Autoilu 2

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
bliss

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja bliss »

Keskuslukituksen kauko-ohjaus lakkasi toimimasta aamulla :evil:
Ovet aukesivat kiltisti, mutta lukitseminen ei onnistu kuin manuaalisesti. Patteritkin vaihdatin avaimesta eikä toimi silti. Vittu.

Katsastusmies komensi vaihtamaan pari polttimoa lisää ja suuntaamaan ajovalot. Aikaa yksi kuukausi. Hyväksytty siitä huolimatta.
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

bliss kirjoitti:Keskuslukituksen kauko-ohjaus lakkasi toimimasta aamulla :evil:
Ovet aukesivat kiltisti, mutta lukitseminen ei onnistu kuin manuaalisesti. Patteritkin vaihdatin avaimesta eikä toimi silti. Vittu.
VAG?

Hyundai kävi eilen pesulassa ja oli yön pakkasessa pesun jälkeen. Aamulla oli -19,5 kun lähin duuniin. Kaikki toimii kuin junan vessa. 8)
bliss

^Joo mutta tuskinpa tuo vika nimenomaan siitä johtuu.
Kai Nalo

bliss kirjoitti:^Joo mutta tuskinpa tuo vika nimenomaan siitä johtuu.
Ai siitä että se on VAG?
bliss

Kai Nalo kirjoitti:
bliss kirjoitti:^Joo mutta tuskinpa tuo vika nimenomaan siitä johtuu.
Ai siitä että se on VAG?
Niin.
Kai Nalo

bliss kirjoitti:Niin.
Minä uskon kaiken olevan mahdollista VAG:n kohdalla :lol:
bliss

Kai Nalo kirjoitti:
bliss kirjoitti:Niin.
Minä uskon kaiken olevan mahdollista VAG:n kohdalla :lol:
Kuluneen kahdeksan vuoden aikana ei ole tullut esiin yhtään sellaista vikaa, josta voisi syyttää merkkiä. Että eiköhän tuo nyt johdu ihan muusta kuin VW-merkistä.
Sulla toki on oikeus olla mitä mieltä hyvänsä.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Katsastustilastot eivät tue VAG:n vikaherkkyyttä.

http://www.hs.fi/autot/artikkeli/T%C3%9 ... 5252328374

Ko. artikkelin alareunan linkeissä varsinaiset tilastot. Joka ikäryhmässä taitaa olla top 10:ssä joku VAG-konsernin auto. Toyota on tietysti normaaleista käyttöautoista ylivoimainen.
Kai Nalo

bliss kirjoitti: Sulla toki on oikeus olla mitä mieltä hyvänsä.
No enhän minä nyt edes alunperin ollut tölvimässä mistään VAG-viasta, vaan kysyin vaan että olikos sulla VAG, joten herneet nyt pois nenusta.

Mulla on itsellä ollut viimeksi VAG vuonna 97 ja sen jälkeen yksi Seatti pari vuotta sitten. Ne molemmat on ollet niin susipaskoja autoja kuin olla ja voi, mutta muuta VAG kokemusta ei itselläni ole. Eikä kyllä varmaan tulekaan.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Kai Nalo kirjoitti:Mulla on itsellä ollut viimeksi VAG vuonna 97 ja sen jälkeen yksi Seatti pari vuotta sitten. Ne molemmat on ollet niin susipaskoja autoja kuin olla ja voi, mutta muuta VAG kokemusta ei itselläni ole. Eikä kyllä varmaan tulekaan.
VAG on kyllä konsernina kehittynyt/muuttunut niin paljon viime vuosituhannesta tähän päivään, että 1990-lukuun tukeutuminen kokemuksissaan ei välttämättä ole kovin rakentavaa.

Eri asia se on esmes ranskalaisten kanssa. Ne oli paskoja jo silloin ja ovat kyllä edelleenkin pääosin paskoja.
Kai Nalo

Manaaja kirjoitti:VAG on kyllä konsernina kehittynyt/muuttunut niin paljon viime vuosituhannesta tähän päivään, että 1990-lukuun tukeutuminen kokemuksissaan ei välttämättä ole kovin rakentavaa.
Rakentavaa? Mitä sie nyt horiset?

Minähän testasin Seatin kaksi vuotta sitten ja totesin sen niin paskaksi etten ikinä Seatiin, enkä VW 2.0 tdi koneeseen sekaannu enää. Tuon kokemuksen myötä myös maahantuoja sai silmissäni sysipaskamitalin ja kunniamaininnan. En halua heidän asiakkaansa olla toiste.

Toisekseen VW vaan ei muuten houkuta. Se edustaa minulle samanlaista mitäänsanomattomuutta kuin Tojota sinulle. Audi taas vaan on liian kallis, sekä ostaa, että omistaa.
Manaaja

Kai Nalo kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:VAG on kyllä konsernina kehittynyt/muuttunut niin paljon viime vuosituhannesta tähän päivään, että 1990-lukuun tukeutuminen kokemuksissaan ei välttämättä ole kovin rakentavaa.
Rakentavaa? Mitä sie nyt horiset?

Minähän testasin Seatin kaksi vuotta sitten ja totesin sen niin paskaksi etten ikinä Seatiin, enkä VW 2.0 tdi koneeseen sekaannu enää. Tuon kokemuksen myötä myös maahantuoja sai silmissäni sysipaskamitalin ja kunniamaininnan. En halua heidän asiakkaansa olla toiste.
No horisen sitä, että 90-luvun vehkeiden perusteella linjausten vetäminen ei välttämättä toimi kovin hyvin tämän päivän vehkeisiin verrattuna. Mitä Seattiin tulee, niin se nyt on ollut aina kauimpana koko konsernista, ja laadultaan kyllä eri luokkaa kuin Audi/VW/Skoda.
Toisekseen VW vaan ei muuten houkuta. Se edustaa minulle samanlaista mitäänsanomattomuutta kuin Tojota sinulle. Audi taas vaan on liian kallis, sekä ostaa, että omistaa.
Yksi iso ero. Tojotat ovat huonoja ja epäintuitiivisia ajaa, volkkarit eivät. Pippelinvenytyspotentiaalin perusteella en ole autoja koskaan ostanut, vaan sen perusteella viihdynkö niiden ratin takana vai en.
Kai Nalo

Manaaja kirjoitti:laadultaan kyllä eri luokkaa kuin Audi/VW/Skoda.
Sama kone niissä on, ja se mulla suurin vitutuksen aihe oli. Sekä tietenkin maahantuojan ja merkkiliikkeiden suhtautuminen asiaan.
Tojotat ovat huonoja ja epäintuitiivisia ajaa, volkkarit eivät..
No juu, tojotista en tiedä kun en ole koskaan omistanut enkä edes juurikaan ajanut. Minusta vaan volkkarin hinta ja ominaisuudet eivät kohtaa. Kai se hyvä auto on, mutta vaan not my cup of tea.
Manaaja

Kai Nalo kirjoitti:Sama kone niissä on, ja se mulla suurin vitutuksen aihe oli.
No toki jos joku tietty suunnittelijan pöydältä lähtenyt konetyyppi on paska, niin kyllä sellaista kannattaa kiertää. Olihan bemarillakin joskus 5-litraisen V12-koneensa (M70B50) kanssa helvetisti murheita, vaikka malliston muut koneet oli pääosin ihan erinomaisia jne.

Mä en tiedä kun en pidä tota mainitsemaas dieseliä minkäänlaisena vaihtoehtona, notta miks mun täytyis dissaa konsernin muita vaihtoehtoja ihan vaan huvikseen, kun omakohtainen kokemus on osoittanut ne ihan käyviksi ja kukkuviksi peleiksi.
Minusta vaan volkkarin hinta ja ominaisuudet eivät kohtaa.
Ehdota sitten jotain vastaavan kokoista ja tehoista nelikkoa samaan tai halvempaan hintaan?
Kai Nalo

Manaaja kirjoitti: Mä en tiedä kun en pidä tota mainitsemaas dieseliä minkäänlaisena vaihtoehtona, notta miks mun täytyis dissaa konsernin muita vaihtoehtoja ihan vaan huvikseen, kun omakohtainen kokemus on osoittanut ne ihan käyviksi ja kukkuviksi peleiksi.
No ei miksikään, enkä kai ole sellaista ehdottanutkaan?
Ehdota sitten jotain vastaavan kokoista ja tehoista nelikkoa samaan tai halvempaan hintaan?
Miksi? Minä puhuin itsestäni, enkä ole yrittänytkään sinua kääntää johonkin toiseen merkin.
Manaaja

Kai Nalo kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Ehdota sitten jotain vastaavan kokoista ja tehoista nelikkoa samaan tai halvempaan hintaan?
Miksi? Minä puhuin itsestäni, enkä ole yrittänytkään sinua kääntää johonkin toiseen merkin.
Niin. Kun tässä on juuri se ongelma, että jos nelipyttynen parilitranen etuvetonen auto riittää, niin valinnanvaraahan on vaikka millä mitalla, enkä itsekään katselisi volkkareita, koska esimerkiksi Skoda tarjoaa virikkeellisempää matskua edullisemmin.

Mutta jos siirtyy katsomaan porrasta isompia/tehokkaampia ja nelivetoisia autoja, niin kilpailijoita ei enää löydykään kuin BMW:ltä, Audilta ja MB:ltä, jotka ovat vastaavassa kokoluokassa vastaavanlaisin menohaluin varustettuina huomattavasti VW:tä hinnakkaampia, ja VW:n hinta ja ominaisuudet alkavatkin yht'äkkiä kohtaamaan ihan eri tavalla.
Kai Nalo

Manaaja kirjoitti: Mutta jos siirtyy katsomaan porrasta isompia/tehokkaampia ja nelivetoisia autoja, niin kilpailijoita ei enää löydykään kuin BMW:ltä, Audilta ja MB:ltä, jotka ovat vastaavassa kokoluokassa vastaavanlaisin menohaluin varustettuina huomattavasti VW:tä hinnakkaampia, ja VW:n hinta ja ominaisuudet alkavatkin yht'äkkiä kohtaamaan ihan eri tavalla.
Sure.

Joko oot muuten käynyt hinnoittelemassa Jaggea?

Maksoin omasta autostani kaks vuotta sitten 24 tonnia, nyt 2 vuotta ja 60 tkm myöhemmin siitä luvattiin vaihdossa 12 tonnia :kontrolli:

Kaverilla kävi vielä huonommin. 2 vuotta sitten ostettu 500 sarjalainen pudotti hintansa 40:stä --> 20:n.

Elämä on.
Manaaja

Kai Nalo kirjoitti:Joko oot muuten käynyt hinnoittelemassa Jaggea?
Ei toivoakaan että sitä kehtaisi ajaa edes katsastukseen, hinnoittelijasta puhumattakaan.
Kai Nalo

^ Kauanko siinä on takuu vielä voimassa?
Manaaja

Kai Nalo kirjoitti:^ Kauanko siinä on takuu vielä voimassa?
Ymmärtääkseni noin kuukauden. Tarkistan asian kyllä huollosta kun seuraavan kerran siellä käyn. Kuukauden aikana se myös pitäisi saada katsastetua.
Manaaja

Manaaja kirjoitti:Ymmärtääkseni noin kuukauden. Tarkistan asian kyllä huollosta kun seuraavan kerran siellä käyn. Kuukauden aikana se myös pitäisi saada katsastetua.
Meni se puhelimessakin. Maaliskuun loppuun asti on aikaa ja varaa sekä katsastaa että huollattaa autoa.

Autosta menee sitten koko perä vaihtoon, ja ko. osa on niin painava, ettei tule lentorahdilla, vaan pintoja pitkin, joten odotellaan nyt sitten pari-kolme viikkoa osaa maahan, VITTU.
Kai Nalo

Manaaja kirjoitti:VITTU.
Ostit kaksi Jaggea samalla kertaa. Ekan ja vikan?
huima
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja huima »

Manaaja kirjoitti:Autosta menee sitten koko perä vaihtoon, ja ko. osa on niin painava, ettei tule lentorahdilla, vaan pintoja pitkin, joten odotellaan nyt sitten pari-kolme viikkoa osaa maahan, VITTU.
Mites kuluttajansuoja toimii takuuasioissa tällaisissa tilanteissa, että tuote on niin sekundaa että alkaa laukeilemaan just ennen takuuajan loppumista. Luulisi että hommaa voisi myös riitauttaa sitä kautta ja pitää huolta, että hommat tulee kunnolla korjatuksi ja hoidetuksi vaikka se maaliskuun raja tulisikin myös vastaan.
Manaaja

^ No jos viat on löydetty ja ilmoitettu takuuajan puitteissa, niin kyllä ne täytyy korjata takuuajan jälkeenkin. Ja tässä tapauksessa tietty, jos auton laukeaminen takuuaikana ja siitä johtuva hinauttaminen on hajoittanut autoa lisää, niin kyllä siitä aiheutuvat ongelmat tulee korjata takuuajan päättymisen jälkeenkin. Tietty sit pitää vaan pystyä näyttämään todeksi se, että ne syntyvät viat ovat aiheutuneet siitä.

Mutta en mä kyllä jää odottelemaan että koska tosta hajoaa vetoakselin/perän lisäksi seuraavaksi vaihdelaatikko, kun se pelkästään vaidelaatikon Parkin varassa hinausauton lavalle nahkoineen revittiin. Kyllä mä kiertoon ton pistän niin nopeasti kuin vain mahdollista.
bliss

Edelleenkään en syytä autoon yhtäkkiä ilmestyneistä vioista merkkiä vaan ennemminkin auton ikää...
Juuri kun sain koslan katsastettua, alkoi tulla mitä kummallisimpia vikoja. Vaihtoon ennenkuin mitään Isoa ja Kallista kosahtaa.

Luultavasti päädyn johonkin pieneen, pikkukoneiseen uudehkoon autoon.
Ei nimittäin oo järkeä hankkia 25-30k€ autoa kun kilsoja kertyy vuodessa enintään 8000...