Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Bluntly
Kitisijä

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ Siellä on kyllä mukava palvelu vaikka hinnat onkin tapissa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

Nehemiah James kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Eikö muuten pistäkin vituttamaan?...
bliss kirjoitti:Vituttaa Suunto T1 niin luja..
Muahahaa!! Ette vaan osaa!! :vihelt:
Pskat! Se toimi vuoden verran aivan loistavasti. Mihin mun osaaminen on kadonnut sen kolmen kuukauden aikana kun T1 on takkuillut, mitähäh?
Bhven

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Itselläinkin on sykevyö vittuillut välillä. Googlasin nyt tällaisen ohjeen, joka pätee vissiin kaikkiin suunto/polar laitteisiin:

Sykelähetyksen koodaus tapahtuu siinä vaiheessa, kun rannelaitteesta
käynnistetään Action rec ja lähetin on puettuna. Tallennuksen alussa
rannelaite valmistaa itsensä vastaanottamaan ainoastaan yhtä sykesignaalia.
Kun syketallennus aloitetaan ei lähellä saa olla toista sykelähettimen
käyttäjää, jotta rannelaite hyväksyisi käyttöön juuri käyttäjänsä
sykesignaalin. Jos vastaanottoalueella on useita sykesignaaleja, niin
rannelaite koodaa/linkittää itsensä vastaanottamaan summittaisesti jonkun
näistä tarjolla olevista sykesignaaleista. Näin ollen tuotepakkauksen
lähetintä ja rannelaitetta ei ole sidottu käytettäväksi keskenään, vaan
rannelaite voi tehdä koodauksen/linkityksen minkä tahansa Polar Coded
-lähettimen kanssa. On tärkeää, että sykettä mitattaessa tallennus
aloitetaan aina paikassa, jossa ei ole metrin-kahden säteellä toista
sykelähettimen käyttäjää.
bliss

Bhven kirjoitti:...Googlasin nyt tällaisen ohjeen, joka pätee vissiin kaikkiin suunto/polar laitteisiin:

....
Tuon olen lukenut aikaisemminkin. Ensin ajattelinkin että vika on siinä, että on liian monta härveliä liian pienellä alalla mutta tota katkoilua tapahtuu nykyään myös keskellä korpea.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

NuoriD kirjoitti:Mustan Pörssin myymäläpäällikkö soitti ja lupaili, että menee takuukorjaukseen.
Asia on vielä vaiheessa. Nyt odotetaan Samsungin huoltopäällikön kantaa.
sipsi
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sipsi »

Toimiiko teillä Facebook ihan normaalisti? Mul on vaikeuksia nähdä "kotisivua"..siis niinku et "profile" näkyy, mut "home" ei. 8)

(Meneehän tääki nyt vitutusketjuun. Kyllähän se nyt kiukuttaa ku ykkösajanviete töissä sensuroidaan.)
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
NuoriD

exPertti kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Mustan Pörssin myymäläpäällikkö soitti ja lupaili, että menee takuukorjaukseen.
Kiviäkin hieman kiinnostaisi menikö (laatumerkkinä pitämäni) Samsungin näyttö melko tarkalleen kahden vuoden jälkeen vaihtokuntoon vain ihan telkkaria katsomalla.

Ei naurata jos meni.
No ei sen tv:n kanssa mitään omituisia perversioita harrastettu, eli kyllä ihan vain katsomisesta oli kyse.

Ilmeisesti littujen valmistusprosessi on väännetty äärimmäisen tiukaksi, mitään ylimääräistä redundanssia ei jätetä. Toinen littumme, Sonyn 42 tuumainen LCD tilttasi alle vuodessa. Siinä oli takuu vielä voimassa, paneeli vaihdettiin.

Kyllähän sitä tosiaan luulisi, että kun maksaa tv:stä pari tonnia, niin se kestäisi pidempään kuin 2 vuotta.
NuoriD

exPertti kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Kyllähän sitä tosiaan luulisi, että kun maksaa tv:stä pari tonnia, niin se kestäisi pidempään kuin 2 vuotta.
Amen.

Jossakin lehtijutussa televisiokorjaaja puhui etteivät ihmiset tajua etteivät nykyisillä hintatasoilla tehdyt littuteeveet toimi kymmeniä vuosia kuten putkitelkkarit. Keski-iäksi arvioi kolme vuotta taulutelkkarille.
Tässä tosimiehen TV-korjauskurssi:

http://www.youtube.com/watch?v=0ykPsV2voYU
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^Me ollaan perheenä kyläilty paljon ja kutsuttu kylään, sit kaupunnilla tai rataslenkeillä. Pääasia on, et tulee sosiaalista vastetta. Pitää vaan ottaa riski parkumisesta. Vähän sama juttu, kun et peiton alle voi aina jäädä - ei tapahdu mitään ikävää muttei kyl kivaakaan.

Tsemiä eniveis.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Pulkannaru
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Vituttaa liian lähellä takana ajavat mopoilijat.
Tänään kahdesti takanani ajettiin n 50km/h nopeudella noin 3m päässä takapuskuristani.
Onneksi tuulilasi tuntui likaiselta ja puhdistui 10 sek yhtäjaksoisella ruiskutuksella.
Ja kummallakin kerralla sama vaikutus: turvaväli tuli kymmenkertaiseksi :D
Ehkä ilkeää, mutta ei jaksa noita lanssikeikkojakaan ja poliisisetiä/-tätejä kun joutuu hipasemaan jarrupoljinta.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
sipsi
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sipsi »

Saatana, että mua vituttaa duuni"kaveri". En vaan ole tottunut tekemään töitä kusipäiden kanssa. Typerä kaksnaamanen sotanorsu. No, mut mulle ei vittuilla..kyllä se sen vielä joskus tajuaa. :kele:
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
Nehemiah James

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

sipsi kirjoitti:sotanorsu
Kuva
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Jälleen kerran vituttaa ne saakutin maksumööbelit kaupoissa joihin pitää itse näppäillä tunnusluku. Tämä on oikeastaan sellainen kestovitutuksen aihe, sitä ei paranna vakuuttelut mööbelin turvallisuudesta asiaohjelmissa/mediassa. Eilen taas maksaessa ei voinut kuin kiroilla. Pääsääntöisesti laite on keskellä kassaa, jokaisesta kulmasta hyvä näkyvyys. Eilen oli vittu taas seitsemän ihmistä+myyjä ihan maksulaitteen vieressä, ilman minkäänlaista näkösuojaa. Ainoastaan Biltemassa olen törmännyt näkösuojattuun laitteeseen. Olisi vaatinut taitoa nähdä mitä sinne näppäillään kun ei meinannut itsekään.

Nää on taas näitä susijuttuja. Tiedetään, että paskan möivät, mutta pakko se on väkisin pitää yllä.
Bhven

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Rouva Pupu kirjoitti:Jälleen kerran vituttaa ne saakutin maksumööbelit kaupoissa joihin pitää itse näppäillä tunnusluku. Tämä on oikeastaan sellainen kestovitutuksen aihe, sitä ei paranna vakuuttelut mööbelin turvallisuudesta asiaohjelmissa/mediassa. Eilen taas maksaessa ei voinut kuin kiroilla. Pääsääntöisesti laite on keskellä kassaa, jokaisesta kulmasta hyvä näkyvyys. Eilen oli vittu taas seitsemän ihmistä+myyjä ihan maksulaitteen vieressä, ilman minkäänlaista näkösuojaa. Ainoastaan Biltemassa olen törmännyt näkösuojattuun laitteeseen. Olisi vaatinut taitoa nähdä mitä sinne näppäillään kun ei meinannut itsekään.

Nää on taas näitä susijuttuja. Tiedetään, että paskan möivät, mutta pakko se on väkisin pitää yllä.
Ize teen niin. että näppäilen numerot peukaloilla, jolloin muita sormia ja kämmeniä voi pitää näkösuojana. Alepassa on lisäksi hyvä, että sitä laitetta voi käännella ständissään. Kelpaako Biltemassa nykyään Visa Electron?
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Bhven kirjoitti:
Rouva Pupu kirjoitti:Jälleen kerran vituttaa ne saakutin maksumööbelit kaupoissa joihin pitää itse näppäillä tunnusluku. Tämä on oikeastaan sellainen kestovitutuksen aihe, sitä ei paranna vakuuttelut mööbelin turvallisuudesta asiaohjelmissa/mediassa. Eilen taas maksaessa ei voinut kuin kiroilla. Pääsääntöisesti laite on keskellä kassaa, jokaisesta kulmasta hyvä näkyvyys. Eilen oli vittu taas seitsemän ihmistä+myyjä ihan maksulaitteen vieressä, ilman minkäänlaista näkösuojaa. Ainoastaan Biltemassa olen törmännyt näkösuojattuun laitteeseen. Olisi vaatinut taitoa nähdä mitä sinne näppäillään kun ei meinannut itsekään.

Ize teen niin. että näppäilen numerot peukaloilla, jolloin muita sormia ja kämmeniä voi pitää näkösuojana. Alepassa on lisäksi hyvä, että sitä laitetta voi käännella ständissään. Kelpaako Biltemassa nykyään Visa Electron?
Funtsin tätä asiaa enemmänkin ja sain otsaani niin ison kyrvän ja todennäköisesti pienen hermoromahduksen samalla. No, se on tätä kotiäitielämää.

Mä en pidä siitä, että paskaa kaupataan kultana silloin kun se tiedettävästi on paskaa. Mutta kun sen paskan on pakko olla kultaa :) Mun mielestä tuo ei ole turvallinen väline. En kyllä tiedä käykö Biltemaan electroni, muistaakseni maksoin silloin luottokortilla.

Anyway, kiitos niistä "ohjelmointiohjeista". Harjoittelen weekendinä *puss*
Chely

Viesti Kirjoittaja Chely »

Kännykkäni meni rikki pari viikkoa sitten ja nyt onnistuin rikkomaan sitten varakännykänkin. Todella lahjakasta. Täytyy ostaa uusi puhelin ensi viikolla kunhan ensin keksin ensin, että minkä haluan.
aasi
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja aasi »

Chely kirjoitti:Täytyy ostaa uusi puhelin ensi viikolla kunhan ensin keksin ensin, että minkä haluan.
Puolet työkavereista on hurahtanut iPhoneen. Sitä lienee aika trendikästä haluta.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Chely

aasi kirjoitti: Puolet työkavereista on hurahtanut iPhoneen. Sitä lienee aika trendikästä haluta.
Tiedä siitä trendikkyydestä, mutta haluan mahdollisimman monikäyttöisen, mutta kestävän puhelimen (viimeisin kesti alle vuoden). Katselin kommunikaattoreita verkkokaupoista aikani kuluksi, mutta en bongannut mitään sellaista mikä olisi ollut ylitse muiden.

Edit: Katsastin iPhonen ja pakko sanoa, että vaikuttaa monipuoliselta. Aika heppoisen näköinen tosin.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Chely kirjoitti:
aasi kirjoitti: Puolet työkavereista on hurahtanut iPhoneen. Sitä lienee aika trendikästä haluta.
Tiedä siitä trendikkyydestä, mutta haluan mahdollisimman monikäyttöisen, mutta kestävän puhelimen (viimeisin kesti alle vuoden). Katselin kommunikaattoreita verkkokaupoista aikani kuluksi, mutta en bongannut mitään sellaista mikä olisi ollut ylitse muiden.

Edit: Katsastin iPhonen ja pakko sanoa, että vaikuttaa monipuoliselta. Aika heppoisen näköinen tosin.
Kannattanee kytätä myös Samsungin i8910.
Chely

Manaaja kirjoitti:
Chely kirjoitti:

Kannattanee kytätä myös Samsungin i8910.
Vietin päivän verkkokaupassa ja päädyin ostamaan Nokian E63:n. Siinä oli kaikki haluamani ominaisuudet ja vaikutti aika käyttökelpoiselta peliltä. Halusin nimenomaan Nokian, koska Samsungit, Sony Ericssonit ja kosketusnäytöt eivät kestä käytössä (voi tosin olla käyttäjästäkin kiinni).
bliss

Olen hukannut johonkin tuon prkleen sykemittarin takuukuitin. Vittuuuuh.
Stinky

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Vittusaatana. Kolme viikkoa sitten kolautin koipeni eikä se vieläkään ole kunnossa. Taas särkee ja se on turvonnut. Vitunvitunvittu. Vittu.
NuoriD

NuoriD kirjoitti:
Sovimme, että Samsung maksaa paneelin, minä maksan työn ja kuljetukset, eli kärsin 220,-

Hyväksyttävä lopputulos.

Voin suositella Sellon Mustaapörssiä näillä tiedoilla.
NuoriD

^ Aivan, mutta tuo "kestoikä" on laintulkinnassa vakiintunut niin, että TV:n ei tarvitse kestää kuin kaksi vuotta, ja sen jälkeen vastuu alkaa vähitellen siirtymään ostajalle ja kolmen vuoden kohdalla myyjällä ei ole tv:stä enää isoa vastuuta ja neljän vuoden jälkeen myyjän ei tarvitse vastata mitään.

Koska oman telkkarini ikä oli hajomishetkellä 2 vuotta ja 1kk, niin myyjällä ei ole enää täyttä vastuuta.

Näin ollen sopimus, että minä maksan 220 ja maahantuoja 650:n paneelin on hyväksyttävä.

Jos töllö olisi hajonnut ennen kuin 2 vuotta tuli täyteen, niin en suostuisi maksamaan mitään.

– Kahden vuoden jälkeen kustannuksia ruvetaan jo jakamaan myyjän ja ostajan välillä, kuluttajariitalautakunnan ylitarkastaja Maija Mäkinen sanoo.

Mutta tärkeä on muistaa, että 2 vuotta myyjällä on täysi vastuu, eikä esim se, että takuuksi on merkitty 1 vuosi muuta asiaa.
NuoriD

McJanne kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Koska oman telkkarini ikä oli hajomishetkellä 2 vuotta ja 1kk, niin myyjällä ei ole enää täyttä vastuuta.
Jos laite rikkoutuu heti takuuajan jälkeen, korjauskustannukset eivät ole vähäiset ja kuluttaja ei ole toiminut käyttöohjeiden vastaisesti, hän voi vedota kestoikään.
Jos takuun päättymisestä on kulunut lyhyehkö aika, myyjäliike ei voi kieltäytyä mahdollisesta virhevastuustaan vain perustelulla "Emme korjaa koska takuu on päättynyt". Sen täytyy esittää muitakin perusteluja sille, miksi liike ei ole vastuussa laitteen vikaantumisesta.
Luitko, mitä linkitin vakiintuneesta käytännöstä TV:n kestoiän suhteen?