Mulle sanottiin laivalla niin kauniisti eilen: "mä näen noiden sun lasien ohi, niiden takana on erittäin kaunis nainen". Pakko oli iskeä VÄÄRÄ REPLIIKKI- lausahdus suht ilkeään äänensävyyn Dorka, taas tuli aivan ihana olo.
The great club outshines the individual, always and forever.
Lomalaisen ulkotyöpäivä takana.
Kalju meinasi kärvähtää omenapuita leikatessa.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Mä oon käynyt aikoinaan pankissa mut nyt oon jo unohtanut mitä ne sano...
Oiskohan mitään saumaa saada asuntolainaa n. 120000€ kun ei oo takaajia eikä säästöjä...
Sen tiiän et ny maksan vuokraa enemmän, mitä lyhentäisin lainaa. Mulla alkaa oleen aika epätoivonen olo.
Kun kävin viimeks kyselemässä lainojen perään niin en ois saanu tarpeeks lainaa, tarpeeks isoon (pieni kaksiokin ois käyny) kämppään. Summia en ny muista ja se ärsyttää mua.
Ajattelin kokeilla taas onneani..
Kokeile ihmeessä! Nettotulothan ne on, mitkä meinaa... En tullu oikein edes ajatelleeks, enkä toisaalta tiedä yhtään ihmisten (joiden vuokra-asumista kummastellut) tuloistakaan.
Kuin kauan ampiaiset elää ikkunan välissä? Mä niiiiiiin pelkään niitä ja eiköhän se eka pörriäinen jo tullu sisään viidenteen kerrokseen. Sain sen tuuletusikkunan väliin mut nyt ei paljoo tuuletella makkaria sitte niin kauan ku se paholainen on tuol elossa...
Stinky kirjoitti:Mä oon käynyt aikoinaan pankissa mut nyt oon jo unohtanut mitä ne sano...
Oiskohan mitään saumaa saada asuntolainaa n. 120000€ kun ei oo takaajia eikä säästöjä...
Laina 120.000 e, valtion takaus enintään 102.000 e (valtion takaaman asuntolainan määrä voi olla enintään 85 % asunnon hankintahinnasta), ja siitä valtiontakauksen summa on 20.400 e (valtiontakauksen osuus on enintään 20 % omistusasuntolainasta). Pankki hyväksyy takuuksi 70 % asunnon hinnasta eli tässä tapauksessa 84.000 e. Näiden takausten jälkeen takaajille tai säästöille jää vielä 15.600 e.
Stinky kirjoitti:^Tahtoo sanoa että joko säästöjä tai takaaja? Muuten ei onnaa?
Kai se ihan viimeksi on kiinni kuitenkin henkilökohtaisesta neuvottelusta ja pankista.
Aina kannattaa yrittää mutta on hyvä tietää, että tuommonen sääntö on olemassa
Käyn mä onneani kokeilemassa joka tapauksessa. Toi lainasumma on kuitenkin yläkanttiin arvioitu mut..
Äh, tän takia mä asun vuokralla ja tällä hetkellä vie helvetin kalliissa
Vituttaa et jos muutan kauemmaks ja reilun satasen edullisempaan kämppään, mä joudun hankkiin joko sisäsen- tai seutulipun. Siinä tapauksessa säästö on semmosen maksimissaan alle satkun luokkaa. Tän asian takia mä en halua kauas esim. töistä.. Perkele.
Joo, avautuminen loppu nyt ja meen ottaa iltapalaks ihan vähän jätskii
Stinky kirjoitti:Mä oon käynyt aikoinaan pankissa mut nyt oon jo unohtanut mitä ne sano...
Laina 120.000 e, valtion takaus enintään 102.000 e (valtion takaaman asuntolainan määrä voi olla enintään 85 % asunnon hankintahinnasta), ja siitä valtiontakauksen summa on 20.400 e (valtiontakauksen osuus on enintään 20 % omistusasuntolainasta). Pankki hyväksyy takuuksi 70 % asunnon hinnasta eli tässä tapauksessa 84.000 e. Näiden takausten jälkeen takaajille tai säästöille jää vielä 15.600 e.
Oikaiskaa joku jos meni pahasti metsään.
Valtiontakausta ei voi saada isompaan lainaan kuin 85% kämpän hinnasta. Se tahtoo sanoa, että takaus ja asunto voivat yhteensä kattaa enintään tuon suuruisen osuuden kämpän hankinnasta. Muita vakuuksia tai säästöjä pitää siis löytyä 18.000 (15%) ellei pankki menettele hullujen vuosien mukaisesti ja anna korkeakorkoisemman, vakuudettoman erillisen lainan loppuosalle.