Mammailu
-
- Kitisijä
Re: Mammailu
Miskuliini tykkää enemmän "makeasta" ruoasta kuin esim. perunasta lontrattuna korvikkeeseen. Toi persikkabanaani-sose oli ihan herkkua, mut normi muussattu bansku menee kans. En haluis noit kaupan soseita syöttää sille...täs kuitenkin harjotellaan syömistä vasta, ja noi pienen pienet hampaat auttaa asiaa ku lusikkaa on kiva purra 
Mitähän viel kannattais kokeilla pikkuhiljaa? Mä oon unohtanu kaiken Nitan vauva-ajoista....

Mitähän viel kannattais kokeilla pikkuhiljaa? Mä oon unohtanu kaiken Nitan vauva-ajoista....
Miksei uutta perunaa saa antaa? Neuvolas sanottiin et mielummin vanhaa, en tajuu.
^Ok, en kerinny kysyy ku tätil oli kiire seuraavaa asiakasta tapaamaan. Ku itelle tykkään ostaa uusia ni pojalle sit vanhoja vaan
Tota bataattia vois kans koklata. Ans kattoo mitä mieltä ahnimus ahmiainen on.
Millon aloitte antaa lihaa? Tai kalaa?

Tota bataattia vois kans koklata. Ans kattoo mitä mieltä ahnimus ahmiainen on.
Millon aloitte antaa lihaa? Tai kalaa?
Kasviksista nyt ainakin porkkana, peruna, bataatti, kukka- ja parsakaali, munakoiso, kesäkurpitsa. Hedelmistä banaani, päärynä, omena, persikka, mango, aprikoosi.
Porkkana-perunavelli ei kelvannu, kokeilen kyl sitä keitettyy porkkanaa vielä. Hemmetin maissivelli loppu joka kaupasta....
Jos meillä olisi mahdollista allergioiden puolesta niin ruokkisin poikasen samoilla aineksilla mitä itse värkätään itsellemme. Kasvikset ja lihat vaan erikseen ennen suolaamista ja maustamista. Mitään hirveää stressiähän näistä kiinteistä ei tarvitse ainakaan rintaruokitun lapsen kohdalla ottaa, ravitsemuksellisesti maidolla pärjää aika pitkään. En ymmärrä miten joku jaksaa ja ehtii viittä täyttä ateriaa päivässä tarjota jo puolivuotiaalle.
No eikai ny herrantähen viittä ateriaa päivässä niin pienelle! Sormiruokakin on sit erikseen.
Just muistelin et Nitallekaan ei kelvannu porkkana vauvana. Nyt kelpaa. Olikohan se väärän väristä? Kuningatarsosekaan ei kelvannu ku oli niin oudon näköistä.
Just muistelin et Nitallekaan ei kelvannu porkkana vauvana. Nyt kelpaa. Olikohan se väärän väristä? Kuningatarsosekaan ei kelvannu ku oli niin oudon näköistä.
Suvinen kirjoitti:Rasisti!!!1ninnithequeen kirjoitti:Olikohan se väärän väristä? Kuningatarsosekaan ei kelvannu ku oli niin oudon näköistä.

Suvinen: Sitten soveltaisin varmaan niin, että laittaisin erilliseen kattilaan kiehumaan ne ainesosat siitä uuniruuasta mitä poikaselle voi antaa.
Käytännön kokemusta ei kauheasti ole, sattuneesta syystä. Meillä annetaan yhtä ruoka-ainetta päivässä ennalta määrättyinä päivinä. Tuntuisi kauhean helpolta voida antaa mitä sattuu. Raaputella vaikka omenaa, kurkkua ja melonia kun siltä tuntuu ja mössätä banaania. Ja antaa purtavaksi korppuja ja kasvispalasia. Luultavasti olen vaan kateellinen.
Käytännön kokemusta ei kauheasti ole, sattuneesta syystä. Meillä annetaan yhtä ruoka-ainetta päivässä ennalta määrättyinä päivinä. Tuntuisi kauhean helpolta voida antaa mitä sattuu. Raaputella vaikka omenaa, kurkkua ja melonia kun siltä tuntuu ja mössätä banaania. Ja antaa purtavaksi korppuja ja kasvispalasia. Luultavasti olen vaan kateellinen.
Meillä muuten ryömitään. Onpa kivaa, kun selän kääntää, niin tyypillä on välittömästi sähköjohto tai koiran tassu suussa.
Mä oon kans ihan ylivarovainen. UK sanoi aina niin, ja tän toisen kans ny sama. Mä en päästä mun ekaluokkalaista tien yli ilman et pidetään äitiä kädestä 
Poika oli kuukauden eikä taatusti ois lähteny mihinkään ni vuorasin parisängyn ettei se vaan putoo...

Poika oli kuukauden eikä taatusti ois lähteny mihinkään ni vuorasin parisängyn ettei se vaan putoo...
-
- Kitisijä
Kävin sitten siellä äitiyspolilla viime viikon lopussa. Kaikki on kiinni ja kiinteää, eli siltä osalta kaikki kunnossa. Pipa-Taunokin siinä sitten ultrattiin ja todettiin, että pituus vastaa viikkoja, mutta paino onkin sitten pari viikkoa jäljessä.
Mietin vaan että voiko sitä mitenkään lihottaa?
Äkkiseltään veikkaisin että nuo ennenaikaiset supistelut ja kersan pieni paino VOISI johtua stressistä. Tässä kun on semmosta pientä ollut...
ensin yhdet apinat esittää noin puolet mun tekemästä esityksestä, joka piti esittää sitten paria päivää myöhemmin...
miehen työnantaja jättää palkat maksamatta, onhan se kiva kun on 2,5kk palkat sitten panttivankina ilman että tietää millon ne tulee, tuleeko siinä lomarahoja sitten ollenkaan ja näistä kaikista sitten menee veroja 30%, eihän me rahaa olisi tarvittukaan...
mummo joutui sairaalaan (Hb 46)...
Opettaja muuttanut koneenosien harjoitustehtävät vapaaehtoisista pakollisiksi kertomatta siitä etukäteen kenellekään, se vituttaa niin paljon etten oo saanu vielä edes katottua mitä kaikkia mulla on niistä tekemättä...
Tän lisäksi yritän olla näyttämättä miehelle miten paha mieli mulla on tästä kaikesta. Kun mikään ei ole näistä sen vika, mitään näistä se ei oisi voinut estää ja millekään näistä se ei voi tehdä mitään. Sille vaan tulee paha mieli kun ei ole saanut pidettyä mun mielipahaa poissa ja syyllistää itseään siitä ettei ole tienannut niin paljon rahaa ettei mun tarttisi murehtia meidän taloutta. Sitten kun tiedän että se jo valmiiksi ei saa nukuttua kunnolla öisin, vaan heräilee jatkuvasti. Kuinka sen sydän särkyy joka kerta kun se joutuu kieltämään jotain (ehkä sen leffan ehtii katsoa sitten joskus myöhemmin, kyllä se varmaan pitkään pyörii... kai ne sukat ehtii Pipertonille hankkia myöhemminkin... Jos ei nyt kumminkaan osteta kangasta Pipiksen vaatteisiin, ehkä syn äidillä on jotain sopivaa varastojen kätköissä), joten olen aikalailla yrittänyt lopettaa minkään pyytämisen tai ehdottamisen, mikä ei ole ihan välttämätöntä.
Ja nyt vois taas lopettaa avautumisen.
Mietin vaan että voiko sitä mitenkään lihottaa?
Äkkiseltään veikkaisin että nuo ennenaikaiset supistelut ja kersan pieni paino VOISI johtua stressistä. Tässä kun on semmosta pientä ollut...
ensin yhdet apinat esittää noin puolet mun tekemästä esityksestä, joka piti esittää sitten paria päivää myöhemmin...
miehen työnantaja jättää palkat maksamatta, onhan se kiva kun on 2,5kk palkat sitten panttivankina ilman että tietää millon ne tulee, tuleeko siinä lomarahoja sitten ollenkaan ja näistä kaikista sitten menee veroja 30%, eihän me rahaa olisi tarvittukaan...
Opettaja muuttanut koneenosien harjoitustehtävät vapaaehtoisista pakollisiksi kertomatta siitä etukäteen kenellekään, se vituttaa niin paljon etten oo saanu vielä edes katottua mitä kaikkia mulla on niistä tekemättä...
Tän lisäksi yritän olla näyttämättä miehelle miten paha mieli mulla on tästä kaikesta. Kun mikään ei ole näistä sen vika, mitään näistä se ei oisi voinut estää ja millekään näistä se ei voi tehdä mitään. Sille vaan tulee paha mieli kun ei ole saanut pidettyä mun mielipahaa poissa ja syyllistää itseään siitä ettei ole tienannut niin paljon rahaa ettei mun tarttisi murehtia meidän taloutta. Sitten kun tiedän että se jo valmiiksi ei saa nukuttua kunnolla öisin, vaan heräilee jatkuvasti. Kuinka sen sydän särkyy joka kerta kun se joutuu kieltämään jotain (ehkä sen leffan ehtii katsoa sitten joskus myöhemmin, kyllä se varmaan pitkään pyörii... kai ne sukat ehtii Pipertonille hankkia myöhemminkin... Jos ei nyt kumminkaan osteta kangasta Pipiksen vaatteisiin, ehkä syn äidillä on jotain sopivaa varastojen kätköissä), joten olen aikalailla yrittänyt lopettaa minkään pyytämisen tai ehdottamisen, mikä ei ole ihan välttämätöntä.
Me transmitte sursum, Caledoni!
-
- Kitisijä
Jätä tuo raha-asia itkemättä mutta itke sille kaikki muu. Eikös puolison yksi tehtävä ole lohduttaa ja olla tukena? Minä paraski sanoja, yksin olen itkeny syystä jos toisestaki. No eiköhän sitä opi tässä....par-sky kirjoitti: ensin yhdet apinat esittää noin puolet mun tekemästä esityksestä, joka piti esittää sitten paria päivää myöhemmin...
Tän lisäksi yritän olla näyttämättä miehelle miten paha mieli mulla on tästä kaikesta. Kun mikään ei ole näistä sen vika, mitään näistä se ei oisi voinut estää ja millekään näistä se ei voi tehdä mitään. Sille vaan tulee paha mieli kun ei ole saanut pidettyä mun mielipahaa poissa ja syyllistää itseään siitä ettei ole tienannut niin paljon rahaa ettei mun tarttisi murehtia meidän taloutta.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
-
- Kitisijä
^ultran aikaan oli viikot 29+1, eli onhan tässä aikaa.
Kyllä mä uskon että me selvitään ja pärjätään, mä vaan vihaan tätä tunnetta kuin me oltas eletty yli varojen, kun niin ei kumminkaan ole tilanne. Mua ahistaa se että mies kieltää iteltään täysin asioita mitä se haluis, että rahat riittäs paremmin muuhun. Sen huomaa kun se kaupassa ollessaan vilkaisee sivu silmällä juustohyllyä, sitten leuka tiukkenee aavistuksen ja katse ohjataan määrätietoisesti toiseen suuntaan. Hitto, jos voittasin lotossa ensimmäinen asia minkä ostaisin ois miehelle iso oltermanni.
Mutta yli kaiken mua ottaa päähän Timo "Saatanan" Salo, joka käytännössä varasti miehen kesäloman, jota se on odottanut monta vuotta. Tämä kuva mikä mulle on syntynyt ko. ihmisestä erilaisista lähteistä tulleista tiedoista ei ole mitenkään erityisen mairitteleva. Vittu pyttyä moiselle paskalle ja henkilökohtaisella omaisuudella vastuuseen. Voihan olla että se on olosuhteiden uhri, mutta jokseenkin vaikea uskoa. Ja olosuhteetkaan ei selitä rehellisyyden ja suoraselkäsyyden puutetta.
Kyllä mä uskon että me selvitään ja pärjätään, mä vaan vihaan tätä tunnetta kuin me oltas eletty yli varojen, kun niin ei kumminkaan ole tilanne. Mua ahistaa se että mies kieltää iteltään täysin asioita mitä se haluis, että rahat riittäs paremmin muuhun. Sen huomaa kun se kaupassa ollessaan vilkaisee sivu silmällä juustohyllyä, sitten leuka tiukkenee aavistuksen ja katse ohjataan määrätietoisesti toiseen suuntaan. Hitto, jos voittasin lotossa ensimmäinen asia minkä ostaisin ois miehelle iso oltermanni.
Mutta yli kaiken mua ottaa päähän Timo "Saatanan" Salo, joka käytännössä varasti miehen kesäloman, jota se on odottanut monta vuotta. Tämä kuva mikä mulle on syntynyt ko. ihmisestä erilaisista lähteistä tulleista tiedoista ei ole mitenkään erityisen mairitteleva. Vittu pyttyä moiselle paskalle ja henkilökohtaisella omaisuudella vastuuseen. Voihan olla että se on olosuhteiden uhri, mutta jokseenkin vaikea uskoa. Ja olosuhteetkaan ei selitä rehellisyyden ja suoraselkäsyyden puutetta.
Viimeksi muokannut par-sky, 26.05.2010 12:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Kitisijä
Oiskin töissä tolla kalpan veikolla.McJanne kirjoitti:Kyllä KalPalla on alkanut kesälomat monena vuonna jo kauan ennen finaalisarjaa.par-sky kirjoitti:Timo "Saatanan" Salo, joka käytännössä varasti miehen kesäloman, jota se on odottanut monta vuotta.
Par-Sky, mulle sanottiin et poika on jo 3,5 kg, mä olin kauhuissani, ja se oli 2,5 kg. Älä luota noihin.
-
- Kitisijä
Mietin vaan että yleensä nuo näyttäs olevan enempi arvioitu yläkanttiin. Noh, sittenhän tuon näkee. Keräis nyt vaan massaa itteensä. On mulla sen verran vielä vararavintoa kropassa että ei luulis tolta ruoan loppuvan, vaikka paino nyt raskauden aikana ei olekaan noussut. Kessi vaan kasvanu.
Tytsän painoarvio heitti 50g. Ultria oli toki useampi, koska raskausdiabetes todettiin alkuvaiheessa. Kyllä niitä pienikokoisia vauveleita syntyy ja terveitä semmosia. Meitin tytsä oli sen 2660g ennenaikaisena syntyessään ja semmosia saman painosia täysviikoilla syntyneitä oli toisella osastolla muutama. Ei mitään hätää heillä, pieniä vain.
Tuli käräjäoikeudesta lappu jostain tiedonannosta. Minähän hermostuin et mikä vattu tää on ja soitin. No se on vaan se että poitsulla ei ole isää virallisesti. Mutku se pitää allekirjoittaa henk. koht. Äh. Ttu tätä ravaamista joka paikassa.
-
- Kitinän uhri
Kyllahan stressilla on todettu olevan yhteytta sikion pieneen painoon, mutta ei se stressikaan sita takaa. On tassa tullut asiaa mietittya, kun on tuo esikoisen pahasti uusinut syopa tassa raskauden ohessa menossa. Olen suurinpiirtein puoli kiloa kerannyt painoa lahtopainoon ja raskausviikkoja on jo 22+. Ekassa tuli 21kg ja tokassa arviolta 16kg, joten jos tassa nyt ei ala paisua about kilo per viikko, niin vahemmaksi jaa (ei haittaisi, kun lahtopaino tahan raskauteen oli 3kg vahemman kuin mita ekassa raskaudessa synnyttamaan lahtiessa). Mut siis tuo pieni painon nousuni kertoo lahinna sen, etta sita stressia on ollut ja takuulla tulee olemaan jatkossakin. Tassa just lapsi toipuu keuhkokuumeesta ja ollaan menossa leikkuriin vaihtamaan keskuslaskimokatetri, joka on irronnut paikoiltaan. Varasin just laakariajan vasymyksen takia, joka alkaa menna kohtuuttomaksi. Oikeesti jos nukkuu 9-10h yossa keskeytyksetonta unta ja silti meinaa 2h ajomatkalla sairaalaan nukahtaa rattiin, niin on aika alkaa selvittaa missa viiraa. Todennakoisesti psyykkista, mutta katsotaan nyt veret eka, kun mielestani vasymysta on ollut jo useampi vuosi.
Edellinen vauvakin oli 4270g, joten ei mua haittaisi sekaan, jos tama jais pienemmaks.
Missaan nimessa en huoli minkaanlaista kokoarviota vauvasta loppuraskaudessa. Ultran tulokset kun voivat heittaa tosi paljon. Luotan paljon enemman omaan "perstuntumaan", mut mulla onkin 2 taysiaikaista raskautta takana. Enka ma aio huolehtia patkaakaan, ellei ala tulla niin tuskaisen ahdas olo kuin mita oli viimeiset paivat ennen keskimmaisen syntymaa. Luotan vakaasti, etta tamakin poikanen on vahintaan sen keskiarvo 3,5kg
tutuille syntyi juuri toinen lapsi. Eka oli alle 3 kiloa ja meni yli lasketusta ajasta. Toinen syntyi ennen laskettua aikaa ja just sen 3 kiloa. Pienet on heilla vanhempansakin ja siina mielessa ihan suhteessa asianmukaisen kokoisia vauvoja.
Aina toki kannattaa raskausaikana ja muulloinkin pohtia, miten parjais mahdollisimman vahalla stressilla kulloisessakin elamantilanteessaan. Ei mikaan ihan yksinkertainen juttu kylla.
Edellinen vauvakin oli 4270g, joten ei mua haittaisi sekaan, jos tama jais pienemmaks.
Missaan nimessa en huoli minkaanlaista kokoarviota vauvasta loppuraskaudessa. Ultran tulokset kun voivat heittaa tosi paljon. Luotan paljon enemman omaan "perstuntumaan", mut mulla onkin 2 taysiaikaista raskautta takana. Enka ma aio huolehtia patkaakaan, ellei ala tulla niin tuskaisen ahdas olo kuin mita oli viimeiset paivat ennen keskimmaisen syntymaa. Luotan vakaasti, etta tamakin poikanen on vahintaan sen keskiarvo 3,5kg
tutuille syntyi juuri toinen lapsi. Eka oli alle 3 kiloa ja meni yli lasketusta ajasta. Toinen syntyi ennen laskettua aikaa ja just sen 3 kiloa. Pienet on heilla vanhempansakin ja siina mielessa ihan suhteessa asianmukaisen kokoisia vauvoja.
Aina toki kannattaa raskausaikana ja muulloinkin pohtia, miten parjais mahdollisimman vahalla stressilla kulloisessakin elamantilanteessaan. Ei mikaan ihan yksinkertainen juttu kylla.
Tyttö synty 2 vko yliajassa ja oli 2850. Poika kuukauden etukäteen ja 2650. Mikähän rötkäle se ois ollu jos ois tullu normiaikaan, huh.
Ömm, miten toi on mahdollista?ninnithequeen kirjoitti:Tyttö synty 2 vko yliajassa ja oli 2850.
Satutko muistaa kuin pieni MÄ olen? Eivät siis olleet huolissaan.Manaaja kirjoitti:Ömm, miten toi on mahdollista?ninnithequeen kirjoitti:Tyttö synty 2 vko yliajassa ja oli 2850.
PS. painoin itse vajaa kaks kiloa ku synnyin.