ninnithequeen kirjoitti:Siihen aikaan soittelivat pokkana ovikelloja että saako tulla kylään kahville?
Minä olin teininä (18 tai 19 vee) kotona krapulassa yksin kun ovikello soi. No en jaksanut mennä avaamaan, jolloinka odotteluun kyllästynyt odottelija alkoi renkuttaa ovenripaa. Heräsin kunnolla vasta siihen, pomppasin krapulassa sängystä, tukka pystyssä (meikit olin sentään pessyt ja yöpaita oli päällä) syöksähdin ovelle ja suorastaan lennätin sen auki. Suusta alkoi tulvia kirouksia ja toivotuksia alimpaan helvettiin sekä käyttäytymisohjeita. Taisi äänensävykin olla hiukannousujohteinen. Oven takana ollut ryppyinen romaninainen katsoi minua säikähtäneenä ja lähti litomaan helmat kahisten.
No, se oli vain yksi tapaus, ei saa yleistää. Ei kaikki 19-vuotiaat makaa krapulassa yksin kotona.
Isääni on mustalainen puukottanut ilman syytä, henki meinasi mennä. Terä oli 2mm sydänpussista. Tai kai sillä joku syy oli, kukaan ei vain ole keksinyt että mikä se oli. Romani oli siis tahtonut kännisen isäni jonkun rakennuksen taakse tarjotakseen ryypyn. Koska isäni oli puistojuoppo, ei hän tietenkään kieltäytynyt ryypystä vaan meni. Eipä ole kuulkaa mennyt sen jälkeen....
Noohh... siinäkin oli kaksi yksittäistapausta, ei kaikki tarjoa ryyppyä eikä kaikki puistojuopot tokene ajan kanssa. Että ei saa yleistää.
Ai niin, serkultani mustalaiset varastivat koiran. Kun serkku uhkasi tappaa suvun matroonan jos ei koiraa ala kuulua, mustalaiset kaarsivat mersullaan pihaan ja alkoivat uhkailemaan. Serkulla oli takataskussa ainoa omaisuutensa, pistooli (laillinen), jolla hän lasautti auton valot säpäleiksi. Mannet hyppäsivät autoon ja häippäsivät renkaat ulvoen. Koira tuli kotiin tassut verillä ja läkähdyksissä parin päivän päästä, oli raukka juossut kilometritolkulla kotiin.
Siinäkin yksittäistapauksia, ei kaikki romanit ymmärrä arvokkaiden rotukoirien päälle eikä kaikilla serkuilla ole pistooleja. En yleistä.
Voisin kertoa vielä lisääkin juttuja, mutta enpä nyt tällä kertaa enää...
Minkään muun ryhmän kanssa ei ole ollut vastaavia ongelmia, mutta en silti pallottanut romaneja jostain syystä. Voisin pallottaa tyhmät kun se kattaa kaiken.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.