BB2009 alkaa, katsonko?

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Tiski

Re: BB2009 alkaa, katsonko?

Viesti Kirjoittaja Tiski »

prosessi kirjoitti:Näppärästi poimit sen olennaisen osan vastaustani lainauksesta pois,
??? Tuossahan se olennainen osa on. Ihan tavallisen asian tietäminen on sinusta friikkiä.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

prosessi kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:EsaA tiesi näistä yhden :shock: ...että sellainen älykkö.

Big Brotherin kysymykset asukkaille ovat:

1. Mikä on Japanin toiseksi suurin saari?
2. Mikä on Suomessa yleinen nopeusrajoitus taajama-alueella?
3. Kenen artistin hitti on Sandstorm?
4. Mistä sanoista tulee mm. maataloudessa käytetty lyhennelmä AIV?
5. Mikä oli myydyin kotimainen levy Suomessa vuonna 2008?
6. Kuka oli suomen ensimmäinen presidentti?
7. Mikä on toutain?
8. Kuinka monta USAn dollaria on 50 000 euroa?
9. Mikä on USAn pääkaupunki?
10. Mikä kirjainyhdistelmä tarkoittaa amerikkalaisessa jalkapallossa pelinrakentajaa?
Minun älykköni tiesi seitsemän. Ohi menivät Sandstorm, myydyin levy ja pelinrakentaja. Minusta olisi kyllä ollut paljon parempi, jos hän ei olisi tiennyt AIV-rehun lyhennelmän alkuperää niin tarkasti, sen tietäminen on jotenkin friikkiä (Artturi Ilmari Virtanen), vaikka kuinka olisi maalta kotoisin.
Mäkin tiesin seitsemän :jouden:

Komppaan lakimiestä ilman lubrikanttia siinä, että AIV-kysymys oli kyllä aivan peruskauraa. Itsekin muistan, että se opetettiin ala-asteella ja kun Suomessa hyvin pitkään oli vain kaksi Nobelistia, niin kyllä sen tietäminen on suunnilleen samaa tasoa kuin tietäisi, mikä on suomen vanhin kaupunki tai toiseksi suurin kaupunki.
prosessi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

NuoriD kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Minun älykköni tiesi seitsemän. Ohi menivät Sandstorm, myydyin levy ja pelinrakentaja. Minusta olisi kyllä ollut paljon parempi, jos hän ei olisi tiennyt AIV-rehun lyhennelmän alkuperää niin tarkasti, sen tietäminen on jotenkin friikkiä (Artturi Ilmari Virtanen), vaikka kuinka olisi maalta kotoisin.
Mäkin tiesin seitsemän :jouden:
:h: :h: :h: :h: :h: :h: :h:
Komppaan lakimiestä ilman lubrikanttia siinä, että AIV-kysymys oli kyllä aivan peruskauraa. Itsekin muistan, että se opetettiin ala-asteella ja kun Suomessa hyvin pitkään oli vain kaksi Nobelistia, niin kyllä sen tietäminen on suunnilleen samaa tasoa kuin tietäisi, mikä on suomen vanhin kaupunki tai toiseksi suurin kaupunki.
Joo, mutta se olennainen osa lainaustani, jonka Tix karsi epäoleellisena pois, olikin se, että jos kysymys olisi esitetty niin päin, että ketkä ovat Suomen nobelistit, vastaus tulisi luontevammin mieleen kuin säilörehun nimen kautta. Jäimme itse asiassa miettimään enemmänkin yleissivistyksen ominaisuuksia, ja sitä, miksi juuri nimet, vuosiluvut sun muut luvut ja maantiede lasketaan tärkeimmäksi osaksi yleissivistystä, kun ottaa huomioon, että juuri ne ovat helposti tarkistettavaa nippelitietoa, jolle harvemmin löytyy erityisen oleellista käyttöä, kun taas laaja-alainen aito asiantuntemus ei oikein mahdu yleissivistys-käsitteen piiriin.
Tiski

prosessi kirjoitti:Joo, mutta se olennainen osa lainaustani, jonka Tix karsi epäoleellisena pois, olikin se, että jos kysymys olisi esitetty niin päin, että ketkä ovat Suomen nobelistit, vastaus tulisi luontevammin mieleen kuin säilörehun nimen kautta.
Huokaus. Ei tulisi. Minulle tulee AIV-rehusta mieleen nimenomaan Nobelisti Virtanen. Ei minulla ole vitunkaan hajua mistä AIV-rehu koostuu, mutta tiedän sen keksijän. Niin tietävät kaikki muutkin.
Jäimme itse asiassa miettimään enemmänkin yleissivistyksen ominaisuuksia, ja sitä, miksi juuri nimet, vuosiluvut sun muut luvut ja maantiede lasketaan tärkeimmäksi osaksi yleissivistystä, kun ottaa huomioon, että juuri ne ovat helposti tarkistettavaa nippelitietoa, jolle harvemmin löytyy erityisen oleellista käyttöä, kun taas laaja-alainen aito asiantuntemus ei oikein mahdu yleissivistys-käsitteen piiriin.
Voi jeebus mitä kaikkei tekin pohditte. Eihän jonkin alan erityisasiantuntemus voi olla luonteeltaan yleissivistystä, koska yleissivistys edellyttää kaikkien elämänalojen perusteiden hallintaa. Historian merkkipaalut ja merkkihenkilöt ovat sitä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

AIV on myös meidän residenssissä peruskauraa. Prossu älä suotta kiemurtele, kaikella hyviksellä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Minkä ikäinen olet, prosessi? Ainakin meille iloisessa Kekkosslovakiassa kasvaneille isänmaan suurmiesten teot opetettiin juuri niin päin, että ikätovereilleni vastaus AIV-rehuun tullee kuin apteekin hyllyltä - juureva maatalousmania oli asiassa nimenomaan se tiedettä tärkeämpi tekijä (no, tarkkaan ottaen aloittaessani koulun Koivisto taisi kyllä olla ensimmäistä vuottaan presidenttinä, mutta sosiaalidemokraattinen turkulaisen satamajätkyyden romantisointi ei ollut vielä syrjäyttänyt kekkostelua; tuskin syrjäytti myöhemminkään, tuollainen puolineuvostoliittolainen kansallisten suurtekojen ja suurmiesten ihailu niin urheilussa, tieteessä kuin muussakin kulttuurissa eli kukoistuskautensa Kekkosen aikaan).
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
aasi
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja aasi »

prosessi kirjoitti: Joo, mutta se olennainen osa lainaustani, jonka Tix karsi epäoleellisena pois, olikin se, että jos kysymys olisi esitetty niin päin, että ketkä ovat Suomen nobelistit, vastaus tulisi luontevammin mieleen kuin säilörehun nimen kautta.
Oon friikki, mä muistaisin ton paremmin säilörehun kautta kuin Nobelistien kautta. Jälkimmäinen on sellaista puoliturhaa knoppitietoa, rehuun on törmännyt niin maalla kuin kemiantunnillakin. Ei mulla ole edes varmuutta sen kolmannen Nobelistin nimestä just nyt...
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Tiski

aasi kirjoitti:
prosessi kirjoitti: Joo, mutta se olennainen osa lainaustani, jonka Tix karsi epäoleellisena pois, olikin se, että jos kysymys olisi esitetty niin päin, että ketkä ovat Suomen nobelistit, vastaus tulisi luontevammin mieleen kuin säilörehun nimen kautta.
Oon friikki, mä muistaisin ton paremmin säilörehun kautta kuin Nobelistien kautta. Jälkimmäinen on sellaista puoliturhaa knoppitietoa, rehuun on törmännyt niin maalla kuin kemiantunnillakin. Ei mulla ole edes varmuutta sen kolmannen Nobelistin nimestä just nyt...
Taata Sillanpää, Mahtivaari ja Rehu-Virtanen. Tosin jotkut laskevat neljänneksi ruotsalaisena lääketieteen nobelin vastaanottaneen Suomessa syntyneen heppulin.
Nehemiah James

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

En olis muistanut pingviiviä! Lähimuistissa jotain vikaa.
prosessi

urpiainen kirjoitti:Minkä ikäinen olet, prosessi? Ainakin meille iloisessa Kekkosslovakiassa kasvaneille isänmaan suurmiesten teot opetettiin juuri niin päin, että ikätovereilleni vastaus AIV-rehuun tullee kuin apteekin hyllyltä - juureva maatalousmania oli asiassa nimenomaan se tiedettä tärkeämpi tekijä (no, tarkkaan ottaen aloittaessani koulun Koivisto taisi kyllä olla ensimmäistä vuottaan presidenttinä, mutta sosiaalidemokraattinen turkulaisen satamajätkyyden romantisointi ei ollut vielä syrjäyttänyt kekkostelua; tuskin syrjäytti myöhemminkään, tuollainen puolineuvostoliittolainen kansallisten suurtekojen ja suurmiesten ihailu niin urheilussa, tieteessä kuin muussakin kulttuurissa eli kukoistuskautensa Kekkosen aikaan).
En ole kuin kaksi vuotta sinua nuorempi, tosin 3-6 -luokkien luokanopettajallani oli hieman omintakeinen suhtautuminen opetukseen. Ala-asteellamme laiminlyötiin melko tehokkaasti suomen kielen, uskonnon ja historian opetus, perusteluina se, että suomea jokainen kuitenkin osaa (sillä tasolla johon toisen kotimaisen opetus pyrkii) ja uskonto sekä historia ovat höpöhöpöä jotka eivät oikeata tiedettä ole nähneetkään, joten niihin ei kouluissa pahemmin pitäisi keskittyä. Niinpä nobelistitkin läpikäytiin kovin kevyesti, joten tavallaan jopa kumma, että he jäivät mieleeni, ja vaikka AIV-rehu varmasti kyllä mainittiin yhtenä Virtasen tärkeimmistä keksinnöistä, tuskin sen nimen alkuperää erityisemmin painotettiin.
aasi kirjoitti:Oon friikki, mä muistaisin ton paremmin säilörehun kautta kuin Nobelistien kautta. Jälkimmäinen on sellaista puoliturhaa knoppitietoa, rehuun on törmännyt niin maalla kuin kemiantunnillakin.
No, minä taas tiedän, että kun syksyllä siirrytään säilörehuruokintaan, täytyy aloittaa vähemmän hapatetuilla versioilla ja pikkuhiljaa siirtyä siihen tyjyimpään versioon, tai lehmien ruoansulatus ei kestä. Lisäksi tiedän, että säilörehua ei saa syöttää ollenkaan hevosille, koska niille tulee olemattoman pienistäkin määristä välittömästi ähky. Nimen alkuperästä niin väliä, kunhan tökötistä tietää ne olennaiset asiat. Mutta ehkä suhtautumiseni tarkoituksenmukaiseen yleissivistykseen tekeekin juuri minusta friikin. Harmin paikka.
prosessi

McJanne kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Lisäksi tiedän, että säilörehua ei saa syöttää ollenkaan hevosille, koska niille tulee olemattoman pienistäkin määristä välittömästi ähky.
Esittäisin ylläolevaan vahvan vastalauseen ja oikaisen. Möhköpaalien (traktorinmunat) aikakaudella säilöstä on tullut varsin hyvä korvike kuivalle heinälle.

Myönnettäköön että ruokavalion vaihdos vaatii huomattavan pitkän siirtymäajan ja laadun kanssa saa olla tarkkana. Lisää linkistä.
Njoo, parin hevosen pientallissahan ongelma muodostuu lisäksi siitä, että rehu jatkaa happamoitumista käytön aikana, eikä yksi muna kulu riittävän nopeasti säilyäkseen käyttökelpoisena, ja ne mahdolliset laatuongelmat ovat tappavia.
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

Nehemiah James kirjoitti:En olis muistanut pingviiviä! Lähimuistissa jotain vikaa.
Soot alkanu dementoitua :P
Nehemiah James

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

bliss kirjoitti:Soot alkanu dementoitua :P
NiiNpä!
Lapitii
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

Ei noista uusista pysty vieläkään sanomaan yhtään mitään. Täyttä tapettia. Tai sit DC1 ei vaan kuvaa niitä. Mikä sekin tosin tarkottaa sitä, että hiippailevat jossain taustalla vaan.

Aso on kyllä hämmentävä tyyppi; välillä niin umpidorka kun vaan voi olla, mut välillä tosi hauska ja jopa herttanenkin.

Kätlinin ärsyttävyyttä en tajua vieläkään, musta se on vaan ihq kaikin puolin, jopa fiksukin, siis sellanen arkifiksu. Hoonosta soomesta ja väärinkäsityksistä saa aika usein jopa melkein-naurut (mikä tässä possessa on todella harvinaista). Voisinkin kohta tsiikailla noi klipit, et miks sitä on taas nimetty noin paljon. Eiköhän tässä kuitenkin oo selviö, että Raggggzzzu lähtee, ja siinä ei todellakaan menetetä yhtään mitään. Lisätään Käpsytin siis mun Top Kolmoseen.

Toi Dana vois vihdoin painua jo vttuun. Se on tällä hetkellä ainoo, jota _ei_vaan_kestä_ kuunnella hetkeekään (kuten pvästä 1 alkaen). Harvinaisen ärsy tapaus.

Minna ja Jesa vois lähtee sit seuraaviks, tosin eipä ne mihinkään ku ovat sellasia hissukoita etteivät muita vissiin pahemmin nakerra. Jesan alati kasvava hiljainen mökövitutus on kyllä jokseenkin koomista. Miten voikin olla aina noin iso patonki ottassa. =P Harmi että taitanee päästä pian paratiisiin.

Edelleen ihmettelen, että MIKSI EI TAPAHDU MITÄÄN?! Tuntuu että suunnittelu on jätetty puolitiehen, jos edes sinnekään. Vuosi vuodelta huononee.
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
Elppis
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Vaikka en tota BB:tä ole tällä kaudella katsonut minuuttiakaan, niin tuli eilen partsilla mieleen täydellinen päivätehtävä.

Muutamaksi tunniksi koko mesta ihan pimeäksi: nukkuminen kielletty, jääkaapin saa avata vain kun ottaa jotain ulos tai laittaa jotain sisään, max. 1min / tunti.
The great club outshines the individual, always and forever.
Lapitii
Kitisijä

Stna ku ei Sampolla ollu munaa laittaa noita itkupillejä (Ragggzzzu ja etenki Nino) slummiin. Pah.
Niba
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Niba »

Lapitii kirjoitti:Stna ku ei Sampolla ollu munaa laittaa noita itkupillejä (Ragggzzzu ja etenki Nino) slummiin. Pah.
Luin jostain että ei ollut lupa niin tehdä, en tiedä varmasti kun en katsonut sitäkään episoodia.
Pyyhin Netikettiin..
Lapitii
Kitisijä

Niba kirjoitti:
Lapitii kirjoitti:Stna ku ei Sampolla ollu munaa laittaa noita itkupillejä (Ragggzzzu ja etenki Nino) slummiin. Pah.
Luin jostain että ei ollut lupa niin tehdä, en tiedä varmasti kun en katsonut sitäkään episoodia.
Puhut silkkaa paskaa, kuten aina.
Lapitii
Kitisijä

Haha. Ninon megakilahdus ja kunnon homoerotiikkaa, kauniit pojat toiselle kierrokselle ja Nino siihenkin väliin nyt säksättämään. Hyvät bileet. Khihi.

Edit/lisäys aamulla: Olipa yö. Tässä olis ny koostematskua vaiks kuin. Mut saapa nähdä, kuinka tylsä siitäkin onnistutaan tekemään.
Musta tuntuu, että tähän ohjelmaan osallistuminen ei ollu Ninon paras päätös noin rl:n kannalta. Kaiken "normi"sekoilun lisäks sivu suun lörpöttelyt yms.
Mut stnan pallero ku meni keskyttään kauniit pojat just kriittisellä hetkellä (hyppäämällä altaaseen kylpytakki päällä "Et saatanan lutka tuu mun apajille! Mä tapan sut! jne. jne.). Oisin saanu niiiiin hyvät kicksit ku oisin nähny Sampon kasvot ku se tulee. No näin mä silti siitä(kin) seksiunii. =P~
Vesper
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Voi jeesus perkele tota Ninoa. Kaverihan kuvittelee omistavansa kaikki. No, kunhan lentää ulos talosta, joku opettanee tavoille.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Meinasin sit tikahtuu äskeisen koosteen kohalla. Nino eeeeeiiiiiiih :doh: :D

On se perkele ainoo tuolla jolla on jotain viihdearvoo.
ninnithequeen

Kätlin saa luvan lähtee tänään, ei Raksu, NIH!
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Tumputtiko Ragnar ja Sampo toisiaan poreissa vai mittee se oli? Ei oikein pystynyt kauempaa katsomaan :roll:
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
ninnithequeen

Tumputtihan se ja siitäkös Nino riemastu :lol:
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Minua jäi kovasti kaivertamaan se, tuliko pojista kumpikaan. Siellä se viaton mällilautta nyt sitten kelluu ja ajelehtii ammeessa... jos kelluu ja ajelehtii.