Tuo häävieraiden rajanveto voi olla välillä tekemätön paikka niin, että kaikki olisivat tyytyväisiä. Meilläkin osa saa tuoda lapsen, osa ei. On niin paljon tulijoita.Kai Nalo kirjoitti:Teemme luultavasti niin, että menen yksin paikalle ja mamma jää kotiin pojan kanssa.
Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!
-
- Kitisijä
Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Jos minulle sanottaisiin että en saa tuoda lastani paikalle, kiittäisin kutsusta ja sanoisin että en tule paikalle.Ylermi Ylihankala kirjoitti:Meilläkin osa saa tuoda lapsen, osa ei. On niin paljon tulijoita.
IMO lapset tekevät häät. Polttarit ovat sitä aikaa jolloin vedetään kuin viimeistä päivää.
Edit. Eiku hetkinen. Mullehan sanottiin että en saa tuoda lastani paikalle. Taidan siis skipata häät.

-
- Kitisijä
^ Toivon että lapsesi ei ollut häitten syy vaan seuraus?
Jos nyt sattuisin menemään naimiaisiin niin lapset on ehdoton nou..

Jos nyt sattuisin menemään naimiaisiin niin lapset on ehdoton nou..
Jos varas tarvitsi juuri grenadiinia, sitähän käytetään joihinkin drinkkeihin, auringonlaskusta auringonnousuun?sipsi kirjoitti:Tossa KaiNalon saamassa hääkutsussa ärsyttää itse asian lisäksi vielä toi muoto, miten se on esitetty. Laatuaikaa todellakin!
Ja Pärsky: Itä-Helsingissä saa varautua siihen että baareista lähtee kaikki irtonainen mukaan (haha, jopa grenadiini)!

Pyyhin Netikettiin..
-
- Kitisijä
Meidän häihin eivät tule pienet lapset olemaan tervetulleita. Mun on jotenkin mahdoton ymmärtää, että siitä joku vetäisi herneen nenuun, mutta näköjään se on mahdollista. Meidän juhlathan ne on ja tarkoitus on järjestää tyylikkäät pirskeet eikä mitään lastenkemuja.
Yleisesti ottaen noista häistä. Tajuaako naimisiin menevä posse lainkaan, että häät vaativat myös vierailta melkoisen paljon? Esim tässä tapauksessa meillä:
- Morsion polttarit
- Sulhon polttarit
- Häälahjat
- Matkat häihin
- Majoitukset
- Vaatteet yms
Ei se ilmaista ole tuokaan setti, ja meidänkin tapauksessa kyseiset häät vievät 3 viikonloppua pois kesälomasuunnitelmista.
Mä olisin kyllä 1000:sti mielummin jäämeren rannalla onki kourassa, kuin pönöttämässä kirkossa kraka kaulassa virsien säestämänä.

Ja joo. Meidän juttu on maistraatti ehdottomasti.
- Morsion polttarit
- Sulhon polttarit
- Häälahjat
- Matkat häihin
- Majoitukset
- Vaatteet yms
Ei se ilmaista ole tuokaan setti, ja meidänkin tapauksessa kyseiset häät vievät 3 viikonloppua pois kesälomasuunnitelmista.
Mä olisin kyllä 1000:sti mielummin jäämeren rannalla onki kourassa, kuin pönöttämässä kirkossa kraka kaulassa virsien säestämänä.

Uskotkos niin ne omat lapset menevät kyllä muiden ihmisten häiden edelle 100-0?swirl kirjoitti:Mun on jotenkin mahdoton ymmärtää, että siitä joku vetäisi herneen nenuun, mutta näköjään se on mahdollista.
Ja joo. Meidän juttu on maistraatti ehdottomasti.
Viimeksi muokannut Kai Nalo, 12.04.2010 14:46. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Kitisijä
Meillä sai tuoda lapsensa jos tahtoi. Kutsussa ei ollut mitään mainintaa lapsista. Oma päätöksensä ottaako kekara(t) mukaan vai jättää hoitoon. Mutta ihan itse sai jokainen myös hoitaa lasten vahtimisen ja viihdyttämisen.
Yksi vain kyseli närkästyneenä että eikö täällä ole mitään viihdykettä tai ohjelmaa lapsille? Eikö lapsille ole varattu omaa ruokaa?
Yksi vain kyseli närkästyneenä että eikö täällä ole mitään viihdykettä tai ohjelmaa lapsille? Eikö lapsille ole varattu omaa ruokaa?
Me transmitte sursum, Caledoni!
Maistraattivihkiminen ei tarkoita automaattisesti pientä tapahtumaa eikä kirkkovihkiminen isoja bileitä.Kai Nalo kirjoitti: Ja joo. Meidän juttu on maistraatti ehdottomasti.
Ehkä suurimmat ja kalleimmat hääjuhlat joissa olen ollut olivat maistraattivihkimisen jälkeen. Tietty itse "tahdotko" -tilaisuuteen ei mahtunut kuin kymmenkunta läheisintä.
Ja mun setä meni naimisiin kirkossa kahden todistajan läsnäollessa. Ei juhlia.

Hääkutsusta voi kieltäytyä syytä selittämättä vaikka kuinka olis hyvä ystävä. Mutta se ei tainnut olla sun pointti.
Me ollaan nyt juostu kaveriporukan häissä muutamia kertoja parin viimevuoden aikana, eikä yksissäkään ole aiemmin kielletty muksuja. Hommahan menee loppujen lopuksi kuitenkin niin, että jos on haluja bilettää, silloin hommataan jo muutenkin lapsille hoitaja. Jos ei halua, tullaan muksujen kanssa häihin ja häivytään kun biletys kunnolla alkaa.par-sky kirjoitti:Meillä sai tuoda lapsensa jos tahtoi. Kutsussa ei ollut mitään mainintaa lapsista. Oma päätöksensä ottaako kekara(t) mukaan vai jättää hoitoon. Mutta ihan itse sai jokainen myös hoitaa lasten vahtimisen ja viihdyttämisen.
Yleensä meillä on mamma lähtenyt pojan kanssa kotiin, koska häät ovat olleet minun kaveripiirissäni.
Meillä kun ei ole juuri minkäänlaista sosiaalista verkostoa uudellamaalla, ei ole myöskään mahdollisuuksia saada juniorille hoitajaa. Tämä taas tarkoittaa sitä, että emme pääse häihin kahdestaan vaikka haluaisimmekin. Notta kippis vaan hääparille.
Viimeksi muokannut Kai Nalo, 12.04.2010 15:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No ei tietenkään. Meidän maistraattimme tosin tarkoittaa sitä, että pari todistajaa, homma viralliseksi ja antaa tuttujen ja sukulaisten huomata ja kuulla tapahtunut sitten joskus.bliss kirjoitti: Maistraattivihkiminen ei tarkoita automaattisesti pientä tapahtumaa eikä kirkkovihkiminen isoja bileitä.
Ei meitä kiinnosta kestitä kymmenillä tuhansilla kavereita, jos sen rahan voi laittaa vaikka maailmanympärimatkaan tai talon rakentamiseen

-
- Kitisijä
Kröhöm, nämä asiat hoituvat vain kysymällä asiasta! (juu, ymmärrän, tietty siinä on aika iso askel jättää laps hoitoon).Kai Nalo kirjoitti: Meillä kun ei ole juuri minkäänlaista sosiaalista verkostoa uudellamaalla, ei ole myöskään mahdollisuuksia saada juniorille hoitajaa.
Me otettin pari päivän hoitoon samanikäinen pikkumies tossa viime loppusyksystä, kun vanhemmat lähtivät 500km päähän häitä viettämään. Jätkät leikki päivän, otti samanaikaisesti nokoset, nukkuivat yöt eri huoneissa kiltisti ja heräsivät melkein samaan aikaan.
Tais olla poikkeuksellisen helppo keikka - mutta summa summarum: aina voi kysyä, päiväkeikoilla varsinkin

The great club outshines the individual, always and forever.
Lähiomaisille ja hyville tuttaville ei, mutta ventovieraille.. ei onnaa.Elppis kirjoitti:juu, ymmärrän, tietty siinä on aika iso askel jättää laps hoitoon
-
- Kitisijä
Enhän mä nyt pahalla tarkoittanut.Kai Nalo kirjoitti:Lähiomaisille ja hyville tuttaville ei, mutta ventovieraille.. ei onnaa.Elppis kirjoitti:juu, ymmärrän, tietty siinä on aika iso askel jättää laps hoitoon
Et, et, enkä minäkään.Elppis kirjoitti: Enhän mä nyt pahalla tarkoittanut.

-
- Kitisijä
Samalla lailla minä ja vaimo asia mielletään. Silti rajanvetoa pitää tehdä, koska vierasmäärä täytyy meidän tapauksessa rajata.Kai Nalo kirjoitti:IMO lapset tekevät häät.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
- Kitisijä
Aaah, nyt taas kyrsii. Kun tulin kaupasta kotiin oli joku osannut pysäköidä toooosi hienosti. Auto poikittain kahdella paikalla ja niin, että auton perä oli vielä ihan kunnolla ajoradalla. Luulis tommosen jo vaativan tosissaan yrittämistä.
Me transmitte sursum, Caledoni!
Eivätkö he voisi mennä sen toisen mummun luokse? Niistähän tulee sukulaismummoja noiden häiden johdosta, joten voisivat tutustua vähän paremmin toisiinsakin, tai jotain.Suvinen kirjoitti:Meillä on myös tulevana kesänä hääongelma. Miehen sisko menee naimisiin toisella paikkakunnalla, ja tottakai meidän tyttö tulee mukaan. Mutta, mutta.. jotenkin oli päässyt suunnitelmista unohtumaan jälkibileet. Siskon ja tulevan miehensä lapsi menee mummulleen yöksi hoitoon, ja meidän oli tarkoitus mennä hääparin luo yöksi = bileisiin. Mutta mihin lapsen tuuppaa?? Juhlaan tahdon lapsen ehdottomasti, mutta ikävää olisi lähteä yötä vasten ajamaan kotiin ja jättää bileet väliin. Yksi vaihtoehto olisi ottaa oma äitini mukaan lapsenvahdiksi, mutta mihinkäs ne yöksi laitat; lapsi ei varmasti suostu mummon kanssa mihinkään hotelliin menemään ja maksaakin maltaita. Ongelma on vielä toistaiseksi jätetty käsittelemättä.
Suku-umpisolmu. IhanaaSuvinen kirjoitti: ... miehen siskon miehen äidin ...

Aivan, eli kyseessä olikin miehesi sisko eikä sinun siskosi. Menee hankalammaksi. Mutta siis alunperin ajattelin, että anopit olisivat yhdessä hoitaneet lapsia, mutta tietenkin jos he eivät olekaan ollenkaan saman perheen anoppeja, vaan vain ylimääräisen lenkin kautta, niin ajatusta voi olla vaikeampi perustella heille...Suvinen kirjoitti:En nyt ollut ihan varma kumpaa mummoa tarkoititprosessi kirjoitti: Eivätkö he voisi mennä sen toisen mummun luokse? Niistähän tulee sukulaismummoja noiden häiden johdosta, joten voisivat tutustua vähän paremmin toisiinsakin, tai jotain.
Miehen siskon lapsi menee siis miehen siskon miehen äidin luo hoitoon, joka on siis heidän lapsensa mummi mutta ei meidän lapselle mitään sukua, jotenkin tuntuisi vähän hassulta laittaa lapsi (lähes) vieraan ihmisen hoitoon. Mieheni äiti eli siis minun lapseni toinen mummo tulee luonnollisesti häihin, ja he varmaan lähtevät takaisin kotiin (tänne siis) yöksi.
-
- Kitisijä
Tottakai joku ottaa herneen nokkaan kun kyse ei olekaan hänestä ja jälkikasvustaan! On se ihan ymmärrettävääkin jälkikasvun osalta koska lapset tuppaavat olemaan prioriteetti numero yksi vanhemmilleen kaikissa asioissa.swirl kirjoitti:Meidän häihin eivät tule pienet lapset olemaan tervetulleita. Mun on jotenkin mahdoton ymmärtää, että siitä joku vetäisi herneen nenuun, mutta näköjään se on mahdollista. Meidän juhlathan ne on ja tarkoitus on järjestää tyylikkäät pirskeet eikä mitään lastenkemuja.
Juhlakalu päättää juhlan luonteen, ohjelman ja vieraat. Jos ei nappaa tai on hankalaa niin hernenokka jättää sitten vain tulematta. Pätee muuten kaikkiin juhliin, ei pelkästään häihin.
Ja toimi huom! Jos kutsussa lukee että "herra ja rouva Se-ja-se, tervetuloa" niin ei se tarkoita että "perhe Se-ja-se, tervetuloa". Minä olen ihan älyttömän tarkka kutsuista, jos esim hellu kutsutaan johonkin kekkereihin ja hän kysyy että "mennäänkö" niin varmistan aina erikseen että koskiko kutsu myös minua.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
-
- Kitisijä
Tää on muuten niin totta! Mies olis ottamassa mua aina mukaan pippaloihin, mutta haluan (ennenkuin päätän) tietää olenko kutsuvieras, vai "taas se toi vaimonsa"- tyyppiannepa kirjoitti:niin varmistan aina erikseen että koskiko kutsu myös minua.

-
- Kitisijä
Heh, meillä kans mies on tarkka siitä koskeeko kutsu myös häntä. Luulen sen johtuvan siitä, ettei halua osallistua juuri mihinkään isompiin kekkereihin.
Mua ihan vähän vaan nauratti KaiNalon suutahdus lapsettomista häistä. Ei tarvitse ihan hirvittävästi mennä ajassa taaksepäin, niin mielipide olisi ollut ihan toinen, kunnon bileet eikä mitään lapsia jalkoihin pyörimään, örröörrrörrör!!1 Tottakai oma lapsi (ja iän karttuminen) muuttaa arvoja ja ajattelua, mutta tuleeko siinä joku valikoiva dementia mukana, tai kuvittelu, että oma pieni maailma on kaiken keskipiste.
Mua ihan vähän vaan nauratti KaiNalon suutahdus lapsettomista häistä. Ei tarvitse ihan hirvittävästi mennä ajassa taaksepäin, niin mielipide olisi ollut ihan toinen, kunnon bileet eikä mitään lapsia jalkoihin pyörimään, örröörrrörrör!!1 Tottakai oma lapsi (ja iän karttuminen) muuttaa arvoja ja ajattelua, mutta tuleeko siinä joku valikoiva dementia mukana, tai kuvittelu, että oma pieni maailma on kaiken keskipiste.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
-
- Kitisijä
Joo, niin on totta täälläkin päässä.Elppis kirjoitti:
Tää on muuten niin totta! Mies olis ottamassa mua aina mukaan pippaloihin, mutta haluan (ennenkuin päätän) tietää olenko kutsuvieras, vai "taas se toi vaimonsa"- tyyppi

Viimeksi muokannut sipsi, 14.04.2010 11:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
Eikä olisi ollut. Minusta lapset ovat kuuluneet häihin aina. Mummot ja kumminkaiman serkut sinne eivät kuulu.Lolita kirjoitti: Mua ihan vähän vaan nauratti KaiNalon suutahdus lapsettomista häistä. Ei tarvitse ihan hirvittävästi mennä ajassa taaksepäin, niin mielipide olisi ollut ihan toinen, kunnon bileet eikä mitään lapsia jalkoihin pyörimään, örröörrrörrör!!1 .
Tiedät myös varmaan sanonnan, "kun väki vähenee, pidot paranee". Eli lapselliset lähtevät vahingonlaukaksineen kotiin ja bileitä haluavat jäävät bilettämään.
Sama käy toisinpäin. Luuleeko naimiisin menevä poppoo että heidän häänsä ovat kaiken keskipiste, ja että kaikki tulevat sinne riemusta kiljuen?Lolita kirjoitti: mutta tuleeko siinä joku valikoiva dementia mukana, tai kuvittelu, että oma pieni maailma on kaiken keskipiste.
Kerron salaisuuden. Häät ovat pakollista paskaa ja ihan yhtä rasittavia kuin hautajaiset tai rippijuhlat. Se että jo ennestään kovan vaivan ja säätämisen lisäksi joutuu miettimään, että minne saat sen elämäsi arvokkaiman asian hoitoon typerän kirkossa pönöttämisen, muka hauskan hääjuhlan ja typerääkin typerämpien ravintolajatkojen ajaksi, ei tee häihin lähtemisestä yhtään mielekkäämpää.
-
- Kitisijä
Mä en ees halua meidän häihin sellaisia vieraita, jotka kokevat juhlan vastenmielisenä tai pakollisena. Eikä me myöskään kutsuta ketään siksi, että on "pakko", sukulaisia ei tule kummankaan puolelta montakaan, koska eihän me niiden kaa olla tekemisissä muutenkaan.
Kaikki häät eivät ole samanlaisia... Meidän vihkiminen tapahtuu Vegasissa ja erittäin rennot ja ehdottoman perinnevapaat juhlat järjestetään sitten vasta aikaisintaan seuraavana kesänä. Ei kirkkoa, ei "hauskaa" ohjelmaa, pöytäjärjestyksiä, morsiamen-/sulhasen-/anopinryöstöä eikä toivottavasti kukaan koe välttämättömäksi vetää skragaa kaulaansa jos se kuristaa ja hiostaa.
Kaikki häät eivät ole samanlaisia... Meidän vihkiminen tapahtuu Vegasissa ja erittäin rennot ja ehdottoman perinnevapaat juhlat järjestetään sitten vasta aikaisintaan seuraavana kesänä. Ei kirkkoa, ei "hauskaa" ohjelmaa, pöytäjärjestyksiä, morsiamen-/sulhasen-/anopinryöstöä eikä toivottavasti kukaan koe välttämättömäksi vetää skragaa kaulaansa jos se kuristaa ja hiostaa.
Näissä "häissä" ymmärrän hyvin lapsi-aspektin. En perinteisissä, kirkko- hääpuhe - ruoka - ryöstetään anoppi - ryypätään - mennään kapakkaan - tapellaan-häissä.swirl kirjoitti: Kaikki häät eivät ole samanlaisia... Meidän vihkiminen tapahtuu Vegasissa ja erittäin rennot ja ehdottoman perinnevapaat juhlat järjestetään sitten vasta aikaisintaan seuraavana kesänä. Ei kirkkoa, ei "hauskaa" ohjelmaa, pöytäjärjestyksiä, morsiamen-/sulhasen-/anopinryöstöä eikä toivottavasti kukaan koe välttämättömäksi vetää skragaa kaulaansa jos se kuristaa ja hiostaa.
Teidän häännehän ovat tosiaankin bileet, eivätkä em. kaltaiset pakkojuhlat.