Päivän paras kuva

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
NuoriD

Re: Päivän paras kuva

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Aika kallis äänenvaimennuselementti kaverilla kompuutterissaan:

Kuva

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010021 ... 7_uu.shtml
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

^ Jopa on ikivanha raato. Näkee heti ettei voi olla mikään käyttökone! Emolevykin taitaa olla jo edesmenneen Abitin valmistama!!11
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Kuva

:D
Manaaja

Tämän päivän LED-tekniikkaa. Yksi pikkurillin kynnen kokoinen Luminus SST-90 LED asfäärisen linssin läpi:

Kuva

Taitaa täällä vaihtua videotykki seuraavan kerran kun joku valmistaja hiffaa varustaa FullHD-tykkinsä tuon kaltaisella ledillä suurpainelamppujen sijaan.
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ Taitaa olla vielä hiukan matkaa tuohon.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
bedlam

Viesti Kirjoittaja bedlam »

^ asiasta kolmanteen, nythän on tulossa tykkejä joissa lamppu on kokonaan erillisessä boksissan ja valo kulkee piuhaa pitkin projektoriin. Saa käytännössä äänettömiä vehkeistä kun ei tartte tuuletusta ja pienenee kootkin melkoisesti.
Manaaja

bedlam kirjoitti:^ asiasta kolmanteen, nythän on tulossa tykkejä joissa lamppu on kokonaan erillisessä boksissan ja valo kulkee piuhaa pitkin projektoriin. Saa käytännössä äänettömiä vehkeistä kun ei tartte tuuletusta ja pienenee kootkin melkoisesti.
Ei tartte tuuletusta? Miten se muka on mahdollista? Kyllä parisataawattinen valonlähde vaatii tuuletusta ettei räjäyttäisi itseään, ellei se ole sijoitettu piuhaa pitkin olohuoneen ikkunasta ulos kolmenkymmenen asteen pakkaseen.
Bluntly
Kitisijä

Silloinhan lampun sisältävä osuus voidaan tehdä kestämään kuumuutta isolla passiivisella jäähdytyksellä, lcd-verkon sulamisen takia se tuuletin ulvoo ja tuostahan ei ole ongelmaa jos lamppu ei ole samassa kotelossa.
bedlam

Manaaja kirjoitti:Ei tartte tuuletusta? Miten se muka on mahdollista? Kyllä parisataawattinen valonlähde vaatii tuuletusta ettei räjäyttäisi itseään, ellei se ole sijoitettu piuhaa pitkin olohuoneen ikkunasta ulos kolmenkymmenen asteen pakkaseen.
Rautalankaa!! Siis itse projektoriosa ei vaadi niin paljon tuuletusta. Eli ääni ei haittaa katselukokemusta. Valonlähteen voi sijoittaa kymmenien metrien päähän itse projektorista, eli sellaiseen paikkaan josta tuulettimen ääni ei varmasti katselupaikalle kantaudu.
Manaaja

Bluntly kirjoitti:Silloinhan lampun sisältävä osuus voidaan tehdä kestämään kuumuutta isolla passiivisella jäähdytyksellä, lcd-verkon sulamisen takia se tuuletin ulvoo ja tuostahan ei ole ongelmaa jos lamppu ei ole samassa kotelossa.
Kyllä vapaasti kuumeneva UHT mun ymmärtääkseni myös lyhentää käyttöikäänsä huomattavasti, ellei sen lämpöjä pidetä jäähdytyksellä kurissa.

Toimiva passiivinen jäähdytys tuntuu aika vaikealta ratkaisulta kun lampun ympärillä on joka tapauksessa aina ensiksi ilmaa eristeenä. Helpoin tapa ratkaista ongelma on liikuttaa sitä ilmaa...

No, oli miten oli, kuulostaa aika turhalta virittelyltä mun mielestä jotkut erilliset valoboksit. Ne on niitä teknisen historian "turhaa kikkailua" -osion alle meneviä kukkasia joille nauretaan 10 vuoden kuluttua kun hyllyssä on pieni ja äänetön 2000+ lumenin LED-tykki jonka jäähdytystarpeellinen valonlähde lämmittää alle 20 watin teholla.
Manaaja

bedlam kirjoitti:Valonlähteen voi sijoittaa kymmenien metrien päähän itse projektorista
Very very convenient. :D
Bluntly
Kitisijä

Manaaja kirjoitti:No, oli miten oli, kuulostaa aika turhalta virittelyltä mun mielestä jotkut erilliset valoboksit. Ne on niitä teknisen historian "turhaa kikkailua" -osion alle meneviä kukkasia joille nauretaan 10 vuoden kuluttua kun hyllyssä on pieni ja äänetön 2000+ lumenin LED-tykki jonka jäähdytystarpeellinen valonlähde lämmittää alle 20 watin teholla.
Olet 100,1% oikeassa mutta turha kikkailu on hieno laji. Ja eikös ne ole vääntäneet jo jotain laser-pohjaisia protoja.
bedlam

Manaaja kirjoitti:No, oli miten oli, kuulostaa aika turhalta virittelyltä mun mielestä jotkut erilliset valoboksit. Ne on niitä teknisen historian "turhaa kikkailua" -osion alle meneviä kukkasia joille nauretaan 10 vuoden kuluttua kun hyllyssä on pieni ja äänetön 2000+ lumenin LED-tykki jonka jäähdytystarpeellinen valonlähde lämmittää alle 20 watin teholla.
No tuskin noista normikukkaroille tulee malleja myyntiinkään, kunhan testailevat. Ittellä projektori n. metrin päässä oikeasta korvasta ja kauempana sirisevä subi ja pleikkari peittävät sen hiljaisen hurinan täysin.
Gat
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Gat »

Katsokaa tarkkaan, mitä nuo ovat ja mitä niillä tehdään.

Kuva
NuoriD

bedlam kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Ei tartte tuuletusta? Miten se muka on mahdollista? Kyllä parisataawattinen valonlähde vaatii tuuletusta ettei räjäyttäisi itseään, ellei se ole sijoitettu piuhaa pitkin olohuoneen ikkunasta ulos kolmenkymmenen asteen pakkaseen.
Rautalankaa!! Siis itse projektoriosa ei vaadi niin paljon tuuletusta. Eli ääni ei haittaa katselukokemusta. Valonlähteen voi sijoittaa kymmenien metrien päähän itse projektorista, eli sellaiseen paikkaan josta tuulettimen ääni ei varmasti katselupaikalle kantaudu.
Esim saunaan. Saa LED-valaistuksen ja kiukaan samaan hintaan.
sivustahuutaja
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Gat kirjoitti:Katsokaa tarkkaan, mitä nuo ovat ja mitä niillä tehdään.
LOL! Hieno peli. Jokaisessa askissa on ~38 'elämää' sitten se on game over kyseisen kirkon kohdalla. Kuka ehtii kerätä kaikki?
Bhven

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Gat kirjoitti:Katsokaa tarkkaan, mitä nuo ovat ja mitä niillä tehdään.
Sponsored by Suomen Kirkonpolttajat ry.
Teraslilja_m
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Teraslilja_m »

At 12:35 p.m. local time on February 11, 2010, Soufrière Hills Volcano on the Caribbean island of Montserrat experienced a partial dome collapse. Lasting nearly an hour, the event sent a plume 50,000 feet (15,240 meters) skyward, and sent pyroclastic flows—avalanches of hot gas and debris—some 300 to 400 meters (980 to 1,200 feet) out to sea.
Kuva
The Moderate Resolution Imaging Spectroradiometer (MODIS) on NASA’s Aqua satellite captured this true-color image on February 11, 2010, the same afternoon that the dome collapsed. An east-west volcanic plume completely obscures the island of Montserrat, casting a shadow toward the northeast. Two smaller, fainter plumes also extend from the island, one to the north and the other to the south. The northern plume lies in the shadow of the east-west plume and consequently must occur at a lower altitude.
Life is complex, it has real and imaginary parts.
NuoriD

NuoriD

bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

Arvaa mikä auto:
Kuva
Manaaja

Kuva
Manaaja

Ei hassummat muodot.

Kuva
Teraslilja_m
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Teraslilja_m »

Manaaja kirjoitti:Ei hassummat muodot.

http://www.moillusions.com/wp-content/u ... lusion.jpg
Turhan laiha minun makuun...
Life is complex, it has real and imaginary parts.