Ainakin vanhemman skeidan climatronic on enemmän perseestä kuin etu. DSG:stä on sentään oikeata hyötyä sekä suorituskyvyn, kulutuksen että mukavuuden puolesta.
^^ Paino sanalla tupla. Lähixenoneista ei kyllä ole käytännössä paskan hyötyä. Ainakin omastani voisin mielelläni vaihtaa lähixenonit normihalogeneihin jos ne xenonit saisi kaukovaloihin, siitäkin huolimatta että ton halogenikaukovalot ovat poikkeuksellisen pätevät.
Tosin harvemmin sitä kaukovaloja tarvii lainkaan pk-seudulla surffaillessa.
^
On niistä lähivaloxenoneistakin hyötyä huonoilla keleillä, esim sumu, rankka vesisade ja lumituisku. Rasittaa silloin kyllä silmiä, mutta näkee - edes erinomaisilla lähivalohalogeneilla ei tuolloin juuri näe. Pelkkien lähivaloxenonien haitta on, että pitkät halogenivalot eivät tunnu näyttävän mitään - kiitos kirkkaan lähivalokuvion, jonka mukaan silmä säätyy.
Mutta pitkät xenonit pitää olla ja niiden rinnalle pitää syttyä halogenit avuksi. Silloin Näkee. Muilla xenon-versioilla ei tee hevonpaskan vertaa pks ulkopuolella ajaessa. Näillä kunnollisilla erotti lumisateessakin hyvin aurausviitat ja tieuran vaaran laelta seuraavan vaaran laelle, matkaa yli 2km.
Pitääkin kohta ostaa uudet polttimot xenoneihin. Johan näillä tuli 100tkm ajettua.. kyllä näilläkin näkee, mutta uusilla aina paremmin!
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Jihuu eli jahuu! Ajaessani Kehä II:sta ja Turunväylää treeneihin muistin vihdoinkin testata josko autoni varusteluun tosiaankin kuului vakionopeussäädin, ja kyllähän se tuntui toimivan ihan erinomaisesti jopa ehkäpä. Hieno hommeliini, tulee tarpeeseen tulossa olevien parin pidemmän matkan takia. Tämähän auto alkaa tuntua avaruusalukselta edelliseen ominaisuuksista riisuttuun autooni verrattuna, tässähän on melkein kaikki ja karvanopat kanssa. Vitsit jos tästä vielä paljastuu rakettimoottori ja lentokyky niin voi jehna.
Testatessa tuli mieleen taannoinen liikenneuutinen jossa joku omaa vakionopeussäädintään testaillut kuski ajoi pahan kolarin, siksi vähän syke nousi kun kokeilin samaa ekaa kertaa elämässäni. Eipähän tarvitse enää tarkkailla maanteillä nopeusmittaria kun nopeus on tasainen 81 km/h, lakeja kunnioittamattomien kaahailijoiden kiusaksi.
Frederik Krueger kirjoitti:Eipähän tarvitse enää tarkkailla maanteillä nopeusmittaria kun nopeus on tasainen 81 km/h, lakeja kunnioittamattomien kaahailijoiden kiusaksi.
Onkos ihan GPS:llä varmennettu, vai kuvitteletko vain, teidentukko?
Frederik Krueger kirjoitti:Eipähän tarvitse enää tarkkailla maanteillä nopeusmittaria kun nopeus on tasainen 81 km/h, lakeja kunnioittamattomien kaahailijoiden kiusaksi.
Onkos ihan GPS:llä varmennettu, vai kuvitteletko vain, teidentukko?
No mitäpä luulet, höpsö. Freddien tuntien...
Oikein arvattu! Minulla on nimittäin yleensä aina navigaattori päällä, myös silloin kun en sitä oikeasti tarvitse. Puhelimessa on pari erilaista navigaatiosoftaa jatkuvassa kokeilussa ja sitten se wanha kunnon Tomppeli, joka tosin on alkanut nyt kettuilemaan eli sammuu joskus kesken kaiken, ja joskus ei suostu millään käynnistymään (akkuvika? tosin tekee tuota vaikka olisi latauksessa). Ne osaavat myös varoittaa jos ajat yli rajoitusten, mutta tuon ominaisuuden käyttökelpoisuus on rajoitettu koska ne eivät aina tiedä teiden oikeita nopeusrajoituksia.
Sinänsä luulen että vakionopeussäätimen käyttö voi joissakin tilanteissa heikentää liikenneturvallisuutta, joten käytän sitä säästeliäästi.
Tietenkin autosta näyttää löytyvän myös nopeudenrajoitin, ehkä testaan sitäkin. Jos asettaisi sen vaikka 78km/h.
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 16.10.2009 10:37. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Frederik Krueger kirjoitti:Tietenkin autosta löytyy myös nopeudenrajoitin,
Onko vielä autoja joissa sellaista ei ole?
No vaikka edellinen autoni, joka on mahdollisesti edelleen jonkun onnellisen (kesä)autona. Eihän siinä ollut keskuslukitustakaan.
Niin joo, ja ei siinä vuokra-Toyota maasturissakaan jolla ajelin ulukomailla tainnut välttämättä olla siinäkään, no ainakaan mistään vakionopeussäätimestä en mielestäni nähnyt jälkeäkään. Tai en tiijä.
60% todennäköisyydellä kyllä, mutta pitänee tarkastaa vielä tuossa kotitiellä kun siinä on sopivasti valotaulu joka ilmoittaa todellisen(?) nopeutesi, rajoitus 50km/h. Tosin jos eroa on ollut havainnoissa yksi tai pari km/h, ehkä olen laittanut sen toleranssin piikkiin.
Mitä tulee Toyotan nopeusmittariin, kokemusteni mukaan se tuntuu pitävän kutinsa moottoritienopeuksissakin paljon paremmin kuin vanhan Volkkarin nopeusmittari. Enää ei voikaan ajaa 120 km/h alueella "mittarin mukaan" 135-140 km/h luullen olevansa vielä sopivissa rajoissa.
Bluntly kirjoitti:Katselen tuota skootan yetiä. En nyt vielä sillä silmällä, mutta hiukan lämpenee.
Nelivetoa varmaangi? Etuvetosen messissä tuli vaan joku tussu 1.2T.
En kylä tajua noita katumaastureita, tilaa farkun korkeammalla maavaralla ja siitä säästetyt rahnat voi tunkea vaikka varusteisiin.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Suosituksia lasinpyyhkijöistä ja ajovalopolttimoista?
Vuosi sitten ostetut boschin kokokumiset sulat osoittautuivat aivan surkeiksi ja jälki on kuin kammalla lasia pyyhkisi. Eivät tosin toimineet pakkasessakaan lainkaan, joten saattoivat olla jotain vanhaa kuivunutta sarjaa..
Ai vattu. Ekaa kertaa laskin hieman auton ylläpitokuluja yhteen.. Viime kuussa noin 800 euroa ja tässä kuussa 555 euroa.. Ensi kuussa huoltoa ja naftaa varmaankin 600-700 euron edestä..
Pitäsköhän sitä vaihtaa hieman taloudellisempaa rautaa alle..
exPertti kirjoitti:
Siis tuossa ovat vakuutukset + huollot + lainat? Muuta, mitä?
Juu eipä tuo halpaa ole.
Vakuutukset, huollot, dieselverot jne..
Torstaina huolto joka maksaa tällä kertaa 600 euroa.. Vähän isompi huolto näet kyseessä kun mittarissakin on jo 180 000.
..eli ensikuun menot noin 900-1000 euroa.. huoh..