Vesper kirjoitti:
Helpottaa ehkä, kun muistaa että ne on vaan duunissa...
Juu, sinänsä ärsyyntyminen ei kohdistukaan niihin feissareihin noin niinQ ihmisinä vaan yleisesti tähän ilmiöön. Saman ärsyyntymisen saavat aikaan ne meikkejä/suoristusrautoja/käsivoiteita tyrkyttävät myyjät tavaratalojen liukuportaiden edessä.
Ettei nyt synny väärää kuvaa asiasta, niin en pura turhautumistani niihin työtään tekeviin ihmisiin. (Toisaalta, ehkä maine leviäisi nopeasti ja mut sitten jätettäisiin rauhaan? Win-win?)
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Vesper kirjoitti:Mä en tajua, miten vaikeaa on sen feissarin kohdalla vaan hymyillen tokaista että kiitos ei.
Joskus feissareita ei ole tunnistanut riittävän hyvin ja usein he myös kävelevät meikäläisen tielle. Saisivat ottaa varovaisen katsekontaktin n. 10m päästä hieman liikesuuntani sivusta, jolloin voisin nopeasti vain hieman pyöräyttää päätäni.
Tykkään paljon enemmän romani-kerjäläisistä, koska he yleensä pysyvät poissa tieltä.
Jaan nykyisin 'ei kiitosta' automaattisesti kaikille lähestyjille ennen kuin he ehtivät sanoa mitään. Kyllä sen hukassa olevan turistin ehtii tunnistamaan sen 'ei kiitoksen' jälkeenkin ja tilanteen paikkaamaan.
Elco voisi väsätä bluetooth-sovelluksen, jonka avulla voisin jakaa 'ei markkinointia'-kieltoviestia ympäristööni ja tix voisi väsätä lain, jonka mukaan minua ei saisi feissata silloin kun bluetoothini sen kieltää.
sivustahuutaja kirjoitti:
Elco voisi väsätä bluetooth-sovelluksen, jonka avulla voisin jakaa 'ei markkinointia'-kieltoviestia ympäristööni ja tix voisi väsätä lain, jonka mukaan minua ei saisi feissata silloin kun bluetoothini sen kieltää.
sivustahuutaja kirjoitti:
Elco voisi väsätä bluetooth-sovelluksen, jonka avulla voisin jakaa 'ei markkinointia'-kieltoviestia ympäristööni ja tix voisi väsätä lain, jonka mukaan minua ei saisi feissata silloin kun bluetoothini sen kieltää.
Sähköauto on kyllä suomen talvessa aika naurettava idea. Kun pakkasen takia akkujen varauskyky on jo muutenkin heikentynyt vakavasti, niin keksi siitä sitten vielä extraenergiaa kabiinin lämmitystä varten.
Manaaja kirjoitti:Sähköauto on kyllä suomen talvessa aika naurettava idea. Kun pakkasen takia akkujen varauskyky on jo muutenkin heikentynyt vakavasti, niin keksi siitä sitten vielä extraenergiaa kabiinin lämmitystä varten.
Näin on marjat. Suomessa vain hybridi on järkevä, ellei sitten kakkosautona ole täyssähköauto, jolla ajetaan lyhyehköä työmatkaa lämpimästä autotallista toiseen.
Manaaja kirjoitti:Sähköauto on kyllä suomen talvessa aika naurettava idea. Kun pakkasen takia akkujen varauskyky on jo muutenkin heikentynyt vakavasti, niin keksi siitä sitten vielä extraenergiaa kabiinin lämmitystä varten.
Näin on marjat. Suomessa vain hybridi on järkevä, ellei sitten kakkosautona ole täyssähköauto, jolla ajetaan lyhyehköä työmatkaa lämpimästä autotallista toiseen.
Manaaja kirjoitti:Sähköauto on kyllä suomen talvessa aika naurettava idea. Kun pakkasen takia akkujen varauskyky on jo muutenkin heikentynyt vakavasti, niin keksi siitä sitten vielä extraenergiaa kabiinin lämmitystä varten.
Litiumioniakut ei kai mitenkään hirveästi välitä pakkasesta. Toki niistä lähtee vähemmän tehoa ulos, mutta varauskyky ei käsittääkseni heikkene.
Sähköautot ei vielä oikein toimi, kun akkuteknologia maksaa noin tuhat dollaria/ kilowattitunti ja kapasiteetin täytyy olla yli 20 KWh selvästi. Mutta varmasti jonain päivänä.
NuoriD kirjoitti:
Jaa? Vaikuttaa olevan vajaa 200 000 dollaria/kpl. Onko se kallista?
Olettaisin, että perusinsinöörejä löytyisi halvemmallakin ottaen huomioon, että heitä koulutetaan aika paljon (AMK-inssit yms.) Tosin tuntemani Nokian inssit ovat kyllä dippainssejä, joiden työllisyystilanne on käsittääkseni parempi.
Mutta kun sillä vastavalmistuneen amk-insinöörin hinnalla ei ole tämän kanssa tekemistä yhtään sen enempää, kuin alkoholisoituneen pitkäaikaistyöttömän hinnalla.
Oleellista on, onko työn tekijän työn arvo korkeampi, kuin hänen hintansa ja löytyisikö helpolla joku, joka tekisi saman halvemmalla.
Chevilyn kirjoitti:Olettaisin, että perusinsinöörejä löytyisi halvemmallakin ottaen huomioon, että heitä koulutetaan aika paljon (AMK-inssit yms.)
Tuossa saatiin valmiit tiimit ja valmis organisaation alku, lisäksi palkkoja ei tarvitse nostaa, koska ihmisiä ja tiimejä ei tarvitse nyhtää irti rahalla. Tipoittain nyhtämällä saatettaisiin saada vääränlainen porukka kasaan jos osa kriittisestä porukasta ei siirtyisikään, lisäksi sisäänajossa ja organisaation rakentamisessa kuluisi aikaa, eli hyvinkin ensimmäinen vuosi olisi tyhjäkäyntiä.
Käsittääkseni tiimejä on aiemminkin ostettu 'vihamielisesti' ulos eri aloilla ja silloin korvaukset ovat olleet kai tasoa 'jokusen kuukauden palkka + reilu palkankorotus', eli ehkä ~10-20k käteen + 1-2k kuussa lisää liksaa. Tuosta tulee viidessä vuodessa 70-140k. Eli jos osaajat ovat olleet kansainvälisesti kovia, niin ostohinnasta iso osa voi tosiaan olla korvausta henkilöstöstä.
Olisin aika yllättynyt, jollei tuossa olisi jonkinmoista ulkoistussopimusta tai ainakin aiesopimusta mukana. Voisi kuvitella, ettei niitä nyt aivan tyhjän panttina siellä Oulussa ole istutettu ja että jonkun pitää se heidän työpanoksensa Nokialle tehdä edelleenkin.
EDIT: Eiku, nehän osti Nokialta ihan bisneksenkin: langattomat modeemit.