Päivän uutiskatsaus
Re: Päivän uutiskatsaus
Hieno juttu
Toivottavasti vihreät hajoavat kahteen keskenään tappelevaan osaan. Tod. näk. niin ei valitettavasti käy, vaan uusi puolue muodostaa yhtä vahvan toimijan, kuin esim. Itsenäisyyspuolue, Köyhien asialla -puolue ja Suomen Työväenpuolue.
Toivottavasti vihreät hajoavat kahteen keskenään tappelevaan osaan. Tod. näk. niin ei valitettavasti käy, vaan uusi puolue muodostaa yhtä vahvan toimijan, kuin esim. Itsenäisyyspuolue, Köyhien asialla -puolue ja Suomen Työväenpuolue.
Janne osaisi vastata paremmin, mutta kyllähän rakenteisiin voi kondensoitua kosteutta, vaikka sisäilma on kuiva.Frederik Krueger kirjoitti:Siksi juuri kiinnostikin, onko homeongelma Suomessa jotenkin merkittävämpi kuin vaikkapa muissa Pohjoismaissa, joissa sataakin Suomea enemmän (varsinkin Norjassa). Talonhan tarvitsee olla tiivis vain kylmänä talviaikana, ja silloinhan suomalaisten huoneiden ilmankosteus on nimenomaan kovin alhainen, vai? Entä homehtuvatko lämpimien maiden talot alta aikayksikön, kun ilmankosteus niin sisällä kuin ulkonakin on jatkuvasti suht korkea vaikka pitäisi ikkunoita sepposen selällään?NuoriD kirjoitti:Olisiko ajatuskulku tuo, että kylmä ilmasto houkuttelee rakentamaan talot tiiviiksi.
Sinänsä vain ihmetyttää kun sitten vastaavasti joidenkin kalusteiden, puutuotteiden yms. kohdalla valitellaan vastaavasti Suomen kuivan ilmaston aiheuttavan niille omat haasteensa. Niin tai näin, aina valitetaan.
Kosteus kondensoituu kylmää pintaa vasten (vrt. olutpullon pinnalle kondensoituva kosteus) ja tämä pinta voi olla rakenteiden sisällä kohdassa missä lämmin sisäilma kohtaa kylmän ulkovaipan, jolloin rakenteen sisään voi kondensoitua kosteutta.exPertti kirjoitti:Ymmärtääkseni kosteus/lämpötilaero on yksi juttu, toinen on se, että mihin kohtaan se kosteus tulee.NuoriD kirjoitti:Janne osaisi vastata paremmin, mutta kyllähän rakenteisiin voi kondensoitua kosteutta, vaikka sisäilma on kuiva.
-
- Kitisijä
Kai niin, mutta toisaalta varoitetaan myös kylpyhuoneen oven jättämisestä raolleen tai pyykkien kuivaamisesta muualla kuin kylpyhuoneessa, koska tämä kuulemma riittää jo aiheuttamaan kosteus- ja homevaurioita huoneistoihin. Pitääkö suomalaisten huoneistojen ilman tosiaankin olla ihan rutikuivaa jotta home ei iskisi samantien?NuoriD kirjoitti:Janne osaisi vastata paremmin, mutta kyllähän rakenteisiin voi kondensoitua kosteutta, vaikka sisäilma on kuiva.
Ja edelleen, itketäänkö esim. Norjassa tälle samalle asialle, vai osaavatko ne vaan rakentaa talonsa paremmin?
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Frederik Krueger kirjoitti:
Ja edelleen, itketäänkö esim. Norjassa tälle samalle asialle, vai osaavatko ne vaan rakentaa talonsa paremmin?
En tiedä tarkalleen, mutta muutenhan rakentamiseen ja talojen laatuun yms varustukseen käytettään Norjassa monin verroin enemmän rahaa kuin Suomessa. Syykin on selvä. VAltio takaa kaikki asuntolainat ja korkotaso on minimaalinen.
Tuossa valossa uskoisin että talot ovat myös laadukkaammin rakennettuja.
Miehet ovat sikoja
Jotenkin surulliseksi vetää tuollainen tutkimustulos.
Puhe on halpaa, mutta itse veikkaan, että en lähtisi vastaavassa tilanteessa.
-
- Kitisijä
Palkkaisit kodinhoitajan?NuoriD kirjoitti: Puhe on halpaa, mutta itse veikkaan, että en lähtisi vastaavassa tilanteessa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Tarkoitatko jotain 19-vuotiasta filippiiniläistä? Toivottavasti en.Ylermi Ylihankala kirjoitti:Palkkaisit kodinhoitajan?NuoriD kirjoitti: Puhe on halpaa, mutta itse veikkaan, että en lähtisi vastaavassa tilanteessa.
Uskot, että tilanne on suomessa eri?exPertti kirjoitti:Jenkkitulos, uutisointi suomessa vain siksi, että prosentit ovat näin päin.NuoriD kirjoitti:Miehet ovat sikoja
Melko homoa.NuoriD kirjoitti:Tarkoitatko jotain 19-vuotiasta filippiiniläistä? Toivottavasti en.Ylermi Ylihankala kirjoitti: Panisitko kodinhoitajaa?
Melko salaliittoa.exPertti kirjoitti:En tiedä, veikkaan että tämä uutisoitiin siksi, että miehet (jotka ovat kaiken pahan alku) olivat herkempiä tässä tutkimuksessa jättämään puolisonsa.NuoriD kirjoitti:Uskot, että tilanne on suomessa eri?
Kyllä tutkimus olisi uutisoitu, vaikka tulos olisi ollut toisinkinpäin.
Mistä sä tiedät, kuka Hesarin toimittaja on freelancer ?exPertti kirjoitti:Höpö höpö. Kaarohan etsii aina raflaavia artikkeleita, freelance kun on.NuoriD kirjoitti:Melko salaliittoa.
Kyllä tutkimus olisi uutisoitu, vaikka tulos olisi ollut toisinkinpäin.
NuoriD kirjoitti:"Tulkaa tänne, saatte ilmaisen majoituksen"
Kai tämäkin on sitä monikulttuurisuuden ihannointia..
-
- Kitisijä
Tosi ikävää puhua tollai miehistä. Pertillä ainakin on täysin eri käsitys parisuhteesta:exPertti kirjoitti:En tiedä, veikkaan että tämä uutisoitiin siksi, että miehet (jotka ovat kaiken pahan alku) olivat herkempiä tässä tutkimuksessa jättämään puolisonsa.NuoriD kirjoitti:Uskot, että tilanne on suomessa eri?
exPertti kirjoitti:
Yleisesti ottaen parisuhde on sellainen taistelutanner pahimmillaan, että jokainen haluaa itselleen sen maksimaalisen hyvän.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
http://www.taloussanomat.fi/myynti/2009 ... 923727/135
Hyvä hyvä. Miksi ostaa kallilla, kun halavallakin saa!

Hyvä hyvä. Miksi ostaa kallilla, kun halavallakin saa!
-
- Kitisijä
Joo, kyllä naarattiManaaja kirjoitti:Vaikka onkin wanha niin tälle putosin.

-
- Kitisijä
^ Eikös noita tyhjiä teollisuushalleja ole kehä III:n ulkopuoli täynnä?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Kyllä hiukan ihmetyttää poliittisten päättäjien avuttomuus. Budjetti on rahoitettu suurelta osin velalla, veronkorotuksia on tulossa ja tänne raahataan 20:n hengen perheitä Afrikan sarvesta.
-
- Kitisijä
-
- Kitisijä
"Maahanmuuttokriitikoilta" puuttuva geeni löydetty.
Aivan kuten homous, hommalaisuus voidaan kaiketi nyt katsoa ihan lääketieteellisesti perustelluksi tilaksi. "Hommoksi" ei kasveta vaan synnytään.
Uutisesta päätellen sama geeniperimä vaikuttaa myös kohottavasti stressaamisalttiuteen. Hmmm?
^
Aivan kuten homous, hommalaisuus voidaan kaiketi nyt katsoa ihan lääketieteellisesti perustelluksi tilaksi. "Hommoksi" ei kasveta vaan synnytään.
Uutisesta päätellen sama geeniperimä vaikuttaa myös kohottavasti stressaamisalttiuteen. Hmmm?