Mun mielikuvitukseni on vähän turhan villi aika ajoin ja olen miettinyt paljonkin elämää post-apokalyptisessa maailmassa sekä maailmassa, jossa vallitsee täysi anarkia esim. jonkun järjettömän luonnonkatastrofin jäljiltä. Luin joitain kuukausia sitten Max Brooksin The Zombie Survival Guiden, joka toki on ihan silkkaa soopaa, mutta zombi-invaasion käydessä toteen varmasti erittäin hyvää tietoa! Etenkin Brooksin maalailema tuomiopäiväskenaario - tilanne, jossa zombit ovat täysin valloittaneet maailman – saa miettimään ihan tosissaan, että mitä sitä tekisi ja kuinka selviytyisi, jos maailma muuttuisi niin vaaralliseksi paikaksi, että jokainen päivä olisi taistelua elämästä ja kuolemasta. Enkä tässä viittaa pelkästään zombeihin, vaan ihan kanssaihmisiin, koska jos jokainen taistelee oman selviytymisensä puolesta, muuttuu meistä jokainen myös potentiaaliseksi tappajaksi.
Minähän olen niin hullu, että olen Brooksin ajatusten pohjalta suunnitellut jo mielessäni valmiiksi linnakkeen, suojaamaan itseäni ja rakkaitani. Linnakkeen, jossa on saatavilla tuoretta vettä ja mahdollisuus kasvattaa ravinnoksi sopivia kasveja ja eläimiä. Aseitahan pitää tietenkin alkaa keräilemään mahdollisimman pian ja säilykkeitä, lääkintätarpeita ja erilaisia selviytymiseen tarvittavia varusteita

Tällainen tilanne tuntuu tietenkin täysin järjettömältä ajatukselta, mutta entä jos niin kävisikin. Mihin menisit, mitä tekisit, onko sinulla taitoja pitää huolta itsestäsi maailmassa, jossa lait ja yleiset käyttäytymismallit eivät enää yhtäkkiä pädekään? Olisitko ensimmäisenä nälkään kuolleiden joukossa? Voisitko tarttua aseeseen puolustaaksesi itseäsi tai ruokkiaksesi perheesi?