Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja par-sky »

^HopLop vois toimia
Me transmitte sursum, Caledoni!
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Suomenlinna ja Pihlajasaari tuli ekana mieleen. Heureka(Vantaalla). Seurasaari. Flamingo Spa(Vantaa) jos huono ilma. Luonnontieteellinen museo. Kansallismuseon Vintti. Mustasaari, jos sinne kulkee jo botski. Tropicario.

Kirjavinkki: Lasten Helsinki - Snadien Stadi. Retkiopas lapsiperheille.

http://halinen.net/retkiopas/?p=24
Prepare for the worstest.
RP

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja RP »

Kysymyksiä akateemisille, mulla on tommonen ohje nippunen, mutta en välttämättä oikein hokaa:

Niin, kun se miehen väitöstilaisuus on pian, joten siitä hiukan etten mokaa näin junttina:

- Kun mies pitää sen puheensa niin onko se silleen, että ne vieraiden puheet menee maininta järjestyksessä eli jos mainitsee mut ensin niin minä pidän puheen ensimmäisenä? Tai viidentenä, jos mainitsee viidentenä? ja tuota, minkä tyylinen sen mun puheen pitää olla? Tai siis olen pitänyt puheen vain häissä aikamoisessa tuiterissa ja se nyt oli tietty tosi rento. Ja tuota, pitääkö se pitää myös lontooksi kun vastaväittelijä ei ole suomalainen? Eli kahdella kielellä vai riittääkö suomeksi vaan.

- Ja tuota, pitääkö väitökseen olla tosiaan jakkupuku vai käykö pelkkä tumma mekko esmes.

Ja sitten kun näitä väitöksiä ja karonkkoja on tulossa silleen et ollaan menossa vieraiksi niin:

- onko se niin että vaan tohtorit voi laittaa sen frakin päälle ja voiko ne laittaa frakin jos väittelijällä/vastaväittelijällä ei ole? Mietin vaan kun on tuo iltapuku, sitähän ei voi laittaa päälle jos miehellä on vaan tumma puku. Et pitäis taas shoppailla.

- ja sitten jos omistaa tohtorin hatun niin kuuluuko se ottaa mukaan? Ja onko se niin että sitä ei saa kanniskella ilman promootiota? Päässä sitä ei kai juuri koskaan (paitsi kai siellä promootiossa?) pidetä?

Mies on osaan vastaillut, mut ei menny kiireessä jakeluun. Doh.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16725
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

RP kirjoitti:Kysymyksiä akateemisille, mulla on tommonen ohje nippunen, mutta en välttämättä oikein hokaa:

Niin, kun se miehen väitöstilaisuus on pian, joten siitä hiukan etten mokaa näin junttina:

- Kun mies pitää sen puheensa niin onko se silleen, että ne vieraiden puheet menee maininta järjestyksessä eli jos mainitsee mut ensin niin minä pidän puheen ensimmäisenä? Tai viidentenä, jos mainitsee viidentenä? ja tuota, minkä tyylinen sen mun puheen pitää olla? Tai siis olen pitänyt puheen vain häissä aikamoisessa tuiterissa ja se nyt oli tietty tosi rento. Ja tuota, pitääkö se pitää myös lontooksi kun vastaväittelijä ei ole suomalainen? Eli kahdella kielellä vai riittääkö suomeksi vaan.

- Ja tuota, pitääkö väitökseen olla tosiaan jakkupuku vai käykö pelkkä tumma mekko esmes.

Ja sitten kun näitä väitöksiä ja karonkkoja on tulossa silleen et ollaan menossa vieraiksi niin:

- onko se niin että vaan tohtorit voi laittaa sen frakin päälle ja voiko ne laittaa frakin jos väittelijällä/vastaväittelijällä ei ole? Mietin vaan kun on tuo iltapuku, sitähän ei voi laittaa päälle jos miehellä on vaan tumma puku. Et pitäis taas shoppailla.

- ja sitten jos omistaa tohtorin hatun niin kuuluuko se ottaa mukaan? Ja onko se niin että sitä ei saa kanniskella ilman promootiota? Päässä sitä ei kai juuri koskaan (paitsi kai siellä promootiossa?) pidetä?

Mies on osaan vastaillut, mut ei menny kiireessä jakeluun. Doh.
Urpiaisen käytöskoulusta päivää.

Mainitset viestissä sekä väitöstilaisuuden että karonkan, mutta kysymyksilläsi viitannet lähinnä karonkkaan? Karonkkahan on siis akateeminen iltajuhla vastaväittäjän kunniaksi, johon kutsutaan saman alan professoreja sekä tutkimuksen syntyä edesauttaneita tutkijoita ja kollegoita. Näinä tapainturmeluksen aikoina moni kutsuu toki myös perhettä, sukulaisia ja ystäviä.

Kuitenkin, vanha perinne näkyy siinä, että väittelijä kiittää puheessaan vastaväittäjää, ohjaajaa ja muita työssä avustaneita. Jos sukulaiset ja kylänmiehet mainitaan, niin vasta akateemisten kiitosten jälkeen puheen lopuksi. Myös istumajärjestys noudattaa samaa kaavaa akateemisesta arvojärjestyksestä. Vastauspuheenvuorot siten, että ensin vastaväittäjä, sitten kustos, ja sitten mainintajärjestyksessä. Edelleen, juhla on siis vastaväittäjän, ei väittelijän kunniaksi, ja tästä syystä kai olisi kohteliasta puhua vastaväittäjän ymmärtämällä kielellä. Tosiasiassa moni ilmaisee puheensa aluksi vastaväittäjälle pahoittelunsa suomeen siirtymisestä, ja jatkaa sitten suomeksi. Puheiden tulee olla kepeän asiallisia, ei liian paatoksellisia. Erityisen huonoa makua osoittaa ksenofobinen persupropaganda.

Pukeutumisesta sen verran, että itse väitöstilaisuus on koruton ja julkinen tilaisuus, jossa useimpien mielestä asiallinen arki-työasu riittää yleisölle. Karonkassa perinteinen akateeminen juhla-asu on frakki (tosin illalla valkoisin liivein, väitöstilaisuudessa mustat), käytännössä kuitenkin yleensä - ja tämä on toki ok - tumma puku. Ilmeisesti naisella on siis joko pitkä iltapuku (frakin parina) tai lyhyempi juhlapuku. Akateeminen juhla-asuväri on musta, mutta ei kai sitä naisista nykyisin tarvitse noudattaa kuin väittelijän. Jakkupuvulle en oikein näe tarvetta missään vaiheessa prosessia.

Tohtorinhattua (ja sitäkin vain kädessä ja pöydällä) käyttävät vain kustos ja vastaväittäjä itse väitöstilaisuudessa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
RP

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja RP »

Kiitoksia.

Kysymykseni koskivat molempia tilaisuuksia. Ohjeissa on että väittelyyn tumma jakkupuku, mutta en viitsisi ostaa uutta tätä tilaisuutta varten. Löytyy vaaleampana omat jakkuni. Tummaa mekkoa taas löytyy.

Puheen ajattelin pitää lontooksi sekä suomeksi, vastaväittelijän kielen taidan joten kuten, mutta en mielestäni tarpeeksi eli änkytyksen vaara olemassa. Puheen joutunen pitämään, koska uskoisin miehen kiittävän kaikkia, jotka on mainittu myös väitöskirjan kiitoksissa, joten.

Tiedän, että juhla on vastaväittelijän, ja hänenkin toiveitaan on otettu huomioon juomavalinnoissa ;)

Eniten ihmetystä aiheutti vieraan pukukoodi (eli sitten tulevaisuudessa kun ei olla isossa pöydässä) tämän frakin osalta, jonka kanssa voin pitää iltapukua, tumman puvun kanssa en voi. Nyt miehellä tietysti frakki ja mulla iltapuku. Eli tästä ei nyt oikein käy ilmi voiko frakkia pitää vain tohtorin arvon omaavat vai kaikki miehet ylipäätänsä vaikka väittelijällä/vasurilla ei olisi. Tästä saa mixed informaatiota. Miehen pukeutuminenhan määrittelee oman pukeutumiseni.

Tuo hattu asia oli mielenkiintoinen, ei ole ajankohtainen, mutta itseäni kiinnosti, mies varmaan saa hatun, mutta käsittääkseni ei ole halukas/kiinnostunut sen etiketeistä. Kaappiin pölyttymään tjmv. Mies tietysti tietää nämä jutut, ja järjestää tilaisuuden, mutta kun olen niin pirun hätänen ja tiedonhaluinen.

Oledn ollut yhdessä karonkassa, mutta en juuri enää muista mitään siitä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16725
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

No siis minulle ei ainakaan olisi tullut mieleenkään, että frakin pitäminen edellyttäisi jotain akateemisia ansioita. (Tämä ei tietenkään tarkoita, etteikö näin voisi olla.) Luulen myös, että jos väittelijä tyytyy frakkia vähemmän juhlalliseen pukeutumiseen, kysymys siitä, tuleeko vieraidenkin sitten myös pitäytyä pukulinjalla, on varmaan yleisempi etikettikysymys kuin vain väitöstilaisuuksiin liittyvä. Tai siis terveellä kaupunkilaisjärjellä ajatellen voisi kuvitella, että on vähän hassua pukeutua frakkiin, jos juhlakalu (väittelijä, sulhanen, mikälie) valitsee tumman puvun. Tiedä häntä. Itse en kovin monessa karonkassa ole ollut, mutta en oikeastaan muista, että kukaan vastaväittäjä-kustos-väittelijä-trion lisäksi olisi pukeutunut frakkiin. Nykyisin kai vastaväittäjäkin on useimmiten tyytyväinen, jos tumma puku riittää, eikä tarvitse erikseen hankkia asusteita. Kuinka monella nykyisin edes on frakki?

Mutta onko tämä nyt niin kovin tarkkaa? En ymmärrä, mikset voisi vieraana pukeutua iltapukuusi, vaikka miehesi ei frakissa olisikaan? Tuskin siitä nyt juhlahumussa kukaan jaksaa Lenitalle soittaa virallista valitusta.
Edit. Tarkemmin ajatellen (cf. Pressan itsarijuhlat), eikö pitkä iltapuku / tumma puku ole ihan eiketinmukainen combo?
Viimeksi muokannut urpiainen, 09.06.2010 16:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
PlanBee
Kitinä paheena
Viestit: 41
Liittynyt: 19.11.2009 23:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja PlanBee »

RP

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja RP »

urpiainen kirjoitti:No siis minulle ei ainakaan olisi tullut mieleenkään, että frakin pitäminen edellyttäisi jotain akateemisia ansioita. (Tämä ei tietenkään tarkoita, etteikö näin voisi olla.) Luulen myös, että jos väittelijä tyytyy frakkia vähemmän juhlalliseen pukeutumiseen, kysymys siitä, tuleeko vieraidenkin sitten myös pitäytyä pukulinjalla, on varmaan yleisempi etikettikysymys kuin vain väitöstilaisuuksiin liittyvä. Tai siis terveellä kaupunkilaisjärjellä ajatellen voisi kuvitella, että on vähän hassua pukeutua frakkiin, jos juhlakalu (väittelijä, sulhanen, mikälie) valitsee tumman puvun. Tiedä häntä. Itse en kovin monessa karonkassa ole ollut, mutta en oikeastaan muista, että kukaan vastaväittäjä-kustos-väittelijä-trion lisäksi olisi pukeutunut frakkiin. Nykyisin kai vastaväittäjäkin on useimmiten tyytyväinen, jos tumma puku riittää, eikä tarvitse erikseen hankkia asusteita. Kuinka monella nykyisin edes on frakki?

Mutta onko tämä nyt niin kovin tarkkaa? En ymmärrä, mikset voisi vieraana pukeutua iltapukuusi, vaikka miehesi ei frakissa olisikaan? Tuskin siitä nyt juhlahumussa kukaan jaksaa Lenitalle soittaa virallista valitusta.
Edit. Tarkemmin ajatellen (cf. Pressan itsarijuhlat), eikö pitkä iltapuku / tumma puku ole ihan eiketinmukainen combo?
Täällä on kai useammin tapana olla frakit päällä, tietysti vuokrattuina. Tiedä häntä.

Itselleni ei niin väliksi tuon pukeutumisen kanssa, mutta osa juhlista saattaa olla hieman semmosella ilmapiirillä että voi tulla pahaa silmää jos ei ole just niin kuin pitää. Huvinsa kullakin. Jään sitten kotiin täyttämään vaikka sanaristikoita jos niikseen tulee ;)

Mä jotenkin olen jäänyt siihen käsitykseen että iltapuvun pituudella on merkitystä. Eli pitkä kun miehellä frakki, lyhyempi jos miehellä tumma puku. Noh, ota näistä selvää.

Yleensä ei kai olla niin vimpan päälle, on se vähän niin ja näin vaatia ihmisiä vuokrailemaan/ostamaan kalliita pukuja joita tuskin käytetään, hyvä jos enää koskaan.

No mutta, pääasia, että saa juoda ja syödä mahansa täyteen.

Mies totesi puheesta, että ensin kiitellään vastaväittäjää yms. ja sitten vaihtaa itse puheensa suomeksi, jolloin vieraiden puheet myös suomeksi. Käy se näinkin. Siinä karonkassa jossa itse olin, taisi olla sama juttu.

Ehdotin aikoinaan miehelle, että pitää semmoset pelkille miehille suunnatut juhlat, onko se sitten se ihan alkuperäinen tapa ollut vai onko sekin jonkunlainen muunnos.

Kiitos vinkeistä, urpsu <3
Manaaja

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Jessss, puudeliherätys!

Edit: Oho, piti mennä vitutusketjuun mutta vittuakos tässä.
Viimeksi muokannut Manaaja, 10.06.2010 7:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Vesper »

urpiainen kirjoitti:Luulen myös, että jos väittelijä tyytyy frakkia vähemmän juhlalliseen pukeutumiseen, kysymys siitä, tuleeko vieraidenkin sitten myös pitäytyä pukulinjalla, on varmaan yleisempi etikettikysymys kuin vain väitöstilaisuuksiin liittyvä. Tai siis terveellä kaupunkilaisjärjellä ajatellen voisi kuvitella, että on vähän hassua pukeutua frakkiin, jos juhlakalu (väittelijä, sulhanen, mikälie) valitsee tumman puvun.
Mistäs vatusta tämän sitten tietää etukäteen? Vai soitellaanko ennen kekkereitä tyttömäisesti toisilleen Mitä sä laitat päälle -puheluita? Vai otetaanko molemmat huomioon ja vaihdetaan sitten paniikinomaisesti vessassa sopivampaa päälle? Palkataan yksityisetsivä? Vakooja? Yleisesti ottaen vieraan ei tule pukeutua juhlavammin kuin juhlakalun, juhlavuudessa tumma puku ja frakki on samalla viivalla = kummankin kanssa käytetään pitkää iltapukua, olettaen että tilaisuus on illalla (=klo 18 jälkeen).

Tässä vielä nyrkkisääntöjä:

Tumma puku kuuden jälkeen - iltapuku (tämähän voi olla lyhyempikin...)
Tumma puku päivällä - kokkarimekko/jakkupuku/ns. siisti vierailuasu
Tumma puku frakin sijasta - pitkä, juhlava iltapuku, virallinen nimi lienee juhlapuku
Frakki - juhlapuku
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16725
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vesper kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Luulen myös, että jos väittelijä tyytyy frakkia vähemmän juhlalliseen pukeutumiseen, kysymys siitä, tuleeko vieraidenkin sitten myös pitäytyä pukulinjalla, on varmaan yleisempi etikettikysymys kuin vain väitöstilaisuuksiin liittyvä. Tai siis terveellä kaupunkilaisjärjellä ajatellen voisi kuvitella, että on vähän hassua pukeutua frakkiin, jos juhlakalu (väittelijä, sulhanen, mikälie) valitsee tumman puvun.
Mistäs vatusta tämän sitten tietää etukäteen? Vai soitellaanko ennen kekkereitä tyttömäisesti toisilleen Mitä sä laitat päälle -puheluita? Vai otetaanko molemmat huomioon ja vaihdetaan sitten paniikinomaisesti vessassa sopivampaa päälle? Palkataan yksityisetsivä? Vakooja? Yleisesti ottaen vieraan ei tule pukeutua juhlavammin kuin juhlakalun, juhlavuudessa tumma puku ja frakki on samalla viivalla = kummankin kanssa käytetään pitkää iltapukua, olettaen että tilaisuus on illalla (=klo 18 jälkeen).

Tässä vielä nyrkkisääntöjä:

Tumma puku kuuden jälkeen - iltapuku (tämähän voi olla lyhyempikin...)
Tumma puku päivällä - kokkarimekko/jakkupuku/ns. siisti vierailuasu
Tumma puku frakin sijasta - pitkä, juhlava iltapuku, virallinen nimi lienee juhlapuku
Frakki - juhlapuku
Odottelinkin, että koska saamme Vesperiltä vastaukset. Eli vaikka mies valitsee tumman puvun juhlapuvuksi, tämä ei toki vie naisen oikeutta pukeutua juhlapukuun (pitkään iltapukuun)? Joten RP:llä ei huolta.

Luulen, että frakin vuokraaminen on sen verran katoavaa kansanperinnettä, että siihen ryhdytään vain poikkeustapauksissa, joihin myös hössötys kuuluu. Tuskin tulee huteja - tai jos tulee, se tuskin on erinomaisen vakavaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Vesper »

urpiainen kirjoitti:Odottelinkin, että koska saamme Vesperiltä vastaukset.
Oon palstan virallinen Kaarina Suonperä.

OMG. Melko pelottavaa. Puolustaudun vaimomatskukoulutuksella!!

Ja siis noissa akateemisissä kekkereissä tuntuis olevan ihan omat säännökset, niistä olen vähän kujalla, kun lähipiirini on ihan vaan valkoista roskasakkia...
urpiainen kirjoitti:Eli vaikka mies valitsee tumman puvun juhlapuvuksi, tämä ei toki vie naisen oikeutta pukeutua juhlapukuun (pitkään iltapukuun)?
Juhlapuku on juhlavasta materiaalista valmistettu pitkä iltapuku. Iltapukukin voi olla pitkä olematta juhlapuku. Olihan tämä nyt tarpeeksi epäselvää?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
RP

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja RP »

No hyvä, voin siis pukeutua aina juhlapukuuni, miehen pukeutumisesta riippumatta. Väittelijänhän pukeutumisen määrää vastaväittelijän pukeutuminen. Täällä on lähes tulkoon aina ollut frakki. Huhut kertoo, että joskus vastaväittelijä on kuitenkin sovitusta poikennut ja tullut tummassa puvussa, jolloin väittelijä ei voi pitää frakkia. Tästä syystä mieskin ottaa tumman puvun varoiksi mukaan.

Mä luulen (tai mitä nyt tunnen) etteivät kyseiset juhlakalut ole ns. kovin akateemisia ts. eivät ylennä itseään koulutuksen perusteella (inssi on aina inssi :D) joten etiketit ei niin justiinsa, ongelmanahan ovat aina nämä akateemisen akateemiset (yleensä hum. puolelta) vaimot. Niille kun kaiken pitää olla just niin kuin kirjassa lukee. Rasittavia tapauksia, IMO.
Bhven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bhven »

RP kirjoitti:Väittelijänhän pukeutumisen määrää vastaväittelijän pukeutuminen.
Käyttäydytäänkö Ruotsissakin näin typerästi?
NuoriD

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

RP kirjoitti:No hyvä, voin siis pukeutua aina juhlapukuuni, miehen pukeutumisesta riippumatta. Väittelijänhän pukeutumisen määrää vastaväittelijän pukeutuminen. Täällä on lähes tulkoon aina ollut frakki. Huhut kertoo, että joskus vastaväittelijä on kuitenkin sovitusta poikennut ja tullut tummassa puvussa, jolloin väittelijä ei voi pitää frakkia. Tästä syystä mieskin ottaa tumman puvun varoiksi mukaan.

Mä luulen (tai mitä nyt tunnen) etteivät kyseiset juhlakalut ole ns. kovin akateemisia ts. eivät ylennä itseään koulutuksen perusteella (inssi on aina inssi :D) joten etiketit ei niin justiinsa, ongelmanahan ovat aina nämä akateemisen akateemiset (yleensä hum. puolelta) vaimot. Niille kun kaiken pitää olla just niin kuin kirjassa lukee. Rasittavia tapauksia, IMO.
Ottamatta kantaa itse pukeutumiskysymykseen, niin eikö nimenomaan insinöörillä kuulu olla niin kuin manuaalissa lukee, ja humanistille kaikki on relativistista?
nastamuumio

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

NuoriD kirjoitti:
Ottamatta kantaa itse pukeutumiskysymykseen, niin eikö nimenomaan insinöörillä kuulu olla niin kuin manuaalissa lukee, ja humanistille kaikki on relativistista?
Humanisteja on niin monenlaisia. Kyllä niihin mahtuu pikkusievää pikkuvaimoakin.
RP

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja RP »

Kokemukseni mukaan insinöörit ei lue manuaaleja. Niiden ei tarvitse (omasta mielestään).
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja par-sky »

RP kirjoitti:Kokemukseni mukaan insinöörit ei lue manuaaleja. Niiden ei tarvitse (omasta mielestään).
Nimenomaan. Lahjattomat harjoittelee.
Me transmitte sursum, Caledoni!
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16725
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriD kirjoitti:
RP kirjoitti:Mä luulen (tai mitä nyt tunnen) etteivät kyseiset juhlakalut ole ns. kovin akateemisia ts. eivät ylennä itseään koulutuksen perusteella (inssi on aina inssi :D) joten etiketit ei niin justiinsa, ongelmanahan ovat aina nämä akateemisen akateemiset (yleensä hum. puolelta) vaimot. Niille kun kaiken pitää olla just niin kuin kirjassa lukee. Rasittavia tapauksia, IMO.
Ottamatta kantaa itse pukeutumiskysymykseen, niin eikö nimenomaan insinöörillä kuulu olla niin kuin manuaalissa lukee, ja humanistille kaikki on relativistista?
No minä kanssa vähän ensin ihmettelin: esim. edellinen osallistumani karonkka oli sosiologikaronkka tuossa keväämmällä, ja siellä mainittiin erikseen, että kyseessä ovat sitten bileet casual-pukeutumisella (väittelijän aviomies toteutti tätä puvuntakilla ja shortseilla), kun taas kaikki osallistumani täysin formaalit frakkihipat pitkillä iltapuvuilla ovat olleet TKK:n karonkkia. Toisaalta, humanisteissa on varmasti näitä klingekolbeja, jotka haluavat myös osallistua maisteri/tohtoripromootioihin (en ole koskaan voinut ymmärtää!) pilkulleen vuosisataisten perinteiden mukaisesti. Josta aprikoos tuleekin mieleeni, että eivätkö nämä RP:n kekkerit olekin jossain nuoressa ammattikoulussa, joka Kepun aluepolitiikalla on mennyt vahingossa saamaan yliopisto-oikeudet? Tämä voisi selittää muuten oudolta kuulostavan haahuilun manuaalin noudattamisen ja vapaamman soveltamisen välillä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
RP

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja RP »

Niin no Lappeenrannassahan nämä. Ei sen puoleen, uutisia seuraamalla tietää että kyllä sieltä ihan fiksua hommaa saadaan ulos :)

Karonkat on muuten täällä rentoja, jos laskee vaimomatskun pois. Mä pidän tätä sinänsä plussana, koska voin olla niitten nörttien kanssa nurkalla naukkailemassa taskumatista kirkasta kun ei tarvitse vaimoilla vaimojen kanssa. Win-win!
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Eikös Lappeenranta ole näitä alueellistamispoliitikan synnyttämiä apukouluja?
Paras päivä ikinä.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

exPertti kirjoitti:Yhtä hyvin kai voisi kutsua espoon teekkarilaa apukouluksi.
Niinpä tietysti. Itä-Suomihan on täynnä parasta sontaa, kuten Jenssikoulu, jossa pressan pelle ukko huseeraa.
Paras päivä ikinä.
RP

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja RP »

^No ainakin ne jotka itse tunnen ovat alallaan hyvin arvostettuja ja päässeet pitkälle tekniikan maailmassa. Se kai se tärkein on, tuottaa hyödyllisiä yksilöitä. Ei tarvinnut miettiä työpaikan saamista täälläkään taloudessa. Mikä on ihan kiva kun tuota jälkikasvuakin löytyy.

Mä olen tyytyväinen, että mies päätyi Lappeenrantaan eikä ottanut paikkaa matematiikan laitokselta (en muista missä päin maailmaa tuo paikka oli). Ne on jo liian HC nörttejä mun makuun, ei saa fiboja ;)
Bhven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bhven »

par-sky kirjoitti:
RP kirjoitti:Kokemukseni mukaan insinöörit ei lue manuaaleja. Niiden ei tarvitse (omasta mielestään).
Nimenomaan. Lahjattomat harjoittelee.
Michael Phelpskään ei koskaan harjoittele. Se harrastaa uintia vaan olympialaisten aikaan.
elco

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja elco »

Bhven kirjoitti: Michael Phelpskään ei koskaan harjoittele. Se harrastaa uintia vaan olympialaisten aikaan.
Ei Ilkka Kanervakaan harjoittele tekstiviestien lähettämistä.