En voi taistella aistejani vastaan. Sitä en kyllä tiedä, että miksi jonkun tuoksu miellyttää ja jonkun toisen taas ei. Ja kuten ylempänä mainittiin, jopa hiki tuoksuu aivan ihanalle, kun se on rakkaan kainalosta

Faghag kirjoitti: Tuli vaan mieleen, että nussu tuoksuu niin hyvältä, että uhkaan hänet aina syödä. Hän myös nuuhkii säännöllisesti kaulani ja ylävartalon aluettani, jossa tutkimusten mukaan feromonit tuoksuvat voimakkaimmin.
Heti. Minä haistelen kaikki naiseni. Jättäisin tutustumisvaiheessa sen paskanjauhamisen väliin ja siirtyisin mieluummin heti niin lähelle, että voin haistella kaulan ja niskan. Toisten ihmisten tuoksu vain tuntuu ytimessä asti. Ei väärälle voi oikeastaan tuoksua, jollei haise todella likaiselle. Tupakan haju on myös turn off.MarthaFocker kirjoitti: Missä vaihessa elämää toisen ominaistuoksu alkaa tulla tärkeäksi tekijäksi kumppanin valinnassa?
Sulla poika menee monta kuukautta vuodesta "hukkaan"?Tiikeriankka kirjoitti:Heti. Minä haistelen kaikki naiseni. Jättäisin tutustumisvaiheessa sen paskanjauhamisen väliin ja siirtyisin mieluummin heti niin lähelle, että voin haistella kaulan ja niskan. Toisten ihmisten tuoksu vain tuntuu ytimessä asti. Ei väärälle voi oikeastaan tuoksua, jollei haise todella likaiselle. Tupakan haju on myös turn off.MarthaFocker kirjoitti: Missä vaihessa elämää toisen ominaistuoksu alkaa tulla tärkeäksi tekijäksi kumppanin valinnassa?
Talvi on vain paskaa aikaa, en haista mitään. Nenä on rikki.
Letkun alter-ego?Kittys kirjoitti:
Nuuh!
Whupsninnithequeen kirjoitti:Letkun alter-ego?Kittys kirjoitti:
Nuuh!
No eipä se muutenkaan toimi niin. Tuntemattomien ja puolituntemattomienkin haistelua pidetään yleisesti outona toimintana. Ihmisillä on taipumus perääntyä ja katsoa kummastellen.Kittys kirjoitti:Sulla poika menee monta kuukautta vuodesta "hukkaan"?Tiikeriankka kirjoitti:Heti. Minä haistelen kaikki naiseni. Jättäisin tutustumisvaiheessa sen paskanjauhamisen väliin ja siirtyisin mieluummin heti niin lähelle, että voin haistella kaulan ja niskan. Toisten ihmisten tuoksu vain tuntuu ytimessä asti. Ei väärälle voi oikeastaan tuoksua, jollei haise todella likaiselle. Tupakan haju on myös turn off.MarthaFocker kirjoitti: Missä vaihessa elämää toisen ominaistuoksu alkaa tulla tärkeäksi tekijäksi kumppanin valinnassa?
Nuuh!
Haha, sikskö mua(kin) aina katotaan kummastellen?Tiikeriankka kirjoitti:No eipä se muutenkaan toimi niin. Tuntemattomien ja puolituntemattomienkin haistelua pidetään yleisesti outona toimintana. Ihmisillä on taipumus perääntyä ja katsoa kummastellen.Kittys kirjoitti:Sulla poika menee monta kuukautta vuodesta "hukkaan"?Tiikeriankka kirjoitti:Heti. Minä haistelen kaikki naiseni. Jättäisin tutustumisvaiheessa sen paskanjauhamisen väliin ja siirtyisin mieluummin heti niin lähelle, että voin haistella kaulan ja niskan. Toisten ihmisten tuoksu vain tuntuu ytimessä asti. Ei väärälle voi oikeastaan tuoksua, jollei haise todella likaiselle. Tupakan haju on myös turn off.
Nuuh!
Eihän tuossa ollut kyse siitä, että luonnontieteellistä faktaa pidettäisiin pseudotieteenä, vaan huomattavasti monimutkaisempaa ilmiötä yksinkertaistetaan luonnontieteelliseksi ilmiöksi, jonka todellisuusperusteita on nykytietämyksellä mahdotonta mitata.Gattaca kirjoitti:Hebuli: tuo se aina huvittaa minua, että luonnontieteellisiä asioita pidetään "pseudotieteenä". Nehän ne sitä oikeaa kovaa tiedettä ovat. Humanistipellejen kulttuurivaikutteiden korostaminen se huuhaata on, koska vaikka kulttuurit ja tavat vaikuttavat, pohjalla ovat aina ne biologiset vietit, ja ne pysyvät vielä kauan sen jälkeen kuin nykyisen kulttuurin TILAPÄISET haahuilut on unohdettu.
Tuohon parinvalintaan vaikuttaa noiden geeni- ja hajuseikkojen lisäksi tietenkin moni muukin asia, mutta eihän niiden olemassaolo kumoa näitä geeni- ja hajujuttuja. Parinvalintaanhan vaikuttaa esim. se, mitä on tarjolla. Jos on tarjolla vain suunnilleen omanvärisiä ihmisiä eikä ole koskaan mitään muuta nähnytkään (haistanut), niin niistähän kai sitä enemmistö kuitenkin parinsa löytää.nojoojust kirjoitti:Todellisuudessa, jos tuo väite pitäisi paikkansa, ei toisistaan poikkeavia ihonvärejä, ruumiinrakenteita ja varsinkaan kansallisia tautiperintöjä enää olisi olemassakaan. Ja jos se todellakin pitää paikkansa, ei se käytännössä kuitenkaan vaikuta todellisiin valintoihin, koska noin ei ole tapahtunut. Joten joko väite ei pidä paikkaansa fysiologisesti, tai se ei pidä paikkaansa kulttuurillisista tms. syistä. Pseudotieteeksi luokittelen moisen.
Noh, katsos kun minulle ainakin seksi on todella tärkeä ja ihana asia elämässä, niin totta helkkarissa mun täytyy valita kumppanikseni sellainen mies, jonka niskakuoppaa ja nenänviertä haluan nuuhkia ihan koko ajan ja jonka tuoksu saa minut villiksi.Hebuli kirjoitti:Just niinku toi nojoojust sanoi.Eikäkö, voi tuossa mielestäni toki olla jotain perääkin mekanismina kun ottaa huomioon miten tärkeässä roolissa hajut ovat useimmille eläimillekin, mutta minusta(kin) tuntuu että välillä tuon merkitystä liioitellaan suuresti, ja siitä jopa muodostetaan itselleen jonkinlainen henkilökohtainen uskonto. Kuten monesta muustakin vähäpätöisestä asiasta.
vadim kirjoitti:Kuis tota - mä olen pölyallerginen. Johtuukohan tämä taipumukseni nenän nyrpistelyyn siitä, että nekkuni tuppaa olemaan pääsääntöisesti tukossa?
vadim kirjoitti:Kuis tota - mä olen pölyallerginen. Johtuukohan tämä taipumukseni nenän nyrpistelyyn siitä, että nekkuni tuppaa olemaan pääsääntöisesti tukossa?
No kyllä tuollaisella aseella mammaa pitäisi irrota.
Huono perustelu, sori.nojoojust kirjoitti:Todellisuudessa, jos tuo väite pitäisi paikkansa, ei toisistaan poikkeavia ihonvärejä, ruumiinrakenteita ja varsinkaan kansallisia tautiperintöjä enää olisi olemassakaan. Ja jos se todellakin pitää paikkansa, ei se käytännössä kuitenkaan vaikuta todellisiin valintoihin, koska noin ei ole tapahtunut. Joten joko väite ei pidä paikkaansa fysiologisesti, tai se ei pidä paikkaansa kulttuurillisista tms. syistä. Pseudotieteeksi luokittelen moisen.
Onhan tuo ollut mahdollista jo pitkään (voidaan puhua useammasta sadasta vuodesta, mutta harvemmin edes alueita valloittaneet kansat sekoittuivat kovin kattavasti valloitettujen kanssa, tuoksuivatpa nämä mille hyvänsä), ja kun puhutaan ihonväristä, ei muutokseen tarvita kuin yksi sukupolvi, kun tuo kerran välimuotona periytyy. Joudut keksimään uuden tavan osoittaa että perusteluni on huono.Gattaca kirjoitti:Tuo ihmislajin yhdenmukaistuminen on ollut mahdollisuus vasta ihan viime aikoina. Aikaisemmin ihmspopulaatiot ovat olleet eristyneempiä mm. maantieteellisistä ja kulttuurisista syistä. Ei ole ollut lentokoneita Keikauksenkaan matkustaa Brasiliaan brassimiehen kanssa parittelemaan, ei edes polkupyörää, alunperin ei hevostakaan kulkuvälineenä.
Jo pitkään?nojoojust kirjoitti:Onhan tuo ollut mahdollista jo pitkään (voidaan puhua useammasta sadasta vuodesta, mutta harvemmin edes alueita valloittaneet kansat sekoittuivat kovin kattavasti valloitettujen kanssa, tuoksuivatpa nämä mille hyvänsä), ja kun puhutaan ihonväristä, ei muutokseen tarvita kuin yksi sukupolvi, kun tuo kerran välimuotona periytyy. Joudut keksimään uuden tavan osoittaa että perusteluni on huono.Gattaca kirjoitti:Tuo ihmislajin yhdenmukaistuminen on ollut mahdollisuus vasta ihan viime aikoina. Aikaisemmin ihmspopulaatiot ovat olleet eristyneempiä mm. maantieteellisistä ja kulttuurisista syistä. Ei ole ollut lentokoneita Keikauksenkaan matkustaa Brasiliaan brassimiehen kanssa parittelemaan, ei edes polkupyörää, alunperin ei hevostakaan kulkuvälineenä.