Päivän uutiskatsaus
Re: Päivän uutiskatsaus
Kuukkelille täytyy nostaa hattua
Olin positiivisen hämmästynyt, kun firma ilmoitti lopettavansa nettisensuurinsa Kiinansa. Mihin sitä enää voi uskoa, jos yritys päättää yllättäen noudattaa ilmoittamiaan arvoja?
Toisaalta mitään ei ole kait vielä tapahtunut...
Olin positiivisen hämmästynyt, kun firma ilmoitti lopettavansa nettisensuurinsa Kiinansa. Mihin sitä enää voi uskoa, jos yritys päättää yllättäen noudattaa ilmoittamiaan arvoja?
Toisaalta mitään ei ole kait vielä tapahtunut...
Toi on vähänniinq Kelmi Korhonen ilmoittaisi, että täst'edes kepu toimii moraalisesti ja lakeja kunnioittaen - eli justiinsa kuten tähänkin asti.NuoriD kirjoitti: Toisaalta mitään ei ole kait vielä tapahtunut...
-
- Kitisijä
Oli kyllä hämärä kommentti Stubbin vaimolta. Missä maassa pystyy työskentelemään enemmän englanniksi kuin suomessa? Pystyykö nykissä muka työskentelmään ranskaksi tai pariisissa espanjaksi?Riemumieli kirjoitti:Rouva Stubbin olisi kannattanut pitää mölyt mahassaan
Jos ulkomaalainen on niin laiska, ettei viitsi opetella suomea tai ruotsia, niin tokihan me opettelemme hänen kielensä.
Ruotsissa?sivustahuutaja kirjoitti:Missä maassa pystyy työskentelemään enemmän englanniksi kuin suomessa?´
Hoidan varsin usein suomessa töissä olevia henkilöitä (asema vaihtelee perusduunareista erikoisasiantuntijoihin), jotka eivät suomea osaa juuri lainkaan tai ei lainkaan.
-
- Kitisijä
Hazard ei ymmärtänyt, että Suomi on pullollaan Perttejä.urpiainen kirjoitti:Eihän Hazard "inise" Halmeesta (mainitsee mihen olevan pelkkä maskotti, merkki, ilman omaa substanssia) vaan hänen kuolemansa reseptiosta mediassa.exPertti kirjoitti:^ Yleisesti en hyväksy kuolleitten bashaamista. Olisi inissyt kun kohde oli vielä elossa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
Jotenkin ei oikein yllätä, että Pertin mielestä tulee lukea lähinnä sellaista tavaraa, joka ei vahingossakaan tee muuta kuin luuduta lisää kangistuneita ajattelutapoja.exPertti kirjoitti:Kuka hemmetti lukee jotakin tuollaista?EveryWoman kirjoitti:kansanuutiset
Englannissa asuessani yksi ilo oli se, miten saattoi ostaa laadukkaita, mutta poliittis-ideologisesti aika päinvastaisesta näkökulmasta tehtyjä sanomalehtiä. Jos aika riittäisi, lukisin mielelläni sekä Kansan Uutisia että Kotimaata ja Maaseudun Tulevaisuutta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
urpiainen kirjoitti: Jotenkin ei oikein yllätä, että Pertin mielestä tulee lukea lähinnä sellaista tavaraa, joka ei vahingossakaan tee muuta kuin luuduta lisää kangistuneita ajattelutapoja.
Jotenkin ei myöskään jaksa yllättää että sinä jaksat päivästä ja vuodesta toiseen hehkuttaa omaa erinomaisuuttasi ja pilkata muita ja muiden arvomaailmaa.
Kerrohan nyt, että miten ihmeessä sä jaksat olla olla noin omahyväinen mulkku jatkuvasti?
-
- Kitisijä
Hmm. Siis EW toi keskusteluun Kansan Uutisista löytämänsä blogikolumnin, josta mainitsi erikseen, että sen arvo on siinä, että se tuulettaa aika lennokkaasti keskustelua omaperäisestä näkökulmasta (oli asiasta mitä mieltä tahansa). Tähän sitten Pertsa reagoi pilkkaamalla EW:n halua seurata myös Pertsan ideologiasta poikkeavia foorumeja. Minä taas koetin puolustaa EW:n toimintaa korostamalla, että konstruktiivinen suhtautuminen itselle vieraisiin arvomaailmoihin voisi olla avoin tutustuminen ja erilaisten kantojen huomioonottaminen nimenomaan vastakohtana Pertsan edustamalle vieraan arvomaailman pilkalle. Tästä sinä saat rykäistyä koulukiusaajaviestin siitä, miten minä pilkkaan muiden arvomaailmaa.Kai Nalo kirjoitti:Jotenkin ei myöskään jaksa yllättää että sinä jaksat päivästä ja vuodesta toiseen hehkuttaa omaa erinomaisuuttasi ja pilkata muita ja muiden arvomaailmaa.urpiainen kirjoitti: Jotenkin ei oikein yllätä, että Pertin mielestä tulee lukea lähinnä sellaista tavaraa, joka ei vahingossakaan tee muuta kuin luuduta lisää kangistuneita ajattelutapoja.
Vain masalogiikalla.
Ja taas. Olet näemmä niin täynnä itseäsi ja omaa paskantärkeää erinomaisuuttasi ettet mitenkään pysty näkemään omassa tekemisessäsi ikinä minkäänlaista vikaa. Aina se vika löyty perteistä, masoista, gattacoista ja eeweistä, ei koskaan urpiaisista.urpiainen kirjoitti:[
Vain masalogiikalla.
Jos olisit koulukiusaajani, olisin leiponut sinua turpaan hiekkalaatikolla jo mennen tullen

-
- Kitisijä
Voi elämä. Vaikka en urpiaisen kanssa aina samaa mieltä olekaan, niin ihmettelen kyllä asenteitasi ja hetkittäistä palstataantumustasi kohti yhä luupäisempää poteroasentoa. En ymmärrä miten suhteellisen nuori ihminen voi muuttua noin konservatiiviseksi.exPertti kirjoitti:Mutta sinulle alan pikku hiljaa jo suosittelemaan takaisinmuuttoa englantiin. Siellä pikkusieluinen snobiutesi saattaisi kielivaikeuksien takia vaikuttaa pidättyneeltä älykkyydeltä.
Ymmärsin urpiaisen peräänkuuluttavan erilaisen ajattelun sietämistä ja harrastamista juuri sen takia, että voisi reflektoida omia mielipiteitään, ajatuksiaan ja totuuksina pitäminään asioita erilaisia käsityksiä vasten -- ja sitä kautta myös oppia myös ehkä jotain uutta itsestään ja omista konstruktioistaan. Luulisi että se olisi nykyaikana perusedellytys kenelle tahansa sivistyneelle ihmiselle tai yhteiskunnassa omia etujaan ja oikeuksiaan vahtivalle kansalaiselle, mutta ei.
Ymmärrän exPertti pelkosi mielenrauhasi säilymisestä, mutta etkö pelkää enemmän sitä että jotain päivänä huomaisitkin perusrakenteittesi ja ajatustesi rakentuneenkin virheellisten lähtökohtien päälle -- ja että sen kognitiivisen dissonanssin selvittäminen vasta kävisikin mielenrauhasi päälle?
Ja kyllä. Luen Economistia, Voimaa, Demaria ja joskus Vihreää lankaa. Erilaiset mielipiteet ja näkökulmat pitävät virkeänä.
-
- Kitisijä
Tässä nyt ei olisi tarvinnut hyökätä urpiaisen kimppuun, koska pohjalla oli validi pointti - mutta jostain syystä nyt palstahenkilöitymien välinen kitka hukutti sen alleen.Kai Nalo kirjoitti:Ja taas. Olet näemmä niin täynnä itseäsi ja omaa paskantärkeää erinomaisuuttasi ettet mitenkään pysty näkemään omassa tekemisessäsi ikinä minkäänlaista vikaa. Aina se vika löyty perteistä, masoista, gattacoista ja eeweistä, ei koskaan urpiaisista.
Ei urpiainen ole paha. Kun hänen ajatuksenjuoksuaan seuraa ja lukee, niin joukossa on erittäin hyvin perusteltuja väitteitä - joiden käsittelyn ja ajatuksenkulun seuraaminen itsessään olisi opettavaista, vaikkei ajatuksen lopputuloksesta olisikaan samaa mieltä.
Ei paha joo, ainoastaan ylimielinen mulkku.huima kirjoitti:
Ei urpiainen ole paha.
-
- Kitisijä
Turha teititellä.exPertti kirjoitti:Koetan vain puolustaa omaa kantaani jos koen sen tarpeelliseksi. Olisiko ongelma sitten se, että kantani usein tuntuu eroavan aivan liian paljon Urpon, sinun ja joittenkin muitten kannasta? Koetan suvaita Teidän kommentteja varsinkaan jos ne keskittyvät itse asian käsittelyyn eikä automaattiseen palstaminäni arvosteluun, toivon samaa Teiltäkin.
Minulla ei ole ongelmaa siitä, että joku on eri mieltä - enkä voisi sanoa 'väärää' mieltä olevan henkilön oleva idiootti sen mielipiteen takia, jos hänellä on eheä ja looginen ajatusrakennelma ko. mielipiteen takana ja henkilö pystyy vielä omaa ajatteluaan selkeästi esittämään. Sen sijaan ko. leiman voinee ansaita vetämällä mutkia suoraksi, piiloutumalla perustelemattomien totuuksien taakse, argumentaatiovirheillä ja häiriökäyttäytymisellä, jolla on tarkoitus retorisesti piilottaa virheet tai kohdistaa huomio muualle. Ja ei, en tarkoita että nämä piirteet koskisivat mitenkään sinua.
Kokonaisuutena kuitenkin exPertti palstahahmona on joko huumorilla tai tieten tahtoen käynyt keskustelua niin, että tietynlaiset assosiaatiot nimimerkkiin ovat muodostuneet yhdelle jos toiselle kirjoittajalle. Ja kun emme kai monikaan ( kukaan? ) tunne sinua henkilönä, on vaikea suhteuttaa asioita reaaliminäsi - joten muodostunut Kepu-mielikuva jää jylläämään mieleen.
Otetaan toisena ääripäänä vaikkapa palstaväittelijä ND, joka on vääntänyt hirveät määrät tikusta asiaa EW:n & co. kanssa - maltillisesti ja mallikkaasti perustellen ja yrittäen muodostaa hyviä päättelyketjuja mielipiteiden tueksi. Sitä on ilo seurata.
-
- Kitisijä
Kyllä se vaan on keskustelu keskustelupalstalla joka avartaa maailmankatsomusta.Kai Nalo kirjoitti:omahyväinen mulkku
täynnä itseäsi ja omaa paskantärkeää erinomaisuuttasi
ylimielinen mulkku
Mitenköhän olisin taaskaan pärjännyt ilman näitä syväanalyyseja.
Älä ota sitä itseesi: tuo on vain masan viiltävää palstakritiikkiä ja kohdistuu ennemmin palstan lukijoihin kuin sinuun.urpiainen kirjoitti:Kyllä se vaan on keskustelu keskustelupalstalla joka avartaa maailmankatsomusta.Kai Nalo kirjoitti:omahyväinen mulkku
ylimielinen mulkku
Mitenköhän olisin taaskaan pärjännyt ilman näitä syväanalyyseja.
Et mitenkään ja jonkun oli jo aika kertoa se sinulle. Ole hyvä, saat ihan ilmaiseksi.urpiainen kirjoitti:Mitenköhän olisin taaskaan pärjännyt ilman näitä syväanalyyseja.Kai Nalo kirjoitti:omahyväinen mulkku
ylimielinen mulkku
Koko taudinkuva siis on: "itseään ja omaa paskantärkeää erinomaisuuttaan täynnä oleva omahyväinen ja ylimielinen mulkku"
Tunnetaan myös lyhenteestä: IJOPETOOJYM. Lisää vaikka allekirjoitukseesi ja CV:si.
Kalatiski, valikoima ja nätit tytöt kassoilla. Harmin paikka.
Kuten ylläkin mainittiin, kalan ja lihan palvelutiski oli paras mihin olen pk-seudulla törmännyt. Omenan/Sellon Citymarket tulee aika lähelle, mutta on hintatasoltaan keskimäärin 1,5-2x kalliimpi, joten hinta/laatu -suhde on minimanissa aivan eri planeetalta.Vaola kirjoitti:^ Oon vissiin kaksi kertaa käynyt, joten perustelekko miksi paras? Tai oikeastaan... äläpä perustelekaan, jos vaikka alkaa itseäänkin harmittaa.
Lisäksi valikoima on elintarvikepuolella samaa tasoa kuin Citymarketeissa ja isoissa prismoissa, ilman että tarvitsee ravata kilometrikaupalla käytäviä, kun vaateosastot puuttuvat täyttämästä puolet kaupasta. Elintarvikkeiden hintataso myös K- ja S-ketjuja edullisempi.
Aina on myös tilattu jotain tuotteita isoissa tuote-erissä, jotka ovat todella hyvissä hinnoissa verrattuna mihinkään kilpailijaan. Lisäksi kaupasta löytyy varsinkin opiskelijoiden suosimia -30% tuotteita tiskillinen, joiden päiväykset menevät vanhoiksi tuotteesta riippuen 0-3 päivän kuluttua. K- ja S-ryhmän kaupoissa näitä ei oikein näe, vaan vanhenevat sapuskat kipataan mieluummin roskiin, mitä en ajatuksena tykkää itse tukea.
Tämän lisäksi ko. kaupalla on oma maahantuontinsa, jonka vuoksi Minimanista löytää valikoimista sellaisia tuotteita/merkkejä/laitteita joita ei muista kaupoista löydä varsinkaan kodinkone/elektroniikka/työkalu/sisustuspuolelta. Yleensä näissä on ollut hinta/laatu -suhde loistavasti kohdallaan vaikkapa Lidliin verrattuna, jonka myymät taloustavarat ja elektroniikkatuotteet eivät ihan aina loista erinomaisuudellaan. Myös luontaistuote/lisäravinnepuoli on varsin laaja ja hinnat paremmin kohdillaan kuin kilpailijoilla.
Henkilökunta on mielestäni myöskin eri tavalla palvelualtista ja ystävällisempää kuin K- ja S-ketjujen kaupoissa. Ja joo, kassatytötkin ovat keskimääräistä söpiksempiä.
Oliko riittävän laajasti perusteltu?

Joo pikkukaupoista usein kyllä löytyy. Sellaisista joissa ei ole edes sitä palvelutiskiä...Vaola kirjoitti:^ Harmi sitten jos lopettavat liikkeen.![]()
Meidän Alepasta kylläkin löytyy joka päivä noita -30% tuotteita. Eli ainakin yhdestä S-ryhmän putiikista saa myös alennusta!
Mä taas ajatuksena vertasin Citymarket ja Prisma -luokan jätteihin. Niissä en koskaan ole noita alennustiskejä nähnyt.
Mä olen. Tai siis, en mitään erillisiä aletiskejä vaan siellä kylmälinjassa muiden vastaavien tuotteiden kohdalla tai jopa ihan omassa loosissaan. Näitä on ollut sekä Prismassa että Citymarketissa.Manaaja kirjoitti: Mä taas ajatuksena vertasin Citymarket ja Prisma -luokan jätteihin. Niissä en koskaan ole noita alennustiskejä nähnyt.
Ainakin sekä Olarin että Ompun Prismassa on päivittäin, tai ainakin aina niillä kerroilla kun mä olen ko. kaupoissa käynyt. Myös CM:ssa silloin harvoin kun sellaiseen oon eksynyt.
Citymarketteja vältän syystä jota en kehtaa kertoa.
No parempi sekin että niitä on edes siellä täällä, vaikkei sitten keskitettynä, kuin ei ollenkaan. Mutta aika jännää, mä en ole koskaan nähnyt. Tosin en ole C:ssä tai P:ssä käynytkään elintarvikeostoksien takia pariin vuoteen. Jos olen käynyt niin yleensä vaatteiden/lisäravinteiden vuoksi.bliss kirjoitti:Mä olen. Tai siis, en mitään erillisiä aletiskejä vaan siellä kylmälinjassa muiden vastaavien tuotteiden kohdalla tai jopa ihan omassa loosissaan. Näitä on ollut sekä Prismassa että Citymarketissa.Manaaja kirjoitti: Mä taas ajatuksena vertasin Citymarket ja Prisma -luokan jätteihin. Niissä en koskaan ole noita alennustiskejä nähnyt.
Ainakin sekä Olarin että Ompun Prismassa on päivittäin, tai ainakin aina niillä kerroilla kun mä olen ko. kaupoissa käynyt. Myös CM:ssa silloin harvoin kun sellaiseen oon eksynyt.
Kumpis noista 200m säteellä asuvista prismoista nyt sitten on parempi? En ole koskaan käynyt kuin ompunpuoleisessa, kun heti olarin prisman vieressä on ollut paljon houkuttelevampikin kauppa.
PS. Kehtaisit nyt.