Leila kirjoitti:En nyt tiedä olenko ihan kenkäfriikki, mutta kyllä niitä taitaa olla kaapeissa ihan liikaa ja silti uusia tarvitsee koko ajan. Varsinkin saappaat on mun heikkous. Kenkien tosin pitää olla sellaiset, että ne on mukavat jalassa ja että pystyn niillä hyvin kävelemään. Olen joskus nähnyt sellaisia liikavarpaita että huh huh...
Mikä muuten on sopiva hinta kengille? Ihan halpoja en yleensä osta, ne kun monesti on mitä on eikä kestäkään juuri mitään. Eikä mulla mitään sikakalliitakaan ole, mutta hyviin kenkiin voin laittaa 100-200 euroa. Niitä kyllä sitten käytänkin pitkään ja tarvittaessa korjautan.
Mun heikkous on kaikki kengät. Minäkin arvostan hyvää istuvuutta. Toisin kuin moni luulee, niin korkkaritkin voi tuntua hyvältä jalassa. Se vähän riippuu oman jalan muodosta ja sen mukaan pitää valita malli, jos ei halua kärsiä.
Mun kalleimmat kengät ovat maksaneet ehkä noin 70 euroa. Siitä on tosin aikaa, kun niin kalliit ostin. En viitsi maksaa kengistä paljon, sillä haluan rymytä niillä rauhassa.
Hinta ei aina ole laadun tae. Olen ostanut monet halvat (jopa vain 10 euron) kengät ja ovat olleet ihan yhtä kestäviä kuin muutkin. Tai sitten minulla on vain käynyt hyvä tuuri kenkien kanssa.
Ai niin, kerran ostin keskustan Biancosta ihanat saappaat ja ne levisi jalkaan ekana päivänä. Pohja alkoi "nauraa" ja vein sen korjattavaksi omaan laskuuni.
Sen jälkeen alkoi "nauraa" toiesekin kengän pohja ja vein kengät takaisin liikkeeseen. Rahoja en saanut takaisin eikä kenkiä korjattu, en saanut edes uusia samanlaisia tilalle, koska niitä ei ollut. Sain vain samanhintaisen lahjakortin liikkeeseen ja kyllä otti päähän.
Oikeasti minulla olisi ollut oikeus purkaa kauppa ja saada rahat takaisin, mutta en tajunnut sitä silloin. Paska kauppa ja huono palvelu kaiken kaikkiaan.