En hirveän pitkälle päässyt, mutta jotain pikkuvikaa näyttänyt noissakin olevan. Sinäänsä toi katsastushylkäyspaperi on "huojentavaa" luettavaa, että noita kraisuja on hylätty vain ja ainoastaan noiden raidetangon päihin liittyvien ongelmien takia. 2. ja 3. yleisimpiä vikoja ei tunneta.masa kirjoitti:My point exactly..Manaaja kirjoitti:Hyrslerissähän noi on E-sarjalta lainattu, että ei sinäänsä ihmetytä, jos molemmissa samaa vikaa.masa kirjoitti:Mersun E-sarjassa on ainakin etupää ja varsinkin koiranluut ja puslat kulutuskamaa.
.
Aika kaameaa luettavaa toi linkkini takana oleva keskustelu on ainakin CRD:n osalta.
Autoilu 2
Re: Autoilu 2
Niin näkyy:Manaaja kirjoitti: että noita kraisuja on hylätty vain ja ainoastaan noiden raidetangon päihin liittyvien ongelmien takia. 2. ja 3. yleisimpiä vikoja ei tunneta.
i silti, helpollahan tämän kanssa on päässyt, sillä edelliseen Chrysleriini, 300M:ään vaihdettiin 120tkm aikana hammastanko kolme kertaa. Onneksi 2 ensimmäistä meni takuuseen.
^ Toi puhuu 300M:stä, joka on ihan täysin eri, etuvetoinen auto. (Just in case jos et huomannut ja tuo "niin näkyy" oli ironiaa.)
-
- Kitisijä
^
Tossa mallissa taisi kone vaihtua kopan pysyessä jokseenkin samana.
Monet myyjät (=autoliikkeet) kaupittelevat vanhempaa myllyä uudemman spekseillä, eli sen suhteen kannattaa olla tarkkana. Speksit myyntitiedoissa tietokoneelta, joka ei tiedä aina totuutta vaan heittää koneen tehon ja päästöt rekisteröintipvm mukaan. Se uudempi/tehokkaampi/päästöttömämpi kulkee vallan kohtuullisesti kaksilitraiseksi dieseliksi. Vanhemaa pataa en harkitsisi. Laatikko (manuaali) taisi vaihtua samalla?
Tossa mallissa taisi kone vaihtua kopan pysyessä jokseenkin samana.
Monet myyjät (=autoliikkeet) kaupittelevat vanhempaa myllyä uudemman spekseillä, eli sen suhteen kannattaa olla tarkkana. Speksit myyntitiedoissa tietokoneelta, joka ei tiedä aina totuutta vaan heittää koneen tehon ja päästöt rekisteröintipvm mukaan. Se uudempi/tehokkaampi/päästöttömämpi kulkee vallan kohtuullisesti kaksilitraiseksi dieseliksi. Vanhemaa pataa en harkitsisi. Laatikko (manuaali) taisi vaihtua samalla?
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
^ Kattelen sen verran tuoretta, ettei vaaraa ole tosta sekaantumisesta. Manuaalista en tiedä, mutta ainakin automaatin kulutuslukemat ovat kohtuullistuneet aika paljon. Aiemminhan bimmerillä oli aika isot kulutuserot automaatin ja manuaalin välillä noissa dieseleissä. Jopa luokkaa 20%.
Manaaja kirjoitti:Taisin unohtaa Hemin. Huomenna pitäis koepolkasta yhtä 320dA:ta.
Jaahas, ja huomenn ilmotat että käteen jäi bömbelö.
Varmasti parempi sijoitus kuin Hemipeli.
-
- Kitisijä
Ajattelin huomenna hakea pois talvigummit. On hyviä poistotarjouksia.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Lisäks noihin Bimmerschmitzeleihin tuntuu saavan ihan kivasti remapattua potkua lisää, ilman että polttoainetaloudesta tarvii kärsiä, joka on jo vakiona kulkupuoleen nähden melko erinomainen.
Sisusta ei kyllä oikein inspiroinut tuossakaan kuten ei tässä kritisoidussa ei-ihan-uudessa 5-sarjasessakaan (joku E60 vai mikäseon?) verrattuna vaikka siihen Hemiin (ei mun mielestä joudu häpeämään noiden rinnalla) mutta no, sisustus on aina ollut mulle vähän toissijainen juttu. Ainoa että se hopeiseksi maalattu sileä muovi keskikonsolin ympäristössä näyttää mun mielestä todella hölmöltä ja halvalta.
Toivotaan että kulku korjaa pikkuvirheet.
Sisusta ei kyllä oikein inspiroinut tuossakaan kuten ei tässä kritisoidussa ei-ihan-uudessa 5-sarjasessakaan (joku E60 vai mikäseon?) verrattuna vaikka siihen Hemiin (ei mun mielestä joudu häpeämään noiden rinnalla) mutta no, sisustus on aina ollut mulle vähän toissijainen juttu. Ainoa että se hopeiseksi maalattu sileä muovi keskikonsolin ympäristössä näyttää mun mielestä todella hölmöltä ja halvalta.
Toivotaan että kulku korjaa pikkuvirheet.
Meinaat kuitenkin että kolmesatasessa riittää tila?
Tsekkailin ite C-sarjaa ja kolmesatasia mutta totesin ne ihan liian pieniksi. Tosin mulla nyt onkin enemmän sitä tilan tarvetta kuin sulla..
Tsekkailin ite C-sarjaa ja kolmesatasia mutta totesin ne ihan liian pieniksi. Tosin mulla nyt onkin enemmän sitä tilan tarvetta kuin sulla..
99,9% ajasta mulle riittäis tilan puolesta sivulaukuilla varustettu moottoripyörä.masa kirjoitti:Meinaat kuitenkin että kolmesatasessa riittää tila?
Eikä toi auto taida tilojen puolesta hävitä S-typelle yhtään, paitsi ulkomitoissa.
Kattelin tossa just. Tavaratila, S-type 370l, 3-sarja 460l...
Muuten hyvä, mutta 100-120 tonnia liikaa ajettu.masa kirjoitti:Käy ny piruuttas ajamassa yks nelimatikkikin:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/3001677
No joo tokkiinsa jos haluaa pakasta vedetyn. Mersussa noi kilometrit on kuitenkin vasta sisäänajoa..Manaaja kirjoitti:Kattelin tossa just. Tavaratila, S-type 370l, 3-sarja 460l...
Muuten hyvä, mutta 100-120 tonnia liikaa ajettu.masa kirjoitti:Käy ny piruuttas ajamassa yks nelimatikkikin:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/3001677
Ja lähinnä tarkotin tilalla sitä kuskin tilaa. Mulle C-sarja ja 300 oli hirmuisen ahdas, eikä hyvää ajoasentoa löytynyt oikein mitenkään. Ei kyllä tosin mun taaksekaan oisi enää kukaan mahtunut.
Viimeksi muokannut masa, 21.04.2010 20:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onkohan raidetangon päät asiasta samaa mieltä? :-pmasa kirjoitti:No joo tokkiinsa jos haluaa pakasta vedetyn. Mersussa noi kilometrit on kuitenkin vasta sisäänajoa..
Kulutuskamaa. Pikkuremontilla niistä selviää ja taas saa pudottaa satkun.Manaaja kirjoitti:Onkohan raidetangon päät asiasta samaa mieltä? :-pmasa kirjoitti:No joo tokkiinsa jos haluaa pakasta vedetyn. Mersussa noi kilometrit on kuitenkin vasta sisäänajoa..
^ Joo, mut en mä pysty ton auton hintaa perustelemaan mitenkään itselleni, jos ~ samalla rahalla saa 3 vuotta tuoreemman ja 120 tonnia vähemmän ajetun bimmerin. Ei toi mersu nyt vaan voi tarjota mitään sellasta joka kumoais ton. Varsinkin kun on todella, todella nihkeää lähteä vaihtamaan vanhempaan ja yli tuplasti enemmän ajettuun, kun vertaa siihen mitä tällä hetkellä on alla. Ja pienemmällä lappuhinnalla.
Täysin käsittämätön pyynti.
-
- Kitisijä
Jotenkin epäilen bratwurstimaan nettimyymälöistä saatavan vaikka häpykarvoilla koristellun lasikuituhärpäkkeen tuon tilalle.Manaaja kirjoitti:Ainoa että se hopeiseksi maalattu sileä muovi keskikonsolin ympäristössä näyttää mun mielestä todella hölmöltä ja halvalta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
On joo. Nelimatikki on kallis.Manaaja kirjoitti:
Onhan se uus aina uus joo. Minä kun en 25 tonnia enempää raaski laittaa rahaa autoon kiinni, ostin mielummin 200 tonnia ajetun mersun, kuin jonkun muun mitä sillä rahalla saisi. Olen kyllä tykännyt kovasti. Hieno peli ja hienosti kulkee. Sähköjarrutkin on osoittautuneet ihan hemmetin hyviksi käytössä.
Niin no kaikki on niin suhteellista. Jos mä saan 40 tonnilla lähes uuden bemarin jossa on about kaikki tarvittava tomaattia myöten ja kulkupuolikin on ei-itkettävällä-tasolla, niin jotenkin on tosi vaikea ymmärtää, miksi kukaan maksais luokkaa isommasta, 3 vuotta vanhemmasta ja kymmeniä kertoja enemmän ajetusta mersusta saman.masa kirjoitti:Minä kun en 25 tonnia enempää raaski laittaa rahaa autoon kiinni, ostin mielummin 200 tonnia ajetun mersun, kuin jonkun muun mitä sillä rahalla saisi.
Tai sitä, että miksi hemmetissä mä vaihtaisin samassa autoluokassa kilpailevan jaguarin, jossa monet asiat ovat paremmin, vuoden vanhempaan ja 2,5 kertaa enemmän ajettuun mersuun, ja vielä maksaisin siitä ilosta onnellisia välirahoja.
Joo, onhan toi osoittautunut epäluotettavaksi maanantaikappaleeksi, mutta silti. Jotkut on noilla ajanu 10v ongelmitta.
^ Relax dude, totesin vaan, että käyhän piruuttas testaamassa. Et varmaan mitään siinä häviä?
^ No en mä nyt tässä mitenkään hiilenä ole, kunhan yritän perustella sulle pointtiani kattavasti. 
Mä en ihan oikeasti kyllä nauti kauheasti niin auto- kuin naimakaupoistakaan. Voisin suosiolla jättää nää teerenpelivaiheet väliin ja siirtyä suoraan arkeen. Toisin sanoen, en tykkää juosta autoliikkeissä ruinaamassa autoja koeajoon.
Ja siinä on sitten sekin sama homma kuin naisissa, että jos joku "tavoittelematon" sattuukin tarjoamaan mieleisemmät kyydit, niin vituttaa paljon enemmän potensseihin palata takaisin omaan arkeen.

Mä en ihan oikeasti kyllä nauti kauheasti niin auto- kuin naimakaupoistakaan. Voisin suosiolla jättää nää teerenpelivaiheet väliin ja siirtyä suoraan arkeen. Toisin sanoen, en tykkää juosta autoliikkeissä ruinaamassa autoja koeajoon.
Ja siinä on sitten sekin sama homma kuin naisissa, että jos joku "tavoittelematon" sattuukin tarjoamaan mieleisemmät kyydit, niin vituttaa paljon enemmän potensseihin palata takaisin omaan arkeen.
IIIIIH! Jätkä vertaa naisia autoon, OSTAT kuitenkin AUDIN, senkin sika!
Masokisti, sovinisti..! Ei nyt tippu pointsit, geim over ja jagulaari hankeen!
Masokisti, sovinisti..! Ei nyt tippu pointsit, geim over ja jagulaari hankeen!
Joo ei tule meikäläisestä bemarimiestä. Aivan käsittämättömän yliarvostettu auto mielestäni. Havaintoja koeajosta:
Melkoinen pettymys meikäläiselle siis tämä "ajajan auto". Rikkaiden kakaroiden humputuksia!
- - Kunnollista pystyä ja "kontrollissaolevaa" ajoasentoa on mahdoton saada. Ratin kehä peittää puolet mittaristosta jos istumaasento on vähääkään pysty niin että ranteet yltää ratin kehän päälle hartiat selkänojassa, ja ratti on kivasti sylissä. Ratin joutui säätämään luonnottoman ylös, jolloin fiilis oli kuin ajaisi maitoautoa. "Selkänoja takapenkkiä vasten makuulla, enkä yletä rattiin" -tyylinen lippispäinen bemariteiniasento sen sijaan olisi onnistunut mainiosti!
-Moottori on karkeakäyntinen ja korvalle epämiellyttävä jaggen dieseliin verrattuna. Sinäänsä kone tarjosi ihan OK menoa, mutta Jaguarin bensakonemaisesta luonteesta ei oikein ollut tietoakaan. Tämä tuntui huomattavasti enemmän VAG-konsernin "pakettiautomoottorilta" kuin premium-luokan autoon sopivalta voimanlähteeltä.
- Automaattivaihteisto pitää D:llä koko ajan kaupunkiajossa liian suurta vaihdetta sisällä, ilmeisesti jotta saadaan hienot kulutuslukemat paperille. Turbodieselin kierrokset pysyivät noin 1200 kierroksen tuntumassa, mikä oli aivan liian vähän ja käytännön ajossa todella perseestä. Auto "jurruttaa" ja värisee jatkuvasti liian pienillä kierroksilla vedättämisen vuoksi, ja muuttuu meluisammaksi kun olisi tarvis. Joka kerta jos halutaan kiihdyttää normaalisti, automaatin on pakko vaihtaa pykälää pienemmälle, vaikka muuten oli jopa ärsyttävän kuminauhamainen pienissä nopeuksissa. Pienemmälle vaihdon laatikko kyllä tekee melko nopeasti, mutta ei sitä voi ko. konkurssissa kovin suureksi plussaksi laskea. Laatikko toimi alakierrosten osalta DS-asennossa pääasiassa paljon paremmin, mutta jäi sillä asennolla välillä ihan liian korkeille kierroksille täysin turhaan. Itse manuaalipuoli laatikosta kuitenkin toimi hyvin.
- Sisustus oli vieläkin halvemman, muovisemman ja karumman oloinen kuin mitä eiliseltä alkuvilaisulta jäi vaikutelma. Missään ei näkynyt bemarin hintapremium, paitsi siinä että kojetaulun päälimateriaali ei ollut kovaa muovia. Siskon Focuksen sisusta ei häpeä 3-sarjan rinnalla yhtään, ja sanoisin että jopa vanhan Octavian sisustus Dynamic- ja/tai RS-paketilla oli huomattavasti vähemmän halvan näköinen.
- Tihkukytkintä ei voinut säätää manuaalisesti ainakaan sadetunnistimella varustetussa autossa. Automaattitoiminto ei mielestäni korvaa säädettävää tihkua, koska toimii usein eri tavalla kuin haluaisin (liian agressiivisesti) kaikissa autoissa missä moinen on ollut.
- Ohjaustuntuma ei mielestäni ollut hyvä. Ohjaus oli kyllä hyvin tarkka ja auto oli helppo osoittaa haluamaansa suuntaan, mutta tuntui silti tahmean tunnottomalta ja hieman heikosti palauttavalta. Tunto oli makuuni aivan liian sähköisesti ja keinotekoisesti tehostettu, eikä suora, mekaanisen tuntuinen yhteys etufillareihin. Jälleen kerran Focuksen ei tarvinnut hävetä verrokkina lainkaan rinnalla, vaan fiilis oli itse asiassa lähes identtinen. Ainoa mikä puuttui, oli etuvetoisesta tuttu vedon vaikutus vasteeseen.
- Jousitusmukavuus oli mielestäni hieman pompottava. Tyypillinen pienen perheauton jousitus. Jälleen kerran fiilis oli kuin Focuksessa. Esimerkiksi jopa wanha Octaviani tarjosi mielestäni parempaa kyytiä tarkkuuden ja mukavuuden kompromissina. Jaguarin alustan toimintaa taas ei voi edes samana päivänä verrata ko. pomppukoppiin.
Melkoinen pettymys meikäläiselle siis tämä "ajajan auto". Rikkaiden kakaroiden humputuksia!