ninnithequeen kirjoitti:
Tuota. Haaste käräjille ekana vai?.
Niinhän se meni. Käräjillä kertoi soittaneensa ynseälle enolleni ja lähettäneensä isänpäiväkortin. Mutta kun kysyttiin oliko ottanut enooni yhteyttä ennen isyyshaastetta, niin ei ollut. Haastemies vain tuli. Vanhan kansan miehenä tämä jurppi enoani. Lisäksi on huomattava, että takapiru oli poijaan entinen virallinen isä, joka vihasi enoani, joka oli nussinut vaimoaan. Ymmärrettävää, mutta ei mun vika vaikka mua rangaistaan.
Sitten tuo uusioserkku sanoi loukkaantuneensa, ettei oltu kutsuttu hautajaisiin. No mitä tehdä? Mulkvisti-enoni ei poikaa koskaan tunnustanut ja kai ne hautajaiset on vainajan juhla. Lisäksi siellä olisi pitänyt kertoa muille sukulaisille, joille eno oli kieltänyt kertomasta, että kuka tuo äijä on.
Et silleen, vaikka olis totta että tiesi enoni mahdollisesta isyydestä vasta 47 vee iässä, mikä mahdollisti noin vanhan jutun käsittelyn.. niin rajansa kaikessa, lakiosansa riittäköön. Täss olen minäkin ollut aika helvetissä ja pelossa vuosikausia ja se paikka on mun koti ja ainoa elanto.