Pappailu?

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Riemumieli
Kitisijä

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

RP kirjoitti:Meillä ei ole koskaan ollut tuttia käytössä, ei tytsä huolinut.
Aika hyvin. Eivätkä neuvolantäditkään pakottaneet pitämään? Maahanmuuttajien keskuudessa tutti taitaa olla tuiki harvinainen, miksi meillä vannotaan sen hyvyyteen?
Paras päivä ikinä.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Riemumieli kirjoitti:
RP kirjoitti:Meillä ei ole koskaan ollut tuttia käytössä, ei tytsä huolinut.
Aika hyvin. Eivätkä neuvolantäditkään pakottaneet pitämään? Maahanmuuttajien keskuudessa tutti taitaa olla tuiki harvinainen, miksi meillä vannotaan sen hyvyyteen?
Eivät, miehen veljen lapset on kanssa tutittomia. Samoin meille, kuin heille on aina todettu luontaisen tutittomuuden olevan ihan hyvä juttu. Tietysti jos lapsi tutin haluaa niin pitää antaa, mutta jos ei halua niin se on vaan hyvä. En tiedä miksi.
nowaysis
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Imemistarve vaihtelee, joillekin riittää tissi/pullo, toisilla ei. Tuttia syövillä lapsilla on todettu vähemmän kätkytkuolemia, ilmeisesti se imeminen jotenkin aktivoi aivoja pysymään elossa myös nukkuessa. Kuulostaa ehkä eriltä tieteellisesti sanottuna, mutta pointti on tuo. Imemisliikkeitä esiintyy muuten nukkuvilla lapsilla vielä vuosia tutin poisjättämisen jälkeen. Meillä lopetti just vähän ennen 2v-synttäriä, ja vielä nelivuotiaana joskus öisin teki niitä imuliikkeitä. :roll:
Prepare for the worstest.
Jenny Daa-aah! ling

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

Minäkin luin sen verran tuosta imemistarpeesta ja lasten eroista, etten lopulta edes ole vielä yrittänyt poikaa tutista eroon. Tyttöhän heitti sen silloin roskiin kun ei hoitopaikassa muutkaan tarvinneet, tyttö ei muutenkaan ollut ihan samanlainen tissinlutkuttaja kuin tää pikkujäbä. Hammaslääkäri väitti hymyssä suin, ettei hampaissa tapahdu mitään ikävää jos tutti eksyy suuhun pariksi tunniksi yöunien aikana. Lohdukkeena hereillä ollessa ei meinaan tutti toimikaan - niin kuin useimmilla kai toimii - tyyppi laittaa mielummin vaikka siskonsa letin kitaansa, tai puree mun paidanhelmaa.

Mistä tulikin mieleeni onkohan se viettäny tarpeeks aikaa koirien kanssa... Joiskin mielellään niiden kipoista. Mahtaakohan meille muuttaa hauva kun sisko kotiutuu reissusta ja vie nuo lainavuffemme mukanaan.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mites teillä muilla on ruokailut? Meillä on vakiintunut:
- aamupalaksi puuro + maitoa
- lounaaksi lihapohjainen sose + maitoa
- välipalaksi hedelmäsose + maitoa
- päivälliseksi lihapohjainen sose + maitoa
- iltapalaksi puuro + maitoa

Eli viisi ruokailua pääsääntöisesti. Ilta- ja aamupalat samoja, kuten lounas ja päivällinen. Maitoa menee päivässä 400-550. Lihapohjaisessa vain puoli purkki kerralla, hedelmäsosetta koko purkki. Ikää 6,5 kk.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Riemumieli
Kitisijä

Yleensä nakkeja vuorokaudenajasta riippumatta.
Paras päivä ikinä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Riemumieli kirjoitti:Yleensä nakkeja vuorokaudenajasta riippumatta.
Onneksi ei anustappeja.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Riemumieli
Kitisijä

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Onneksi ei anustappeja.
Jåå ei, niiden ravintoarvo olisi vielä huonompi. Tarkennettakoon vielä, että nakkien tulee olla kylmiä ja myös hampurilaiset maistuvat. Toki makaronilaatikko, nakkikeitto, kalapuikot ja muut menevät ynnä Paula-vanukkaat, jotka ovat jostain syystä jugurtteja (vai onko se jogurtti).
Paras päivä ikinä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Tytsä alkaa virkoamaan. Tänään jo pari kertaa hallinnassani lyöny päänsä kunnolla. Ai miten lattian ja sängynkarmin kävi? - No, ei jäänyt lommoa.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

^Ei huolta jos paino nousee tasaisesti. Näin terkka sanoin kun tytsä syö ruokaa 4krta päivä + 800ml maitoa. Nukkuu sen verran, että viides ruoka-annos ei mahdu päivään.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Kyselen tyhmiä, kun en lueskele vavvapalstoja tai juzkaa näistä niinku poikaporukassa. Hyvä tietää, että muidenkin vauvvat kasvavat ja karvottuvat, eivätkä ihan keskiarvossa koko aikaa. Vähän raamia ja luottoo omille ajatuksille.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Oltiin taas vauvaleffassa, hauskaa oli. Ehdoton "kliimaksi" odotti minua viatonta vasta kotona. Olin saanut teatterin ovella kotiiviemiseksi pussukan, jossa oli kaikenlaista tilpehörzyä. Zuumailin sitten muijan kans tarkemmin ja jonkinlainen bjuutisetti huulipunineen siellä odotti. Varsinainen täsmäräätälöinti. Hetken tunsin itseni alastomaksi ja hauraaksi homopojaksi, kunnes kokosin itseni ja loukkaannuin verisesti. Huomenna sitten terapiaan ja kunnon mömmöt tilaukseen.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Suvinen kirjoitti:Aikamoinen moka olettaa, että 2000- luvulla vain äidit viettäisivät aikaa lastensa kanssa.
No näinhän tämän näkee tyhmä poliisikin.
nowaysis
Kitisijä

No, jos Bio oli päivällä ja arkena niin kyllä se taitaa olla aika reippaasti ysillä alkava prosentti joka niistä lasta kotona hoitavista on äitejä eikä isukkeja..
Riemumieli
Kitisijä

Mutta jos kyseessä olisi ollut tilaisuus, jossa lähes kaikki ovat miehiä, mutta joku nainenkin olisi saattanut osallistua, ko. seikka olisi mahdollisissa tarjoiluissa tullut ottaa huomioon. Muuten olisi noussut itku ja poru. Mutta tää on tätä tasa-arvoa, mies on aina sika ja nainen ei koskaan.
Paras päivä ikinä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

nowaysis kirjoitti:No, jos Bio oli päivällä ja arkena niin kyllä se taitaa olla aika reippaasti ysillä alkava prosentti joka niistä lasta kotona hoitavista on äitejä eikä isukkeja..
Mitä vitun väliä vaikka olis 99 tai tulooni asti 100. Pointti on joku aivan muu. Tähdellistä ja relevanttia ja vaikka mitä on se, minkä signaalin tamppooneja saanut isä tilaisuudesta saa. Signaali on se, että et ole millään lailla huomioitu tai tervetullut. Tässä on räikeä moka, mutta olen niin lapanen, etten viitsi siitä reklamoida. Pistetään vahinko kiertämään tjsp.

Anteeksi kiroiluni, petyin vain sinuun tässä asiassa.
nowaysis
Kitisijä

Tarjontakin siis kertoo, että ne on naisille suunnattuja. Oikeasti suosittelen laittamaan palautetta. Ja jos sponsorina on joku meikkifirma, niin varmaan niiltä löytyy jotain kosmetiikkaa miehillekin.
Asie Payton

Viesti Kirjoittaja Asie Payton »

Vaola kirjoitti:Mitä hittoa? Loukkisteleeko joku jostain ilmaispussukasta..? MITÄ VÄLIÄ?
Pointti kai on siinä isyyden huomioimattomuudessa. Kulkee läpi yhteiskunnan avioeroprosesseja myöden. Joskus me isät ollaan oikeasti isiä, eikä vain viinalla kulkevia väkivaltakoneita.
Asie Payton

^ Piti kuoria iso kulhollinen mandariinia pojalle :)
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Noh, ehkä tuo elokuvatarjonta johtuu siitä että romanttiset komediat on aika usein ns. harmittomia. Silloin kun nukuttiin vielä olohuoneessa tytsän ollessa pieni vauva niin katsoin yöt putkeen Supernaturalia ja tuo koisasi kainalossa. Mä kun hiukan ajattelin ettei tuo mitään tajua tai ole moksiskaan. Sitten vanhempana lopetin katsomisen kun hän paikalla.

Nyt kun tulee naturalin mainoksia, ehtii nähdä jaksosta pätkiä tjmv. niin tuo yksi syöksyy, siis syöksyy telkkariruudun eteen älämölöimään ja naureskelmaan. Kovasta tapituksesta puhumattakaan. Tätä ei tapahdu muiden sarjojen tai elokuvien kohdalla, paitsi Emmerdalen jota pakosti seurasin päivisin kun ei muutakaan tullut. Ehkä tuo sittenkin tajusi. Toivottavasti ei ole tullut örkkitraumoja.

Ennemmin toivoisin asennemuutosta neuvolaan. Nimittäin miehelle sanottiin "Aijaa, nykyäänkö isät käy rokottamassa" kun kävi tytsän piikillä. Sinänsä varmasti harmiton kommentti tai heitto, mutta kuitenkin outoa kun isejä sinne toivotaan. Muutaman kerran yhdessä neuvolassa käyty, mutta pääosin erikseen. Mies käynyt useasti yksinkin. Silloin siellä saattaa joku ihmetellä (ei tosin oma neuvolatätimme), että mites nyt isä ja ilman äitiä. Jos ei mitään akuuttia, niin ehdin sinä aikana hommailla muuta ja mies on ihan yhtä tasa-arvoinen vanhempi meidän perheessä kuin äitikin. Tosin, itse en ole neuvolassa nähnyt kuin kerran yhden isän ja niissä alkuajan synnytysneuvonnoissa ja lapsenhoitojutuissa isukit näytti että ne on pakolla sinne raahattu, oma ja eräs toinen mies selkeästi poikkeuksena. Ryhmät oli toki pieniä, mutta ehkä täällä on jotenkin poikkeavaa tämä isän mukana olo, en voi tietää.
Asie Payton

Aargh!! Ootte taas niin… No yritän pukea ajatukseni nykymuotoon ytimekkäästi, lyhytsanaisesti ja paljastavasti; on olemassa käsite MILF, miksei ole olemassa käsitettä FILF?
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

^Kyl me niinku tajutaan, mut niinku mä puhun jo ihan toisista asioista niinku.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Eka leego näkyvissä :cheer:
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Kuukauden päästä jään neljän viikon vanhempainvapaalle. Onko joku isä pitänyt tämän vapaaehtoisen kuukauden? Vähän mietityttää, miten jaksan kaitsea lasta niin tiiviisti ja pitkään ihan issekseen.
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Kuukauden päästä jään neljän viikon vanhempainvapaalle.
Onnea vaan. Itse tulisin hulluksi jo päivän jälkeen.