Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju
-
- Kitisijä
Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju
^
Ois ollut. Vaan ei ole nyt tässä vaiheessa vaihtoehtona. Kaikkiaan uuteen koneeseen poltetut 1000€ vaikuttaa asiaan..
Ois ollut. Vaan ei ole nyt tässä vaiheessa vaihtoehtona. Kaikkiaan uuteen koneeseen poltetut 1000€ vaikuttaa asiaan..
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
-
- Kitisijä
SATA-levyjen kanssa biosista löytynee sellainen AHCI-valinta, millä säätää se että näkyykö ne levyt IDE-levyjen kaltaisesti vai modernisti AHCI-rajapinnalla. Linuxien kanssa jälkimmäinen on ehdoton, saa NCQ:n ja mahd. hotplugin toimimaan, mutta ehkä Windowsilla sitten edellinen toimisi varmemmin. Jos et ole valintaan koskenut, niin ehkä kannattaa vilkaista.Pulkannaru kirjoitti:Ei sitten noin 8 tuntia riittänyt Win7 asennuksen etenemiselle sata-levyn kanssa. Iskin aamulla ide-levyn kiinni ja uusi yritys työpäivän ajan.
Erikoista tässä on se, että kone toimi aikanaan tällä kokoonpanolla ja bios:n tehdasasetuksilla 5 käynnistyskertaa. Uusiksi vaihdettuja osia tuon 5 kerran jälkeen kova(t), emo, poweri, prossu. ??
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Mulla ei siis taida olla toivoa. En halua mitään petteri-konetta. Byääh. No ehkä mä handlaan tämän, tai sitten en.Manaaja kirjoitti:^ Älä välitä, en mäkään.
Ruotsia hyvin osaavaa nörttiä kaivataan pupulaan!
^^ Ja jos toi ei auta niin BIOSista kannattaa kokeilla fail safe defaultteja ja disabloida kaikki legacy usb hässäkät sun muut ei-ehdottomasti-tarvittavat jutut.
-
- Kitisijä
Eipä ollut asennus lähtenyt käyntiin työpäivän aikana. Vaihdoin toisen kahdesta samalla kertaa ostetusta muistikammasta (2 giganen) edellisen paikalle. Ja nyt kone ei etene edes bios:iin asti. Kummallakaan muistilla.
No, seuraavaksi kai hetkeksi patterit pois emosta..
Sitten taidan riipasta känn.. näytönohjaimen kortin pois ja kokeilla emon omalla näytönohjaimella. Siis ^ ja ^^ bios juttujen jälkeen
No, seuraavaksi kai hetkeksi patterit pois emosta..

Sitten taidan riipasta känn.. näytönohjaimen kortin pois ja kokeilla emon omalla näytönohjaimella. Siis ^ ja ^^ bios juttujen jälkeen
-
Rauno Räsänen:
-
Rauno Räsänen:
-
- Kitisijä
No niin. Näytönohjaimen korttia en sitten ottanut pois, kun emossa ei ole ohjainta. RTC RAM on tyhjätty, pariston kanssa ja ilman paristoa. Mutta. Prklnprkl! Kone ei aukea edes biosiin asti. Jatkan ihmettelyä taas joku ilta.
-
Rauno Räsänen:
-
Rauno Räsänen:
Tossa ei oo nyt mitään muuta vaihtoehtoa kuin että sulla on nyt ihan oikeasti rikkinäinen emolevy käsillä tai sitten oot mokannut jotain isosti sen biosin kanssa. Saatko näytönohjainta kokeiltua jossain toisessa koneessa asennettujen ajurien kanssa? En kyllä näytönohjainta epäilisi muutenkaan, jos se kerran ennen on toiminut ihan normaalisti edes puoliinväliin asennusta saakka. Mutta eihän noista taikasavulla toimivista laitteista koskaan tiedä.Pulkannaru kirjoitti:Mutta. Prklnprkl! Kone ei aukea edes biosiin asti.
-
- Kitisijä
^
Toi biosiinn asti aukeamattomuus alkoi jo ennen kun ehdin tehdä muuta kuin vaihtaa ide-levyn sata-levyyn. Ja ei voi olla toista paskaa emoa peräjälkeen. Tai voi kai..
Ihmettelen illalla lisää. Nyt koneen rakennusrahoja ansaitsemaan.
Toi biosiinn asti aukeamattomuus alkoi jo ennen kun ehdin tehdä muuta kuin vaihtaa ide-levyn sata-levyyn. Ja ei voi olla toista paskaa emoa peräjälkeen. Tai voi kai..
Ihmettelen illalla lisää. Nyt koneen rakennusrahoja ansaitsemaan.
-
Rauno Räsänen:
-
Rauno Räsänen:
-
- Kitisijä
W7 tallensi väärän salasanan eikä se anna vaihtaa sitä oikeaksi. Joten en pääse tänne RP:nä. En jymmärrä tarpeeksi svenskaa tajutaaksein et miten hitossa saan sen pois????
Antti Tuisku on ihQ.
^ Tuskinpa W7 sitä tallensi vaan käyttämäsi selain? Miksei se muka anna manuaalisesti kirjoittaa salasanaa siitä huolimatta?
-
- Kitisijä
Sen kun tietäisi. Ei jostain syystä anna vaan heittää sen tallennetun siihen silti tilalle. Outoa.Manaaja kirjoitti:^ Tuskinpa W7 sitä tallensi vaan käyttämäsi selain? Miksei se muka anna manuaalisesti kirjoittaa salasanaa siitä huolimatta?
Antti Tuisku on ihQ.
-
- Kitisijä
Taisin löytää ongelmaani ratkaisun. Ainakin toivon niin.
Tätä prossua (AMD Phenom x4 965) on kahta versiota (ainakin?). 125W ja 140W ja toi emo tuke vain 125W versiota. 140W vienee liikaa virtaa ja homman eteneminen loppuu jossain vaihessa?
Mutta mistä vi***ta mä tiedän kumpaa noi on? Kaapimalla käytetyn prossun päälipuolelta smegmat pois ja lukemalla sieltä?? Pahvipaketti ei ainakaan kerro kovin selkokielellä.
Tätä prossua (AMD Phenom x4 965) on kahta versiota (ainakin?). 125W ja 140W ja toi emo tuke vain 125W versiota. 140W vienee liikaa virtaa ja homman eteneminen loppuu jossain vaihessa?
Mutta mistä vi***ta mä tiedän kumpaa noi on? Kaapimalla käytetyn prossun päälipuolelta smegmat pois ja lukemalla sieltä?? Pahvipaketti ei ainakaan kerro kovin selkokielellä.
-
Rauno Räsänen:
-
Rauno Räsänen:
Paketissa ehkä löytyy jotain sarjanumeroa tms. niitä googleen.Pulkannaru kirjoitti:Pahvipaketti ei ainakaan kerro kovin selkokielellä.
No kyllä noin yleisesti noissa on aika hyvät toleranssit ylikellotteluja varten yms. ettei pitäis ton vuoksi kyykätä heti startista. Ja tuskin asennuksessa nyt jokaista neljää corea huudatetaan täysillä muutenkaan...Pulkannaru kirjoitti:Taisin löytää ongelmaani ratkaisun. Ainakin toivon niin.
Kokeiles antaa pikkusen enemmän tai vähemmän jännitettä corelle. Siis pykälä tai pari, max 0,1V suuntaan tai toiseen. Jos ei vaikuta millään tavalla niin tuskin on virranantokyvystä kiinni.
-
- Kitisijä
Näyttää olevan 125W. AMD:n sivuilla ei ainakaan ole suositusta tälle emo/prossu-yhdistelmälle. Lie myyjälläkin joku vastuu, kun asiakas pyytää tietylle käyttikselle ja prossulle tarvittavat muut osat toimivaa tietokonetta varten. Eli lähinnä 'toivon' jonkun osan oleva yhteensopimaton.
Laitan kaikki kilkkeet kiinni ja vien huomenna koko roskan viisaamille ihmeteltäväksi.
Laitan kaikki kilkkeet kiinni ja vien huomenna koko roskan viisaamille ihmeteltäväksi.
-
Rauno Räsänen:
-
Rauno Räsänen:
-
- Kitisijä
Langattomassa nyt tilanne, että UMTS/HSDPA pysyy päällä, mutta ei pöydällä vaan ainoastaan jos pidän läppäriä lähes Personal Power Supplyni eli munieni päällä. Genitaalini ovat siis high-tech lisäantenni. Kysymys kuuluu että STERILOIKO kammottava radiosäteily minua silloin?
Onko sillä muka jotain merkitystä?Gat kirjoitti:STERILOIKO kammottava radiosäteily minua silloin?
-
- Kitisijä
^
Saisi siitä yhden narinan aiheen lisää.
Saisi siitä yhden narinan aiheen lisää.
-
Rauno Räsänen:
-
Rauno Räsänen:
-
- Kitisijä
Taidan luopua ajatuksesta tehdä keittiöremppa ja ostaa vain uuden lieden.
Keraaminen vai induktio?
Keraaminen vai induktio?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Toi, jos haet 50 cm liettä. 60 cm löytyy helmiä muiltakin valmistajilta.Bluntly kirjoitti:Taidan luopua ajatuksesta tehdä keittiöremppa ja ostaa vain uuden lieden.
Keraaminen vai induktio?
http://www.gigantti.fi/product/kodinkon ... olux-liesi
-
- Kitisijä
50cm. Tuota EKD514500X katselin kaupassa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Jos induktiota ja rosteria kaipaa, tuskin parempaa voi valita.Bluntly kirjoitti:50cm. Tuota EKD514500X katselin kaupassa.
-
- Kitisijä
Kas. Eihän tuo käyttis ollut Win7 Ultimate-versio, vaan Home Premium 64.
Aluksi (huollossa käynnin jälkeen) lopetti käynnistymisen disk.sys kohdalla, nyt menee seuraavaan eli classpnp.sys:iin.
Ja kuten arvaakin, monen muun kone potee samaa vaivaa. Paskam möevät.
Aluksi (huollossa käynnin jälkeen) lopetti käynnistymisen disk.sys kohdalla, nyt menee seuraavaan eli classpnp.sys:iin.
Ja kuten arvaakin, monen muun kone potee samaa vaivaa. Paskam möevät.
-
Rauno Räsänen:
-
Rauno Räsänen:
Kun olet Mockito-testiluokassa ProductFacadeTest ja tiedät, että
private EntityManager em = mock(EntityManager.class);
private ProductFacade instance = new ProductFacade();
instance.setEm(em);
Product prod = new Product(*tuotteen tiedot*);
ja alustusmetodissa määrittelet notta metodi crud-fasaadiluokan remove-metodiin vastaava doAnswer-metodi lausutaan näin
doAnswer(new Answer() {
public Object answer(InvocationOnMock invocation) throws java.lang.Throwable{
Object[] args = invocation.getArguments();
System.out.println("doAnswer: " + args);
return args;
}
}).when(em).remove(prod);
niin kysymys kuuluu, notta vitunko ilveellä saat ko. mockatun, normaalisti voidin palauttavan metodin, kutsutuksi? Tarkoitus olisi että se tapahtuisi niinkin yksinkertaisesti kuin instance.remove(prod); On todettava, että em on ainoa mockattu luokka ja koska noi doXXX-metodit ottavat when-argumentikseen ainoastaan mockatun luokan ilmentymän, ei siihen voi suoraan ympätä mitään instance-tyyppistä instanssia eikä instancen ilmentämää fasaadi-luokkaa ole mitään vitun järkeä mockata, kuten tajuatkin. Kerro kuinka tästä edetä.
Toteanpahan vaan, että siinä missä ympätyn säiliön lasikala-tekniikka oli kertakaikkisen toimimaton, on tämä Mockito vain säälittävän surkeasti dokumentoitu. Ja joo, enhän mä tähän oikeasti järkevää vastausta täältä odota, kunhan vittuilen. Voit silti yrittää loistaa.
private EntityManager em = mock(EntityManager.class);
private ProductFacade instance = new ProductFacade();
instance.setEm(em);
Product prod = new Product(*tuotteen tiedot*);
ja alustusmetodissa määrittelet notta metodi crud-fasaadiluokan remove-metodiin vastaava doAnswer-metodi lausutaan näin
doAnswer(new Answer() {
public Object answer(InvocationOnMock invocation) throws java.lang.Throwable{
Object[] args = invocation.getArguments();
System.out.println("doAnswer: " + args);
return args;
}
}).when(em).remove(prod);
niin kysymys kuuluu, notta vitunko ilveellä saat ko. mockatun, normaalisti voidin palauttavan metodin, kutsutuksi? Tarkoitus olisi että se tapahtuisi niinkin yksinkertaisesti kuin instance.remove(prod); On todettava, että em on ainoa mockattu luokka ja koska noi doXXX-metodit ottavat when-argumentikseen ainoastaan mockatun luokan ilmentymän, ei siihen voi suoraan ympätä mitään instance-tyyppistä instanssia eikä instancen ilmentämää fasaadi-luokkaa ole mitään vitun järkeä mockata, kuten tajuatkin. Kerro kuinka tästä edetä.
Toteanpahan vaan, että siinä missä ympätyn säiliön lasikala-tekniikka oli kertakaikkisen toimimaton, on tämä Mockito vain säälittävän surkeasti dokumentoitu. Ja joo, enhän mä tähän oikeasti järkevää vastausta täältä odota, kunhan vittuilen. Voit silti yrittää loistaa.
-
- Kitisijä
Debuggeri on myös ystäväsi.SikaMika kirjoitti:Toteanpahan vaan, että siinä missä ympätyn säiliön lasikala-tekniikka oli kertakaikkisen toimimaton, on tämä Mockito vain säälittävän surkeasti dokumentoitu. Ja joo, enhän mä tähän oikeasti järkevää vastausta täältä odota, kunhan vittuilen. Voit silti yrittää loistaa.
Aja mockito testiä debuggerissa ja katso Netbeansissä / Eclipsessä, että mitä siellä tapahtuu. Mock-kirjastot toki tekevät hirveästi kaikenlaista voodoota, mutta sitä kautta voisit saada lisätietoa mitä tapahtuu, ja onko omassa koodissasi nyt jokin täysin turha kämmi.