Minulta meni 26 vuotta ennen kuin tajusin mitä Hanoi Rocks tarkoittaa. Hanoi Rocks oli slanginimi vaaleanpunaiselle heroiinille.
..ja minä kun olen koko ajan kuvitellut sen tarkoittavan Hanoin raunioita tjn

Kaksi olutta, pizza, sätkä, nukkumaan klo 22, aamulla klo 6:30 koiraa kusettamaan ja töihin.Stevie Ray kirjoitti:Kato, Onslow on selvinnyt ensimmäisestä poikamiesillastaan hengissä!
Ei kai sitä nyt keskellä viikkoa noin muutenkaan. Viikonloppuna sitten paremmalla asenteella!!Onslow kirjoitti:Mulle valkeni just, että mä en vaan osaa enää
Lilo kirjoitti:koska Mulderin sisarukset ovat nimeltään Samantha ja Fox...
Älä minulta kysy, ei harmainta aavistusta. Pitää ehkä soittaa siihen numeroon joku perjantai-ilta ja kysyä, josko pieni keskustelu pankkiasioista olisi paikallaan. Sittenhän se selviäisi.Stevie Ray kirjoitti:^^ Siis eikö toi tollanen olekaan small talkia ja verkostoitumista??
Eikös tuo ole akuankkamainen, koska kyse on adjektiivista, ei substantiivien sanaliitosta?prosessi kirjoitti:aku ankka -mainen.
Älä yritä, väärin!Riemumieli kirjoitti:Eikös tuo ole akuankkamainen, koska kyse on adjektiivista, ei substantiivien sanaliitosta?prosessi kirjoitti:aku ankka -mainen.
Terveisin kielipoliisi
Ootko ihan varma?Elppis kirjoitti:Älä yritä, väärin!
Niin tämä on toinen tapa selvitä nykyisestä taloudellisesta tilanteesta kun ei voi maalata taivaanrantaan eläkeuudistustakaan?Elppis kirjoitti:Älä yritä, väärin!Riemumieli kirjoitti:Eikös tuo ole akuankkamainen, koska kyse on adjektiivista, ei substantiivien sanaliitosta?prosessi kirjoitti:aku ankka -mainen.
Terveisin kielipoliisi
Säkin voisit yrittää olla hiukan omaperäisempi, sillä koossahan ei ollut sanomista? Olen ketterä konsultti.Vesper kirjoitti:Ootko ihan varma?Elppis kirjoitti:Älä yritä, väärin!
En usko. Nimet käsitellään normaalisti kuitenkin sanaliittoina, ja sekä nominatiivi- että genetiivialkuisista yhdysadjektiiveista löytyy sanaliittoja (ensiksimainituista jos molemmat sanat ovat painollisia, kuten aku ankan tapauksessa on, jälkimmäisissä taas sanaliittoja on enemmän kuin yhdyssanoja, ja niidenkin kohdalla käytännöt ovat horjuvia). Sinun versiosi voisi kyllä siinä mielessä sopia paremmin, että päädyin käyttämään pieniä alkukirjaimia.Riemumieli kirjoitti:Eikös tuo ole akuankkamainen, koska kyse on adjektiivista, ei substantiivien sanaliitosta?prosessi kirjoitti:aku ankka -mainen.
Terveisin kielipoliisi
Periaatteessa sulut pitäisi voida korvata %28:lla ja %29:lla. Vois kai tuota taas vilkaista saisiko url-parserin tekemään tempun itsekin. Ihan suoraan niitä ei voi päästää läpi, silloin pystyisi kaikenmaailman javascript-kikkareita ajamaan suoraan.Stevie Ray kirjoitti:Tajusin juuri, että Wikipediassa nykyään viljellyt sulut () eivät toimi kitinässä url -koodissa, eikä suoraan linkattuna. Mikä apuun Anja?!
En tajuu, kun olin amatööri. Siis ihan vilpittömästi, vittuilematta olen kädetön.aasi kirjoitti:Periaatteessa sulut pitäisi voida korvata %28:lla ja %29:lla. Vois kai tuota taas vilkaista saisiko url-parserin tekemään tempun itsekin. Ihan suoraan niitä ei voi päästää läpi, silloin pystyisi kaikenmaailman javascript-kikkareita ajamaan suoraan.Stevie Ray kirjoitti:Tajusin juuri, että Wikipediassa nykyään viljellyt sulut () eivät toimi kitinässä url -koodissa, eikä suoraan linkattuna. Mikä apuun Anja?!
http://fi.wikipedia.org/wiki/Lordi_%28yhtye%29
Joo, pienet alkukirjaimet tosiaan saivat minutkin miettimään, että kyseessä olisi ns. vakiintunut tapaus, jolloin sanat kuuluu kirjoittaa yhteen. Silloin kun kirjoitan oikeasti, enkä vain kitinään, jätän kyllä kokonaan käyttämättä tuollaisia itselleni epävarmoja tsydeemejä, ei vaan jaksa tarkistella kaikkea.Riemumieli kirjoitti:Tuon perusteella akuankkamainen: http://scripta.kotus.fi/visk/sisallys.php?p=280