Toimistorotta kirjoitti:annepa kirjoitti:Mutta luulen että tuo "kasvatus" pitää toteuttaa, juuri sen takia että en usko että hellu tietää miltä se tuntuu. Ei noin rankalla kädellä tarvi toteuttaa, mut jotenkin. Onko se sitten kosto?
Et ole johdonmukainen. Toisaalta toteat itsekin, että ihmisiä ei voi muuttaa. Seuraavassa hengenvedossa olet kasvattamassa tekemällä ihmiselle jota rakastat tahallasi jotain epämiellyttävää?
En olekaan johdonmukainen, minun pitää muuttaa itseäni niin, että en enää luota helluun vaan teen ja järjestän kaiken itse. Se sellainen ei ole kivaa parisuhteessa. DTP?
Toimistorotta kirjoitti:
En toki tiedä kuinka epäempaattissen puupökkelön kanssa mahdollisesti helluttelet, mutta kyllä kiukusta ja itkusta menee yleensä viesti aika lailla hyvin perille ja minulle ainakin kaikkein pahin rangaistus kaikesta mitä teen väärin on se, jos huomaan tuottaneeni ihmiselle josta välitän pahaa mieltä. Sitä pyrkii välttämään jatkossa kaikin keinoin. Muisti on vain sellainen asia, joka tuppaa vielä iän myötä heikkenemään, ei suinkaan paranemaan.
No juuri männä viikolla sanoin että hän on niin kylmä välillä (johtuen eräästä kommentista jonka hän sanoi kuolemantapauksen sattuessa). Hän otti siitä kovasti nokkiinsa ja sanoi toivovansa että voi muuttaa mun käsitykseni hänestä. Hyvin menee.... Mutta on hänellä kuulema "ollut paha mieli" eilisen jälkeen.
Toimistorotta kirjoitti:
Jos kyse olisi jatkuvasti toistuvasta jutusta joka osoittaisi jotain välinpitämättömyyttä, niin ymmärtäisin ajatuksiasi paremmin, mutta olisin silloinkin sitä mieltä että kostokasvatus ei auta. Välinpitämätöntä ei saa välittämään olemalla hankala eikä välittävä taas kostoja kaipaa huomatakseen mikä oli väärin.
Tämähän on jatkuvasti toistuva juttu, tämä oli vain pahin unohdus tähän mennessä. Toistuvaa on se, että minulle tärkeät asiat eivät ole hänelle tärkeitä joten niistä ei tarvi hirveästi välittää tai no voi suorastaan unohtaa. DTP?
No PÄÄASIAHAN nyt on että koiranhoito on kondiksessa "muistutuksen" jälkeen. Minusta vain tuo eilinen vaahtoaminen ja vitutus oli inhottavaa ja epämukavaa, olisin voinut jättää väliin.
Näisät jutuista tulee varmaan hirveä kuva hellusta.... pitää välillä kertoa jotain hyviä asioita siitä... hetkinen.... Ne ei kyllä kuulu tähän ketjuun.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.