McJanne kirjoitti:Gat kirjoitti:
No ei mun tarvi arvioida.
Jokaisen omaan sairauteen omat lääkkeet.
Niin sulle kuin mullekin. Ei se mitään muuta ole. Apua tiettyyn vaivaan.
Tosin rikkaruohot kasvavat eri korkeuksille.
Ja sun on.. äh.. antaa olla... muuten painun suoraan helvettiin kuten ammuttu nuoli, siis kuin zenmunkki, jolla on jokin satori

Itseasiassa jostakin tarpeesta tuo viisastelu kumpuaa, oletko varma etten vahingossa loukannut sinua aiemmin ymmärryksesi syvyyden puutteesta kertomalla?
Kovin useat rikkaruohot kasvavat kauniisti, varsinkin kesällä.
Kovin erikoinen tuo helvetti-otaksuma, koska en ollut aiemmin huomannut että olet uskovainen, vieläpä fundamentaalisempaa osastoa... PetriFB:n alter-ego?
Syvyyden? Puutteesta?

Poju, sulla on paljon oppimista, kun edes käytät niitä sanoja!
Haistapa kukkanen!
Eka sanonta oli sovellus Bruce Leen Tao of Jeet Kune Dosta, tai mitä Bruce jostakin ite pölli. Puolet kirjastahan on sitäpaitti nyysitty jopa nyrkkeilyoppaista. Tää kai jostain taolaisuudesta.
Jotta keväällä kasvit kasvaa, jotkut pidemmiksi, jotkut lyhyemmiksi, ja kaikki on siis yhtä hyviä. (Ehken egoistinen piikki "lyhyemmissä")
Jaa siis helvettitermi toisessa sanonnassa ihmetytti minuakin, ei oo niin buddhalaisuutta, mutta senkin pöllin Alan Wattsin kirjasta "Zen" (on muuten zen- klassikkokirja Suzukien kanssa) , siitä löysin, minä zeniltä vain haiseva feikki, kuten sinäkin olet

Mutta jos et tajua, mitä tuolla tarkoitetaan, tai et ole kokenut, olet vielä enemmän pelkkä zen-poseeraaja kuin minä. "Munkki, jolla on joku satori, syöksyy suoraan helvettiin kuin lentävä nuoli"
Vihje: koska tekee siitä staattisen kuvan, kommunikoidakseen sen tai kehuskellakseen.. jolloin menettää sen. Kuvan tekemällä menettä ihte asian. Jo kun tuon sanon.
Watts se oli se, joka ei arvostanut formaalia harjoitusta valaistumisen (mitälie) polulla, vaan taisi pitää sellaista haitallisena amatöörien poseerauksena.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB