisijaltaan
- tölkki tippuu ruotsinlaivalta syvälle, ja ainakin 4 metriä vedenpinnan alle
- lama kestää tietämättömän pitkään, mutta ainakin 3 vuotta
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Postulaatti
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Postulaatti »

prosessi kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Mutta jos maahan tulee humanitaarisista syistä esim 100 henkeä, joista 1 työllistyy ja 99 ei työllisty, niin työvoimapula kyllä toki paranee yhdellä, mutta huoltosuhde heikkenee huomattavasti. Ymmärtääkseni nimenomaan huoltosuhde (työssäkäyvät/muut) on oleellista ja Siitä JHa-a puhuu.
Toisaalla olen paheksunut suunnattomasti myös käsitteen "huoltosuhde" väärinkäyttöä. Suurelta osin humanitaaristen maahanmuuttajien "huono" huoltosuhde johtuu omista poliittisista valinnoistamme. Haluamme tänne mieluummin lapsia ja nuoria kuin aikuisia tai vanhoja, jolloin huoltosuhde on sellainen jollaiseksi sen itse olemme valinneet. Kotimainen huoltosuhteemme on ihan eri tavalla kriittinen, koska huollettavia vanhuksia on kohtuuttoman paljon suhteessa huollettaviin lapsiin ja nuoriin. Tätä tilannetta ei ole humanitaarisilla maahanmuuttajilla, vanha väestö puuttuu kokonaan. Heidän "huono" huoltosuhteensa on siis tulevaisuudessa parempi kuin meillä, ja lisäksi se on ihan oma valintamme.
Eikös Halla-aho siis kritisoi meidän valintojamme? Niille ehkä jopa voisi tehdäkin jotain.
edit: ja Tix toikin esiin sen, että jos nuo 100 tarvitsevat yhteiskunnalta esim. 10:n suomalaisen työpanoksen vuodessa, niin nettona työvoimapula paheni 9:llä hengellä ja huoltosuhde heikkeni.
Ehkä olennaisinta minun osaltani on tuoda esiin se, että tässä keskustelussa olen keskittynyt Halla-ahoon, en humanitaariseen maahanmuuttoon. Se, että kritisoin Halla-ahon tapaa esittää asioita ja suorastaan valehdella, ei tarkoita että myös hyväksyisin nykyisen humanitaarisen maahanmuuton mallit.

Ongelma muodostuukin siitä, että Suomi on allekirjoittanut mukisematta noita erilaisia ihmisoikeussopimuksia vain koska niin kuuluu tehdä, miettimättä mitä siitä seuraa, kun turvapaikanhakijoita todellakin alkaa tulvia maahan. Ja niitähän alkaa tulvia koko ajan enemmän. Ei kukaan muukaan Halla-ahon lisäksi halua tänne väärin perustein turvapaikkaa hakeneita, mutta ihan yhtä kädetönhän H-a:kin on kun tänne sellaisia ilmaantuu, eikä ole olemassakaan sellaista paikkaa, jonne heidät voisi palauttaa. Sopimukset kun kieltävät palauttamasta ketään vaarallisiin paikkoihin, olivatpa he toimineet miten väärin hyvänsä tänne tullessaan.

Niinpä tilanne nyt vain on sellainen, että täällä toteutettavat ratkaisut ovat ensisijaisen tärkeitä, koska noita ihmisiä ei yksinkertaisesti saa poistettua täältä, vaikka kuinka haluaisi. Siten tilanteesta on vain yritettävä tehdä niin siedettävä kuin se resursseillamme on mahdollista, eikä Halla-ahon palautuksia vaativa uho siinä auta.
Yhden turvapaikanhakijan ensimmäisen vuoden ylläpito täällä maksaa kuulemma 40 000 euroa. Jos vaikka tarjoaisimme näitä henkilöitä lähtömaan naapurimaihin ja lupaisimme tukea heidän ylläpitoaan 25 000 euron könttäsummalla, vastaanottavia maita väärin perustein turvapaikkaa hakeneille saattaisi kummasti alkaa löytyä.
Lisäksi lähtömaiden avustusmalleja pitäisi kehittää, jotta niiden kriisit eivät jatkuisi vuosia, jopa vuosikymmeniä. Ja siinä Suomi itse asiassa on kunnostautunut. Eikös Somalimaan johdossakin ole paluumuuttaja Suomesta, oli täällä turvapaikanhakijana aikoinaan ja kouluttautui? Somalimaa on rauhallinen paikka nykyään, ja on todella ikävää, etteivät länsimaat uskalla tunnustaa sen itsenäisyyttä, koska tunnustuksen seurauksena Afrikan muutkin maat herkästi ryhtyisivät hajoamaan tilkkutäkeiksi.

Kaipaisin myös lisää mikrolainapankkeja, etenkin sellaisia, joiden välityksellä länsimaissa asuvat pakolaiset voisivat toimittaa ylimääräisiä rahojaan sukulaisilleen lähtömaissa. Nykyisin kun rahalähetyksistä menee kohtuuttoman suuri osuus pankkien toimitusmaksuihin. Vielä kun mikrolainoja saavia kurssitettaisiin yritystoiminnan alkeista yms. vaikkapa sitten kehitystuen varoin, niin maailma voisi ihan oikeasti alkaa muuttua.
Ihan kelvollisia ajatuksia, mutta jotenkin niihin pitäisi saada kunnollinen rakenne. Tuollaisina heittoina ne eivät vielä vie kovin pitkälle.
Bhven

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Humanitaarinen maahanmuutto heikentää Suomen taloudellista huoltosuhdetta

http://hommaforum.org/index.php/topic,3791.0.html
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
NuoriD

"mallin pitää näyttää melkein anorektikolta. Ne ovat ne tietyt senttivaatimukset, piste. Mutta anorektikko ei tietenkään saa olla, Saimi sanoo"

Aikamoista jöötiä. Pitää näyttää anorektikolta, mutta ei saa olla anorektikko.
NuoriD

NuoriD

exPertti kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:"mallin pitää näyttää melkein anorektikolta. Ne ovat ne tietyt senttivaatimukset, piste. Mutta anorektikko ei tietenkään saa olla, Saimi sanoo"

Aikamoista jöötiä. Pitää näyttää anorektikolta, mutta ei saa olla anorektikko.
Todennäköisesti hän on vielä oikeassa asiasta.
Miten tuo käytännössä hoituu. Pitää näyttää neekeriltä, mutta ei saa olla neekeri.
Paha Keisari

Viesti Kirjoittaja Paha Keisari »

Tässä

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009042 ... 5_uu.shtml

on jo vedetty vastuu kuolemasta aika pitkälle. En ymmärrä miten toisen ihmisen tahallinen teko voisi kääntyä toisen henkilön tuotamukselliseksi teoksi. Pitänee ottaa selvää millainen puoskari lähtee tuollaista juttua ajamaan.
Lilo
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Lilo »

NuoriD kirjoitti:
Miten tuo käytännössä hoituu. Pitää näyttää neekeriltä, mutta ei saa olla neekeri.
Tää on helppo. Lopetetaan syöminen, mutta julkisuudessa kerrotaan toistuvasti miten oikeasti syö ihan normaalisti tai oikeastaan tosi paljon koko ajan.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Joku vinkuheinämalli tokas jokunen aika sitten, että syö kahdeksan kertaa päivässä, et kamoon hei, ei oo mun syytä, et oon tämmönen.

Onhan se niin, että jos lasket mineraaliveden aamuannokseksi ja vaahtokarkin lounaaksi, niin kahdeksaan päästään varsin vaivattomasti.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Lolita
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Tisseistä ja reisistä. Pitäis nähdä kunnon biksukuva, mutta kyllä tossa vielä otettavaa.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

NuoriD kirjoitti:Miten tuo käytännössä hoituu. Pitää näyttää neekeriltä, mutta ei saa olla neekeri.
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/sh ... hp?t=73041
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Bluntly
Kitisijä

Lolita kirjoitti:
Tisseistä ja reisistä. Pitäis nähdä kunnon biksukuva, mutta kyllä tossa vielä otettavaa.
Mutta kun sitä kadotusta ei voi muuten kohdistaa kuin rasvaimulla ja nuo "käsivarret" on jo ihan keskitysleirikamaa. Minimissään 10kg lisää niin voisi ehkä harkita naiseksi kutsumista.
Nehemiah James

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Miksi kukaan ei puhu Halla-ahon tämän päiväisestä päätöksestä? Tissit ja missit menee heittämällä ohi?
Bhven

NuoriD kirjoitti: Miten tuo käytännössä hoituu. Pitää näyttää neekeriltä, mutta ei saa olla neekeri.
No näinhän on siis kehonrakennuksessa. Pitää näyttää neekeriltä, jos haluaa voittaa. Razzzismi!1

Kuva

http://www.bodybuildingworld.com/Contes ... 0Place.JPG

svittu, miksi toi linkki toimii img-tagin kanssa, muttei url-tagin kanssa? Razzzismi!1
Bhven

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Joku vinkuheinämalli tokas jokunen aika sitten, että syö kahdeksan kertaa päivässä, et kamoon hei, ei oo mun syytä, et oon tämmönen.

Onhan se niin, että jos lasket mineraaliveden aamuannokseksi ja vaahtokarkin lounaaksi, niin kahdeksaan päästään varsin vaivattomasti.
No toihan on paras tapa laihduttaa, että syö kahdeksan kertaa päivässä vaikka 150 kcal annoksen.
Bhven

Nehemiah James kirjoitti:Miksi kukaan ei puhu Halla-ahon tämän päiväisestä päätöksestä? Tissit ja missit menee heittämällä ohi?
Koska Halla-aho on Razzzismi!1
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

Nehemiah James kirjoitti:Miksi kukaan ei puhu Halla-ahon tämän päiväisestä päätöksestä? Tissit ja missit menee heittämällä ohi?
Erinomainen päätös kerta kaikkiaan. Kunnioitus JHa:ta kohtaan sen kuin kasvaa - sikäli mikäli kuin tuo tiedote piti sisällään päätöksen olla lähtemättä eurovaaliehdokkaaksi.
sivustahuutaja
Kitisijä

Bluntly kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Miten tuo käytännössä hoituu. Pitää näyttää neekeriltä, mutta ei saa olla neekeri.
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/sh ... hp?t=73041
Asiantunteva foorumi itseruskettuneiden saliäijien kommentoimiseen...
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

sivustahuutaja kirjoitti: Asiantunteva foorumi itseruskettuneiden saliäijien kommentoimiseen...
No kato ne toisenlaiset itseruskettuneet saliäijät on tietty ihan homoja.
Bluntly
Kitisijä

Onneksi nuo itseruskettavia mömmöjä maalitelalla levittelevät salillakävijät ovat pieni vähemmistö toisin kuin asiaa tuntematon suuri yleisö luule. En ole muuten tainnut koskaan nähdä oikeaa bodaria salilla.
sivustahuutaja
Kitisijä

^ Samaa poppoota suurin osa tästä 'erilaisesta' pakkotoiston väestäkin on.
Bluntly
Kitisijä

Ainakin meilläpäin salillakävijöiden "normaali-ihmisistä" poikkeavien suurin ryhmä oli tämän tyyppiset henkilöt.

Tuon palstan keskivertokeskustelija taas taitaa olla täysi-ikäisyyden äskettäin saavuttaneet jannut, joilla mielikuvissa vilahtelee haaveet.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Löysinpäs.... Se oli tämä Australian missi se kahdeksan kertaa päivässä syövä. Panisitko?

Kuva