Mammailu
Re: Mammailu
Kaikenlaisia ominaisuuksia haalareissa näyttää olevan, mitä enemmän niitä on, sen kalliimpia. Pitäisikin tietää mitkä on ihan välttämättömiä, oman maun mukaan.
Tuulenpitävä, hengittävä, teipatut saumat, vettähylkivä, vedenpitävä, kulutusta kestävä, kovaa kulutusta kestävä, likaahylkivä.
Tuulenpitävä, hengittävä, teipatut saumat, vettähylkivä, vedenpitävä, kulutusta kestävä, kovaa kulutusta kestävä, likaahylkivä.
-
- Kitisijä
Mitenhän lapset ennen vanhaan selvisivät hengissä, kun uusavuttomilla vanhemmilla ei ollut nettiä, josta kysyä, onko tänään lämmin vai kylmä ja huomenna pouta vai sade?
Paras päivä ikinä.
Eiköhän se oli ennemminkin sääntö kuin poikkeus, että lapsella on joko liikaa tai liian vähän päällä siihen asti kunnes osaa itse ilmaista tuntemuksiaan.Riemumieli kirjoitti:Mitenhän lapset ennen vanhaan selvisivät hengissä, kun uusavuttomilla vanhemmilla ei ollut nettiä, josta kysyä, onko tänään lämmin vai kylmä ja huomenna pouta vai sade?
-
- Kitisijä
Ei kai aikuinenkaan osaa pukeutua oikein juuri koskaan. Varsinkin syksyllä ja keväällä on vuoron perään kuuma ja kylmä ja kohta flunssa. Mistä saisi ruumiinlämmön sensoreilla varustettuja vaatteita, jotka muuttaisivat rakennettaan (paksuus, tuulenläpäisy yms.) tarpeen mukaan niin, että olo olisi aina miellyttävä?Rouva Pupu kirjoitti:Eiköhän se oli ennemminkin sääntö kuin poikkeus, että lapsella on joko liikaa tai liian vähän päällä siihen asti kunnes osaa itse ilmaista tuntemuksiaan.
Paras päivä ikinä.
-
- Kitisijä
Haalarit, jossa lukee 10 000 on priimakamaa, alle 5000 ei lähtis kukaan ostamaanRouva Pupu kirjoitti:Kaikenlaisia ominaisuuksia haalareissa näyttää olevan, mitä enemmän niitä on, sen kalliimpia. Pitäisikin tietää mitkä on ihan välttämättömiä, oman maun mukaan.

Esim. Remu, Reima ja Jonathan ovat yleensä tuon 8000 - 10 000 mitä-lie, tech- termi tosiaan tarkoittanee veden- ja tuulenkestävyyttä.
Meillä oli viime talvena käytetty Remun talvihaalari, kun poika vielä ns. möyri pitkin ja poikin. Nyt ostin, myöskin käytettynä (raha ei kasva puissa, uudet haalarit maksaa sen 100€) mutta vain 2kk ajan, Lassien toppapuvun, jossa pitäis olla lappujen mukaan sekä veden- että tuulenkestävyys parasta mahdollista luokkaa.
Reimaahan kaikki aina kehuvat; mun mielestä sekä Lassie, Jonathan, Remu (travalle) ja Lego ovat ihan yhtä hyviä merkkejä. Kappahlin ja Lindexin toppikset ovat varmasti lämpimiä, veden- ja tuulenpitävyydessä on vähän parantamisen varaa, jos meinaa näihin muihin verrata. H&M:n toppikset ovat kivan näköisiä, mutta sopivat kovassa käytössä lähinnä ratasvaatteiksi.
The great club outshines the individual, always and forever.
^Reimat ja Lassiet tehdään samassa tehtaassa, hyvin pitkälti samoista materiaaleista 
Edit: Oon enemmän kuin tyytyväinen Lenne-merkkisiin ulkovaatteisiin. Puolet halvempia kuin Reimatecit ja jonkun vuoden käyttökokemksella myös hiton paljon parempia ja mukavampia naperon käytössä.

Edit: Oon enemmän kuin tyytyväinen Lenne-merkkisiin ulkovaatteisiin. Puolet halvempia kuin Reimatecit ja jonkun vuoden käyttökokemksella myös hiton paljon parempia ja mukavampia naperon käytössä.
-
- Kitisijä
Niin, Lenne unohtui! Samoin P.o.P:t ovat myös ihan hyviä kuulemma.bliss kirjoitti:^Reimat ja Lassiet tehdään samassa tehtaassa, hyvin pitkälti samoista materiaaleista
Mun mielestä kamalin lastenvaatemerkki on Ticket to Heaven

-
- Kitisijä
Insinööri kertoo. Luku on vesipilaritestin tulos millimetreinä, eli kangas alkaa vuotaa ts kastuu kun paikalleen asetettu vesipilari on yli 8000 mm korkea. Semmoinen määrä vettä aiheuttaa jo melkoisen paineen, mutta olen antanut itseni ymmärtää että yli kymppitonni vasta ois hyvä. No joo varmaan jos meinaa olla kaatosateessa.... Ja jotkuhan on!Elppis kirjoitti: Esim. Remu, Reima ja Jonathan ovat yleensä tuon 8000 - 10 000 mitä-lie, tech- termi tosiaan tarkoittanee veden- ja tuulenkestävyyttä.
Toisaalta myös hengittävyysarvot ilmaistaan tuollaisilla isoilla tuhatluvuilla. "Vaatetta pidetään hengittävänä, kun mitta on yli 3000 g/m2/24t." Luku kuulema ilmaisee, kuinka monta grammaa neliömetrin kangas päästää kosteutta lävitseen 24 tunnin aikana. No terve.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
-
- Kitisijä
Kiitos annepa 
Etsin juhannustelttaa, ja Stadiumista kysyin että "mikä näistä teltoista on veden- ja tuulenpitävin", niin myyjä vastasi että "se missä on isoin numero". Eli yhtä asiantunteva kuin minäkin
Nyt kun katsoo tuota äitiyspakkauksen vaaleanruskeaa talvivanuhaalaria, niin enpä varmaan enää poikaa siihen pukisi. Ihan tyttöhaalarin näköinen, kun lapsi on yli vuoden. Vauvanahan on ihan sama, mitä lapsella on päällä, kunhan sillä on lämmin. Tosin tälläkin hetkellä meillä on (äidin vääristyneisyyden takia) yleisimmin käytetty väri oranssi, vihreä ja sininen. Ainut väri, mitä en mielelläni lapseni päälle pue, on vaaleanpunainen, mutta menee sekin, jos on osa jotain kuviota.
MItäs te muut? Onko teillä jokin tietty juttu, mitä ette lapsenne päälle mielellään pue, ihan vain sukupuolensa vuoksi?
Meillä esim. mies kutsuu sukkahousuja urheilutrikoiksi

Etsin juhannustelttaa, ja Stadiumista kysyin että "mikä näistä teltoista on veden- ja tuulenpitävin", niin myyjä vastasi että "se missä on isoin numero". Eli yhtä asiantunteva kuin minäkin

Nyt kun katsoo tuota äitiyspakkauksen vaaleanruskeaa talvivanuhaalaria, niin enpä varmaan enää poikaa siihen pukisi. Ihan tyttöhaalarin näköinen, kun lapsi on yli vuoden. Vauvanahan on ihan sama, mitä lapsella on päällä, kunhan sillä on lämmin. Tosin tälläkin hetkellä meillä on (äidin vääristyneisyyden takia) yleisimmin käytetty väri oranssi, vihreä ja sininen. Ainut väri, mitä en mielelläni lapseni päälle pue, on vaaleanpunainen, mutta menee sekin, jos on osa jotain kuviota.
MItäs te muut? Onko teillä jokin tietty juttu, mitä ette lapsenne päälle mielellään pue, ihan vain sukupuolensa vuoksi?
Meillä esim. mies kutsuu sukkahousuja urheilutrikoiksi

En nyt tiedä sukupuolen vuoksi, mutta muuten...Elppis kirjoitti: MItäs te muut? Onko teillä jokin tietty juttu, mitä ette lapsenne päälle mielellään pue, ihan vain sukupuolensa vuoksi?
Ei mitään violetin sävyä (rumempaa väriä ei vaan voi olla olemassa) eikä hirviövaatteita - siis spidermaneja, batmaneja ja ties mitä elokuva-/sarjakuvahirviöitä. Olen oikeastaan alkanut vierastaa muitakin sarjishahmo- ja tuotemerkkimainosvaatteita.
Lisäksi mulla on sellainen merkillinen tapa, että vaatteiden pitää mätsätä toisiinsa. Siis kaikkien. (no, kalsarit voivat just poiketa värimaailmasta).
Mekkoihin en tiettykään poikaa pue.

-
- Kitisijä
Hello Kitty- paita?bliss kirjoitti:En nyt tiedä sukupuolen vuoksi, mutta muuten...Elppis kirjoitti: MItäs te muut? Onko teillä jokin tietty juttu, mitä ette lapsenne päälle mielellään pue, ihan vain sukupuolensa vuoksi?
Ei mitään violetin sävyä (rumempaa väriä ei vaan voi olla olemassa) eikä hirviövaatteita - siis spidermaneja, batmaneja ja ties mitä elokuva-/sarjakuvahirviöitä. Olen oikeastaan alkanut vierastaa muitakin sarjishahmo- ja tuotemerkkimainosvaatteita.
Lisäksi mulla on sellainen merkillinen tapa, että vaatteiden pitää mätsätä toisiinsa. Siis kaikkien. (no, kalsarit voivat just poiketa värimaailmasta).
Mekkoihin en tiettykään poikaa pue.

Joo, mä en myöskään tykkää pitää poikaa mainoksena, eli Disneyn (siis Tikru, Mikki hiiri ym.) vaatteet jne. on ihan kivoja, mutta just Spidermänit ja Cars tulee jo ulos korvista, tuntuu että lautaset, mukit, verhot, vuodevaatteet jne. on jo täynnä noita kuvioita. Yllättäen meillä tuo jalkapallokuviointi on ykkönen tällä hetkellä

ps. meillä oli eilen ihan treenit; poika potki palloa pitkin ja poikin kämppää ihan onnesta soikeana. Isi oli aivopesustaan ylpeä, äiti kauhuissaan ja toisaalta onnellinen että kaikki särkyvä on jo aikoja sitten siirretty 2m korkeuteen

^ ja ^^ Mistäs sitä tietäis että jos poika tykkäiskin piNkeistä ballerina_asusteista tai mekoista? Eivoitietää jossei kokeile!
edit: joo, kyllä oon aena halunnut kokeilla!
Niitä saa mustana ja harmaana myösElppis kirjoitti: Hello Kitty- paita?![]()

(en ole vielä ostanut, jos ipana vielä ensi viikonloppuna haluaa sellaisen niin sitten saa)
-
- Kitisijä
Kaikkea saa kokeilla paitsi naapurin.... jneDumis kirjoitti:^ ja ^^ Mistäs sitä tietäis että jos poika tykkäiskin piNkeistä ballerina_asusteista tai mekoista? Eivoitietää jossei kokeile!

Eikä se Hello Kitty nyt niin tyttömäinen ole, niin kauan kun siinä ei ole pitsiä tai laskoksia. Alex rakastui ihan totaalisesti siskontytön (5v) kirkkaan pinkkiin Prinsessa Ruusunen- laukkuun. Kaikilla kavereilla on poikia, en saa toteuttaa itseäni ostelemalla tyttökampetta, hmpf!
Kyl. Muutama lahjaksi saatu Cars-vaate on kaapissa mutta itse oon enempi siirtynyt hankkimaan varsinkin paidat noista "oikeista" lastenvaateliikkeistä. Niissä ei tuputeta väkisin ties mitä sarjakuvahahmoja eikä pojille pelkästään synkkiä ja tummia värejä.Elppis kirjoitti:t...Disneyn (siis Tikru, Mikki hiiri ym.) vaatteet jne. on ihan kivoja, mutta just Spidermänit ja Cars tulee jo ulos korvista
-
- Kitisijä
Aivanbliss kirjoitti:Kyl. Muutama lahjaksi saatu Cars-vaate on kaapissa mutta itse oon enempi siirtynyt hankkimaan varsinkin paidat noista "oikeista" lastenvaateliikkeistä. Niissä ei tuputeta väkisin ties mitä sarjakuvahahmoja eikä pojille pelkästään synkkiä ja tummia värejä.Elppis kirjoitti:t...Disneyn (siis Tikru, Mikki hiiri ym.) vaatteet jne. on ihan kivoja, mutta just Spidermänit ja Cars tulee jo ulos korvista

-
- Kitisijä
Kiitos vinkistä! (hui kun kalliita!bliss kirjoitti:^Tsekkaa myös Småfolk, Polarn o. Pyret, Ej Sikke Lej, Minymo ja MC Baby

Ei oikeestaan. Laatu on hiton paljon parempaa kuin muutamalla nimeltä mainitsemattomalla ruotsalaisperäisellä bulkkirättiketjullaElppis kirjoitti:(hui kun kalliita!)
-
- Kitisijä
Turhaa sensurointia:bliss kirjoitti:Ei oikeestaan. Laatu on hiton paljon parempaa kuin muutamalla nimeltä mainitsemattomalla ruotsalaisperäisellä bulkkirättiketjullaElppis kirjoitti:(hui kun kalliita!)
H&M vaatteet lässähtää ja venähtää todella nopeasti.
Lindexin kuteet taas ovat usein "kovaa materiaalia" ja päänaukot meidän isopäälle ihan liian pieniä; muutenkin joustamatonta tavaraa.
Kappahallin vaatteista taas lähtee väritys, jos erehtyy ostamaan vähänkin jotain hauskempaa kuosia/kuviointia.
Tosiaan halpamerkki Ciraf on mun mielestä hyvä esimerkki hinta-laatusuhteesta joka osuu oikeaan, samoin TUTTA.
Tuonne lastenvaatetopiikkiin laitoin mielipidepyynnön merkeistä Molo Kids, Ticket to Heaven sekä Me&I (Meandi)? Kaikkia löytyy jo kappaleen verran, mutta laadusta en osaa sanoa kun ei vielä tytsän kokoa. Varsinkin Molo ja Meandi kalliita merkkejä, joten ei niitä kehtaa ostella, jos kerran jälkeen menevät puhki.
Uusretrot vermeet ei ole täällä pop, vaikka niitä jonkun verran löytyy.
Uusretrot vermeet ei ole täällä pop, vaikka niitä jonkun verran löytyy.
^Vastaan tähän 
Ticket to Heaven on ainakin tosi laadukas mutta ihan törkyisen kallis. Saattaisin silti ostaa ellen olis löytänyt yhtä hyvää reilusti halvempaa merkkiä![Iso Hymy :]](./images/smilies/icon_hymy.gif)
Me&I:n hankkiminen on tehty niin hankalaksi että en viitsi vaivautua, pari serkkupojilta perittyä vaatetta on ollut meillä käytössä ja ovat edelleen kuin uusia, eli laatu on ilmeisen hyvä.

Ticket to Heaven on ainakin tosi laadukas mutta ihan törkyisen kallis. Saattaisin silti ostaa ellen olis löytänyt yhtä hyvää reilusti halvempaa merkkiä
![Iso Hymy :]](./images/smilies/icon_hymy.gif)
Me&I:n hankkiminen on tehty niin hankalaksi että en viitsi vaivautua, pari serkkupojilta perittyä vaatetta on ollut meillä käytössä ja ovat edelleen kuin uusia, eli laatu on ilmeisen hyvä.
-
- Kitisijä
En kyllä viitsisi ostaa lapselle tai kenellekään mitään Molo-vaatteita.
Paras päivä ikinä.
-
- Kitisijä
Lausu se moulou, niin ei tuu niin paha mieli. Vaaterasisti.Riemumieli kirjoitti:En kyllä viitsisi ostaa lapselle tai kenellekään mitään Molo-vaatteita.
Ticket To Heavenin vettä hylkivät kaksosaset puvut on käytössä enkä keksi vielä mitään pahaa sanottavaa. Kuvittelin menevän rei'ille pian (oletin huonohkoksi, tuntematon merkki, jota ukki nappuloille alesta osti ihan vaan värien vuoks) mut eipä noissa mitään nirhaumia vieläkään ole. Tyttö saa yleensä kaikista vaatteista vähintään vetskarit rikki, näissä nekin erikoisen kestäviä. JA HELPPOJA. Hyvä kokeilu.