Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
NuoriD

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

HS sekoilee

Parin viimepäivien perheenyhdistämisuutisoinnin vastapainoksi on laadittu maailmaa syleilevä pääkirjoitus.

HS kirjoittaa "Perhesidehakemusten jättäjiä voidaan syyttää ainoastaan siinä tapauksessa, että he yrittävät käyttää järjestelmää rikolliseen toimintaan, kuten ihmiskauppaan."

Em. kohta on varsin hämmentävä. Eikö hakemuksen jättäjää voi syyttää siitä, jos hän antaa tietoisesti valheellisia tietoja viranomaiselle? Saako esim. suomalainen antaa viranomaiselle tietoisesti valheellisia tietoja? Miksi ei? Emmekö ole tasa-arvoisia?

HS suhtautuu oleskeluluvan hakijoihin kuin pieniin lapsiin, joilta ei voi vaatia samaa kuin aikuisilta. Kyseistä asennetta voisi nimittää rasismiksi. Oleskeluluvan hakijat nähdään syyntakeettomina toimijoina, joilta ei voi edellyttää samaa kuin kantasuomalaisilta.

Mummokysymyksessä HS kamppanjoi näyttävästi lain muuttamisen puolesta. Nyt ilmassa on korviahuutava hiljaisuus. Systeemi ja kustannukset räjähtävät käsiin, mutta kenelläkään ei ole rohkeutta puuttua asiaan.
NuoriD

Ruotsindemokraattien kielletty mainos.

Jokainen voi itse päättää, kiihottaako se kansanryhmää vastaan, vai harjoitetaanko Ruotsissa poliittista sensuuria.
NuoriD

NuoriD

Vibraattori Vanhanen iskee jälleen

On se hurja!

Olen ilmeisen huonosti kosketuksissa feminiiniseen puoleeni, kun en tajua.

Onhan se pitkä ja onhan sillä hyvät tulot, mutta haloo!

Mies vaikuttaa yhtä kiinnostavalta kuin maalin kuivuminen.
Lolita
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Darwin-palkinnon paikka.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Teraslilja_m
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Teraslilja_m »

Lolita kirjoitti:
Darwin-palkinnon paikka.
Darwinista puheenollen.. ;-)

A lonely island in the middle of the South Atlantic conceals Charles Darwin's best-kept secret.
Life is complex, it has real and imaginary parts.
sivustahuutaja
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Ihan hauska tarina. Aika jännä, että ihan vaan roiskimalla saadaan täytettyä saari elämällä. Toisaalta, ei tuo saari sellainen paratiisi ole kuin mitä jutusta voisi luulla.

ISO KUVA SAARESTA:
http://earthobservatory.nasa.gov/images ... nd_lrg.jpg
Lilo
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Lilo »

NuoriD kirjoitti:
On se hurja!

Olen ilmeisen huonosti kosketuksissa feminiiniseen puoleeni, kun en tajua.

Onhan se pitkä ja onhan sillä hyvät tulot, mutta haloo!

Mies vaikuttaa yhtä kiinnostavalta kuin maalin kuivuminen.
Ilmeisesti mäkin sitten olen huonosti kosketuksissa feminiiniseen puoleeni, kun en tajua.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Charles Caldwell

Viesti Kirjoittaja Charles Caldwell »

Ootte vain niin ulkonäkökeskeisiä! Herrahan saattaa olla kynttiläillallisella subliikkimies parhaasta päästä! Ei voi tietää ellei mene ja jututa ;)
Lilo
Kitisijä

^ Ei tää nyt ollut ulkonäkö- vaan karismakysymys, daah! Ei se Niinistökään noin ulkonäöltään mikään kovin guumottava ole, mut paljon helpommin hiffaan silti mitä se sen nuori vaimo siinä näkee.
Charles Caldwell

Lilo kirjoitti:Ei se Niinistökään noin ulkonäöltään mikään kovin guumottava ole, mut paljon helpommin hiffaan silti mitä se sen nuori vaimo siinä näkee.
En ymmärrä sua, mutta en olekaan puhunut Saulin kanssa :]
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

Charles Caldwell kirjoitti:Ootte vain niin ulkonäkökeskeisiä! Herrahan saattaa olla kynttiläillallisella subliikkimies parhaasta päästä! Ei voi tietää ellei mene ja jututa ;)
Ehkä sillä on jotain maagisia zeksuaalisia kykyjä? Konemäsiin, junou?
Charles Caldwell

elco kirjoitti:
Charles Caldwell kirjoitti:Ootte vain niin ulkonäkökeskeisiä! Herrahan saattaa olla kynttiläillallisella subliikkimies parhaasta päästä! Ei voi tietää ellei mene ja jututa ;)
Ehkä sillä on jotain maagisia zeksuaalisia kykyjä? Konemäsiin, junou?
En tiedä. Mee ja jututa.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

27 kmh ylinopeutta ja 6 kuollutta. Tuleeko linnareissu?

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010090 ... 6_uu.shtml
masa

Ootte pilalle kasvatettuja joka iikka!

http://tinyurl.com/368lksx
masa

Lolita
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Kyllä mä lihansyöjänä kuitenkin vähän vierastan metsästystä. Järki kyllä sanoo, että homma on inhimillistä, säädeltyä ja valvottua, mutta ne silmät kiiluen vouhottavat metsästäjät, joille tärkeintä on päästä ampumaan sutta tai karhua tai vaikka elefanttia... WTF! Ei se pointti voi olla, että pääsee tappamaan jotain tosi "hienoa". Pidetään vaan ne petokannat kurissa, mukaan lukien sellaiset "pedot" kuin hirvi ja city-kani.

Oman lihantuotannon olen ulkoistanut teurastamoille sun muille. Jos itse pitäisi lihansa pyydystää, söisin kalaa. Olen aika huono ampumaan ja omin käsin tappamisen jätän suosiolla hätätilanteisiin.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
masa

Lolita kirjoitti:ne silmät kiiluen vouhottavat metsästäjät, joille tärkeintä on päästä ampumaan sutta tai karhua tai vaikka elefanttia....
Tunnetko montakin tuollaista metsästäjää henkilökohtaisesti?

Itse en tunne ainuttakaan, vaan kaikille se itse metsästäminen harrastuksena ja kaikki siihen liittyvä varustelu, suunnittelu, oppiminen ja riistakantojen ylläpito on se The Juttu. Saalis on vaan se pieni bonari kaiken muun hyvän päälle.

Just faija kerto jutun erään syksyn kaurisjahdistaan. Oli katsellut kiväärin kiikarin läpi kaurista 100 metriin 15 minuuttia kauriin syödessä kaikessa rauhassa ja faijaa huomaamatta. Ei raaskinut faija ampua. Sanoi että tuli niin raukkamainen fiilis, kun olis pitänyt ruokailevaa kaurista ampua piilosta ja käytännössä takaapäin.

Nykyään faija on enimmäkseen keskittynyt ruokintapaikkojen rakentamiseen ja niihin ravinnon toimittamiseen.

Takavuosina tuo tapasi lähteä talviviikonloppuisin suksineen metsään vesurin kanssa. Siellä se touhusi koko päivän kaataen jäniksille ja rusakoille haapoja syötäväksi, kun talvella on ravinto melkoisen lujassa..

Notta hyvällä omalla tunnolla sieltä sopii kantaa verottaakin sitten omiin tarpesiin kun tarve tulee.
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Minä metsästyskulttuurin ihailijana olen kirjoittajan kanssa toki aika lailla samaa mieltä (vaikka tuo trofee-touhu tosin on jotenkin vähän outoa ja luotaantyöntävää). Mutta olipa kovin onnettomasti valittu otsikko ja samalla, yllätys yllätys, metsään menevä ja siten kirjoittajan uskottavuutta syövä analogia-argumentti. Jos kirjoittaja haluaa luoda itsestään kuvan asiantuntevana ja eläinten tuntemuksista kiinnostuneena metsästäjänä, toki hänen pitäisi tietää, että parhaan nykykäsityksen mukaan kalojen keskushermostossa ei ole samanlaista kipukeskusta kuin nisäkkäillä. Vaikka kalojen fyysiseen olemukseen kajoaminen aiheuttaa tunnetusti vastaanpyristelyä jne., parhaan nykykäsityksen mukaan kaloilla ei voi olla lainkaan nisäkkäiden kipukokemukseen verrattavia tuntemuksia. "Kyllä se siitä kalastakin pahalta tuntuu" ei siis mitä ilmeisimmin yksinkertaisesti pidä paikkaansa, ainakaan nisäkkäiden kokemukseen verrattavissa olevana muotona.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
masa

urpiainen kirjoitti: ainakaan nisäkkäiden kokemukseen verrattavissa olevana muotona.
Ei se jäniskään mitään ehdi tuntemaan, kun shokki tappaa. Ihan suorilta ne putoavat eikä viiksikään värähdä kun hauliparvi osuu.
urpiainen
Kitisijä

masa kirjoitti:
Lolita kirjoitti:ne silmät kiiluen vouhottavat metsästäjät, joille tärkeintä on päästä ampumaan sutta tai karhua tai vaikka elefanttia... WTF! Ei se pointti voi olla, että pääsee tappamaan jotain tosi "hienoa".
Tunnetko montakin tuollaista metsästäjää henkilökohtaisesti?
No kyllä ainakin minun tuttavapiirissäni on pari tällaista urbaania sankaria, jotka esimerkiksi reissaavat itäisessä naapurissa ja Afrikassa ampumassa kaikenmoisia näyttäviä ja yhä harvinaisemmiksi käyviä eliöitä, joiden päitä tai sarvia sitten ripustellaan espoolaisen omakotitalon seinälle. Pidän vastenmielisenä, ja hyvin kaukana siitä metsästyskulttuurista, jota Masa kuvaa ja jota tunnen itäsuomalaisten sukulaisteni kautta. Masan juttu isästään olisi voinut olla isoisävainaastani.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
urpiainen
Kitisijä

masa kirjoitti:
urpiainen kirjoitti: ainakaan nisäkkäiden kokemukseen verrattavissa olevana muotona.
Ei se jäniskään mitään ehdi tuntemaan, kun shokki tappaa. Ihan suorilta ne putoavat eikä viiksikään värähdä kun hauliparvi osuu.
Tällä varmaan ei ole kuitenkaan mitään tekemistä sen kanssa, että linkittämäsi jutun pääargumenteista yksi oli kiistatta susi, kuten analogia-argumentit niin kovin usein.
masa

urpiainen kirjoitti: No kyllä ainakin minun tuttavapiirissäni on pari tällaista urbaania sankaria, jotka esimerkiksi reissaavat itäisessä naapurissa ja Afrikassa ampumassa kaikenmoisia näyttäviä ja yhä harvinaisemmiksi käyviä eliöitä, joiden päitä tai sarvia sitten ripustellaan espoolaisen omakotitalon seinälle.
Minun kaveriporukassani ei moisia rahamiehiä ole. Ne ovat niitä tavallisia maaseudun jamppoja, jotka kulkevat perätukun vermeissä ympäri vuoden :D
masa

urpiainen kirjoitti:[
Tällä varmaan ei ole kuitenkaan mitään tekemistä sen kanssa, että linkittämäsi jutun pääargumenteista yksi oli kiistatta susi, kuten analogia-argumentit niin kovin usein.
No enpäs tiedä kun en ole perehtynyt mainitsemaasi kalan tunto-juttuun. Mut kaiketi sitten niin.
Lilo
Kitisijä

Kyllä mä vierastan lihan tehotuotantoa paljon enemmän kuin metsästystä. (Ja ettei menisi hurskasteluksi, niin silti syön sitä lihaa, ja kissathan vasta sitä syökin.)