Hain tietokoneen huollosta. Kertoivat sen toimivan hienosti. Ois varmaan pitänyt katsoa, että kanssa toimii. Eli jämähtää taas kotona tilaan 'Starting Windows'
Yhteensopimattomuusongelma Philips hdmi-näytön/Logitech hiiren/Logitech näppiksen kanssa ?
edit: toimii sittenkin. Vika oli joko hdmi-näytön yhteensopivuudessa tai komponentit myyneen lafkan kauppaamassa usb-jakajassa, joka oli kiinni näppiksessä ja hiiressä. Toimi kuitenkin aikanaan tuolla salla koneella sen ensimmäiset 5 käynnistyskertaa.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
^ Asuksella ainakin on ollut sikana USB-ongelmia varsinkin hubien kanssa kuten myös tiettyjen virtalähteitten kanssa. Ei enää ikinä paska-Asuksia tähän kämppään sen jälkeen kun aikanaan vaihdoin emolevyä ja ties mitä muuta paskaa useampaan otteeseen kun vehje vain ei toiminut säntillisesti, ja otin siinä rytäkässä taloudellisestikin turpaan. Lopulta toinen emolevynvaihto (tällä kertaa asus->abit) ratkaisi kaikki ongelmat.
En kyllä ymmärrä että miksi hitossa käytät jotain USB-jakajaa näppiksen ja hiiren kanssa varsinkaan asennusvaiheessa, jolloin kaikki ylimääränen tauhka kannattaa pitää minimissä. Eikö nyt tämän päivän emolevyissä ole muutenkin usb-portteja vaikka naapuriin jakaa ilman moisia jakajia?
^
Ajatus oli siistiä näkyviin jäävä johtomäärä minimiin.
Mutta.
Aina oppii lisää. Onneksi, siis että pystyy oppimaan.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
^ Joo, mut tommoset ulkonäkö- sun muut kikkailut kannattaa kyllä jättää siihen kun on saanut koneen toimimaan ensin peruskokoonpanona. Sitähän mä vähän taisin yrittää neuvoakin viimeksi että kaikki ylimääräinen irti ja disabloiduksi ja biosista failsafe defaultit päälle, jos homma ei meinaa toimia.
Ylimääräiset laitteet vasta sitten kiinni, kun windows on asennettu, ja windowsin päivitykset on ladattu ja asennettu windows updatesta, sekä haettu muille lisälaitteille uusimmat ajurit valmistajan kotisivuilta.
^
Kas kun ei tullut mieleen hubin aiheuttama ongelma.
Ja siellä näytönohjaimessa oli kanssa päivitys päin perää ja tarjosi sitä taas kun kone oli ollut hetken auki. Nyt en antanut päivityksen mennä läpi.
-
Rauno Räsänen:
bliss kirjoitti:Mitä tarttee tehdä kun tahtoo päivittää käyttöjärjestelmän vähän uudempaan wanhalle koneelle?
(iMac G4; OS X 10.3.9 ---> OS X 10.4)
Kokemukseni mukaan tuollainen versiopäivitys ei vaadi juuri mitään lisää raudalta. Kaupasta voi olla vaikeata saada tiikeriä. Mulla lojuu hyllyssä yksi asentamaton :)
Itse tekisin puhtaan asennuksen. Tyhjäksi ja uutta sisään.
bliss kirjoitti:Mitä tarttee tehdä kun tahtoo päivittää käyttöjärjestelmän vähän uudempaan wanhalle koneelle?
Kokemukseni mukaan tuollainen versiopäivitys ei vaadi juuri mitään lisää raudalta. Kaupasta voi olla vaikeata saada tiikeriä. Mulla lojuu hyllyssä yksi asentamaton
Niin mullakin. Luultavasti asentamaton. Ainakaan minä en ole tietääkseni käyttänyt sitä koskaan. Mutta kone kiekasee, että "Ei voi asentaa tähän tietokoneeseen". Kysynkin, että Mitä Vittua.
bliss kirjoitti:Niin mullakin. Luultavasti asentamaton. Ainakaan minä en ole tietääkseni käyttänyt sitä koskaan. Mutta kone kiekasee, että "Ei voi asentaa tähän tietokoneeseen". Kysynkin, että Mitä Vittua.
No oisko voinu olla tullut intel -pohjaisen G5:n mukana se tiikeri? Sehän ei sitten tietenkään uppoa powerpc -pohjaiseen G4:een.
Kokemukseni mukaan tuollainen versiopäivitys ei vaadi juuri mitään lisää raudalta. Kaupasta voi olla vaikeata saada tiikeriä. Mulla lojuu hyllyssä yksi asentamaton
Speksien mukaan G3, G4 tai G5 prossu, 256 mb muistia ja 3 gb vapaata kovalevytilaa. Toi saatavuus voi tosiaan olla ongelma, mutta kaipa valtuutetusta liikkeestä asennusversio aina johonkin hintaan löytyy.
bliss kirjoitti:Niin mullakin. Luultavasti asentamaton. Ainakaan minä en ole tietääkseni käyttänyt sitä koskaan. Mutta kone kiekasee, että "Ei voi asentaa tähän tietokoneeseen". Kysynkin, että Mitä Vittua.
No oisko voinu olla tullut intel -pohjaisen G5:n mukana se tiikeri? Sehän ei sitten tietenkään uppoa powerpc -pohjaiseen G4:een.
exPertti kirjoitti:^ Kertokaa ummikolle, että mitä eroa versioilla on keskenään? Versionumeroero on enemmänkin "pakoitettu turvapäivitys" kuin vista -> win7.
Miksi siitä pitää maksaa? Koska kaikki applella maksaa?
Koska Apple vähät välittää ohjelmien toimivuudesta yhtä tai kahta versiota vanhemmilla. Läppärissäni on 10.4 ja jo useamman ohjelman kanssa on käynyt niin ettei päivitetty versio toimi - jopa niin, että ohjelman ehdottama automaattin päivitys aiheuttaakin sen että täytyy kaivaa vanhaa versiota roskiksesta.
^ En käsitä. Miten jengi sietää tota paskaa kieli pitkällä Jobsin hanurissa, pyytäen vain lisää perspanoa Applen suunnalta?
Omenafanit tuntuvat sietävän aivan käsittämättömiä, katastrofaalisia puutteita ja perseeseenpanemisia hardiksen ominaisuuspuutteiden, sekä ohjelmistojen toimivuuden, yhteensopivuuden, rajallisuuden ja puutteellisuuden kannalta, mutta eivät ole moksiskaan siitä kun se pakataan pianolakattuun muovikuoreen.
Lopputuloksena on 100 unboxingkuvaa omaan blogiin tuotteesta, jonka ei edes tarvitse toimia.
bliss kirjoitti:Ei mun tarttekaan pävittää käyttistä siihen wanhaan macciin, mun pitää myydä se pois.
Sen lisäksi pitäis myydä 3 tulostinta, 1 kopiokone, 2 faksia ja 2 vanhaa PowerMaccia.
Ideoita?
(ND, ÄLÄ sano huuto.net)
hopeinenomena.net on Mac-tavaran myyntiin oiva paikka.
Tosin ostajat on asiantuntevia.
Mä olen hukannut mun käyttäjätunnukset
Joo, eihän noilla torneilla ole mitään rahallista arvoa mutta ei silti raaskis romuksikaan laittaa.
Laser Jetitkin ovat max. 60 euron hintaisia vaikka ovatkin ihan helvetin hyviä tulostimia.