Päivän uutiskatsaus
-
- Kitisijä
Re: Päivän uutiskatsaus
Hovimestari sai miljoonat
Muistan historiantunneilta, miten aikoinaan Rooman imperiumin aikana ihmisiä hankkiutui imperiumin alueelle perhekunnittain hyvinvoinnin perässä, jopa vapaaehtoisesti orjuuteen suostumalla. Jos palvelit isäntää hyvin, niin hän saattoi sitten myöntää hyvin palvelleille orjille (ja heidän jälkeläisilleen) vapauden.
Minä ainakaan en ihmettele, että nykyäänkin tätä samaa tehdään edelleenkin. Paremman toivossa on ilmeisesti ihanaa elää...
Muistan historiantunneilta, miten aikoinaan Rooman imperiumin aikana ihmisiä hankkiutui imperiumin alueelle perhekunnittain hyvinvoinnin perässä, jopa vapaaehtoisesti orjuuteen suostumalla. Jos palvelit isäntää hyvin, niin hän saattoi sitten myöntää hyvin palvelleille orjille (ja heidän jälkeläisilleen) vapauden.
Minä ainakaan en ihmettele, että nykyäänkin tätä samaa tehdään edelleenkin. Paremman toivossa on ilmeisesti ihanaa elää...
Life is complex, it has real and imaginary parts.
-
- Kitisijä
Tarvitseeko enempää mainita muista DRM vapaan softan eduista... 
Rockstar Ships Max Payne 2 Cracked By Pirates

Rockstar Ships Max Payne 2 Cracked By Pirates
Rockstar shipping a version of Max Payne 2 via Steam that was actually cracked by pirates to remove the DRM. The going theory was that it was easier for them to simply use the pirate group's crack than to actually remove their DRM themselves.
-
- Kitisijä
Hihität sit mun kanssa etkä mulle.Lilo kirjoitti:Kuva yhdistettynä allekirjoitukseen aiheutti nyt kyllä hihitystä...
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Tossa kun ois kunnolla ballseja niin piraatti menis vaatimaan osinkoja itselleen.Teraslilja_m kirjoitti:Tarvitseeko enempää mainita muista DRM vapaan softan eduista...
Rockstar Ships Max Payne 2 Cracked By PiratesRockstar shipping a version of Max Payne 2 via Steam that was actually cracked by pirates to remove the DRM. The going theory was that it was easier for them to simply use the pirate group's crack than to actually remove their DRM themselves.
Öljyvuodon tukkiminen ydinpommilla
Soviet Russia had used controlled nuclear explosions to contain oil spills, on at least five different occasions.
http://www.tiede.fi/keskustelut/post133 ... l#p1338177
Soviet Russia had used controlled nuclear explosions to contain oil spills, on at least five different occasions.
http://www.tiede.fi/keskustelut/post133 ... l#p1338177
-
- Kitisijä
Syy ylipainooni on löytynyt. Kun Daven Birkenau-dieetti ei toiminutkaan. Mulla taitaa olla toi sama ongelma!
Tesla pesi polttomoottorikilpailijat
Sähköauto kulutti vähiten
Autoliiton järjestämä EcoTour 2010 taloudellisuusajo keräsi mukaansa 35 autokuntaa. Mukana oli diesel-, bensiini- ja hybridiautoja lisäksi täyssähköauto Tesla Roaster Sport.
Kun parhaat polttomoottoriautokunnat selvittivät 640 kilometrin reitin noin 3,5 litran eli noin 4,20 eurolla sadalla kilometrillä, Teslan kustannus sähkölatauksineen oli alle puolet tuosta summasta.
Yhdellä kilometrillä kului sähköä näin keskimäärin 0,21 kWh ja kilometrikustannus oli 0,021€/km. Sadalla kilometrillä rahaa liikkumiseen kului noin 2,10 euroa.
...jatkuu
lähde: prosessori
Sähköauto kulutti vähiten
Autoliiton järjestämä EcoTour 2010 taloudellisuusajo keräsi mukaansa 35 autokuntaa. Mukana oli diesel-, bensiini- ja hybridiautoja lisäksi täyssähköauto Tesla Roaster Sport.
Kun parhaat polttomoottoriautokunnat selvittivät 640 kilometrin reitin noin 3,5 litran eli noin 4,20 eurolla sadalla kilometrillä, Teslan kustannus sähkölatauksineen oli alle puolet tuosta summasta.
Yhdellä kilometrillä kului sähköä näin keskimäärin 0,21 kWh ja kilometrikustannus oli 0,021€/km. Sadalla kilometrillä rahaa liikkumiseen kului noin 2,10 euroa.
...jatkuu
lähde: prosessori
"Joogin mukaan hänen erikoiset kykynsä johtuvat siitä, että hän tapasi nuorena jumalattaren, joka antoi hänelle erikoisvoimia.Manaaja kirjoitti:Syy ylipainooni on löytynyt. Kun Daven Birkenau-dieetti ei toiminutkaan. Mulla taitaa olla toi sama ongelma!
Mites sulla?
Kyllähän se on aina tiedetty, että syöminen on luusereita varten. Itse lopetin syömisen jo vuonna 1998.
Sanoisin, että jos kaikki tykkää (ml. luuseri itse), niin antaa mennä vaan!Vaola kirjoitti:^ Dear Doc,
Haittaako olla luuseri, jos on iloinen luuseri? nimim. epätietoinen
Tapasin 18-vuotiaana 22-vuotiaan neitseellisen jehovantodistajan, joka tuli Miss Korso -kilpailussa ensimmäiseksi perintöprinsessaksi.NuoriD kirjoitti:"Joogin mukaan hänen erikoiset kykynsä johtuvat siitä, että hän tapasi nuorena jumalattaren, joka antoi hänelle erikoisvoimia.Manaaja kirjoitti:Syy ylipainooni on löytynyt. Kun Daven Birkenau-dieetti ei toiminutkaan. Mulla taitaa olla toi sama ongelma!
Mites sulla?
(Tämä tarina on tosi.)
Viimeksi muokannut Manaaja, 16.05.2010 15:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Olisi taas kerran kannattanut käyttää kondomia.Manaaja kirjoitti:Tapasin 18-vuotiaana 22-vuotiaan neitseellisen jehovantodistajan, joka tuli Miss Korso -kilpailussa ensimmäiseksi perintöprinsessaksi.NuoriD kirjoitti:"Joogin mukaan hänen erikoiset kykynsä johtuvat siitä, että hän tapasi nuorena jumalattaren, joka antoi hänelle erikoisvoimia.Manaaja kirjoitti:Syy ylipainooni on löytynyt. Kun Daven Birkenau-dieetti ei toiminutkaan. Mulla taitaa olla toi sama ongelma!
Mites sulla?
-
- Kitisijä
Minun hoikkuuteni salaisuus on, että treffasin ufojen kontaktihenkilöä, joka tarotkorteistaan minulle luki, että varsinainen tehtäväni on olla ihmiskunnan suuri henkinen opastaja.Manaaja kirjoitti:Tapasin 18-vuotiaana 22-vuotiaan neitseellisen jehovantodistajan, joka tuli Miss Korso -kilpailussa ensimmäiseksi perintöprinsessaksi.NuoriD kirjoitti:"Joogin mukaan hänen erikoiset kykynsä johtuvat siitä, että hän tapasi nuorena jumalattaren, joka antoi hänelle erikoisvoimia.Manaaja kirjoitti:Syy ylipainooni on löytynyt. Kun Daven Birkenau-dieetti ei toiminutkaan. Mulla taitaa olla toi sama ongelma!
Mites sulla?
Pakit saatuani tiedustelin meilitse, eikö näin merkittävän henkilön kanssa kannattaisi olla enemmän tekemisissä (ajattelin siis "sillai") ja tuo vastasi että minun tulisi keskittyä tehtävääni ja unohtaa maalliset haluni.
Tämäkin tarina on tosi, valitettavasti.
Miksi?NuoriD kirjoitti:Olisi taas kerran kannattanut käyttää kondomia.
-
- Kitisijä
Google vakoili vahingossa
En kyllä aivan 130%:sti jaksa uskoa tätä selitystä.
Toisaalta voi tietysti kysyä, mitä hyötyä kuukkelille tuosta olisi ollut. Eli ehkä se sittenkin oli vahinko.
En kyllä aivan 130%:sti jaksa uskoa tätä selitystä.
Toisaalta voi tietysti kysyä, mitä hyötyä kuukkelille tuosta olisi ollut. Eli ehkä se sittenkin oli vahinko.
-
- Kitisijä
Nyt on taas löytynyt lisää yksi järkyttävä idiootti
Jos poliisin yrittää tappaa, niin sehän on aina murhayritys? Eikö tää vois olla sitten vähintään tapon yritys?
Jos poliisin yrittää tappaa, niin sehän on aina murhayritys? Eikö tää vois olla sitten vähintään tapon yritys?
Me transmitte sursum, Caledoni!
Ahhah! Nyt alkaa RKP:n multikultipolitiikka purra jo omaan nilkkaan:
Eeva Biaudet'n valinnasta vähemmistövaltuutetuksi on tehty kantelu oikeuskanslerille. Kantelun tekijä kritisoi erityisesti sitä, että Biaudet'lle myönnettiin erivapaus viran hakukriteereissä mainitusta ylemmästä korkeakoulututkinnosta, vaikka paikkaa haki useita koulutukseltaan ja työkokemukseltaan päteviä henkilöitä.
Kantelun tehnyt Pakolaisneuvonta ry:ssä lakimiehenä toimiva Husein Muhammed haki paikkaa itsekin, mutta korostaa, että useilla hakijoilla oli esimerkiksi kokemusta tehtävässä keskeisten lakien, kuten yhdenvertaisuus- ja ulkomaalaislain soveltamisesta ja valvonnasta. Useilta löytyi myös kansainvälistä kokemusta, jota painotettiin erityisesti Biaudet'n valinnassa.
Muhammed sanoo haluavansa herätellä keskustelua poliittisista virkanimityksistä. - Monesti sellaisissakin tasavahvoista hakijoista valitaan poliittisesti miellyttävämpi, mutta tässä on jouduttu monta asiaa uhraamaan, Muhammed sanoo.
Hän moittii viranomaisia myös siitä, että maahanmuuttajia ei huolita maahanmuuttohallinnon tehtäviin. - Mitä jos Ahvenanmaan maakuntapäivillä tai Folktingetissä olisi vain suomenkielisiä edustamassa ruotsinkielisiä?
Lollolollanlei. Eiköhän Muhammed vielä vaadi korvauksia syrjinnästä![Iso Hymy :]](./images/smilies/icon_hymy.gif)
Eeva Biaudet'n valinnasta vähemmistövaltuutetuksi on tehty kantelu oikeuskanslerille. Kantelun tekijä kritisoi erityisesti sitä, että Biaudet'lle myönnettiin erivapaus viran hakukriteereissä mainitusta ylemmästä korkeakoulututkinnosta, vaikka paikkaa haki useita koulutukseltaan ja työkokemukseltaan päteviä henkilöitä.
Kantelun tehnyt Pakolaisneuvonta ry:ssä lakimiehenä toimiva Husein Muhammed haki paikkaa itsekin, mutta korostaa, että useilla hakijoilla oli esimerkiksi kokemusta tehtävässä keskeisten lakien, kuten yhdenvertaisuus- ja ulkomaalaislain soveltamisesta ja valvonnasta. Useilta löytyi myös kansainvälistä kokemusta, jota painotettiin erityisesti Biaudet'n valinnassa.
Muhammed sanoo haluavansa herätellä keskustelua poliittisista virkanimityksistä. - Monesti sellaisissakin tasavahvoista hakijoista valitaan poliittisesti miellyttävämpi, mutta tässä on jouduttu monta asiaa uhraamaan, Muhammed sanoo.
Hän moittii viranomaisia myös siitä, että maahanmuuttajia ei huolita maahanmuuttohallinnon tehtäviin. - Mitä jos Ahvenanmaan maakuntapäivillä tai Folktingetissä olisi vain suomenkielisiä edustamassa ruotsinkielisiä?
Lollolollanlei. Eiköhän Muhammed vielä vaadi korvauksia syrjinnästä
![Iso Hymy :]](./images/smilies/icon_hymy.gif)
-
- Kitisijä
Oletteko valmiit
Over 4.5 [edit: of 6.7] Billion people could die from Global Warming-related causes by 2012

Over 4.5 [edit: of 6.7] Billion people could die from Global Warming-related causes by 2012
Compiled by John Stokes, Tuesday 18. May 2010, The Canadian kirjoitti:The "hydrate hypothesis" (if validated) spells the rapid onset of runaway catastrophic global warming.
-
- Kitisijä
Myös Jukka Hankamäki on tehnyt kantelun.exPertti kirjoitti:Tämä on ns. päivän hyvä-huono-uutinen.Toimistorotta kirjoitti:Lollolollanlei. Eiköhän Muhammed vielä vaadi korvauksia syrjinnästä
Olihan tuon Huseinin kohdalla aikamoisia mokia, esim sille oli sanottu että sori, sun ois pitäny toimittaa kielitodistus suomen kielen osaamisesta. Siis tyypille, joka on käynyt peruskoulun, lukion ja oikiksen suomen kielellä ja on Suomen kansalainen. Onko Biaudet'lta pyydetty moista todistusta?
Minusta Husein ois olli ihan hyvä valinta. Biaudet'sa en tiedä, mutta valintaprosessi meni nyt ohan perseelleen.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Ratikat ja metrot uhkaavat pysähtyä perjantaiksi
http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Rat ... 5256913975
-
- Kitisijä
Täytyy yrittää katsastaa auto huomenna..Dumis kirjoitti:Ratikat ja metrot uhkaavat pysähtyä perjantaiksi
Afrikassa on kiaikki kohdallaan!(?)
Pyyhin Netikettiin..