Autoilu 2

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Kai Nalo

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

exPertti kirjoitti: Mutta kuulemma ensivaiheessa huonomaineinen mersun logo korvataan laadun takaavalla salmiakkilogolla. Seuraavassa vaiheessa e-sarjan nimi muuttuu Eganeksi. :lol:
= Smart-kuskin päiväuni.
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

exPertti kirjoitti:Henkeäsalpaavat näkymät ovat tätä arkipäivää...
:rofl:

Missä. Kehä-ykösellä vai?
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Pitäs oikasta autosta pari pientä painaumaa pelleistä. Onko joku testannut tämän metodin?

http://www.metacafe.com/watch/501379/re ... airduster/
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

masa kirjoitti:Pitäs oikasta autosta pari pientä painaumaa pelleistä. Onko joku testannut tämän metodin?

http://www.metacafe.com/watch/501379/re ... airduster/
:D

Olisi saanut näyttää alkuperäisen kuprun paremmin.
masa

^ Oli jo ostaessa.

Pitääpä testata

masa

Manala vois antaa tänne varmaan pari vinkkiä?

http://www.iltalehti.fi/autot/2010041611469897_at.shtml
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

^ No shit.
masa

Manaaja

Helvata kun on alkanut 300C Hemillä kutkuttamaan. Eihän sellaisessa ole mitään järkeä, mutta ei ole toisaalta mun päässäkään.
masa

Manaaja kirjoitti:Helvata kun on alkanut 300C Hemillä kutkuttamaan. Eihän sellaisessa ole mitään järkeä, mutta ei ole toisaalta mun päässäkään.
Hieno auto päältä ja hieno tekniikka. Mutta mä en käsitä miksi se on sisältä niin helvetin aneemisen näköinen laatikko. Vm 2010:

Kuva

Malliksi vaikkapa 2008 mallisen mersun kabiini

Kuva

Ja tässä 2010

http://www.seriouswheels.com/pics-2010/ ... 80x960.jpg
NuoriD

Manaaja kirjoitti:Helvata kun on alkanut 300C Hemillä kutkuttamaan. Eihän sellaisessa ole mitään järkeä, mutta ei ole toisaalta mun päässäkään.
Mä en haluaisi ostaa yli 220 g/km CO2-päästäviä, kun niiden autovero on kireämpi, kuin ennen verouudistusta. Tietysti, rahallahan siitä selviää, mutta halu välttää verojen maksua on suurempi himo, kuin himo ajaa tehokkaalla autolla.

Alle 220g:n CO2 päästöissäkin on ihan tehokkaita koneita, mutta tietysti kuutiotuumia ei mikään korvaa. Paljonko tuon hemin co2-päästöt on?
Manaaja

masa kirjoitti:
Hieno auto päältä ja hieno tekniikka. Mutta mä en käsitä miksi se on sisältä niin helvetin aneemisen näköinen laatikko.
Se on jenkki. Jenkit eivät ole koskaan olleet mitään suunnannäyttäjiä sisätilan materiaaleissa. Jossain on säästettävä, kun haetaan kilpailukykyistä hintaa. Faktahan on sitten taas kuitenkin, että jos lähdet meseltä E-sarjasta hakemaan yhtä suorituskykyistä ohjusvenettä, niin saat mennä ihan uusille kuusinumeroisille numeroluvuille hinnan suhteen joka alkaa ykkösellä.

NuoriD kirjoitti:Paljonko tuon hemin co2-päästöt on?
Muistaakseni 290g/km. Eihän se toisaalta ole kuin 70g enemmän kuin tolla tämänhetkisellä 130hv vajaammalla, yli puolet pienemmällä dieselillä. Lisäksi kun lasketaan Jaggen omamassan mukainen (1800+kg) dieselvero yhtälöön, sillä hintaerotuksella saa puksuttaa Hemin kanssa aika monta kilometriä ja päästöveroeuroa, ennenkuin kokonaiskustannukset kohtaavat. Mullahan siis tosiaan on esimerkiksi työmatkaa alle 3km.
masa

Manaaja kirjoitti:[tämänhetkisellä 130hv vajaammalla.

Saako jaggea lastutettua kuin helpolla?
Manaaja

masa kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:[tämänhetkisellä 130hv vajaammalla.
Saako jaggea lastutettua kuin helpolla?
Todella helpolla. (Tietotaito riittää ohjelmoimaan ihan itsekin noin 150e laitepanostuksen jälkeen.) Kyllä tossa tuplaturbossa reserviä on noin 40 lisähevoseen ja +100nm vääntöön tosta noin vain, mutta ongelmaksi alkaa muodostua tuon (jo muutenkin nahkoineen ilman seisontajarrua revittyjen hinauksien ansiosta kenties kärsineen) kuusiportaisen automaattilaatikon kestävyys.

Eikä se hemikasilta ala kuulostaa vaikka sitä miten lastuttais. :D

Edit: Eihän Jaggessa mitään vikaa autona ole. Ainoastaan käyttöautona. En mä sitä mihinkään haluaisi vaihtaa ellei olis koko ajan kivekset vetäytyneenä ja pelko perseessä, että koska se seuraavan kerran jättää tielle tai muuten pimahtaa. Paljon parempi auto ajaa se on todennäköisesti kuin tuo Hemi. 300C Dieselillä oon joskus ajellutkin, ja tykkäsin, mutta en nyt ihan suoraa verrantoa osaa muistikuvista tehdä.
masa

Manaaja kirjoitti:En mä sitä mihinkään haluaisi vaihtaa ellei olis koko ajan kivekset vetäytyneenä ja pelko perseessä, että koska se seuraavan kerran jättää tielle tai muuten pimahtaa..
Tämän asian kanssa ei pysty elämään, se on fakta se. Samasta syystä mä Seatin hävitin niin nopsaan kuin mahdollista.
NuoriD

Manaaja kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Paljonko tuon hemin co2-päästöt on?
Muistaakseni 290g/km. Eihän se toisaalta ole kuin 70g enemmän kuin tolla tämänhetkisellä 130hv vajaammalla, yli puolet pienemmällä dieselillä. Lisäksi kun lasketaan Jaggen omamassan mukainen (1800+kg) dieselvero yhtälöön, sillä hintaerotuksella saa puksuttaa Hemin kanssa aika monta kilometriä ja päästöveroeuroa, ennenkuin kokonaiskustannukset kohtaavat. Mullahan siis tosiaan on esimerkiksi työmatkaa alle 3km.
Mä puhun auton ostohinnassa maksettavasta autoverosta, joka on porrastettu CO2-päästöjen mukaan. Sä kenties puhut vuotuisesta käyttömaksusta?

Kun autoverotus uudistettiin pari (?) vuotta sitten, raja meni 220g/km CO2-päästössä. Jos CO2-päästöt on alle sen, ostovaiheessa maksettava autovero aleni verrattuna aiempaan, ylittäessä nousi aiemmasta. Vuotuisen käyttömaksun (tai mikä sen virallinen nimi on) suhteen en tiedä, missä kohtaa maksu alkaa nousta verrattuna aiempaan.
Manaaja

^ Joo, niin tein. Ei mua sinäänsä kiinnosta minkälainen osa auton ostohinnasta on tullut uutena ostettaessa veroteknisistä perusteista, kun en uutta autoa ole ostamassa lainkaan.

Hemi taisi muistaakseni lähteä hinnastoista kokonaan tuon verouudistuksen yhteydessä, eikä niitä käytettyinä ole myynnissä '07:aa uudempia. Kaikki sitä tuoreemmat ovat käytännössä dieseleitä. Tää oliskin nyt viiminen mahis ostaa tuollainen niin että sen voi laskea vielä siedettävänikäiseksi (aka. takuunalaiseksi) käyttöautoksi.
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

Toi on varmaan jaggen jälkeen se epäluotettavin peli, minkä voisi kuvitella ostavansa.
Manaaja

elco kirjoitti:
Toi on varmaan jaggen jälkeen se epäluotettavin peli, minkä voisi kuvitella ostavansa.
Mjaa? En mä noista koskaan mitään kovin pahaa ole kuullut, ja olen sentään ollut duunissa samassa talossa missä noita on huollettu.
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

Manaaja kirjoitti: Mjaa? En mä noista koskaan mitään kovin pahaa ole kuullut, ja olen sentään ollut duunissa samassa talossa missä noita on huollettu.
No paremman referenssin puuttessa vaikka tämä:
http://www.kaleva.fi/wwwmedia/plus/atta ... o_2009.pdf

300C löytyy sijalta 109, mikä on ihan hyvä tulos ottaen huomioon, että kisassa on 110 mallia.
Manaaja

elco kirjoitti:
Manaaja kirjoitti: Mjaa? En mä noista koskaan mitään kovin pahaa ole kuullut, ja olen sentään ollut duunissa samassa talossa missä noita on huollettu.
No paremman referenssin puuttessa vaikka tämä:
http://www.kaleva.fi/wwwmedia/plus/atta ... o_2009.pdf

300C löytyy sijalta 109, mikä on ihan hyvä tulos ottaen huomioon, että kisassa on 110 mallia.
Joo ei toi tilasto kyllä kamalan hyvältä näytä. Tosin hieman nyt pistää kysymysmerkiksi kun viimeisen kymmenen joukosta löytyy sitten myös bemarin 5-sarja, mersulta sekä C- että E-sarjat ja volvolta V70:t. Kaikki ymmärtääkseni ihan kohtuullisen luotettavina pidettyjä autoja, että mitähän helvettiä?
masa

Manaaja kirjoitti: Joo ei toi tilasto kyllä kamalan hyvältä näytä. Tosin hieman nyt pistää kysymysmerkiksi kun viimeisen kymmenen joukosta löytyy sitten myös bemarin 5-sarja, mersulta sekä C- että E-sarjat ja volvolta V70:t. Kaikki ymmärtääkseni ihan kohtuullisen luotettavina pidettyjä autoja, että mitähän helvettiä?
Mersun E-sarjassa on ainakin etupää ja varsinkin koiranluut ja puslat kulutuskamaa.

Tommonen tuli pikasella haulla vastaan:

http://www.300cforums.com/forums/overse ... wners.html
Manaaja

masa kirjoitti:Mersun E-sarjassa on ainakin etupää ja varsinkin koiranluut ja puslat kulutuskamaa.
Hyrslerissähän noi on E-sarjalta lainattu, että ei sinäänsä ihmetytä, jos molemmissa samaa vikaa.

Sääli sinäänsä ettei noi katsastustilastot kerro oikein mitään päivittäisestä ongelmattomuudesta. Menihän mullakin Jagge heittämällä katsastuksesta läpi. Pientä huomautusta tuli ainoastaan pohjan ruosteisuudesta. Ja vaikka ei katsastusvikatilastoja päässytkään komistamaan, en ehkä silti ensimmäisenä lähtisi suosittelemaan kellekään autoa, joka on ollut ehjänä yhteensä 2 viikkoa vuoden ensimmäisestä 16:sta.
masa

Manaaja kirjoitti:
masa kirjoitti:Mersun E-sarjassa on ainakin etupää ja varsinkin koiranluut ja puslat kulutuskamaa.
Hyrslerissähän noi on E-sarjalta lainattu, että ei sinäänsä ihmetytä, jos molemmissa samaa vikaa.
.
My point exactly..

Aika kaameaa luettavaa toi linkkini takana oleva keskustelu on ainakin CRD:n osalta. :shock:
Pulkannaru
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

E-sarjalaisessa vaikuttaa myös kilsat, jotka ovat tossa noin tuplat kokoisekseen/hintaisekseen suht vähän ajettuihin 300C:n verrattuna. Ja noiden kaikkien ihmeteltyjen osalta asiaan vaikuttaa niiden yleisyys takseina. Siinä käytössä tulee kilsoja paljon ja monenlaista tekniikkaa kuluttavaa ajoa.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.