Koirista:
Mikä vittu teitä vaivaa?
Varmaan nyt kun tähtisadetikut on kielletty alle 18-vuotiailta, teistä onkin ihan järkeenkäyvää ja aina ollut itsestäänselvää, että ette lapsillenne niitä anna?
Ja mikä silkka pahuus teiisä pistää ei vain tottelemaan, vaan myös aktiivisesti hyväksymään vaihtuvia säännöksiä (myös koirista) ja vielä komentamaan muita? Turha sitä pahuuttanne on teillle sanoa, tiedätte itsekin.
Siis vittu, ainoastaan paskaHelsingissä ym. oli 80-luvulla kiellettyä pitää koiraa irti. Silloin ihailin niitä, jotka peräti Keskuspuistossa uskalsivat leikityttää koiriaan keskenään tai soolona ulkoiluttaa hihnatta. Vaikka teidän paskiaisten varmaan ihailemat koirakytät vainosivat.
Joka tosissaan kuulee että hihna ja "koirapuistot" riittävät, on sairas mulkku, jolla ei pitäisi koiraa ollakaan. Kääpiökoiria ehkä lukuunottamatta.
Useimmissa muissa Suomen kunnissa taas ennen valtakunnallista järjestyslakia todella SAI ulkoiluttaa koiraa hihnatta, mutta VALVOTTUNA ja HALLINNASSA. Se perkele siis ensin koulutettiin. Onko koko maailmankaikkeus muuttunut niin, että se onkin itsestäänselvästi väärin, vai oletteko te paskasakkia? Kumpi on todennäköisempää?
Tietysti rauhoitusaikaa ei taajamienkaan irtipitolupa koskenut, mutta henk.koht .. paskat minä siitä. Ihmisistä tyhjillä pikkukaupungin ulkoilualueilla, jotka ovat toista kuin ahdas Helsinki ym, jonne ei pitäisi koiraa ottaakaan. Sitäpaitsi Cityjänikset ovat Hyviä
ANNEPAlle että muuten ymmärrän tautien kannalta.
Mutta ymmärrä sinä, että just nuorena oman koirasi tarttee tutustua muihin koiriin. Muuten siitä tulee juuuri sellainen ongelmakoira, joita pelkäät.
Ja todellakin: Pentukoirille tyypillinen this thing called "porkkananhaju" on aikuisille koirille signaali, ettei tuota saa vahingoittaa. Ei sun kannata epäillä jokaista muuta koiraa psykopaatiksi. Ja sen toisen koiran omistaja todella voi tietää onko omansa kiltti pennuille.
-----------
MAMUlähiöasiaan että itse olen antimokuttaja ja antisuvis.
Kuitenkin monien teitin mentaliteetista koira-asiassa päätellen itsestäänselvästi ilolla tottelette, kun uusi nettirasismin vastainen laki tulee voimaan. Jolloin eri versioista johtuen rangaistuksen saa tämänkin ketjun kirjoittajat (kaikki toiskulttuuristen arvostelu on rassismia), me kaikki koska emme ilmianna toisiamme, tai mieluiten vain Aasi