Ei kai haasteita kannata vältellä? Ja Kitinästä löytyy aina pedantteja ihmisiä, jotka auttavat tarvittaessa.prosessi kirjoitti:Silloin kun kirjoitan oikeasti, enkä vain kitinään, jätän kyllä kokonaan käyttämättä tuollaisia itselleni epävarmoja tsydeemejä, ei vaan jaksa tarkistella kaikkea.
Eiku nythän mää vasta hokasin..
-
- Kitisijä
- Viestit: 6023
- Liittynyt: 20.08.2005 23:12
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Eiku nythän mää vasta hokasin..
Paras päivä ikinä.
Re: Eiku nythän mää vasta hokasin..
Varros vaan, niin lähetän Psykopuiston sinulle yksityisviestinä! Pääset poistelemaan sieltä noin miljoona ylimääräistä että-sanaa. Pahin helmasyntini.Riemumieli kirjoitti:Ei kai haasteita kannata vältellä? Ja Kitinästä löytyy aina pedantteja ihmisiä, jotka auttavat tarvittaessa.prosessi kirjoitti:Silloin kun kirjoitan oikeasti, enkä vain kitinään, jätän kyllä kokonaan käyttämättä tuollaisia itselleni epävarmoja tsydeemejä, ei vaan jaksa tarkistella kaikkea.
Re: Eiku nythän mää vasta hokasin..
Tajusin juuri että jos soveltaisin tätä asennetta myös suhteiluuni ( = käyttäisin perusversiota), elämäni olisi helpompaa.
Taitaa olla aika lukea Martin Pagen Kuinka minusta tuli tyhmä. Tai ehkä ei. Ehkä en tarvitsekaan ohjeita, sillä ei lähtökohtakaan kauhean korkealla ollut, ja mähän olen silti jo tyhmenemässä päivä päivältä, kiinnostuksenkohteet sen kun kapenevat ja osa niistä on katoamassa. Tosin se taitaa olla vääränlaista tyhmyyttä.
Taitaa olla aika lukea Martin Pagen Kuinka minusta tuli tyhmä. Tai ehkä ei. Ehkä en tarvitsekaan ohjeita, sillä ei lähtökohtakaan kauhean korkealla ollut, ja mähän olen silti jo tyhmenemässä päivä päivältä, kiinnostuksenkohteet sen kun kapenevat ja osa niistä on katoamassa. Tosin se taitaa olla vääränlaista tyhmyyttä.
Re: Eiku nythän mää vasta hokasin..
Tää kuuluu tänne.
Kaikkihan tietää polttosoftan nimeltä Nero? Eli koko nimi on: Nero Burning Rom.
Nyt vasta hokasin että mistä se nimi tulee
Kaikkihan tietää polttosoftan nimeltä Nero? Eli koko nimi on: Nero Burning Rom.
Nyt vasta hokasin että mistä se nimi tulee
Re: Eiku nythän mää vasta hokasin..
Kai Nalo kirjoitti: Nyt vasta hokasin että mistä se nimi tulee
Sä olet vaan vähän hidas, ei se varmaan oo vakavaa
Re: Eiku nythän mää vasta hokasin..
Muhun teki syvän vaikutuksen, kun luin, että A4 paperi taitettuna pystysuunnassa on kooltaan A5, joka puolestaan menee juuri sisään C5 kokoiseen kirjekuoreen. Kyllä ihminen on viisas.
Re: Eiku nythän mää vasta hokasin..
En mäkään tiedä mitä se tarkoittaa? Oon aina mieltänyt sen Nero polttamassa Roomaa päässäni.
Re: Eiku nythän mää vasta hokasin..
No sitä juuri.RP kirjoitti:En mäkään tiedä mitä se tarkoittaa? Oon aina mieltänyt sen Nero polttamassa Roomaa päässäni.
Re: Eiku nythän mää vasta hokasin..
Nyt mä kyllä kualen nauruunNuoriD kirjoitti: Kyllä ihminen on viisas.
Re: Eiku nythän mää vasta hokasin..
Aha. Eli olen kokoajan tietämättäni tiennyt sen.Kai Nalo kirjoitti:No sitä juuri.RP kirjoitti:En mäkään tiedä mitä se tarkoittaa? Oon aina mieltänyt sen Nero polttamassa Roomaa päässäni.
Re: Eiku nythän mää vasta hokasin..
Vanhanaikainen tekstiviestin merkkiääni tititi-tiitii-tititi on morsetusta ja tarkoittaa SMS.
Tunnen ylpeyttä siitä, että tajusin tuon ihan itse ja ilman mitään lähdemateriaalia. Morseaakkoset olivat hämärästi muistissa lupaavasti alkaneelta sotilauraltani vuodelta 1992. Assosisaatio tuli Titanicista ja SOS:ista.
Tunnen ylpeyttä siitä, että tajusin tuon ihan itse ja ilman mitään lähdemateriaalia. Morseaakkoset olivat hämärästi muistissa lupaavasti alkaneelta sotilauraltani vuodelta 1992. Assosisaatio tuli Titanicista ja SOS:ista.
Re: Eiku nythän mää vasta hokasin..
Tänä kesänä olen hokannut kaksi asiaa, joita olen miettinyt pitkään:
1)Miksei kantoaaltoa voi moduloida kantoaaltoa korkeammalla informaatiosignaalin frekvenssillä. Esim. sukellusveneiden kanssa viestinnässä on käytetty Extremely low frequency- taajuutta 76Hz/min, koska vesi ei johda syvälle suurempia radiotaajuuksia, ja näin saadaan viestitettyä vain muutama symboli minuutissa. Miksei sitä 76Hz:n kantoaaltoa voisi moduloida vaikka 1 KHz:n taajuudella ja näin saataisiin informaatiota välitettyä nopeammin.
-Jos meillä olisi 76 hz:n kantoaalto, jota moduloisi 1 Khz:n informaatiosignaalilla, niin lopputuloksena olisi 1Khz:n signaali, eli se ei enää olisi 76 hz:n signaali. Vesi ei johda 1 Khz:n radioaaltoja.
2)Miksi bensakoneessa pitää olla kaasuläppä, kun diesel-koneessa ei, ja kaasuläppä haittaa ilmanvirtausta ja laskee moottorin hyötysyhdetta. Miksei vain säänneltäisi imusarjaan suihkutettavan bensan määrää, ja kaasuläppää ei tarvittaisi.
-Jos kaasuläppää ei olisi, ja koneen tehoa säädeltäisiin vain bensanmäärällä, niin pienillä bensanmäärillä bensa laimenisi niin, että seos ei enää syttyisi. Sen takia ilman määrää on pakko myös rajoittaa.
Dieselillä ongelmaa ei ole, koska polttoaine suihkutetaan suoraan palokammioon ja palaminen tapahtuu mikroskooppisten pisaroiden pinnalla ennen kuin ne ovat kokonaan sekoittuneet sylinterin ilmaan.
1)Miksei kantoaaltoa voi moduloida kantoaaltoa korkeammalla informaatiosignaalin frekvenssillä. Esim. sukellusveneiden kanssa viestinnässä on käytetty Extremely low frequency- taajuutta 76Hz/min, koska vesi ei johda syvälle suurempia radiotaajuuksia, ja näin saadaan viestitettyä vain muutama symboli minuutissa. Miksei sitä 76Hz:n kantoaaltoa voisi moduloida vaikka 1 KHz:n taajuudella ja näin saataisiin informaatiota välitettyä nopeammin.
-Jos meillä olisi 76 hz:n kantoaalto, jota moduloisi 1 Khz:n informaatiosignaalilla, niin lopputuloksena olisi 1Khz:n signaali, eli se ei enää olisi 76 hz:n signaali. Vesi ei johda 1 Khz:n radioaaltoja.
2)Miksi bensakoneessa pitää olla kaasuläppä, kun diesel-koneessa ei, ja kaasuläppä haittaa ilmanvirtausta ja laskee moottorin hyötysyhdetta. Miksei vain säänneltäisi imusarjaan suihkutettavan bensan määrää, ja kaasuläppää ei tarvittaisi.
-Jos kaasuläppää ei olisi, ja koneen tehoa säädeltäisiin vain bensanmäärällä, niin pienillä bensanmäärillä bensa laimenisi niin, että seos ei enää syttyisi. Sen takia ilman määrää on pakko myös rajoittaa.
Dieselillä ongelmaa ei ole, koska polttoaine suihkutetaan suoraan palokammioon ja palaminen tapahtuu mikroskooppisten pisaroiden pinnalla ennen kuin ne ovat kokonaan sekoittuneet sylinterin ilmaan.
-
- Kitisijä
- Viestit: 4952
- Liittynyt: 28.07.2008 22:31
- Paikkakunta: Jäässä
Re: Eiku nythän mää vasta hokasin..
^
Nykyaikaisimmissa(?) bensakoneissa ei ole kaasuläppää kuin hätäkäyttötilannetta varten. Tuo kääsuläpän työ hoidetaan muilla keinoilla ja näin voitetaan mm imuilmassa kaasuläpän aikaansaamissa pöyrteilyn aiheuttamissa vastuksissa. Muitakin keinoja on kuin bensamäärän muuttaminen.
esim http://wardsautoworld.com/ar/auto_new_bmw_engines/
Nykyaikaisimmissa(?) bensakoneissa ei ole kaasuläppää kuin hätäkäyttötilannetta varten. Tuo kääsuläpän työ hoidetaan muilla keinoilla ja näin voitetaan mm imuilmassa kaasuläpän aikaansaamissa pöyrteilyn aiheuttamissa vastuksissa. Muitakin keinoja on kuin bensamäärän muuttaminen.
esim http://wardsautoworld.com/ar/auto_new_bmw_engines/
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Re: Eiku nythän mää vasta hokasin..
Tuon artikkelin mukaan tuo vähentää kaasuläpästä aiheutuvia pumppaushäviöitä. Perusidea on kuitenkin edelleen sisään menevän ilman määrän rajoittaminen, vaikkakin eri keinolla, eli tässä tapauksessa muuttamalla venttiilien ajoitusta ja nousua.Pulkannaru kirjoitti:^
Nykyaikaisimmissa(?) bensakoneissa ei ole kaasuläppää kuin hätäkäyttötilannetta varten. Tuo kääsuläpän työ hoidetaan muilla keinoilla ja näin voitetaan mm imuilmassa kaasuläpän aikaansaamissa pöyrteilyn aiheuttamissa vastuksissa. Muitakin keinoja on kuin bensamäärän muuttaminen.
esim http://wardsautoworld.com/ar/auto_new_bmw_engines/
Sitten yksi lukuhan on nuo bensan suorasuihkutusmoottorit, joissa polttoaine suihkutetaan suoraan polttoainekammioon:
http://en.wikipedia.org/wiki/Gasoline_direct_injection
Joka mahdollistaa tavallista köyhempien seoksien käytön.
Re: Eiku nythän mää vasta hokasin..
Oon tähän asti luullu, että leipäjono on sellainen, että jokainen tuo mukanaan oman leivän ja sitten jonotetaan minkä lie asian takia. Suomalaiset on kovia jonottamaan.
Re: Eiku nythän mää vasta hokasin..
Hokasin, että parissakin paikassa, jossa käyn sorvaamassa, nettisivut tulevat proxyn läpi ja jos haluaa nähdä aivan tuoreimmat uutiset, täytyy IE:ssa painaa F5:sta. Tai siis mä luulen, että tuo on se selitys. Vai?
Re: Eiku nythän mää vasta hokasin..
^ Ei kai nyt sentään.
Jos kyseessä on tavallinen nettisivu, jonka sisältöä päivitetään, ei se päivity vastaanottajan ruudulle ennen kuin sivu ladataan uudestaan F5. Proxyllä ei ole tässä mitään tekemistä.
Eri juttu sitten, jos kyseessä on joku news-feedi-sivu tms, johon sisältö luetaan jostain muualta.
Jos kyseessä on tavallinen nettisivu, jonka sisältöä päivitetään, ei se päivity vastaanottajan ruudulle ennen kuin sivu ladataan uudestaan F5. Proxyllä ei ole tässä mitään tekemistä.
Eri juttu sitten, jos kyseessä on joku news-feedi-sivu tms, johon sisältö luetaan jostain muualta.
Re: Eiku nythän mää vasta hokasin..
En hokannutkaanküllküll kirjoitti:^ Ei kai nyt sentään.
Jos kyseessä on tavallinen nettisivu, jonka sisältöä päivitetään, ei se päivity vastaanottajan ruudulle ennen kuin sivu ladataan uudestaan F5. Proxyllä ei ole tässä mitään tekemistä.
Eri juttu sitten, jos kyseessä on joku news-feedi-sivu tms, johon sisältö luetaan jostain muualta.
Mutta silti musta tuntuu, että F5:lla saan uudempia uutisia. Onko foliohatussa reikä?
-
- Kitisijä
- Viestit: 6687
- Liittynyt: 01.07.2005 21:12
- Paikkakunta: Uleåborg
Re: Eiku nythän mää vasta hokasin..
No voi sillä olla merkitystä proxyjenkin kanssa. Reloadin kanssa saattaa lähteä requestin mukana header että ohitetaanpa cache. Esim. firefoxilla jos vain painaa enteriä osoitekentässä, ei lähde mitään. Reloadin kanssa tulee mukaan "Cache-Control: max-age=0", shift-reloadin kanssa edellinen ja lisäksi vielä "Pragma: no-cache".
Re: Eiku nythän mää vasta hokasin..
Tarkennus: Ctrl+F5 on siis tuo mun uskomukseni, jolla koen saavani uudempia uutisia kuin pelkällä sivun uudelleen hakemisella. Selain siis IE.
-
- Kitisijä
- Viestit: 4217
- Liittynyt: 17.04.2007 11:39
Re: Eiku nythän mää vasta hokasin..
Jos laitat vielä CTRL + SHift + ALT + F5 + Delete - niin tulee kaikkein uusimmat.NuoriD kirjoitti:Tarkennus: Ctrl+F5 on siis tuo mun uskomukseni, jolla koen saavani uudempia uutisia kuin pelkällä sivun uudelleen hakemisella. Selain siis IE.
-
- Kitisijä
- Viestit: 10702
- Liittynyt: 15.08.2005 15:07
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Eiku nythän mää vasta hokasin..
Paina vielä CTRL + X niin avot!huima kirjoitti:Jos laitat vielä CTRL + SHift + ALT + F5 + Delete - niin tulee kaikkein uusimmat.NuoriD kirjoitti:Tarkennus: Ctrl+F5 on siis tuo mun uskomukseni, jolla koen saavani uudempia uutisia kuin pelkällä sivun uudelleen hakemisella. Selain siis IE.
The great club outshines the individual, always and forever.
Re: Eiku nythän mää vasta hokasin..
Alt + F4:llä saa vielä täsmäsäänkin samaan rahaan.Elppis kirjoitti:Paina vielä CTRL + X niin avot!huima kirjoitti:Jos laitat vielä CTRL + SHift + ALT + F5 + Delete - niin tulee kaikkein uusimmat.NuoriD kirjoitti:Tarkennus: Ctrl+F5 on siis tuo mun uskomukseni, jolla koen saavani uudempia uutisia kuin pelkällä sivun uudelleen hakemisella. Selain siis IE.
-
- Kitisijä
- Viestit: 4952
- Liittynyt: 28.07.2008 22:31
- Paikkakunta: Jäässä
Re: Eiku nythän mää vasta hokasin..
Eilen näin jotain, joka olisi pitänyt nähdä ja ymmärtää jo aikoja sitten.
Voi perssuti. Kiitos silmälaput, not !
Voi perssuti. Kiitos silmälaput, not !
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.