swirl kirjoitti:Ihmisiä on joskus vaikea ymmärtää. Yli nelikymppinen duunikaveri on vetänyt herneen nenään, koska hänen isänsä ei ole halukas maksamaan hänen häitään, vaikka morsiamen vanhempien pitäisi kuulemma perinteisesti maksaa... Tuleva mieskin on työtön, joten tämä on nyt tosi epäreilua käytöstä

Mulla ei tulisi mieleenikään pyytää vanhemmilta - tai siis vanhemmalta - rahaa, koska olen aikuinen ihminen ja elättänyt itseni muutamia opiskeluaikojen rahallisia avustuspaketteja lukuunottamatta jo 15 vuotta.
Mitä selvität?
HÄÄT ovat perinne, jota ei Nussivassa Maailmassa paljoa arvosteta. Joka sitä arvostaa, luulisi arvostavan myös häihin liittyvää vanhaa perinnettä, että morsiammen isä todella maksaa häät.
Täys-ikäisyyden taloudellisesta omillaan olosta tulee mieleen, miten yksikin trefaamani misu suuresti hämmästeli kuultuaan, että kun olin 18, vanhempani maksoivat autokouluni. Hää että "kun olin jo aikuinen, totta kai omat menoni maksoin". Minä taas jotta mitä rahaa mulla olis kotona asuvana lukiolaisena ollut ja että vanhempieni asenne oli, että on hyödyllistä, jos perheessä, siis perheessä, on kaksi ajokorttia. Äidilläni ei ole. Ja hyödyllistä on olleetkin ne lukemattomat kerrat, jolloin olen sillä kortilla kuskannut äitiäni ja tavaraa sinne tänne ympäri Suomea. Ja ajokortin maksu oli ihan sitä samaa, että vanhemmat elättää kersojaan, ainakin Pesän (köh) yhteiseksi hyväksi.
Samaa perhekeskeisyyttä luulisi olevan rakkaan tyttären häät.