Kai Nalo kirjoitti:Älkää valittako. Vaihtoehtona voisi olla musta maa ja vesisadetta yötä päivää.
Lopputulos on kuitenkin sama, sisällä kökkimistä. Joten ei voi voittaa. Jos jotain positiivista niin on valoisampaa ja mies saa kuntoilla enemmän kun ei halua rääkätä autoa näillä pakkasilla aka kävelee töihin. Säästyy bensaakin. No hitto, pakkaset onkin hyvä juttu nyt kun tarkemmin funtsin!
Kyllä tänään taas korpes, alan kyllästymään tähän sisällä kökkimiseen. Normaalisti ollaan ulkoiltu päivittäin, nyt ei piiiitkään aikaan kun on ollut vähintään päälle -20. Tytsällä raja on vielä -15, ja silloinkin ilmoittaa ettei diggaa. Ei sen puoleen, en itsekään.
Ja nyt kun tuo autokin kenkkuilee. Mittarissa nyt -29 ja ikävä pieni tuuli päälle.
Mä olen lakannut palelemasta ulkona, tai siis ilmeisesti oppinut pukeutumaan oikein. Tänäänkin oltais menty ulos koko valoisaksi ajaksi ellei oltais molemmat kuumeessa. Upea päivä ja piti pilata se sisällä. Pakkasta oman mittarin mukaan -21°.
Tenava tuntuu tykkäävän kylmästä ilmasta eikä ehdi palelemaan, päinvastoin - pää ja selkä märkänä sisälle tullessa joka kerta vaikka on vähennetty vaatekerroksiakin välillä.
Kyllä se vaan niin on että pää alkaa hajoomaan pahemman kerran kun ei ulos terveenä pääse. Joulukuun ekan päivän jälkeen ei ole pakkaslukemat montaa kertaa sallituissa olleet. Puhutaan muutamista kerroista. Mies vielä myöhään töissä niin ei yksikseenkään pääse. Ja nyt kun auto sanoi poks niin voi heittää hyvästit viikottaiselle kauppareissullekin.
Valitan niin en pimahda. Alan ymmärtään mitä mökkihöperyys on.
Kävin just hevalla. Auton lämpömittari näytti kotipihassa kohtuulliset -28. Ei paljoa tarvinnut leikkiä automaagisen ilmastoinnin astelukemien kanssa matkan aikana. "HI" oli ihan kohtuullinen asetus.
^
Mun diisselissä riitti hyvin lämpötilan asetuksena +20. Yöreissusta palatessa oli reilut 30 pakkasta. Eikä ollut ees pitkää aluskerrastoa tai toppavaatteita. Ehkä 5kW lisälämppäri auttoi?
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Puol seiskan aikaan oli -9. Ei tuntunut yhtään kylmältä, kun mukistelin kahvimuki kädessä ilman hanskoja. Siis tuntui ihan nollakeliltä kasvojen ihoa vasten verrattuna eiliseen -17:änn.
Ens yönä paukahtaa sitten Helsinkiin mitatun historian lumisin talvi -palkinto. Tiiä vaikka menisi metri rikki kevään aikana. Pakkasta tullee olemaan jonnekkin maaliskuun loppuun. lähde: tiede-lehden asijantuntijakeskustelut.
Suvinen kirjoitti:Vituttaa kun putsaa autoa lumen alta jonka jälkeen on itse ihan lumessa ja sen jälkeen auton ikkunat huurussa kun vaatteisiin jäänyt lumi sulaa ja höyrystyy
Sulla on väärät vaatteet, jos lumi tarttuu kiinni. Aikaisemmin kirjoitit näin:
Itse olen ihan alusta asti saanut taistella samaisen ongelman kanssa: en ole ulkoiselta habitukseltani "tarpeeksi" radikaalin, boheemin ja vihreän näköinen tiettyihin piireihin.
...mutta toisaalta aidan toiselle puolelle on turha hypätä niin kauan kuin ajelee autolla kun voisi pyöräillä, syö maitotuotteita ja käyttää uusia, kaupasta ostettuja vaatteita.
Mitäs jos hommaisit kirpparilta vaatteet, joihin lumi ei tartu? Ja sen jälkeen voitkin luopua koko autosta.